Emaitzak: 14
2023 | ||
Taldeetan haurren kopurua toperaino eramatea erabaki dugulako. Iaz lau eta bost | lagunekin taldea aurrera ateratzen genuen, baina balorazioetan ondorioztatu genuen batek edo bik huts egiten bazuten, dinamika mantentzea oso zaila zela. Aurten, aipatutako arrazoi horregatik, talde gehienak sei haurrekoak izan zitezen ahalegindu gara. | |
Parte hartu aurretik egiten al zenuen euskaraz patioan, parkean... zure | lagunekin –(galdera hau bigarren txandatik aurrera egiten genuen) | |
Orain euskaraz hitz egiten al duzue | lagunekin elkartzen zarenean? | |
Eskuaz baliatzen gara gure diskurtsoa indartzeko. Eskua emanez egiten diogu ongietorria | lagunari eta eskua jasoz agurtzen dugu. Kirologia deitzen zaio eskuaren hizketa naturalari. | |
Hitzaren presentziari dagokionez, hitza irakaslearena da, nagusiki, gela barruan. Ikasleek gero eta gutxiago izaten dute ahozkotasuna sendotzeko aukera, ez dute beren artean debate formalik izaten demagun klimaren aldaketaz, ez dute poema bat buruz ikasi eta hura errezitatzen (Oi, lur, oi ene lur...), apenas antzezten duten antzerki pieza laburren bat, ez dute | lagunen aurrean honetaz edo hartaz mintzatzeko ohiturarik, eta inoiz egin behar dutenean lotsatu egiten dira... | |
Neskaren jardun jariotsuak eta galderaren bat egin dutenen patxadak ahoa bete hortz utzi du nirekin den | laguna . ‘Hori, Euskal Herrian, ezinezkoa! ’, atera zaio. | |
Elizatik irten gara | laguna eta ni. Isilik. | |
Isilik. | Lagunak esandakoa darabilt buruan. ‘Hori, Euskal Herrian, ezinezkoa! ’. | |
121). | Lagunen arteko erabilerari dagokionez, zehazki, erabileran eragiten duten faktoreen korrelazioa (bi faktoreen arteko harremanaren norabidea eta sendotasuna) honakoa zen 1991n: | |
Euskararen erabilera | lagunekin (EAE 2021) | |
Irakurleak esku artean duen artikulu honek, Helena Baraibarrek, Ikastolen Elkarteko Hizkuntza Egitasmoetako mahaiburuak, 2022ko irailaren 22an Iruñean egindako" Nafarroako gaztetxoen ahozko jardunean curriculumak ezartzen dizkigun mugak eta eskaintzen dizkigun aukerak" izeneko hitzaldiaren mamia jasotzea eta zabaltzea du helburu. ...rtan, Bigarren Hezkuntzan lanean diharduen irakasleari euskara ardatz duen hezkuntza sisteman beste irakasleekin batera elkarlanean aritzeko lan ildoak proposatu nahi zaizkio, curriculumari ahalik eta etekinik handiena ateraz, ikasleen euskarazko komunikazio gaitasuna aberasteko bidean jar dezan eta ikasle horiei ikasketa ibilbidean arrakastaz aritzeko ezinbesteko duten hizkera akademikoa garatzen | lagun diezaien. | |
EGOERA/ HELBURU KOMUNIKATIBOA: Gabonak datozenez, urruti bizi den familia kide edo | lagun bati festa onak opatzeko bideotxo bat grabatu eta bidaliko diogu whatsapp bidez. | |
Hartzaileak: familia kidea edo | laguna . | |
| Lagunak |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lagun | 14 (0,09) |
Lehen forma
lagunekin | 4 (0,03) |
laguna | 3 (0,02) |
Lagunak | 2 (0,01) |
lagun | 2 (0,01) |
Lagunen arteko | 1 (0,01) |
lagunari | 1 (0,01) |
lagunen aurrean | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
lagun bat | 1 (0,01) |
lagun elkartu | 1 (0,01) |
lagun erabilera | 1 (0,01) |
lagun esan | 1 (0,01) |
lagun ezan | 1 (0,01) |
lagun hau | 1 (0,01) |
lagun talde | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
lagun bat festa | 1 (0,01) |
lagun erabilera egon | 1 (0,01) |
lagun esan erabili | 1 (0,01) |
lagun talde aurre | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |