Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2002
‎Hainbat arrazoi direla medio familia ingurunetik bereiz bizi diren bi anaiaren historiaren inguruan garatzen da haria. Beren bizitzan zenbait hiri ezagutu zituzten, adibidez Iruñea, Tutera edo Toledo, baina batez ere Lizarra, Erdi Aroan euskaldunak, frantsesak, gaztelarrak, juduak, musulmanak, ijitoak eta beste etnia zein kultura askotako jendea elkarrekin bizi zen hiri liluragarria. Ahots narratiboen txandakatzea, eskultura, fresko edo grabatu erromanikoen deskribapen laburrak, erritmo narratibo bizia... horra liburu honen irakurketa atsegin egiten duten zenbait ezaugarri.
2005
‎Aurkezpen honekin amaitzeko eta puntu bakoitzaren azterketari ekin aurretik, ez nuke aurrera jarraitu nahi ezinbestekoak diren eskerrak eman gabe. Lehenik, legitimotasun osoz emakumezkoak gizonezkoekin batera berdintasunean Alardeanparte hartzeko eskubide osoa dutela aldarrikatuz lehen urratsa eman zuten emakume eta gizonei, beren ekimenari esker gure gizarteko beste injustizia bat agerianutzi dutelako eta gizon emakumeen arteko bizikidetza justua helburu, inoiz elkarezagutuko ez lukeen jendea elkar ezagutzea eta biltzea posible egin dutelako (emakume, tradizionalistek, ere beren esker ona adierazi lukete; izan ere, inoizez bezala, Alardearen aitzakian biltzeko eta antolatzeko aukera izan baitute, etahori bai dela aurrerapauso historikoa!).
‎Harkaizpeko kiputzen artean entzuten ez dudan geure euskara moldea entzuten dut berriro: jendea elkarri" txo" ka deika, eta belu, eta afrontu, eta jorraixak, eta ardau baltza, eta azau... eta Allikenera eramaten naute.
‎Zakua fermuki zatxikala, entzuna zuen nonbait Baiona ohoinez betea zela. Pannecautik sartu zen hiriaren bihotzera; jendea elkarri oihuka zebilen, hizkuntzak eta keinuak nahasiz. Abiadura lasterrean pasatzean, autoek espaloi hegiak inarrosten zituzten.
2007
‎Hona etortzen naizenean, euria ala ateri izan, beti egoten dira umeak jolasean. Eta jendea elkarrekin hitz egiten. Eta hori ez dut askotan ikusten beste diseinu tradizionalagoetan.
‎nominalismo estrategikoa sorbide egokia izan daiteke euskal herritartasunzabal eta orohartzaile bat aldarrikazteko(, integratzailea?,, konexionista?), EuskalHerrian bizi den oro euskal herritarra dela aldarrikatu ahal dugu, multikulturalismoa? geure eginez (Euskal Herria ere bada gizarte modernoa non jatorri eta jiteezberdineko jendea elkarrekin bizi ahal den eskubide berdinekin); arazoa da nominalismo estrategiko hau inori (subalternoari) bere errealitate (alegiazkoa, nonbait) ukatzeko tresna bihurtzen denean. Orduan, norbera hutsaren irudikapena erabiltzenda subordinatuaren, esentzialismoa?
2008
‎Eta ez niri hitz egin Napoleon Handiaren eta Alexander Are Handiagoaren handitasunaz, zeren, orain nire esku baleude, biak fusilatuko bainituzke. Nola bidal daiteke jendea elkar hiltzera, milaka eta milioika gizon zahar eta gazte, neska beltz xarmant batzuekin guztia konpon daitekeenean?
‎Gauza asko lor daitezke eta lortu ditugu. Administrazioaren makina ikaragarria da, baina protesten harira inoiz baino biziago dago auzoa; jendea elkar ezagutzen ari da, eta gizarte harremanak estutzen ari dira. Galtzen den borroka bakarra hasten ez dena da.
‎Euforiaren argazkiak ere irudizko lekukotasunak erruz iritsi zaizkigu periferiara: jendea kalean, jendea pozez betea, jendea algaraka, jendea banderaz inguratuta, jendea elkarri besarkatuta, jendea negarrez, jendea musuka homosexualik ere ikusi dugu publikoki maitasuna adierazten... Hedabide guztietan eman digute pozaren irudia, zorion perfektuaren irudia.
‎Eta ez niri hitz egin Napoleon Handiaren eta Alexander Are Handiagoaren handitasunaz, zeren, orain nire esku baleude, biak fusilatuko bainituzke. Nola bidal daiteke jendea elkar hiltzera, milaka eta milioika gizon zahar eta gazte... neska beltz xarmant batzuekin guztia konpon daitekeenean. Diplomaziak ere beste bide bat hartu behar baitzuen aspaldidanik, bakearen bidea jorratuz eta ez gerrarena!
2009
‎Maila kolektiboan, kohesio elementu gisa erabili izan diramaiz: sufritzeak jendea elkarrengana biltzea, harremanak estutzea ekartzen duenheinean. Norbanako bakoitzak sufrimendua bere moduan bizi badu ere, sufrimendu partekatuaren sentimenduak jendea bilarazteko gaitasuna du, muga batzuenbaitan betiere.
‎Izatekotan igogailua da, ikasleen porlanezko eraikuntza merkean, bizilagunak elkarri begiratzera behartzen dituena. Sarreran egiten zaigu amenazu, solairu bakoitzean geratzera, sei minutuan dela jendea elkarrekin egotera kondenatua, lekuaren metro karratu justukoan. Eta intimitatearen bilguneari garrantzia emateko edo, bada pertsonaia bat, handik pasatzen direnak behatzen dituena urrutitik zainduaz, garbi mantenduaz.
2012
‎hirietako jendea elkarrekin bizi da. Musulmanak eta
‎Txintik ez da entzuten orain, egoera lehertu aurreko isiltasun urduria, Norari iruditutakoaren arabera, baina inork ez du ezer esan, jendea elkarri begira dago, harik eta Zuriarrainek erantzun duen arte.
2013
‎Telebistan agertzen da jendea elkarrekin doa medikura, elkarrekin jaten dute baina gehienak bakarrik daude.
2014
jendea elkarren ondoan biziko gara
2016
‎«Obamaren narratiba hasieratik zegoen lotuta Obama ikuskizunaren ideiari. Politikari mota berri bat eraikitzen ari zen, kolore, adin, eskualde eta joera politiko desberdinetako jendea elkar zezakeena», uste du Douglas Kellnerek, Kaliforniako Unibertsitateko ikerlariak. Obamaren irudi publikoaren bilakaera aztertu zuen haren lehenbiziko kanpainan.
‎Oraingoan ez dut zoria alde ukan. Jende gaztea dabil honat harat, eskolako zakuekin bizkarrean edo aldean, motoak ere nonahitik igarotzen dira, eta jendea elkarrekin mintzatzen ari da, inguruan gertatzen ari denaz axolagabe. Aturri ibaia egun trankil da, emari etengabean.
‎Maitasun erotikoa edo fantasia erotikoa baino ez zuten ezagutzen. Benetako maitasuna soilik hasten da jendea elkarrekin bizitzen hasten denean.
‎Azkenean, 05:45ean taxi bat hartzea lortu genuen, aurrez lotu genuelako, eta zorionekoak gu, goizeko 6etako autobusa hartzeko nahiko komeria izango genituelako, kontuan izanik autobus geltokian pilatutako jendetza. Pasa omen da dagoen autobus bakarrean sartu ahal izateko jendea elkarri bultzaka borrokan hasi eta autobus gidariak ertzainei deitu behar izana.
2017
‎neska eta mutil, jatorria dena delakoa, adinak nahastuta... Elkarbizitza lantzeko tresna aproposa da kirola, harremanik ez duen jendea elkarrekin aritzeko aitzakia, eta hori guztia jorratzen ahalegintzen naiz, ez dadila egon mutilik esango duenik" nik ez dut neska batekin jolastu nai"".
‎Muga hiru lau kilometrora baizik ez dago zuzenean. Hogei urte honetan nik ere bizi izan ditut zibilak eta ETAko jendea elkarrekin kukumikuka zebiltzaneko garaiak. Asmatuko zuen Martinek zerk berotzen zidan burua, galdegin gabe jaulki baitzidan:
‎Sukaldean jardun bitartean, zerbeza batzuk ireki eta lagunekin hizketan egotera. Jakiak prestatzen, ohikoa da koadrila edo jenerazio ezberdinetako jendea elkarri laguntzen ikustea. Jan ere halaxe egiten da, lasai, kontuak esanez.
‎Denek ikusi nahi zuten Suchet jenerala, Nafarroko gaizkileak betiko uxatuko zituena, bandoek iragarri bezala. Erriberritarrak eta inguruko herrietako jendea elkarren ondoan paratzen ziren, neguko hotzetik babesteko eta jeneralaren izena aipatze soilak ematen zien izua aienatzeko. Adin, itxura, mota eta maila guztiko jendea errepidearen alde banatan frantsesen aiduru zegoen.
2020
‎Geroago etorri zen idatzizko komunikazioa, zeinak, komunikatzeaz gain, ezagutza gordetzeko ahalmena ere baduen. Hizketa da jendea elkarrekin komunikatzeko bitarteko naturalena, baina pertsonok ordenagailuekin komunikatzeko erabili izan dugun bidea idatzizkoa da: aginduak, programazioa eta testuak teklatuan idatziz sartzen dizkiogu, eta hark pantailako testuak baliatzen ditu emaitzak ikusarazteko.
‎“Arreta deitu zidan ikusteak klase sozial desberdinetako jendea elkarrekin ibiltzen dela"
‎Duela bi hilabete erabat normalak ziren gauzak itxuragabeak egiten zaizkigu. Oraingo egoeran, ikusten duzu pelikula batean jendea elkar besarkatzen, edo elkarri bizkarretik helduta kantari, eta harritu egiten zara: " Baina zer ari dira horiek!!".
2022
‎Zubia gurutzatzeko alde batetik bestera jendea elkar ukitu gabe zebilen. Txurro dendaren atzealdean andrazko bat zegoen paperez egindako kukurutxo batean dozena erdi txurro noiz emango zioten zain, Bulebarreko kafetegi hurbilenean kafesne bero batekin berehala gozatzeko.
‎Hauxe da afera: bizimodu telematikoan, jendea elkarrekin gelditzeko edo hitzorduak egiterakoan, arrastazio emozional gogorrean amiltzen da maiz, zeren nola gelditzeko proposamenei ez zaien epe arrazoizko batean erantzuten, ezin gehiagoraino luzatzen baita zain egote artegagarri bezain bizi nahasle bezain bide ixtaile bat. Adibidez:
2023
‎Iruñeko alde zaharreko kale meharretan behin sartuta ere, eta jai giroa urtero bezala hain bizi eta zorroa izanda ere, behinik behin giri piurako mozkorren kasuan, hauek beti bezala ere hain garesti ordaindutako desfasearekin zerikusirik ez duen orori soraio, badago gu bezalako hainbat koadrilako kideen begitartean, berriz, gaurko jai giroa uste eta nahi baino ustelagoa dela adierazten diguna. Balirudike jendea elkarri begira ari dela besteak zer nolakoak diren asmatu nahian, hau da, lagun zein koadrila guztien piuran, batik bat janzkeran. Bai noski, jendea inoiz baino ageriago edo zorrotzago erreparatzen ari zaio badaezpada gainerakoen piurari, nor bere sokakoekin bakarrik egoteko zein ustezko areriotzat hartzen dituztenengandik ez nahasteko asmotan, hots, hainbat aparteen.
‎Kartelari berari dagokionez, adierazi du teknikoki trazuz trazu marraztutako irudiak jende multzoa elkar hartuta irudikatzen duela: " Hasiera batetik, eskuak elkar hartuta edo jendea elkarri helduta irudikatu nituen aurtengo leloa irakurtzean. Pertsonen arteko besarkada eta sarea lotu nahi izan ditut etxeetatik ateratzen den argiak eskaintzen duen babesarekin".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia