2000
|
|
Nire kasuan gertatzen zait beti esperientzia berezi baten ideia agertzen zaidala eta, beraz, zentzu batean, nire esperientzia par excellence dela; horrexegatik orain zuen aurrean hitz egiterakoan, esperientzia hau erabiliko dut lehenengo adibide nagusitzat hartuz. (
|
Lehen
esan bezala, auzi hau erabat pertsonala da eta beste batzuek beste adibide adierazgarriago batzuk aurkituko dituzte.) Esperientzia hau deskribatuko dut zuei, posible izanez gero, esperientzia bera edo antzekoak gogorarazteko, gure ikerketarako oinarri komuna edukitzeko moduan. Uste dut halako esperientzia deskribatzeko modurik hoberena, esperientzia hori dudanean munduaren existentziak harritzen nauela esatea dela.
|
2003
|
|
|
Lehen
esan bezala, jaiotzak lotura ezartzen du guraso eta seme alaben artean. Lotura berbera ezartzen da seme alaba horiengandik jaiotzen direnekin ere.
|
|
Ezkontza bidezko ahaidetasuna,
|
lehen
esan bezala, lotura edo harreman multzoa da. Lotura edo harreman horiek ezartzen dira, alde batetik, senarraren eta emaztearen ahaideen artean, eta, bestetik, emaztearen eta senarraren ahaideen artean.
|
|
Nahikoa da aztertzea adiskidetasunak zer nolako loturak dituen gizartearen ordenarekin.
|
Lehen
esan bezala, adiskidetasuna sortzen da gizakiak elkarrekin hartzen dituzten betebeharren bidez. Hori dela medio, adiskidetasuna mesede eta ofizioen iturria da, eta, mesede eta ofizio horien ondorioz, halako loturak gero eta gehiago estekatu, eta lagungarri oso gertatzen dira gizartearen ordena eta usadioetarako, bai adiskideen arteko batasuna dela bide, bai adiskide bakoitzak bestearengandik lor ...
|
|
Berlinen Hans Reichenbachek eskola enpirista sortu zuen Gustav Hempelekin batera; Varsovian Tarski eta Lesniewski logikarien zirkulua zegoen; eta vienarren inguruan, baina Zirkuluan bertan parte hartu gabe, Popperren kritikak zientziaren analisirako agenda logiko filosofikoaren prestakuntza eta eraikuntzaren osagai bikaina izan ziren. Agenda horretatik eratorritako ikusmoldeak, ‘ortodoxoa’ deitu genezakeenak, zientziaren hizkuntzaren berreraikuntza hartu zuen helburutzat, hizkuntza hori logika formalaren bitartez aztertu ahal izateko,
|
lehen
esan bezala. Ikuspegi horren baitan zeharo murgilduta, Rudolf Carnapek zientziaren kontzeptuak berreraikitzeko lanari ekin zion 1928an.
|
2005
|
|
Iritziak ere ez dira baztertzeko modukoak, batik bat, euren artean bat datozenean.
|
Lehen
esan bezala, zuzenbide naturalak adostasun hori hartzen du frogatzat, eta jendeen zuzenbideak ez du hori besteko frogarik.
|
2008
|
|
Garrantzitsuagoa da substantzia ezagutzea substantziaren ezaugarriak ezagutzea baino. Aldi berean, tasun, kantitate edo erlazio bat definizioaren bidez ezagutzen ditugu zentzu osoan, baina definizioa,
|
lehen
esan bezala, substantziarena da zentzu nagusian.
|
2009
|
|
Gizakiak,
|
lehen
esan bezala, subjektu artistikoa denaren kontzientzia galdu du. Eta Nietzscherekin horren berreskuratzea gertatzen da.
|
|
Argi ikus dezakegu, beraz, giza historiaren ikuspegiaren forma berbera dutela kristautasunak eta Nietzschek. Etorriko den gizaki hori, ordea,
|
lehen
esan bezala, super espirituala da. Eta galdera logikoa orain:
|
|
Hau ezin daiteke razionalki ezagutu, intuizio mailan baizik.
|
Lehen
esan bezala, Schopenhauerren nahimena itsua da; Nietzscherengan, botere gehiagoren nahia da. Irautearen aldeko borroka salbuespena da, indar gorena botere gehiagoren nahia baita.
|
2010
|
|
Benaz, legea da betebeharraren egiazko arrazoia. Taxu horretan, subiranoari dagokionez, legea da beraren arrazoia, borondatearekin batera, eta borondate hori, mendekoa behartzeko borondatea da,
|
lehen
esan bezala. Ondorenez, hautamen askea borondatearen eta adimenaren ahalmen bezala definitzen den ber, legea, printzearen hautamen ere deitzen dena, ahalmen bien egintza gisa har daiteke, zuzentasun osoz.
|
|
Latindarren artean, ire in ius adierazmoldeak esan nahi du pretorearengana joatea edo pretorearen egoitzara joatea. Horixe baieztatu du,
|
lehen
esan bezala, Brissoniusek, eta hori hartu du Donatorengandik, Victorinorengandik eta beste hainbat testu juridikotatik. San Tomasek ere interpretazio hori onartzen du, hauxe esaten duenean, esan ohi da norbait" in iure" agertzen dela.
|
2012
|
|
Jarrera horiek hiru modutakoak izan daitezke. Lehenengoa, gorputzarekin bat egitea, berrirako berotasuna, munduaren legeak lokalki(
|
lehen
esan bezala, ez baitago aldaketa globalik) aztoratzera etorri den horrekiko fideltasuna. Bigarren jarrera axolagabea da:
|