Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 72

2004
‎Presako arrazoi egiaztatuak daudenean izan ezik, gaiak lan-orduetan aztertuko dira, lan-orduok jendeak ikusteko moduko lekuan iragarriko direla.
‎Erregistroko bulego guztietan egongo da, jendearen esku , legearen nahiz erregelamenduaren eta formulario ofizialen ale bat.
2005
‎Publizitateak jende ezagunaren eta, oro har, heroien beharrizana sortu digu, elikatzea esanahiaz beterik dagoen ekintza sinbolikoa bihurtu du, gazteak, modernoak eta erakargarriak izan behar garela esan digu, eta gure gorputzen neurri gabeko miresmena bultzatu du. Ezberdinak izan edo baztertuta gelditu nahi ez badugu, ezinbestekoa da moda jarraitzea.
‎Lehiakideak egon daitezkeen tokietatik aldenduta, isolamenduak eskaintzen duen monopolioa ziurtatzen da. Lehiakiderik gabeko leku horretara jendea erakartzeko gai badira, horretarako, marketing kanpaina erasokorrak prestatzen dira?, negozioa egina dago.
‎Dendako toki, txoko eta apal onenakdute ere, auzoetan eta herrietan izaten dituzten denda txikiagoetan es eurentzako izaten dira. Gainera, banaketa etxeek gobernatzen dituzten merkataritza gune handietan produktu aukera handia eskaintzen bakaintza murritza izaten dute, jendea euren produktu zuriak erostera bultzatzeko.
‎Hala ere, dendan jende larregi dagoenean eta jendea kanporatu nahi denean, erritmo oso biziak dituzten musikak, ia beti bakailao erakoak, jartzen dira. Modu berean, jende gutxi dagoenean, musika lasaia jartzen da, erosketak egiten gura dugun beste denboran jarrai dezagun.
‎Hala ere, dendan jende larregi dagoenean eta jendea kanporatu nahi denean, erritmo oso biziak dituzten musikak, ia beti bakailao erakoak, jartzen dira. Modu berean, jende gutxi dagoenean, musika lasaia jartzen da, erosketak egiten gura dugun beste denboran jarrai dezagun.
‎Hala ere, dendan jende larregi dagoenean eta jendea kanporatu nahi denean, erritmo oso biziak dituzten musikak, ia beti bakailao erakoak, jartzen dira. Modu berean, jende gutxi dagoenean, musika lasaia jartzen da, erosketak egiten gura dugun beste denboran jarrai dezagun.
‎Euskal Autonomia Erkidegoaren lurralde eremuko establezimenduetan, errotuluak, oharrak eta, oro har, jendeari zuzendutako jakinarazpenak euskaraz eta gaztelaniaz emango dira.
Jendeari produktuak saldu eta zerbitzuak egiteaz arduratzen diren establezimenduek lege honetako 38 artikuluko 2 paragrafoan, a), b) eta c) idatz zatietan, ezarritako betebeharrak bete dituzte. Era berean, kontsumitzaile eta erabiltzaileei arreta emateko gertu egon behar dute, horien hizkuntza ofiziala edozein dela ere.
‎Aurreko paragrafoan adierazitako betebeharrez gain, indarreko legeriak establezimendu komertzial handi gisa kalifikatzen diren establezimenduek, baita jendeari ondasun eta produktuak eskaintzen dizkioten eta, hala ez diren arren, erakunde handi gisa kalifikatzen diren establezimenduek ere, 38 artikuluko 2 paragrafoan, d) idatz zatian, jasotako betebeharra ere bete dute. Erregelamenduz finkatuko dira erakunde handi kontsideratzeko betekizunak, alegia, negozio bolumenari, langile kopuruari eta/ edo Euskal Autonomia Erkidegoan duten presentziari dagozkienak.
‎Erakunde publikoei atxikita eta jendearentzat irekita dauden establezimenduei lege honetako 38 artikuluan aurreikusitako araubidea aplikatuko zaie.
‎Diruz lagundutako erakundeei eta interes orokorreko sektoreei dagozkien eta jendearentzat irekita dauden establezimenduek, 39 artikuluan bildutako betebeharrak betetzeaz gain, kontsumitzaile eta erabiltzaileei arreta emateko moduan egon dute, horiek darabilten hizkuntza ofiziala edozein dela ere.
‎Halaber, zerbitzu sarien arantzelaren ale bat izan behar da bulegoan, jendearen esku .
‎Ondore guztietarako, baita jendeak agiriak aurkez ditzan ere, Erregistroa zabalik egongo da egun baliodun guztietan, bederatzietatik ordu biak arte eta lauretatik seiak arte; larunbatetan, Justizia ministroak ezarritako araubidea aplikatuko da.
Jendearentzat komenigarria izanez gero, Erregistro eta Notariotzaren Zuzendaritza Nagusiak erabaki dezake udal mugarteren bat bi atal edo gehiagotan zatitzea, horietako bakoitzean liburu bat irekitzeko.
‎Justizia Ministerioak agin dezan erregistratzailea kargutik kendu edo lekutik aldatzea, espedientean egiaztatu behar da erregistratzaile horrek hutsegiteren bat egin duela bere kargua betetzean edo hutsegite horren ondorioz izen ona galdu duela jendearen aurrean ; betiere, Estatu kontseiluari entzun behar zaio.
‎Ordu jakin batzuetan jendea hartzeko betebeharra ez betetzea behin eta berriro.
‎...rez gain, adierazpen hori kontabilitate ziurtagiri baten bidez egiaztatu behar du, obligazio horien balioa ez dela kutxan sartu zehaztuz; halaber, iragarkiak argitaratu behar ditu, dela finkak zein probintziatan kokaturik egon eta bertako Aldizkari Ofizialean, dela toki horretako egunkarian, halakorik egonez gero, dela erakunde horren egoitzan bertan, horrerrek ezereztea eskatzeko asmoa duela.tara jendeak jakin dezan, erakunde ho
‎Aurkezpen fisikoa egin daiteke Erregistroa jendearentzako zabalik dagoen orduetan bakarrik.
‎3 Eginkizuna betetzean ezelako adeitasunik ez izatea lankideei, enplegatuei edo jendeari begira.
‎Zehaztutako orduetan jendea hartzeko betebeharra ez betetzea behin eta berriro.
‎Adeitasunik ez izatea, goikoei, lankideei, enplegatuei nahiz jendeari begira.
‎h) Hipoteka Legeak eta horren Erregelamenduak jabetza erregistratzaileei emandako eskumenak bulegoaren barne araubideari, artxiboaren segurtasun nahiz zaintzari edota jendea hartzeko orduei buruz, eta, oro har, zuzenean agirien kalifikazio eta idatzagirien ingurukoak ez diren eskumen eta ahalmen guztiak oso osorik dagozkio denbora gehien daraman erregistratzaileari, eta berorrek izango ditu gai horren inguruan Hipoteka Lege eta Erregelamenduak ezarritako eginbeharrak ere.
2006
‎askatasun printzipioa, aurkakotasun printzipioa, alderdi auzilarien arteko baldintza berdintasunaren printzipioa, eta publizitate nahiz ahozkotasun printzipioak. Hori ez litzateke bidezkoa izango, baldin eta instrukzio epaileak lekukoaren lehenengo iritziak isilpean jaso, eta, fideltasun handiagoarekin nahiz txikiagoarekin, iritzi horiek auzi paperetara bildu ondoren, lekukoa epaiketa ekitaldira agertzen bada, auzitegi epai emailearen aurrean eta eztabaidetara joan den jendearen aurrean , guztiz kikildurik eta eskuak lotuta, sumarioan egin dituen adierazpenak oroitarazi edo irakurtzen zaizkionean. Lekukoak beldur izango du, edozein kontraesan egiteagatik erantzukizun kriminala eskatu ahal zaiolako.
‎Merkataritzako establezimenduetatik ostutako merkatu gaien balorazioa finkatzeko, horiek jendeari saltzeko prezioa aintzat hartuko da.
‎Aurreko artikuluaren lehenengo eta bigarren lerrokadetan jasotako erregelaren kasuan, eta adierazpenaren presa aintzat hartuta, ezin bada atzerapenik izan zuzeneko buruek lekukoari egindako zitazioaren ostean, eta kasuan kasuko enplegatuak ezin badu zerbitzua bertan behera utzi jendearentzat arrisku larria edo enbarazua eragin gabe, orduan auziaren instrukzio epaileak lekukoa zein udalerritan edo barrutitan izan eta bertako epaileari eskuordetza emango dio adierazpena jasotzeko.
2007
‎Promozio erroldako zerrenda bakoitzaren erabilerak urtebeteko indarraldia izango du. Behin epe hori igarota, zerrendak galdu egingo du jendeak eskuratzeko moduko iturriaren izaera.
‎j) Jendeak eskuratzeko moduko iturriak: edozein pertsonak kontsulta ditzakeen fitxategiak, baldin eta arau murrizgarriren batek hori eragozten ez badio, edo, hala denean, ordaintzen badu kontsulta egiteko betekizun bakar gisa ezarritako kontraprestazioa.
‎edozein pertsonak kontsulta ditzakeen fitxategiak, baldin eta arau murrizgarriren batek hori eragozten ez badio, edo, hala denean, ordaintzen badu kontsulta egiteko betekizun bakar gisa ezarritako kontraprestazioa. Jendeak eskuratzeko moduko iturri dira, soil soilik, karrak badira pertsona horien izena, titu promozio errolda; telefono zerrendak, horien arautegi bereziak ezarritakoaren arabera; eta, orobat, lanbide taldeetara bildutako pertsonen zerrendak, baldin eta zerrenda horietan jasotako datu balua, lanbidea, jarduera, ikasketa maila, helbidea eta taldekide izaeraren aipamena. Era berean, jendeak eskuratzeko moduko iturri dira egunkari eta aldizkari ofizialak, eta komunikabideak.
‎Jendeak eskuratzeko moduko iturri dira, soil soilik, karrak badira pertsona horien izena, titu promozio errolda; telefono zerrendak, horien arautegi bereziak ezarritakoaren arabera; eta, orobat, lanbide taldeetara bildutako pertsonen zerrendak, baldin eta zerrenda horietan jasotako datu balua, lanbidea, jarduera, ikasketa maila, helbidea eta taldekide izaeraren aipamena. Era berean, jendeak eskuratzeko moduko iturri dira egunkari eta aldizkari ofizialak, eta komunikabideak.
‎Orobat, ez da aplikatuko aurreko paragrafoan xedatutakoa, datuak jendeak eskuratzeko moduko iturrietatik atera eta publizitate jarduerarako edo merkatu prospekziorako erabiltzen direnean; halakoetan, interesdunari zuzendutako komunikazio bakoitzean informazioa emango zaio, datuen jatorriari eta tratamendu arduradunaren identitateari buruz, bai eta interesdunak dituen eskubideei buruz ere.
‎...nistrazio publikoek euren eskumen esparruko eginkizunak gauzatzeko; datuak negozio, lanedo administrazio harremanen kontratu edo aurrekontratuetako alderdiei buruzkoak izan eta harreman horiei eusteko nahiz harreman horiek betetzeko beharrezkoak direnean; datu tratamenduaren xedea interesdunaren berebiziko interesen bat babestea denean, lege honen 7 artikuluko 6 paragrafoaren arabera; edota datuak jendeak eskuratzeko moduko iturrietara bilduta egon eta datu horien tratamendua beharrezkoa denean fitxategiaren arduradunaren edo datuak komunikatzen zaizkion hirugarrenaren interes legitimoa betetzeko, betiere, interesdunaren oinarrizko eskubide eta askatasunak urratu gabe.
Jendeak eskuratzeko moduko iturrietatik jasotako datuak direnean.
‎Lege honen 11.2.b) artikuluan ezarritakoa gorabehera, jendeak eskuratzeko moduko iturrietatik zein datu bildu eta datu horiek ezin izango zaizkie komunikatu titulartasun pribatuko fitxategiei, interesdunak horretarako adostasuna ematen duenean izan ezik, edo legeak beste zerbait ezartzen duenean izan ezik.
‎28 artikulua. Jendeak eskuratzeko moduko iturrieta bildutako datuak
Jendeak eskuratzeko moduko iturriak liburuan edo beste euskarri fisikoren batean editatzen badira, jendeak eskuratzeko moduko iturriaren izaera galduko dute argitaratutako edizio berriarekin. Modu telematikoan lortzen bada formatu elektronikoan dagoen zerrendaren kopia bat, zerrenda horrek urtebetean galduko du jendeak eskuratzeko moduko iturriaren izaera, zerrenda hori lortzen den unetik zenbatzen hasita.
‎Jendeak eskuratzeko moduko iturriak liburuan edo beste euskarri fisikoren batean editatzen badira, jendeak eskuratzeko moduko iturriaren izaera galduko dute argitaratutako edizio berriarekin. Modu telematikoan lortzen bada formatu elektronikoan dagoen zerrendaren kopia bat, zerrenda horrek urtebetean galduko du jendeak eskuratzeko moduko iturriaren izaera, zerrenda hori lortzen den unetik zenbatzen hasita.
‎Jendeak eskuratzeko moduko iturriak liburuan edo beste euskarri fisikoren batean editatzen badira, jendeak eskuratzeko moduko iturriaren izaera galduko dute argitaratutako edizio berriarekin. Modu telematikoan lortzen bada formatu elektronikoan dagoen zerrendaren kopia bat, zerrenda horrek urtebetean galduko du jendeak eskuratzeko moduko iturriaren izaera, zerrenda hori lortzen den unetik zenbatzen hasita.
Jendeak eskuratzeko moduko telekomunikazioen zerbitzu gidetako datuek arautegi berezia izango dute.
‎Ondare kaudimenari eta kredituari buruzko informazio zerbitzuak ematenko erregistro eta iturrietatik edo interes dituztenek izaera pertsonaleko datuak tratatu ahal izango dituzte, baldin eta datu horiek lortzen badituzte ondore horietarako jendeak eskuratzeko modudunak emandako informazioetatik nahiz interesdunaren adostasunarekin.
‎1 Helbideak jaso, agiriak banatu, publizitatea egin, urrutiko salmenta, merkatu prospekzioa eta antzeko beste jarduera batzuk dituztenek izenak eta helbideak edo izaera pertsonaleko beste datu batzuk erabiliko dituzte, horiek jendeak eskuratzeko moduko iturrietan jasotzen direnean, edo horiek interesdunek eman dituztenean, edo interesdunen adostasunarekin lortu direnean.
‎Datuak jendeak eskuratzeko moduko iturrietatik ateratzen direnean, lege honen 5.5 artikuluko bigarren lerrokadan ezarritakoarekin bat etorriz, interesdunari zuzendutako komunikazio bakoitzean emango da datuen jatorriari eta tratamenduaren arduradunaren identitateari buruzko informazioa, bai eta interesdunak dituen eskubideen gaineko informazioa ere.
‎Finkaren errentamendua azkendu bada hitzarmenezko igarotzeagatik, eta finka horretan azken bost urteetan merkataritza jardueraren bat egin bada jendeari saltzeko, orduan errentariak eskubidea du errentatzailearen kontura kalte ordaina jasotzeko, betiere, errentariak adierazi duenean, epea agortu baino lau hilabete lehenago: kontratua beste bost urterako eta merkatuko errentaren truk berriztatu nahi duela.
‎Izaera pertsonaleko datuak, tratamenduaren objektu direnak, hirugarren bati komunikatu ahal izango zaizkio, interesdunak aurretiaz horren inguruko adostasuna ematen badu, salbu eta legeak lagapena baimentzen duenean; jendeak eskuratzeko moduko iturrietatik jasotako datuak direnean; tratamendua askatasunez eta modu legitimoan onartutako harreman juridikoen ondorio izan eta harreman horiek garatzeko, betetzeko nahiz kontrolatzeko nahitaezkoa denean tratamendua hirugarrenen fitxategiekin konektatzea; egin beharreko komunikazioaren jasotzailea Herri Defendatzailea, Fiskaltza edo epaileak, nahiz auzitegiak edo Kontuen Auz...
‎Eskubide horri dagokionez, GEEAk adierazi du (GEEAE hauek: 1976ko abenduaren 7koa. Handsyde kasua?, 1979ko apirilaren 26koa. Sunday Times kasua?, 1991ko maiatzaren 23koa. Oberschilck kasua?, 1991ko azaroaren 26koa. Sunday Times II kasua?, etab.) prentsak informazioa zabaltzeko duen eginkizunarekin batera jendeak informazioa jasotzeko eskubidea duela. Hala ere, Konstituzio Auzitegiak, egiazko informazioa jasotzeko eskubideari buruzkoa interpretatzerakoan, konstituzio testuaren interpretazio murriztailea egin zuen; egiazko informazioa askatasunez jasotzeko eskubidea informazioa zabaltzeko eskubidearen erredundantzia zela adierazi zuen, azken horrek, kasu guztietan, hartzaile bat egotea eskatzen du eta.
‎2002 urtea arte, legerian espainiarrentzat bi betebehar militar ezarrita zeuden: gizonezkoen derrigorrezko zerbitzu militarra eta soldadutzara joateko betebeharra gerra egoeran edo gerra arrisku larrian Gobernuak jardunean zegoen jendea baino gehiago mugitu behar zuenean. 2002tik aurrera, lehenengoa desagertu egin da.
‎Nazio biltzar horrek egiteko hauek zituen: Gobernuak bere esku utzitako gaiak aztertzea, egokitzat jotako iradokizunak Gobernuari jakinaraztea, eta legegintza orokor eta osoaren plan bat egitea, une aproposean jendeari galdetuko zitzaiona.
‎Une horretatik aurrera, erregimenaren laugarren eta azken fasea hasi zen, erregimenaren azken hamarkada hartzen duena, Franco 1975ko azaroaren 20an hil arte. Fase horretan, erregimenak abian jarritako modernizazio prozesuak, industrializazioak, garapen ekonomikoak, hirietako biztanleen gorakadak( jendea landa inguruetatik industria inguruetara aldatu zen), eta abarrek langile klasea sortzea ekarri zuten, eta klase horrek eskubideen gaineko kontzientzia argia zuen. Indar handia hartu zuten sindikatu eta alderdi politiko klandestinoek, lurralde antolaketari lotutako arazoek konpondu gabe jarraitu zuten eta irekitze ekonomikoaren eta egitura politiko itxiaren arteko desorekak tenkadura garrantzitsuak eragin zituen.
‎egunkariak itxi eta erbestealdiak agindu zituen. Neurri horien guztien bidez, jende guztia bere aurka jartzea besterik ez zuen lortu. Pronuntziamenduak eta matxinadak biderkatu egin ziren:
‎Aurrean ere esan dudanez, Konstituzioa indarrean egon zen bitartean, hauteskunde sistemak oso desberdinak izan ziren: ...n bidez ezarria (aberastasunaren araberakoa, hogeita bost urtetik gorakoek soilik zutelako botoa emateko eskubidea, betiere, Altxorrari lurralde kontribuzio moduan 25 pezetako gutxieneko kuota edo industria sorospen moduan 50 pezetako kuota ordaintzen bazioten; eta gaitasunaren araberakoa, heziketa maila jakin bat zuten pertsonek ere botoa emateko eskubidea zutelako; kategoria horretara askotariko jendea biltzen zen: mutur batean lehen eta bigarren hezkuntzako irakasleak zeuden, eta bestean, Errege Akademietako kideak); eta sufragio orokorra, gizonezkoena?, 1890eko ekainaren 26ko Legearen bidez ezarritakoa (hogeita bost urtetik gorakoek botoa emateko eskubidea zuten, eskubide zibilen erabilera osoa baldin bazuten).
2008
‎Erregistratzaileek onartuko dituzte Erregistroa jendearentzat zabalik dagoen bitartean aurkezturiko agiriak bakarrik. Karguaren beste eginkizunak, berriz, ordu horietatik at gauza ditzakete.
‎3 Merkataritzako erregistratzaileek jendearen esku izango dute bakoitzeko auditoreen zerrenda.
‎4 Zerbitzu arrazoiak direla bide, eta Erregistro eta Notariotzaren Zuzendaritza Nagusiak hala proposatuta, Justizia ministroak erabaki dezake kasuan kasuko udal mugartean merkataritzako probintzia erregistratzaileak jendearentzat zabalik egongo den bulegoa irekitzea, bertan Merkataritzako Erregistroaren erabiltzaileek orotariko agiriak aurkeztu edo jasotzeko, publizitate formala lortzeko, edota probintziako hiriburuan dagoen Merkataritzako Erregistroan egin daitekeen beste edozein eragiketa burutzeko; bulego hori eta hiriburukoa modu telematikoan konektatuko dira, Zuzendaritza Nagusiak zehaztu bezala.
‎21 artikulua. Erregistroa zabalik egotea jendearentzat
‎1 1 Batza bildu baino zazpi egun lehenago, akziodunek bidezko deritzeten informazioa nahiz argibideak eskatu ahal dizkiete administratzaileei, eguneko aztergaien zerrenda osatzen duten gaiei buruz, edota idatziz aurkez ditzakete, egokitzat jotzen dituzten galderak. Kotizatzen duen sozietate anonimoaren akziodunek informazio nahiz argibideak eskatu edo galderak egin ditzakete, eginiko azken batza orokorraren datatik sozietateak Balore Merkatuko Nazio Batzordeari eman dion informazioaren inguruan, baldin eta jendeak aztertzeko moduko informazioa bada.
‎Orokorrean, Estatuak bi motatako mailegu kontratuak buru ditzake: subjektu jakin batekin eginikoak (beste Estatu batekin, nazioarteko erakunde batekin, banku batekin, partzuergo batekin) eta kapitalen merkatura jota (hots, jendeari tituluak eskainita) gauzaturikoak.
‎Horrela, hartzekoduna subjektu zehatza denean, kontratua arazo juridiko larririk gabe burutu eta dokumentatu ahal da. Haatik, Estatuak kapitalen merkatura jotzen duenean jendeari Herri zorra ordezkatzen duten tituluak emanik, mailegu kontratuak arazo berezi gehiago azalarazten ditu.
‎Horrenbestez, gai honetan Herri zorra jorratzean, Herri zorraren kontzeptu tradizional eta murritza hartuko dugu abiapuntutzat: Estatuak eginiko mailegu kontratuen multzoa da Herri zorra, hain zuzen ere, kontuko idatzohar, balore titulu edo gainerako agirietan ordezkatuta egonik, jendeari eskaintzen zaizkion maileguen multzoa.
‎Zuzeneko jaulkipena, berebat, bi modutara egin daiteke. Lehenengoa jendaurreko harpidetza izango litzateke; horren ariora, publizitate kanpaina egiten da ustezko harpidedunei jaulkipenaren berri emateko, eta gero jendeari tituluak leku zehatz batzuetan harpidetzea eskatzen zaio (eskuarki Administrazio Zentralaren bulegoetan nahiz herri erakunde jakinen batean); bigarren bidean, berriz, tituluak Burtsan saltzen dira, edozein sozietate pribatuk bere obligazioak sal ditzakeen ber. Kasu bi biotan, epe zehatz bat finka daiteke tituluen harpidetzarako, edota tituluok jendearen esku utz daitezke kontratatu nahi den kopur...
‎Zuzeneko jaulkipena, berebat, bi modutara egin daiteke. ...dedunei jaulkipenaren berri emateko, eta gero jendeari tituluak leku zehatz batzuetan harpidetzea eskatzen zaio (eskuarki Administrazio Zentralaren bulegoetan nahiz herri erakunde jakinen batean); bigarren bidean, berriz, tituluak Burtsan saltzen dira, edozein sozietate pribatuk bere obligazioak sal ditzakeen ber. Kasu bi biotan, epe zehatz bat finka daiteke tituluen harpidetzarako, edota tituluok jendearen esku utz daitezke kontratatu nahi den kopurua lortu arte.
2009
‎Objektua edozein izanda ere, eroalea merkatari izatea, edota horrek ohikotasunez jendearentzat garraio lanetan jardutea.
‎Inskribatu ez diren merkatariek ezartzen dituztenak, baldin eta biltegi nahiz denda horiek jendaurrean zabalik badaude zortzi egunetan jarraian, edota horien inguruko iragarpena egin bada, lokalean bertan jarritako errotulu, lagin edo tituluen bitartez, edota jendearentzat tokiko egunkarietan jarritako abisuen bidez.
2011
‎Lurraren jabeak ahalmena du lur horren barruan euri uren biltegiak eraikitzeko, horiekin ez bazaio kalterik egiten jendeari edo hirugarrenari.
2012
‎2 Aurreko paragrafoan ezarritako zigorrak baino gradu bat gehiagokoa ezarriko zaie bertan aipatu egintzen egileei, baldin eta egintzok gertatzen badira, jende asko biltzen duten ekitaldi edo ikuskizunak direla eta. Zigor bera ezarriko zaie, ekitaldi horiek zein esparrutan burutu eta esparru horien barruan, ordena publikoa nahaspilatzen dutenei, euren jokabideek jende oldeak nahiz bestelako erreakzioak eragiten badituzte edo eragin ahal badituzte jendearengan, eta, horien ondorioz, bertan dauden guztiak edo batzuk arriskuan jar badaitezke.
‎2 Aurreko paragrafoan ezarritako zigorrak baino gradu bat gehiagokoa ezarriko zaie bertan aipatu egintzen egileei, baldin eta egintzok gertatzen badira, jende asko biltzen duten ekitaldi edo ikuskizunak direla eta. Zigor bera ezarriko zaie, ekitaldi horiek zein esparrutan burutu eta esparru horien barruan, ordena publikoa nahaspilatzen dutenei, euren jokabideek jende oldeak nahiz bestelako erreakzioak eragiten badituzte edo eragin ahal badituzte jendearengan, eta, horien ondorioz, bertan dauden guztiak edo batzuk arriskuan jar badaitezke. Kasu horietan, izaera horretako ekitaldi edo ikuskizunetara joateko eskubideaz gabetzen duen zigorra ezarri ahal izango da, ezarritako espetxealdi zigorra baino hiru urte arte luzeagoa.
‎2 Aurreko paragrafoan ezarritako zigorrak baino gradu bat gehiagokoa ezarriko zaie bertan aipatu egintzen egileei, baldin eta egintzok gertatzen badira, jende asko biltzen duten ekitaldi edo ikuskizunak direla eta. Zigor bera ezarriko zaie, ekitaldi horiek zein esparrutan burutu eta esparru horien barruan, ordena publikoa nahaspilatzen dutenei, euren jokabideek jende oldeak nahiz bestelako erreakzioak eragiten badituzte edo eragin ahal badituzte jendearengan , eta, horien ondorioz, bertan dauden guztiak edo batzuk arriskuan jar badaitezke. Kasu horietan, izaera horretako ekitaldi edo ikuskizunetara joateko eskubideaz gabetzen duen zigorra ezarri ahal izango da, ezarritako espetxealdi zigorra baino hiru urte arte luzeagoa.
‎3) Arerioaren banderapean, jendea erreklutatzen duen espainiarrari edota arerioa armez zein Espainiari gerra egiteko bestelako baliabide eragingarriez hornitzen duen espainiarrari.
‎Atzerritarrak, Espainian bizilekua izanik, kapitulu honetara bildutako delituetatik edozein egiten badu, orduan, delitu bakoitzari dagokion zigorra baino gradu bat gutxiagokoa ezarriko zaio, salbu eta itunek edo jendeen zuzenbideak besterik ezartzen dutenean, diplomaziako, kontsulatuko eta nazioarteko antolakundeetako funtzionarioei buruz.
Jendeen zuzenbidearen aurkako delituak
‎1) Biktima talde edo kolektibo batekoa izateagatik burutzea, talde edo kolektibo hori pertsegitua denean, politika, arraza, nazio, etnia, kultura, erlijio, sexu nahiz desgaitasun arrazoien ondorioz, edo nazioarteko zuzenbidearen arabera jende orok onartezintzat jotzen dituen bestelako arrazoien ondorioz.
‎Irainak delitu izango dira, bakar bakarrik, euren izaera, ondore eta inguruabarren arabera jendeak larritzat hartzen dituenean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jendeak 17 (0,11)
jendeari 12 (0,08)
jendea 10 (0,07)
jendearentzat 8 (0,05)
jende 7 (0,05)
Jendeak 6 (0,04)
jendearen esku 4 (0,03)
jendearen aurrean 2 (0,01)
Jendearentzat 1 (0,01)
Jendeari 1 (0,01)
Jendeen 1 (0,01)
jendearengan 1 (0,01)
jendearentzako 1 (0,01)
jendeen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia