Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2002
‎Ibarben familia askok zeukaten ez bakarrik aberatsek, baita behargin jatorrikoek ere, sarritan udaldia kostaldeko herriren batean igarotzeko ohitura. Gainera Ibarbeko jendeak elkarrekin ibiltzeko joera handia eduki, eta herri batzuetan benetako koloniak osatzen zituen. Eta hala, baziren bi koadrila zuten lagunak, bata Ibarben eta bestea kostaldean, biak ala biak gazte ibarbearrez osatuak.
‎/ Esaten dutenez/ aurrerabidea/ elkar jan horretan/ oinarritu da mendetan zehar", kantatzen zuen, ironia karga handiaz, Ruper Ordorikak). Euskararekin edo euskararik gabe, jendeak elkarrekin komunikatzen jarraituko du, zailtasun gehiagorekin edo gutxiagorekin, aurrerantzean ere. Jendeak jende izateari eusten dion bitartean, behintzat.
2004
‎Argumentu aldetik oso nobela sinplea delako, ez da ezer gertatzen, baina era berean jendeak elkarri istorio asko kontatzen dizkio, eta horrek sortu zuen erregistro diferente asko egotea bertan. Saiatu nintzen nobelan agertzen Gernikako bonbardeoa ezagutu zuen zahar batek nola kontatzen duen gertaera hori, edo junkie batek psikologoaren aurrean nola hitz egiten duen, edo gazte nerabe batek maitasunaz nola hitz egin nahi dion bere neskari...
‎Opor bezperatan gaudenez, honako galdera luzatzen dio jendeak elkarri: «Nora zoazte oporretan?».
‎Teoriak balio du, baina ekintzak behar dira, jendeak elkar ezagutu behar du, lagunak egin behar ditu, bata bestearen seme alabek bidaiak egin behar dituzte, hemendik hara, euskaldunak han nola bizi diren ikusteko, eta hemendik kanpo euskaldun izatea zer den ikasteko. Euskaldun izatea ez dago lurraldeari lotuta.
‎Martinet hots handitako hizkuntzalariak ongi dio, frantsesaz ari delarik: " Frantsesa, beste edozer baiño lehenago, frantsesez mintzo diran jendeak alkar aditzeko eta hartu emanetan jartzeko balio duen tresna da". Horra kakoa.
‎Dena begietara ez begiratzeagatik. Aliziak haren koadrilako jendeak elkarri begietara so egiten ez ziola ohartarazi izana errebelazio baten gisakoa iruditu zitzaion. Koadrilako harremanak hobetzeari buruz, ez ziren ari bada iraultza egin nahian?, ez ote zen iraultza banakoaren arteko hartu emanak hobetzea?, iruzkinak egiten hasten zenean ñoñostiar izenondoari psikollogo abizenak segitzen zion, Harakinen ahotik batez ere.
2006
‎Polonia hartako jendeak elkarrengana lotzen zituzten indarrak, ordea, zeharo ahulduak zeuden XVIII. mendearen amaieran eta XIX.aren hasieran. Hala ere, Rufin Piotrowskiren etxean Polonia Handiaren ametsa ez zen inoiz ezabatu.
2008
‎Xabier Estebanen (GBLHI) hitzetan, Orexa herri txikia da, eta horrek esperientzia berriak abiaraztea errazten du, proiektuaren dimentsioari dagokionez; jendeak elkar ezagutzen du, eta, oro har, harremana ona da, eta ideiak eta esperientziak trukatzeko aukera dago; politikoki egonkorra da, eta, beraz, udalaren konpromisoa epe luzekoa izan daiteke, eta ez unean uneko egoera politikoen araberakoa; eta, gainera, Orexakoa eredu moduan erabili da beste herrietara zabaltzeko, bereziki Gipuzkoan antzeko ezaugarriak dituen herri asko baitago, baina baita beste l...
‎Eta pentsatu nuen horixe izan nahi nuela. Lan egingo nuela jendeak elkar ulertzeko, elkarrekin lotzeko. Hori egiten dugu antzezleek, ezta?
2009
‎Garapen Kontseiluaren historiako lehen zatia ilusio handiz bizi izan dugu anitzek: lan metodoak lantzea, sektore ezberdineko eta iritzi ezberdineko jendeak elkarrekin lan egitea, gai" debekaturik" ez izatea. Horiek guztiak elementu dinamiko eta interesgarriak ziren.
‎Baina herri baten askatzeko badira egin beharreko lanak. Etsaien kontra ari behar da, hori bai, baina behar da barnean ere baldintzak prestatu jendeak elkarrekin bizitzeko maneran.
‎Niri ez hurbildu berriro horrela, aditu? Ez diat nahi jendeak elkarrekin ikusterik.
‎Agian arrazoia zuen Alain Soral soziologoak Parisetik Baionara alde egin zuenean: ezin da independentea izan jendeak elkar ezagutzen duen lekuan. Nola izan zorrotza, nola baztertu autokonplazentzia, gutxi bagara, elkar sarri ikusten badugu, nola sortu gurinik gabeko miresmena.
‎Kanta ibilgailu gisa hartuta Euskal Herrian eta Herrialde Katalanetan zehar egin dugun bidaia hau ezin zen amaitu jendeak elkarri kantatu dizkion kantei buruz hitz egin gabe.
2011
‎Bestetik, jendeak elkarrekin musika eta bideoak konpartitzeko sareek baino arrakasta handiagoa dute, gaur egun, zuzeneko deskargako zerbitzuek, hala nola Megaupload edo Rapidshare. Jendeak zerbitzari horietara igotzen ditu edukiak, eta, beste batzuek, berauetatik jaitsi.
‎Baina agian iritsia zen lehenago; agian urte berrian geunden eta asko ez ziren oraindik ohartu. Larunbatean, lagun uholde bat elkarrekin oinez gindoazela Bilboko kaleetatik, jendeak elkarri begietara begiratzen ziola iruditu zitzaidan. Eta begiek, gezurrik esaten ez dakiten kanika berbati horiek, hala esaten ziotela batzuek besteei:
2012
‎Xirikatzen, Azkoitiko Kultur Mahaiak antolatu du, eta helburua garbi azaldu du Itziar Eliasek, bertako kideak: " Kultur arloko jendeak elkar ezagutzea, eta haien lanei herrian oihartzuna ematea". Astea" hasiera baino ez" dela nabarmendu du Eliasek.
‎Xirikatzen, Azkoitiko Kultur Mahaiak antolatu du, eta helburua garbi azaldu du Itziar Eliasek, bertako kideak: " Kultur arloko jendeak elkar ezagutzea, eta haien lanei herrian oihartzuna ematea".
‎Bizimodu propioa bilatzen eta eraikitzen ari den jendea ezagutu dut, eta begirada bakoitzarekin kaxoietan gordetako ilusioa eta sentsualitatea piztu zait. Xiberoan jendea barreiatuta bizi da, ni mendi punta honetan, zu beste hartan, baina plan irekiak egiten dira, jendeak elkar gonbidatzen du, eta gaualdi horietan beti bada sorpresarik. Han non hiririk ez den, han sentitu ditut gertuen besteen ametsak.
‎Batetik, hiriak direlako jende gehienak biltzen dituzten biziguneak, baina beste alde garrantzitsuago batetik, hiri bizimodua delako guztiz nagusi euskal lurralde guztietan. Beraz, hasieran aipatzen nituen bizimoduetan bizi den jendea da jende euskalduna, haietan biziarazten du, edo ez, euskara. habitatari dagokionez, euskarak hor izan du indargune bat. elkartzen, batzen eta auzotasuna lantzen jendeak elkar ezagutu eta lagunarteko sareak atondu ahal direlako, elkarteeta talde itsaso horretan goxoago bizi izan da euskara (nahiz eta askotan, sinbolo hutsa izan). okerrago du pasabideen hirian. han, fragmentazioan, atomizazioan eta kontsumo harreman joankorretan, euskara galdu egiten da. Arrazoi bakarra dago horretarako:
2013
‎Bigarrena, bizi berria naiz. Izugarrizko euriteak zetozela eta, errekak eta jendeak elkarrekin bizitzeko nola antolatu diren ondoen ikusten den gure bailaretako batera joan nintzen. Basaburu Txikiara.
‎Determinismoak, mekanizismoak eta materialismoak kriki kraka eragiten zidaten arren, Althusser ek marxismo ezberdin bat irakatsi zidan, jendartea ulertzeko balio zidan marxismo bat. Kristau gisa jendeak elkar maite zuen gizarte solidarioa nuen amets, eta marxismoak, berekoikeria eta lehiakortasuna sustatzeko partez, pertsonen arteko maitasuna errazten zuen egitura berri baten beharraz ohartarazi ninduen. Bestalde, Althusser i zor diot klasikoak ikertzeko metodoa.
‎Aniztasunak eta jendeak elkar hartuta egindako bideak berotu eta argitu du 18 Korrikaren bidea Araban. Egun gehiena herrialde horretan egin zuen lasterketak atzo, eta etenik gabeko babesa izan zuen.
‎EH11kolore hasi besterik ez da egin, eta harrera ona izan duela aitortu behar; aurrerantzean egiten eta eragiten jarraitu du gure gizartean dauden jatorri askotako jendeak elkarrengana hurbiltzen, zubiak eraikitzen eta elkarrekin etorkizuna eraikitzen. Behar hori are garbiago ikusten da azken urteotan hain gogor astindu gaituen eta oraindik ere astintzen gaituen krisiak ezarri dizkigun baldintzen argitan.
2014
‎Egia esan, orain arte dokumentalari buruz ikusi eta entzun ditudan ondorioak, erantzunak, nahiko positiboak izan dira. Gertatutako anekdota hunkigarriak gelditu zaizkit buruan, eta horrek itxaropena ematen dit, jendeak elkar ulertzeko eta bakea lortzeko bidean jarrai dezan. Denbora da horrelako gatazka bat guztiz desagertzeko, baina egin daiteke, eta behar beharrezkoa da.
‎Aurkezten du, beraz ez dugu dekodatzeko lanik batere. Junta rola egiten dute etxeko andere ostaler on guziek, jendeak elkarri aurkezten, naturaltasuna eta egiatasuna ematen dio rolari. Ostatuan ezena errexak dira, zuzendari guti behar dute, eskarniatzaile on bat ongi ateratzeko.
‎Toki seguru bat non jendeak elkarri ipurdia zulatzen dauden bideoak argitara ditzaketen.
2015
‎Urteetan Euskalerria irratiak bete izan du lan hori, topagunearena. Orain bistan da teknologia berriek biderkatzen dituztela aukerak, jendeak elkarren berri izan dezan eta komunikazioa bi norabideetan heda dadin. Iruditzen zitzaigun halako plaza bat irekitzea garrantzitsua zela, eta, gainera, horretarako masa kritikoa bazela.
‎Hernandezen esanetan, gaztetxeak aukera asko ematen dizkie, elkartzeko" askatasun handia" ematen die, eta hori da aurtengo egitarauan ekintza asko ez sartzearen arrazoi nagusia. " Aurreko bi urteetan igarri dugu jendeak elkarrekin egoteko denbora askorik ez zuela izaten, eta horrelako topaketak kontuak esateko eta esperientziak partekatzeko ere badira".
‎Horrenbeste baneki nik! Baina ematen du atzo baino hobeto gaudela, jendeak elkarrekin hitz egiten du, aurrez aurre. Oihuka akaso, baina bada zerbait.
‎–Izugarria da oraindik ere jendeak elkar hiltzeko gogoa izatea. Izugarria.
‎Beharbada, Jane Jacobsen kale begidunak sortzea litzateke modu eraginkorrena: tokian tokiko biztanleen aniztasuna sustatuz (jatorri, adin, maila ekonomiko, jarduera eta interes ezberdinetakoak, alegia) etao kmunitate izaera bultzatzen duten negozioak suspertuz, ondo lotutako etohesioa ka duen inguru batean, jendeak elkar ezagutzen duen toki batean, espazio publikoak berak segurtasuna bermatzen duelako. Etorkizuneko erronka litzateke egoera hori, gizartea hain kontrolpean izango ez duena?
‎Inposizioetatik libre ari direnean. Nazio estatu eta gizarte homogeneoen paradigma politiko modernoak esan ohi digunaren kontrara, berdintasuna ez da Identitatea, berdintasuna jendeak elkarren duin (pareko), elkarren partzuer, eta bere buruz jardutea da. Anomaliak duintasun fabrikak dira; haietan aritzen, haiek izaten duintasuna eta agentzia lantzeko egokiera dugu.
‎8 Erabili eskularruak, ez eman eskurik bahituari eskularrurik gabe. Bakteria, germen eta enparau gehienak jendeak elkarri eskua ematetik kutsatzen dira. Askoz lagun gutxiago hilko lirateke elkarri eskua emateko ohiturari utziko bagenio.
2017
‎Herriko beste taldeentzako adibide bat da. Ikusi egin behar da belaunaldi ezberdinetako jendeak elkarri nola laguntzen dion", azpimarratu du. Lagun asko egin, eta sentimendu asko ditu oraindik.
‎1 Auzoko jendeak elkarri lagundu behar dio.
2018
‎Erronka hori gainditu genuen eta bi ideia barneratu genituen: sentsibilitate politiko ezberdinetako jendeak elkarrekin pausoak emateko gaitasuna eta elkarrekin lan eginda eragiteko aukera zenbaterainokoa zen. Giza kate arrakastatsu harekin eskemak apurtzen hasi ginen.
‎Baina, bat batean, berba jarioak eten egiten ziren, bafleetatik zetorren doinu batek ahoak isildu eta aurpegiak alaitzen zituen, jendeak elkar seinalatzen zuen, konplizitate begiradekin, zuk ere badakizu zein abesti den hau ezta. David Bowie, Radiofutura, Rolling Stones.
2019
‎Une hartan erregeak ahots indartsua goratu zuen, Guk, hemen, munduko ipurdi honetan bizi izanagatik, laudorio handiak entzun ditugu zuei buruz, entzun dugu indar handiko gizonak zaretela, eta armekin izan litekeen trebeenak zaretela, eta ez dugu zalantzan jartzen, zuen gorpuzkera sendoak ikustea aski, eta gerra egiteko trebeziari dagokionez, gauza erlijiozkoetan nola profanoetan egin dituzuen ekintzen kontaketak dioenaz fio gara. ...ainketa sinbolikoarena hitz egiteko modu bat baizik ez da izan, nik esan nahi nuena zen gure nazioaren etorkizuna bermatzeko oso komenigarria litzaigukeela hirian dauden ondasunak oro guretzat gordetzea, burutazio hau ez da inor harritzeko modukoa izango, baina egia hutsa da honako hau esaten edo egunen batean esango duen esaera, Pobrearentzako laguntzarik onena pobrearena da, tira, mintzatuz gero jendeak elkar ulertzen du, zuek esan zenbat kobratu nahi duzuen zerbitzuaren truke, eta ondoren ikusiko dugu prezioa adostu ahal dugun, nahiz eta, nire ahotik mintzo den egiaren izenean, esan behar dudan ezen nire arrazoiak baditudala pentsatzeko adostasunik lortu gabe ere, gu geu bakarrik mairuak garaitzeko eta hiria hartzeko gauza izango garela, Santaremen orain hiru hilabete egin genuen bezala, zurubi...
‎Abestiaren ondoren, jendeak elkarri eskua ematen dion unean zeuden. Martinenak izerdituta zeuden.
‎Komun diogunean, komun den hartaz ez baina, jendeak elkarrekin egiten duenaz ari gara.
2020
‎Beste ibilgailuetako jendeak elkarri begiratu zioten erretolika haren zergatia ezin ulertuz. Azkenean, haietako bizpahiru lagun hurbilen zegoen Encarnitarengana hurbildu eta galde egin zioten:
‎Horrenbestez, Bidasoa ibaiko elkarbide naturala muga artifizial bihurtua zen, eta Bidasoa ibaiak lotzen zituen lurraldeen batasun kultural eta etnografikoa hautsia. Elkarren ondoan bizitako jendeak elkarri bizkarra emanda bizitzera behartuak ziren aurrerantzean. 1856ko hitzarmenak Bidasoa ibaiaren subiranotasuna ere finkatu zuen:
‎Nik uste diat gizarte batek, edo gizarte bateko jendeak elkarrengana hurbiltzeko eta elkar babesteko gune batzuk bilatu behar lituzkeela. Ideologia, pentsakera politikoa eta horiek denak aldrebesak dituk, Euskal Herrian behintzat, eta bestelako biderik bilatu diagu.
2021
‎Aurten, izurritea beti hor dugu bainan gisa hartarat apailatuz azoka hori behar litake halere egin ekainaren 5ean, larunbatarekin. Baldintzapean bistan dena, toki handixagoan, jendeak elgarretarik hein bat urrun egonez. Egitarau herrikoi bat ari dute prestatzen.
‎Denetarik; ez bakarrik musika. Ematen dio gizatasuna, laguntasuna, jendeak elkar ulertzea... Nik ulertu behar dut aurrean dudan musikari batek, agian, gaur goizean pertsona bati hil edo biziko ebakuntza bat egin diola.
2022
‎Landa eremuetan gauza nabarmena da, jendetasunerako ardatz handiak desagertzen joan baitira: eliza, tabernak, elkarteak etab. Biribilguneei esker, jendeak elkar ezagutu zuen, beren bizi baldintzez hitz egin zuen, eta aldarrikapen kolektiboak antolatu zituzten aurretik bakardadean edo lotsaz bizi izandako prekarietate edo bidegabekeria egoeren harira.
‎Bere ikerketarako ezinbesteko betekizuna delakoan, euskara eta euskal dantza ikasten ari da ikerlari esloveniarra, eta iruditzen zaio gure dantzek, ezagutzen dituen beste batzuekin alderatuz, elkarlan eta komunitate zentzu handia dutela bere baitan. Gainera, zuzenean egiaztatu ahal izan duen moduan, dantza, gehienetan, festa eta gozamenerako testuinguruetan agertzen da, zeinetan jendeak elkar igurzten duen, komunitatea ahaldunduz eta trinkotuz, gizarte artikulaziorako eta herrigintzarako duen gaitasuna agerian utziz. Slaveci gertatu zaion bezala, euskal dantzaren alorrera gerturatzen den jendeak euskaraz bizi den komunitatean erortzeko arrisku handia izaten du, euskal dantzarekiko eta euskararekiko konpromiso bikoitz horretan bizi baita gehienetan euskal dantzaren mundua.
2023
‎Ez dugu berez gairik jorratuko hasieran. Helburua da jendeak elkar ezagutzea, giro informal batean, garagardo batzuen inguruan. Mintzapraktika batek alde akademikoagoa dauka, ene ustez, serioagoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia