Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 95

2000
‎INSEEk erakutsi duen biztanle kopuruaren apalketa latza ez da zorigaitza, ez eta ezin kausi daitekeen helmuga bat, helburu argia baitute zuberotarrek: artoski lan egin eta jendea herrian bizitzen iraunarazi. Lanbideak dira beharrezkoak, nola ez, baina Anne Marie Thornaryk azpimarratzen duen gisan,«
2001
‎Hau ez da Gipuzkoa bezala. Gipuzkoan jabegoa oso sakabanatuta dago, eta hemen berriz jendea herrian bizi da eta lanera atera egiten da. Antza denez defentsa arazoei aurre egiteko prestatutako bizimodu antolaketa da.
2003
‎Egun alderantziz da, edo jende gehienak badu kultura oinarri bat behintzat. Eta are gehiago, egungo jendearen herri nortasuna ordukoa baino ageriagoa dela azpimarratuko nuke, jendeak herriko usadioak gorde nahi ditu, interes berriak erakusten ditu. Modernitate kontzeptuaren barnean, lekuan lekuko kultura edota nortasuna funtsa hartzen ari da.
‎Egun alderantziz da, edo jende gehienak badu kultura oinarri bat behintzat. Eta are gehiago, egungo jendearen herri nortasuna ordukoa baino ageriagoa dela azpimarratuko nuke, jendeak herriko usadioak gorde nahi ditu, interes berriak erakusten ditu. Modernitate kontzeptuaren barnean, lekuan lekuko kultura edota nortasuna funtsa hartzen ari da.
2004
‎herriko jende herriko
2006
Jendeak herrietatik alde egiten du, baina badira kontrakoa aukeratu dutenak ere. Erreportajean zehar aipatu ditugun herrietako desabantailak jasaten dituzten arren, hirian baino gusturago bizi dira mendi artean.
2007
‎Honela hartuta, herria eta nazioa kontzeptuak (1 eta 2) izan litezke sinonimoak, edo izan litezke ere diferenteak, hedadura diferentekoak?, baina inoiz ere ez lirateke kontrarioak: Atikan herri/ éthnos bereko jendea herri/ démos askotan sakabanatua tokikotzen da; 3) baina < Volk> izan daiteke baita ere edozein éthnos etako jende xumea,, hirugarren estatua?, goi mailen edo kleroaren kontrara soil negatiboki diferentziatua, ezdeusa (gr. < laós>, lat. < vulgus>, < plebs>), edo herri xumeko talde bat237, eta orduan herria eta nazioa kontrarioak bilaka daitezke (nazioa berdin noblezia; herria berdin jendilajea, bulgoa) 238.
‎aitortzen du (harentzat pertsona bat bezala den arima edo izpiritu nazionala). Birjaiokundeak pozkidaz beterik naturaren ugaritasun eta aberastasun argitsua deskubritu duen moduan, giza jendearen herri eta ohitura, hizkuntz eta erlijio ugaritasun kolorezkoa miresten eta maitatzen ikasi dizu. –The concept of linguistic diversity is part of the Renaissance discovery of the opulence of nature and of the nearly inexhaustible diversity of man(?), and is in direct contrast to the medieval belief that «grammatica una eta eadem est secundum substantiam in omnibus linguis, licet accidentaliter varietur» (Roger Bacon)? 125 Naturan zernahik, izpi nimi, oenak ere, berea aportatzen du guztiaren betegintzarrerako.
‎Poliki poliki jendea herriko frontoian sartu eta jartzen hasi zen. Behin hau eginda, denak saioa ikusteko prest.
2008
‎Horrela, hartzekoduna subjektu zehatza denean, kontratua arazo juridiko larririk gabe burutu eta dokumentatu ahal da. Haatik, Estatuak kapitalen merkatura jotzen duenean jendeari Herri zorra ordezkatzen duten tituluak emanik, mailegu kontratuak arazo berezi gehiago azalarazten ditu.
‎Egun, 150 biztanle daude herrian erroldaturik, baina lan kontuengatik 70 lagun inguru Iruñean bizi dira astegunetan. Asteburuetan, berriz, populazioak gora egiten du, jendea herrira itzultzen baita; «lana herrian egiten dugunok bizi gara bertan egunero», azaldu du Rafael Ordoñez Abaurregainako alkateak.
2009
‎Umeentzako esperientzia oso polita izango dela pentsatzen dugu. Eta jendeari herriko jaietan parte hartzeko gonbita egingo nioke. Zenbat eta ideia eta borondate on gehiago, orduan eta jai hobeak egingo ditugu denon artean.Bukatzeko zerbait erantsi nahi al duzue. K.D.:
‎Euskal herritarren gehiengoak horrela ulertu zuelako, bete ziren Donostiako kaleak Egunkaria aurrera aldarrikatuz, antolatu zen jendea herriz herri gertaerei aurre egiteko, ekin zion lanari kalean geratutako langileen konpromisoarekin bat eginez egunkari berri bat eratzeko...
‎Gizarte txikitxoak, guneak, apurtu egin ziren. Herrietako arratsaldeko dantza egiteko biderik ez zegoen jada, jendea herri handiagoetara joaten zelako. Hori ez zen ordura arte sekula gertatu.
2010
‎Argi dago, Alfonsok kontatzen duen bezala, nola sentitzen diren bortxaz kanpoan daudenak berriak jasotzean. Jendeak herriko berriak kontatzea, harremanari eustea, hemen edukitzeko beste modu bat da. Eta inportantea da.
‎2009ko hauteskundeak akuilu izan ziren gizartearentzat, eta baita termometro egokia ere jakiteko zenbaterainoko estimua dion jendeak herri honetako buruzagi politiko bakoitzari.
‎Bigarren karlistadaren ondoren, begi bistakoa zen galera asaldagarri horrek euskaltzaletasuna piztu zuen zenbait jenderengan, atzerriko zientzia jendeek Herriko kulturan interesa erakutsi zutenean areagotu zelarik. Azken hauek maila zientifikora eraman zuten gaia, aitzineko denboretako fantasiak eta bidegabekeriak baztertuz; aitzindari hauen artean daude, besteak beste:
2011
‎Lurperatze lanak burutu ondoren, lehen auzoak familia, hiletariak, gurutzeketaria hau da, bigarren auzoa eta gainerako jendea herriko ostatura gidatzen ditu, otordua egiteko. Hor ere, lehen auzoak kontu handiz ibili behar du, norbait gonbidatzea ahazten bazaio baztertua izan denak ez baitu sekula ahantziko.
‎Sueterako labanak, solorako lanabesak edo zorroztu beharrizana eukan edozein erreminta zorrozten eben. Gehienak galiziarrak izaten ziran eta dei egiteko soinu zoliak ateraten zituan txistu modukoa erabilten eben, halan jakinerazoteko jenteari herrian egozala. Zorroztaileen etorrerea euriagaz lotzen daben sinistea zabal dabil lekukoen artean:
‎Baina horrez gain, euskara naturala eta zaindua dute bere lanek, beste hainbaten laborategiko sasi euskara irrealaren alboan. Kalabaza tripontzia n Eibarko jendea herriko hizkeran mintzatzeak, adibidez, bide eman zion Berasategiri hurrengo lanetan ere euskalkiak lantzeko. Zuzendariaren proiektu askoren gidoiak Koldo Izagirrek sinatu izanak zerikusi handia du horretan guztian, noski.
‎Arratsaldeko 4,30etan, jendea herriko etxearen aitzinean biltzen hasi zen. Eüskararen Egüneko ekitaldietan parte hartzen ari zireneko asko ere bertara hurbildu ziren.
‎Goizeko 10,30etan Larrainen ginen. Ateri zen eta jendea herriko etxearen aitzineko frontoian biltzen ari zen, frontisaren aldean kokaturiko aldarera begira. Gu jende artera sartu eta meza ongi ikusteko eta entzuteko moduan jarri ginen.
‎Epifanio Agirre Imaz (NaBai) zinegotziak esan digunez, bi ideiari erantzuna eman nahian ondu du udalak hirigintza plan. Bata, ziordiar gazteei herrian bizi ahal izateko aukera ematea, eta horretarako lur zorua aurreikustea. Hirigintza plana ontzerakoan udaleko kideek buruan izan zuten beste ideia da; jendeak herrian bertan lan egiteko aukera izatea. Horretarako, industrialdea.
‎Baina jaiotze honek bere mina ere ekarri zigun. PNVko jendea herriz herri hasi zen gure egiazko izenak ematen, haiekin geratu zirenek nortzu ginen gu jakin zezaten. Eta ongi ikasi zuten...
2012
‎Zekien guztia esan zidan inolako tolesik gabe. Bere tankerako jendearen herrien izenak galdetu nizkion, baina ez nuen caribs beste izenik lortu, eta horrela erraz ulertu nion Karibe uharteak zirela haiek, gure mapetan Orinoco ibaiaren bokaletik Guianaraino eta harantzago Santa Martaraino iristen den Ameriketako lurraldean kokatzen dituztenak. Esan zidan ilargitik harantzago, ilargia sartzen zen lekutik harantzago esan nahi zuen?, eta beren herritik mendebalerantz izan behar zuen, nik bezala bizar zuria zuten gizonak bizi zirela, eta lehen aipatu dudan nire bibote handia seinalatu zuen; eta, haren hitzak erabilita, «gizonak asko» hil zituztela.
‎Halaxe jardun da jendea herrian. Beste gairik ez baita izan urriko apustu handiaz geroztik Amezketan.
‎Izan ere, Espainia ardatz eta pedagogia zaharkitua zuen" Escuela nacional" aren aurrean, ikastolak Euskal Herria ardatz zuen pedagogia berriarekin hasi ziren. Espainiartzeko asimilazio itzela jasan arren, ikastolek jendeari herri gisara antolatzeko ilusioa eta borondatez jarduteko gogoa sortzea lortu zuten. Pedagogia aldetik munduan ziren mugimendu berritzaileak aztertu, aurrerapenak hartu, euskaratu eta euskal sena itsatsi zien, Elbira Zipitriak gidatutako irakasleek eta gurasoek osatutako hainbat talde trinkori esker.
‎Jendeak eskura eduki ditzan egin ditut liburuxkak. Jendeak herrian zer kantatzen zen jakiteko, eta musikariei ere balioko diela uste dut.
2013
‎Kultur Bonoarekin kultur ekitaldien kontsumoa sustatu eta herri mailako kontsumoa bultzatu nahi dute, jendea herrian geldituz eta kanpokoak erakarriz. Horrez gain, herritarrek bonoarekin abantaila ekonomikoa dute.
‎Ez al zitzaion argi geratu lotarako leku bat ari zitzaiola eskatzen? Zergatik zen hain geldoa jendea herri hartan berbari erantzuten?
‎Adémak soldadu baten gutun zatia jarri du, jendeari herriko berriak igortzea eskatzeko. Eskualduna ren garrantzia ez zuen bakarrik Adémak azpimarratu.
2014
‎Ildo horretatik landu ditudan arloak oso zabalak dira: demografia, ekonomia, espazioa, bizi ohiturak, sozializazio prozesua eta zainketa.Demografia arloan, populazioak behera egin du? Jendea herritik joan egin da, eta egoera hori aztertu dugu. Populazioa gutxitu egin da.
‎Eta gerta daiteke, beraz, pluraltasunetik iristea urrutirago, dimentsio bakarreko proposamen batekin baino. Independentziaren aldeko zerrenda bat egon edo hiru gehiago ez dut uste, aurkitu behar dugu modua herrialde eredu desberdineko jendeak herri berri, hobe, garbi, justu baten esperantza ikus dezan independentziaren bitartez.
‎Kalean, kasik aurreneko aldiz, aldekoak genituela sumatzen hasi ginen. Jendea herri bihurtzen hasi zen, norbaiti garai hartan entzun nion bezala. Etxe seguru batean eman nituen epaiketa osteko egun horiek, kide batzuekin batera.
‎Natxo Santos: " Jendeari herriko argazkiak telebistan ikustea asko gustatzen zaiola uste dut"
‎Bainan kanpoan? 50 urte egin baitu agorrileko 7an independentzia lortu zuela Felix Houphouet Boigny k, laupost mila jendetako herri batetan parte hartu dut ospakizunetan. Handizki ari izan dira:
‎250 000€ badira euskotan aldatuak. 500 enpresa eta elkartek baliatzen dute moneta hori, oro har, 2 700 jendek herriko saltegietan euskoarekin ordaintzen dituzte beren erosketak. Euskal Moneta elkarteak 6 lanpostu sortu ditu bi urtez.
‎1984an hasi ziren bi herrien arteko harreman sakonak, hango eta hemengo herritar zenbaitek sustaturik. Geroztik adiskidetasun hori indartu da, urtero bi herrietako jendeak herri batean ala bertzean biltzen direla, besta giroan. 2011n badute ere liburu eder bat plazaratua:
‎Elizkizun kartsu batekin hasi zen estreinaldi egun hori, Jean Baptiste Mounho apeza buru, jendea herritik beretik eta auzo herrietatik ere bildurik, eliza betetzeraino, Behauzeko Eskuz Esku soinu taldea ere hor, bazterren airosle. Eliza guziz koloretsua, apezak meza denboran benedikatu duena.
2015
‎Lehen bizimodua herri barruan egiten zan. Urteten eban jenteak herritik, baina gehien baten feria batera, errekaduak egiten Bilbora, baina beharra herrian bertan egiten zan. Bertan egozan ofizioak be:
‎Tximinoarekin ikusten zutelako edo, gehienek zirku batean lan egindakoa zela zioten. Tximinoagatik eta zirkuko jendeak herrikoen artean zuen irudiagatik esaten zuten hori; jende alderraia eta errorik gabea zen zirkukoa, behar bezalako bizimodu zuzenetik urruti zegoen edozein xelebrekeria egiteko gauza.
‎Red Rockeko jendeak herriko plazan urkatuko zaituzte eta, nik, borreroa naizenez, exekuzioa burutuko dut.
‎Ziburun, gaineratiko ospakizunak arras polliki iragan dira. Zernahi jende Herriko Etxeak eskaini zintzur bustitzean. Arrantzaleak abesbatza ederki txalotua izan da.
2016
‎" Gorago" egon zen. Kortabarriak dioenez, inguruan etxeak garestitu, eta kanpoko jendea herrira joan zen bizitzera, baina gero askok martxa egin dute berriro.
‎Ezin dut ahaztu, handik irten ostean berriz gaixotu nintzenean, norbaitek entzun ziezadan gehien behar nuenean nola arbuiatu ninduten guztiz. Ezin dut ahaztu, adore eske nintzenean, nola atzea eman zidan anitz jendek herrian: sorbaldaren ordez bizkarra, eta kemen hitz beroen ordez begirada akusatzaileak eta esamesak erruz.
‎Baina kontua ez da hori, Arru. Kapeluri buruz irakurri dizudan horrekin erakutsi nahi nuena kanpoaren eta barruaren arteko talka da, nola ikusten duen jendeak herriko eroaren xelebrekeria; askotan barre egin edo bizkarra ematen zaiola, xelebrekeria hori egitera daraman sufrimenduaz ezer jakin gabe». Ez zintuen konbentzitu nire azalpenak.
‎Orduan, 20.000 biztanle zituzten guztien artean, eta hurrengo urteetan biztanleria 30.000 lagunera igoko zela uste zuten. Horrez gain, udan turista asko hartzen zituzten, Deba eta Urola bailaretako jendeak herri horietara jo ohi zuelako. Zainketa gune horren barrutik igarotzen ziren Donostia Bilbo trena, N errepidea eta AP autobidea.
‎Kanpoko jendea herrira bizitzera datorrenean eurekiko komentario txarrak entzuten ditut, eta pentsatzen dut: “Ni euretako bat bezalako baldin banaiz, auskalo jendeak zer esan duen niri buruz, nola begiratu ote nauten”.
‎Gabonetan jendea herrian ibil dadin nahi du Udalak
‎Horrek du garrantzia, ez espainolen eta frantziarren artean gertatutako gerra baten izenean antolatutako desfilea. Ez du ulertzen nola biltzen diren astero dozena bat lagun presoen aldeko pankarta baten atzean eta nola mugitzen den hainbeste jende herriko festen inguruko bileretan.
2017
‎6 Christopher Hillek adierazi bezala, XV. mendera arte baliteke soldatapeko lana lortutako askatasun bezala agertzea, jendeak herri lurrak eskura zituelako eta bere jabetzakoak ere bai; ez zegoen, beraz, soldataren menpe erabat. Baina, XVI. menderako, soldata truke lan egiten zutenak desjabetu egin zituzten.
‎–Uztak gobernua bakean. Herriko jendea herrikoei ezagutarazi behar zaiela esan ez duk ba. Laguntza ere herrikoek jarriko diagu.
‎“Jenderik ez badago, arazorik ez dago besteentzat, baina guretzat bai”, diote tabernariek. “Lehen, hainbeste kostata jendea herrian gelditzea lortu genuen, eta orain lehengora itzultzeko arriskuan gaude”. Azken bi hilabeteetan jende gutxi ibili da herrian, eta beheraka doala konturatzen ari dira.
‎Herri guztietan udala tabernariei laguntzak ematen ari da, eta guri dena kendu digute. Orain, aprobetxatuz lortu dugula jendea herrian gelditzea, koordinazio handiagoa eduki nahi dugu udalarekin eta herriko eragileekin. Elkarrekin hitz egin nahi dugu”.
2018
‎Sanchezen esanetan, lasaiak izan dira Aste Santuko egunak, baina, gainerakoan, badabil jendea herriko dendetan. " Antzematen da asko kanpora joan direla, jende gutxiago dabilelako kalean.
‎Kalean, kasik aurreneko aldiz, aldekoak genituela sumatzen hasi ginen. Jendea herri bihurtzen hasi zen, norbaiti garai hartan entzun nion bezala. Etxe seguru batean eman nituen epaiketa osteko egun horiek, kide batzuekin batera.
‎Bertzalde, erakundeek uste dutenaren kontra, dinamika ekonomikoa dinamika sozialak ekartzen duela erran zuen. Jendeak herrian gelditu nahi duela erabakitzen duelarik, orduan hasten da hori hala izateko alternatiba ekonomikoaen eraikuntzan. Hortaz, proiektu handien kontrako borrokek, alternatiba ekonomikoaren eraikuntza ekartzen dutela erran zuen.
‎Pertsonak ahalik eta denbora gehien, ahalik eta baldintza onenetan eta ahalik eta zerbitzu eta erraztasun gehienak izanda bizitzea ez da erraza Sakanan. Zailtasunetako bat demografiaren sakabanaketa da, hau da, jendea herri askotan bizitzea. Bertan, Zahartze Aktiborako Estrategia Horren guztiaren berri badute ibarreko Oinarrizko Gizarte Zerbitzuen hiru mankomunitateetan, Sakanako Garapen Agentzian eta arlo hori ezagutu edo horretan lan egiten duten eragileek.
‎Horretarako 20 eurotik gorako erosketak egiten dituzunero puntu bat jasoko duzue. 10 puntu biltzean, Hurbilagoko kide den saltokiren batera joan, eta puntuen truke jolas parke handiaz egun batez doan gozatzeko eskumuturrekoa emango zaizu.Ekimen honekin, kale giroa suspertu eta jendea herrian bertan, bertako komertzioetan kontsumitzera bultzatu nahi du Hurbilago Elkarteak. " kale giroa suspertu, kale giroa biziagotu, eta bide batez, orain hasi eta abendu amaierara arte, jendea herriko denda txikietan erosketak egitera animatu". Usurbilgo denda txikien atrakzio parke erraldoiaEgunak:
‎10 puntu biltzean, Hurbilagoko kide den saltokiren batera joan, eta puntuen truke jolas parke handiaz egun batez doan gozatzeko eskumuturrekoa emango zaizu.Ekimen honekin, kale giroa suspertu eta jendea herrian bertan, bertako komertzioetan kontsumitzera bultzatu nahi du Hurbilago Elkarteak. " kale giroa suspertu, kale giroa biziagotu, eta bide batez, orain hasi eta abendu amaierara arte, jendea herriko denda txikietan erosketak egitera animatu". Usurbilgo denda txikien atrakzio parke erraldoiaEgunak: abenduak 29, 30 (larunbata eta igandea). Tokia: Usurbilgo frontoia, Dema plaza, Askatasuna plaza, Mikel Laboa plaza.Zehaztasunak:
2019
‎Erbestera jo genuen gehienok Donibane Lohizunen, Miarritzen edo Baionan amaitu genuen. Aurrez bazegoen jenderik herri horietan, ETAren jarduna hasi zenez geroztik ihes egindakoa. Aitzitik, ez zegoen babes sare finkorik, norberak bere kabuz antolatu eta bere arazoak ahal bezala konpontzen zituen.
‎• Gazte jendeari herrian eutsi, ahal den neurrian. Bertako gazteak samaldan kanpora badoaz bizi izatera, kopuruz eta belaunez belauneko jarraipen aukeraz gogor ahulduko da herria. hori da arnasguneen hirugarren erronka demolinguistikoa:
‎behar adinako (ez gehiegi eta ez gutxiegi) eta xede zuzeneko (ez norabide okerreko) bideragarritasun sozioekonomikorik gabe arriskua dago arnasguneak husteko edo lo hiri huts bihurtzeko: eguneroko bizimoduaren zati handi bat herritik kanpora egiteko eta, horrenbestez, herri beregain eta" konpleto" zirenak lo gune (edo atseden-leku) bihurtzeko. oso erronka bizia da hau60 Nola lortu, jendeak herrian edo inguruan lana izatea eta, horri eskerrak, orain puntura arte arnasgune bete izandakoak gero eta hutsago, gero eta barne biziz hutsalduago, ez gelditzea. Nola lortu, orobat, arnasgune horiek eskualdeko herriburu nagusiaren langile iturri eta, maiz, lotarako erretiro gune ez bilakatzea?
‎“Egunaren xedea da Amurrioko jai kuadrillak biltzea eta haien papera ikusaraztea”, azaldu dute antolatzaileek. “Aiaraldeko jendea herrira bertaratzea ere espero dute, “jai giroa sortu dadin”.
‎Gauzak egiteko. Jendea herrian toki batetik bestera mugitzeko, eta ez herritik norabait. Barne eta espazio sinergiak sortzea”.
‎Horrek guztiak jendea herrira erakarri zuen, baita lanpostu berriak sortu ere. Dagoeneko haurren garrasiak eta algarak entzuten dira. Gainera, adineko jendea eta haurren arteko harremana estuago izan dadin, elkarrekin egiteko ekintzak bultzatu dituzte.
‎Baina zergatik berrehun urte atzerago jo, 1427 urtera arte, hemen aztertzen diren aurreneko bordariak 1630 aldera sortuak izanik? Horrexegatik, hain zuzen; alde batetik, bordariak sortu baino askoz lehenagotik, jendea herriotako etxeetan nolatsu bizi zen erakusteko, eta beste aldetik, mendez mendeko bilakaera horretan, bordagintza jendeak uste baino askoz berriagoa dela erakusteko, izan ere, gure arteko jende gehienak uste baitu oraindik, herriak baino are lehenagokoa dela gure bordagintza, edo oraingo termino zatarretan esateko, baserrigintza.
‎" Ene ustez euskalkiak desagertuko dira pixkanaka. (...) Lehenago jendea herrian bertan bizi zen eta ez zen sobera mugitzen. Orai eta mugimendu frango bada.
2020
‎Udalerri txikien kasuan atera den kontzeptuetako bat sexilioa izan da; hau da, jendea udalerri handiagoetara edo hirietara joaten da intimitate bila. Horrek ez du esan nahi jendeak herri txikiak gustuko ez dituenik, baina beste leku batzuetan izango luketen anonimotasuna bilatzen dute. Beraz, diskriminazioak gertatu, gertatzen dira herri txikietan zein handietan, baina agian handietan zerbait gutxiago, anonimotasun hori dela eta; izan ere, inork ez bagaitu ezagutzen, espazio publikoetan jaitsi egin daiteke diskriminazioa.
‎Bai jauna, ala ez al dakizu zure jendeak herritik bota nahi gaituena, lehen baino ausartago.
‎Horrek ere osasun larrialdi luke, ez da Agian, kutsaduraren eraginez jendea herri azpigaratuetan garatuetan baino 100 bider gehiago hiltzen delako ez da larrialdi hitza erabiliko; urrunean gertatzen diren milioika hildako horiek sistema ekonomikoaren galera kolateralak omen dira.
‎Ez dakit. Ondorio argiena da biztanle gabeko eremu asko egongo dela, jendea herrietan kontzentratuko delako. Ez dakigu ganaduarekin zer gertatuko den.
‎Lana izateak jendea herrietan gelditzea dakar, herriak bizirik mantenduz, gure kulturari eutsiz, gure hizkuntza bizirik edukiz. Azken finean, denon etorkizuna ziurtatuz.
‎Ideia hori nabarmendu nahi izan zuen: " Gure jendeak herriz herri urte osoan zehar lan handia egiten du alor askotan, baina egun horretan gauza sinple bat egin behar du: bozkatzera joan.
‎Getariako herritarren ia %100 zorrotz ari da betetzen konfinamendua, hango Udaltzaingoaren arabera. Salbuespenak salbuespen, isunik ez dute jarri oraingoz, eta Udaltzaingoak azaldu du gehienbat astelehenetan eta ostiraletan ikus daitekeela jendea herriko kaleetan. Asteburuetan, hutsik somatzen da herria haien arabera.Zumaiarren kasuan, herritarren jarrera txalotu du hango Udaltzaingoak.
‎Entzun egin behar zenuke zer esaten duen jendeak herrian zutaz.
2021
‎Aurrerapausoak eman ditugu gai horri lotuta, eta oso garrantzitsua da hori. Izan ere, gure nahia da etxebizitzak egitea jendea herrian bertan gelditzeko.
‎saskiak eta Bidazi. Saskiak erosten dizkidan jendea herrikoa da, ezaguna. Asteroko konpromisoa dut eurekin eta beraiek nirekin, eta nahiko harreman hurbila dela sentitzen dut.
‎" Pandemiak balio izan dio jendeari herrian bertan erosteak daukan garrantziaz konturatzeko"
‎J.E.: Ez, eta gainera uste dut pandemiak balio izan diola jendeari herrian bertan erosteak daukan garrantziaz konturatzeko, herriko ekonomia mugitzea herritar guztion onerako dela jabetzeko. Dena horren beltz ikusteak norberekoitasuna albo batera utzi eta elkarri laguntzeko espiritua indartu duela esango nuke.
‎Autoa aldatu nuen, bata utzi, nire Outlanderra hartu, eta Villaverderaino joan nintzen haur nintzenetik hamaikatan ibilitako errepide beltzetan barna. Gasteizko mendatea hegoalderantz zeharkatu eta Trebiñuko konderrian sartu nintzen, kasik jenderik gabeko herrietan. Artean, zenbait eliza erromaniko txikik mendeen joanari eusten zioten, jada bildutako gari soroz inguratuta.
‎Lehen ez zen ostaturik kalaka edo solas aldi baten egiteko. Eta denbora txarra baldin bazen, hor egoiten zen jendea herriko berriak jakiteko. Bai zinez leku baliosa zen hori!
2022
‎Gaur egun dauden gazteei transmititu behar diegu herria egitea zer den. Sartu behar ditugu, herriak aurrera egin behar baitu, eta beti behar baita jendea herria egiteko. Orain, langintza horretan nabil.
‎Nork pentsa lezake Europako abantailak bereganatzeko asmoarekin baizik ez zaizkigula hona jiten, familia eta sor lekua utziz eta bidean zehar arrisku larriak hartuz? Noski, miseriak, gerrek, klimaren aldaketak bultzatzen dute jendea herritik kanpo. Zer dio horretaz Historiak, bereziki Euskal Herrikoak?
‎Bestelako irudia eman dute hezitzaileek: baserritik bizi den jendea herrian oso gutxi dela, horri lotuta naturaren ezagutza asko jaitsi dela. " Sendabelarrei lotutako proiektua egin berri dugu eskoletan eta baserritar batek inguruan dituen landareekin eman dizkigun argibideak lehen aldiz ezagutu ditugu ez bakarrik ikasleek, baita guk geuk ere, transmisioaren etena ez baita belaunaldi berriena, aurreko belaunaldian jada eman zen etena dio Zabaletak.
‎Jendea batetik bestera ibiltzeko intentzio guztiarekin diseinatuta dago egitaraua: eremuak antolatuta daude jendea herrian zehar gora eta behera, aurrera eta atzera, ibiltzeko, eta horrek izugarrizko bizitasuna emango dio.
‎Balorazio ona egin dute udalbatzako kideek, eta, hobetzekoak egon arren, herritarren inplikazioa azpimarratu dute, besteak beste: " Jaiak ondo joan dira, eta egunero izan dugu jendea herrian: bertakoak zein alboko herrietatik etorritakoak.
‎Eta hala moduz konbentziturik, zorte oneko hiri batera jo zuten, garai hartan jende askok bezala. Zeren jendea herrietatik joaten zen garaiaz ari naiz. Joan zirenean, herriko bizilagun bakar bat ere ez zitzaien joan despeditzera, zeren, etxe barruetan, denak marmarrean ari ziren:
‎Deabruek hartu ninduten, ez dakizu zuk ondo. Eta, hori, izugarri gustatzen zaidalarik kanpoko jendea herrira hurbiltzea, baina zetozen horiek geratzera zetozen eta ez zekiten ezer landaz, ezer ez basoaz, eta semea galtzen bazitzaien, seguru ez zela egongo erbi hilen lekuan jaten, zeren nik beste gauza batzuk badakizkit, baina ez dakit nora joaten diren haur galduak. Eta hemengoak garenok ez dakigu ezer kanpotarrei buruz, jauna, zeren, hona datozenean, beste lekuren batean nahi ez dituztelako izaten da.
‎Egia esan, espero baino hobeto doa uda. Jendea herriko jaietarako gogotsu dagoela ikusten da.
2023
‎Ardoa oinarri hartuta, hain zuzen ere, Emplea fundazioak Vivid izeneko proiektu bat garatu zuen iaz San Martin Unxen, kanpoko jendeak herria ezagutzeko, sare bat sortzeko, eta kanpoko herritarrak, finean, inguru horretara erakartzeko.
‎Bizitzeko jatekoa sortzen duten lurrak izan dira betidanik. Laborantzak jendea herriko lurretan finkatzen du. Hazkurriak ekoizteaz gain, biodibertsitatea zaintzen, kanpo bazterrak mantentzen, baita enpleguak sortzen ere.
‎Ardoa oinarri hartuta, hain zuzen ere, Emplea fundazioak Vivid izeneko proiektu bat garatu zuen iaz San Martin Unxen, kanpoko jendeak herria ezagutzeko, sare bat sortzeko, eta kanpoko herritarrak, finean, inguru horretara erakartzeko.
‎plano bakarrean filmatu dituzte sekuentzia gehienak, eta ez dago lehen planorik, ezta kontraplanorik ere elkarrizketetan. «Haiek esaten ziguten jendea herrira joaten denean distantzia jartzen dutela. Pelikula hotz bat nahi genuen.
‎Uda iristear dago, eta jendeak herrietako festa eta atsedenaldirako aukerak bilatzen ditu. Eguzkiaren intentsitateaz batzuetan eta euriaren epeltasunaz besteetan, gure gorputzek udaberriko loratzearen ondorio mefistofelikoak pairatzen dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jendea 46 (0,30)
jendeak 18 (0,12)
jendeari 7 (0,05)
Jendea 5 (0,03)
Jendeak 4 (0,03)
jende 3 (0,02)
jendearen 3 (0,02)
jendek 2 (0,01)
Jendeari 1 (0,01)
jendeek 1 (0,01)
jenderik 1 (0,01)
jenderik gabeko 1 (0,01)
jendetako 1 (0,01)
jenteak 1 (0,01)
jenteari 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jende herri bera 6 (0,04)
jende herri gelditu 5 (0,03)
jende herri berri 4 (0,03)
jende herri etxe 4 (0,03)
jende herri joan 4 (0,03)
jende herri bizi 3 (0,02)
jende herri herri 3 (0,02)
jende herri bat 2 (0,01)
jende herri bihurtu 2 (0,01)
jende herri denda 2 (0,01)
jende herri ezagutu 2 (0,01)
jende herri festa 2 (0,01)
jende herri horiek 2 (0,01)
jende herri jai 2 (0,01)
jende herri lur 2 (0,01)
jende herri alde 1 (0,01)
jende herri argazki 1 (0,01)
jende herri asko 1 (0,01)
jende herri azpigaratu 1 (0,01)
jende herri bertan 1 (0,01)
jende herri bertaratu 1 (0,01)
jende herri bota 1 (0,01)
jende herri egin 1 (0,01)
jende herri egon 1 (0,01)
jende herri erakarri 1 (0,01)
jende herri ero 1 (0,01)
jende herri eutsi 1 (0,01)
jende herri ezagutarazi 1 (0,01)
jende herri frontoi 1 (0,01)
jende herri gisara 1 (0,01)
jende herri gora 1 (0,01)
jende herri handi 1 (0,01)
jende herri hau 1 (0,01)
jende herri hizkera 1 (0,01)
jende herri hura 1 (0,01)
jende herri hurbildu 1 (0,01)
jende herri ibili 1 (0,01)
jende herri itzuli 1 (0,01)
jende herri izen 1 (0,01)
jende herri kale 1 (0,01)
jende herri kontzentratu 1 (0,01)
jende herri kultura 1 (0,01)
jende herri nortasun 1 (0,01)
jende herri oso 1 (0,01)
jende herri ostatu 1 (0,01)
jende herri plaza 1 (0,01)
jende herri saltegi 1 (0,01)
jende herri toki 1 (0,01)
jende herri txiki 1 (0,01)
jende herri ukan 1 (0,01)
jende herri usadio 1 (0,01)
jende herri zer 1 (0,01)
jende herri zor 1 (0,01)
jende herri zu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia