Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Zer esanik ez, horrez gain, Txillardegiren beste hainbat euskarazko lan azter ditzakegu, ekimen positibo eta esnatzaileak, guztien begien bistan daudenak. Nork ezdaki arlo askotan bide urratzaile izan dela, hala nola nobelagintzan, gramatika gaietan, fonetikan, euskararen ahoskeraren problematikan, intonazioaren garrantziaren azterketan, linguistika eta matematikaren arteko erlazioan, soziolinguistikan (zenbat informazio ez ote digun eman, herri gutxiengotuen arazo linguistikoez, diglosiaz etaabarrez)...
2002
‎Egindako ikerketak eta argitaratutako lanak aztertuz gero, antzeman daitekeezen, Foruak indarrean zeuden garaiari buruz (alegia, 1876ra arte herrialde, baskongadoetan?, 1844ra arte Nafarroan, eta Frantziako Iraultzara arte Ipar Euskal Herrian) eta hezkuntza politika eta lehen hezkuntzari dagokionez, Arabako, Nafarroako, Ipar Euskal Herriko eta Gipuzkoako kasuei buruzko lantxo batzuk baditugula10.Xehetasunez josiriko lanak ditugu; beraz, ha... Bizkaiari buruzko lanik, tamalez, oraindik ez da egin, nahiz eta hutsune hori nolabait bete lezakeen lan orokorra badugun (Davila, 1995a).
2005
‎Javier de Santiago Guervós ek (2001) hizkuntzaren eta kulturaren artekoak nabarmentzen dituen eran, kulturarena interesatzen zaigu lerro hauetan ari garen interpretazio lanaren ingurukoak aztertzeko:
2008
‎Etologiak giza garapenean egin dituen ekarpen teorikoak landuko dira gai honetan. Lehen zatian, etologiarekin zerikusia duten hiru autore garrantzitsuenen lanak aztertuko dira. Alde batetik, Lorenzen eta Tinbergenen ekarpenak ikusiko ditugu; autore horiek etologia klasikoaren aitzindariak izan dira.
‎Amaitzeko, idazketa arazoen prebentziorako eta tratamendurako programak agertuko ditugu gaiari eskainitako atalean. Irakaslearen lana aztertuko dugu: zer eta nola landu behar duen, eta zer eta nola zuzendu behar duen.
‎Baina, aldez aurretik, haurraren idazketa mailaren oinarri lerroa finkatu behar da. Oinarri lerro hori ezartzeko, fonema grafema egokitzapenerako duen zehaztasuna, idazketaren automatizazio maila, kontzientzia fonemikoaren maila, idazketan gertatzen diren elkartze eta zatitzeak, letraren kalitatea, morfosintaxia eta idatzitako lanak aztertu behar dira. Idazketaren azterketa egiteko, PROLECen moduko probak edo haurrak espontaneotasunez idatzitako idazlanak erabil litezke.
2010
‎JAREk Mexikon eta Mexikotik egin zuen lana aztertzeko ezinbestekoa da erakunde horretakoaktak aztertzea, <http://www.cervantesvirtual.com/ servlet/ SirveObras/ ace/ >. Nyassak egin zuenbidaiako albiste zuzenak izateko:
2012
‎Hedabideek bi modutara gauzatzen dituzte kalitate kontrolak. Alde batetik, erredakzio taldearen bulego bilerak berak eguneroko lana aztertzen du. Plazaratutako albisteen inguruko balorazioa bileraren lehen gaia izango da.
2013
‎1 Orain arte egin diren Estatuko gerraosteko berreraikuntzaren inguruko lanak, orokorrak edo leku konkretu batzuetakoak izan dira. Manuel Blanco Langeren artikuluak eta argitaratu gabeko doktoretesia Regiones Devastadas en lana aztertzen aitzindariak izan ziren, eta horri jarraitu zion 1987an Madrileko Ministerio de Obras Públicas y Transportes ek antolatu zuen erakusketa eta katalogoak. Bi lanei esker, Regiones Devastadas ek zuzendu zituen berreraikuntza lanen inguruko egitekoa lehen aldiz modu orokorrean aztertu zen.
2014
‎Hurrengo hilabeteetarako aurreikusi ditugun lanak dira arkitekturaren modulueninplementazioarekin jarraitzea eta azterketa linguistikoa sakontzea. Adibidez, DAR moduluaren inplementazioa egiteko, egoera finituko teknologia erabili nahidugu eta esaldien eta hitzen hurrenkeraren zehaztapena egiteko hizkuntzalaritzakobeste arloetan egiten diren lanak aztertu nahi ditugu. Etorkizunean, behin azterketasintaktikoa amaituta, sinplifikazio lexikalarekin hasteko asmoa dugu.
‎Zer da «emakume»izatea gure letretako aitentzat? Haien idazlanetako emakumeek logika patriarkalarenarabera agertzen dira, menderatu gisa, objektu bezala, bestearen kokapenean, alasubjektupolitikoakdira, agentziadunak, sexu/ generosistemagainditudutenpertsonak. Subjektu posizioari eta subjektibotasunari buruz pentsatzean erabaki nuen emakumeprotagonista zuten bi lan aztertzea, eta horrela heldu nintzen jarraian duzun ikerketaegitera: Bernardo Atxagaren Zeru horiek eta Ramon Saizarbitoriaren Kandinskyren
‎Jarrai dezagun bi lan hauen gainean kritika akademikoak aztertzen ari garengaiari buruz esandakoei begira. Beste batzuen artean Joseba Gabilondok (1999) etaMari Jose Olaziregik (2005) Zeru horiek lana aztertu dute eta jarraian lan horietansexu/ genero gaiari buruz esandakoak ekarriko ditugu.
2015
‎Honenbidez ez da beharrezkoa moldatutako sintesia edo bihurketa funtzioak garatzea. Sistema honenbaliagarritasuna (De Leon et al, 2012) lanean aztertu zen, eraso metodo espezifikoa baino atazakonplexuagoa dela, eta beraz, sailkatzailearen mugak frogatzeko sistema ona dela emaitzarekin.Hauxe da hain zuzen ikerketa honetan erabilitako teknika.
2017
‎Hain zuzen, Espainiar Estatuak, metodoei dagokienez, tortura sistematiko batetik tortura« xuri» ra jauzi egin du. Bestalde, Gobernuz Kanpoko Erakundeen (GKE) lanak aztertuko dira. Espainiar Estatuan antiterrorismoari lotutako legeriak tortura bermatu duela erakutsiko da, konparazione, inkomunikazioaren sistema atxikiz.
‎Lan honetaneuskarazko ezeztapenaren analisia eta etiketatzea aurkezten ditugu, denbora informazioaren prozesamenduan osagarri gisa, ezeztapenak gertaeren faktualitatearen ebazpena eta gertaera horietako entitateenparte hartzea baldintzatzen baititu. Gaiaren inguruko lanak aztertu ditugu, euskaraz ezeztapena nolagauzatzen den aztertu dugu eta euskarazko ezeztapen informazioa kodetzeko eskema moldatu dugu.Kodetzearen inguruan hartutako erabakiak ebaluatzeko eta ikasketa automatikoan baliatuko duguncorpusa sortzeko, eskuzko etiketatze esperimentu bat egin dugu. Esperimentuaren emaitzetan oinarrituta, errore analisi bat egin dugu bai atazaren zailtasuna ebaluatzeko, bai etiketatze gidalerroak hobetzeko.
2019
‎Horretarako, Legearen berrikuspena burutzeaz gain, Arartekoak hauen egoeraren eta hobetzekoproposamenen inguruan egindako lana aztertu da eta baita, Gizarte Langileen jardute profesionalareninguruan (Berasaluze eta Berri Otxoa, 2008) egindako ere. Behin hori eginda, Gizarte Langintzadiziplinako oinarriekin eta zehazki Gizarte Langintza Komunitarioan adituak direnen lanekin alderatuda, testuinguru honetan, esku hartze komunitarioaren inguruko hausnarketa sustatuz.
‎Zentzu horretan, familia eragile erabakigarria da haur eta nerabeenalfabetatze eta ongizate digitalean. Horregatik, ikerlanak Lehen Hezkuntzako ikasleen familienbitartekaritza lana aztertzen du, 18 kide heldu protagonista izan duten bi eztabaida taldeen bitartez.Emaitzek agerian uzten dute gaur egungo agertoki digitalari buruzko kezka. Familiek defendatzen dutefuntsezkoa dela etxean erantzukizun kultura lantzea eta garatzea.
‎Banakakotan erreparatu izan denean Mikel Laboaren figura gailendu izan da batez ere.Leteren lana aztertzen dihardugu bi ikerlarik une honetan (Alex Gurrutxaga eta biok) etadatozen urteetan tesi bana kaleratuko dugu. Hain zuzen ere tesi horren zati bat da honako testua.Izan dira Leteren figura espreski aztertu duten liburuak, baitez ere poeta hil (2010) etaurtebetera argitaratutakoak:
‎Hain zuzen ere, mota horretako corpusen bitartez tresna horiek entrenatu eta ebaluatu egitendira. KroniXa garatzeko eta ebaluatzeko baliabideak aukeratzeko, beste hizkuntzetan denbora lerroen inguruanegin diren lanak aztertu ditugu.
‎Aipatu bezala, oro har adostasun nabarmena egon da, baina hizkuntzaren beraren anbiguotasunak eragin handiaizan du eta desadostasunerako patroiak aurkitzen saiatu gara. Etiketatzaileen lana aztertzean, hiru anbiguotasunfenomeno nagusi identifikatu ditugu: i) iraupen luzeko gertaeren ainguratzea, ii) korreferenteak diren gertaeraadierazpenak ainguratzea eta iii) diskurtso zuzen zein zeharkakoan agertzen diren gertaerak ainguratzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia