2002
|
|
Hainbat arrazoi direla medio familia ingurunetik bereiz bizi diren bi anaiaren historiaren inguruan garatzen da haria. Beren bizitzan zenbait hiri ezagutu zituzten, adibidez Iruñea, Tutera edo Toledo, baina batez ere Lizarra, Erdi Aroan euskaldunak, frantsesak, gaztelarrak, juduak, musulmanak, ijitoak eta beste etnia zein kultura askotako
|
jendea
elkarrekin bizi zen hiri liluragarria. Ahots narratiboen txandakatzea, eskultura, fresko edo grabatu erromanikoen deskribapen laburrak, erritmo narratibo bizia... horra liburu honen irakurketa atsegin egiten duten zenbait ezaugarri.
|
2005
|
|
Aurkezpen honekin amaitzeko eta puntu bakoitzaren azterketari ekin aurretik, ez nuke aurrera jarraitu nahi ezinbestekoak diren eskerrak eman gabe. Lehenik, legitimotasun osoz emakumezkoak gizonezkoekin batera berdintasunean Alardeanparte hartzeko eskubide osoa dutela aldarrikatuz lehen urratsa eman zuten emakume eta gizonei, beren ekimenari esker gure gizarteko beste injustizia bat agerianutzi dutelako eta gizon emakumeen arteko bizikidetza justua helburu, inoiz elkarezagutuko ez lukeen
|
jendea
elkar ezagutzea eta biltzea posible egin dutelako (emakume, tradizionalistek, ere beren esker ona adierazi lukete; izan ere, inoizez bezala, Alardearen aitzakian biltzeko eta antolatzeko aukera izan baitute, etahori bai dela aurrerapauso historikoa!).
|
|
Harkaizpeko kiputzen artean entzuten ez dudan geure euskara moldea entzuten dut berriro:
|
jendea
elkarri" txo" ka deika, eta belu, eta afrontu, eta jorraixak, eta ardau baltza, eta azau... eta Allikenera eramaten naute.
|
|
Zakua fermuki zatxikala, entzuna zuen nonbait Baiona ohoinez betea zela. Pannecautik sartu zen hiriaren bihotzera;
|
jendea
elkarri oihuka zebilen, hizkuntzak eta keinuak nahasiz. Abiadura lasterrean pasatzean, autoek espaloi hegiak inarrosten zituzten.
|
2007
|
|
Hona etortzen naizenean, euria ala ateri izan, beti egoten dira umeak jolasean. Eta
|
jendea
elkarrekin hitz egiten. Eta hori ez dut askotan ikusten beste diseinu tradizionalagoetan.
|
|
nominalismo estrategikoa sorbide egokia izan daiteke euskal herritartasunzabal eta orohartzaile bat aldarrikazteko(, integratzailea?,, konexionista?), EuskalHerrian bizi den oro euskal herritarra dela aldarrikatu ahal dugu, multikulturalismoa? geure eginez (Euskal Herria ere bada gizarte modernoa non jatorri eta jiteezberdineko
|
jendea
elkarrekin bizi ahal den eskubide berdinekin); arazoa da nominalismo estrategiko hau inori (subalternoari) bere errealitate (alegiazkoa, nonbait) ukatzeko tresna bihurtzen denean. Orduan, norbera hutsaren irudikapena erabiltzenda subordinatuaren, esentzialismoa?
|
2008
|
|
Eta ez niri hitz egin Napoleon Handiaren eta Alexander Are Handiagoaren handitasunaz, zeren, orain nire esku baleude, biak fusilatuko bainituzke. Nola bidal daiteke
|
jendea
elkar hiltzera, milaka eta milioika gizon zahar eta gazte, neska beltz xarmant batzuekin guztia konpon daitekeenean?
|
|
Gauza asko lor daitezke eta lortu ditugu. Administrazioaren makina ikaragarria da, baina protesten harira inoiz baino biziago dago auzoa;
|
jendea
elkar ezagutzen ari da, eta gizarte harremanak estutzen ari dira. Galtzen den borroka bakarra hasten ez dena da.
|
|
Euforiaren argazkiak ere irudizko lekukotasunak erruz iritsi zaizkigu periferiara: jendea kalean, jendea pozez betea, jendea algaraka, jendea banderaz inguratuta,
|
jendea
elkarri besarkatuta, jendea negarrez, jendea musuka homosexualik ere ikusi dugu publikoki maitasuna adierazten... Hedabide guztietan eman digute pozaren irudia, zorion perfektuaren irudia.
|
|
Eta ez niri hitz egin Napoleon Handiaren eta Alexander Are Handiagoaren handitasunaz, zeren, orain nire esku baleude, biak fusilatuko bainituzke. Nola bidal daiteke
|
jendea
elkar hiltzera, milaka eta milioika gizon zahar eta gazte... neska beltz xarmant batzuekin guztia konpon daitekeenean. Diplomaziak ere beste bide bat hartu behar baitzuen aspaldidanik, bakearen bidea jorratuz eta ez gerrarena!
|
2009
|
|
Maila kolektiboan, kohesio elementu gisa erabili izan diramaiz: sufritzeak
|
jendea
elkarrengana biltzea, harremanak estutzea ekartzen duenheinean. Norbanako bakoitzak sufrimendua bere moduan bizi badu ere, sufrimendu partekatuaren sentimenduak jendea bilarazteko gaitasuna du, muga batzuenbaitan betiere.
|
|
Izatekotan igogailua da, ikasleen porlanezko eraikuntza merkean, bizilagunak elkarri begiratzera behartzen dituena. Sarreran egiten zaigu amenazu, solairu bakoitzean geratzera, sei minutuan dela
|
jendea
elkarrekin egotera kondenatua, lekuaren metro karratu justukoan. Eta intimitatearen bilguneari garrantzia emateko edo, bada pertsonaia bat, handik pasatzen direnak behatzen dituena urrutitik zainduaz, garbi mantenduaz.
|
2012
|
|
hirietako
|
jendea
elkarrekin bizi da. Musulmanak eta
|
|
Txintik ez da entzuten orain, egoera lehertu aurreko isiltasun urduria, Norari iruditutakoaren arabera, baina inork ez du ezer esan,
|
jendea
elkarri begira dago, harik eta Zuriarrainek erantzun duen arte.
|
2013
|
|
Telebistan agertzen da
|
jendea
elkarrekin doa medikura, elkarrekin jaten dute baina gehienak bakarrik daude.
|
2014
|
|
|
jendea
elkarren ondoan biziko gara
|
2016
|
|
«Obamaren narratiba hasieratik zegoen lotuta Obama ikuskizunaren ideiari. Politikari mota berri bat eraikitzen ari zen, kolore, adin, eskualde eta joera politiko desberdinetako
|
jendea
elkar zezakeena», uste du Douglas Kellnerek, Kaliforniako Unibertsitateko ikerlariak. Obamaren irudi publikoaren bilakaera aztertu zuen haren lehenbiziko kanpainan.
|
|
Oraingoan ez dut zoria alde ukan. Jende gaztea dabil honat harat, eskolako zakuekin bizkarrean edo aldean, motoak ere nonahitik igarotzen dira, eta
|
jendea
elkarrekin mintzatzen ari da, inguruan gertatzen ari denaz axolagabe. Aturri ibaia egun trankil da, emari etengabean.
|
|
Maitasun erotikoa edo fantasia erotikoa baino ez zuten ezagutzen. Benetako maitasuna soilik hasten da
|
jendea
elkarrekin bizitzen hasten denean.
|
|
Azkenean, 05:45ean taxi bat hartzea lortu genuen, aurrez lotu genuelako, eta zorionekoak gu, goizeko 6etako autobusa hartzeko nahiko komeria izango genituelako, kontuan izanik autobus geltokian pilatutako jendetza. Pasa omen da dagoen autobus bakarrean sartu ahal izateko
|
jendea
elkarri bultzaka borrokan hasi eta autobus gidariak ertzainei deitu behar izana.
|
2017
|
|
neska eta mutil, jatorria dena delakoa, adinak nahastuta... Elkarbizitza lantzeko tresna aproposa da kirola, harremanik ez duen
|
jendea
elkarrekin aritzeko aitzakia, eta hori guztia jorratzen ahalegintzen naiz, ez dadila egon mutilik esango duenik" nik ez dut neska batekin jolastu nai"".
|
|
Muga hiru lau kilometrora baizik ez dago zuzenean. Hogei urte honetan nik ere bizi izan ditut zibilak eta ETAko
|
jendea
elkarrekin kukumikuka zebiltzaneko garaiak. Asmatuko zuen Martinek zerk berotzen zidan burua, galdegin gabe jaulki baitzidan:
|
|
Sukaldean jardun bitartean, zerbeza batzuk ireki eta lagunekin hizketan egotera. Jakiak prestatzen, ohikoa da koadrila edo jenerazio ezberdinetako
|
jendea
elkarri laguntzen ikustea. Jan ere halaxe egiten da, lasai, kontuak esanez.
|
|
Denek ikusi nahi zuten Suchet jenerala, Nafarroko gaizkileak betiko uxatuko zituena, bandoek iragarri bezala. Erriberritarrak eta inguruko herrietako
|
jendea
elkarren ondoan paratzen ziren, neguko hotzetik babesteko eta jeneralaren izena aipatze soilak ematen zien izua aienatzeko. Adin, itxura, mota eta maila guztiko jendea errepidearen alde banatan frantsesen aiduru zegoen.
|
2020
|
|
Geroago etorri zen idatzizko komunikazioa, zeinak, komunikatzeaz gain, ezagutza gordetzeko ahalmena ere baduen. Hizketa da
|
jendea
elkarrekin komunikatzeko bitarteko naturalena, baina pertsonok ordenagailuekin komunikatzeko erabili izan dugun bidea idatzizkoa da: aginduak, programazioa eta testuak teklatuan idatziz sartzen dizkiogu, eta hark pantailako testuak baliatzen ditu emaitzak ikusarazteko.
|
|
“Arreta deitu zidan ikusteak klase sozial desberdinetako
|
jendea
elkarrekin ibiltzen dela"
|
|
Duela bi hilabete erabat normalak ziren gauzak itxuragabeak egiten zaizkigu. Oraingo egoeran, ikusten duzu pelikula batean
|
jendea
elkar besarkatzen, edo elkarri bizkarretik helduta kantari, eta harritu egiten zara: " Baina zer ari dira horiek!!".
|
2022
|
|
Zubia gurutzatzeko alde batetik bestera
|
jendea
elkar ukitu gabe zebilen. Txurro dendaren atzealdean andrazko bat zegoen paperez egindako kukurutxo batean dozena erdi txurro noiz emango zioten zain, Bulebarreko kafetegi hurbilenean kafesne bero batekin berehala gozatzeko.
|
|
Hauxe da afera: bizimodu telematikoan,
|
jendea
elkarrekin gelditzeko edo hitzorduak egiterakoan, arrastazio emozional gogorrean amiltzen da maiz, zeren nola gelditzeko proposamenei ez zaien epe arrazoizko batean erantzuten, ezin gehiagoraino luzatzen baita zain egote artegagarri bezain bizi nahasle bezain bide ixtaile bat. Adibidez:
|
2023
|
|
Iruñeko alde zaharreko kale meharretan behin sartuta ere, eta jai giroa urtero bezala hain bizi eta zorroa izanda ere, behinik behin giri piurako mozkorren kasuan, hauek beti bezala ere hain garesti ordaindutako desfasearekin zerikusirik ez duen orori soraio, badago gu bezalako hainbat koadrilako kideen begitartean, berriz, gaurko jai giroa uste eta nahi baino ustelagoa dela adierazten diguna. Balirudike
|
jendea
elkarri begira ari dela besteak zer nolakoak diren asmatu nahian, hau da, lagun zein koadrila guztien piuran, batik bat janzkeran. Bai noski, jendea inoiz baino ageriago edo zorrotzago erreparatzen ari zaio badaezpada gainerakoen piurari, nor bere sokakoekin bakarrik egoteko zein ustezko areriotzat hartzen dituztenengandik ez nahasteko asmotan, hots, hainbat aparteen.
|
|
Kartelari berari dagokionez, adierazi du teknikoki trazuz trazu marraztutako irudiak jende multzoa elkar hartuta irudikatzen duela: " Hasiera batetik, eskuak elkar hartuta edo
|
jendea
elkarri helduta irudikatu nituen aurtengo leloa irakurtzean. Pertsonen arteko besarkada eta sarea lotu nahi izan ditut etxeetatik ateratzen den argiak eskaintzen duen babesarekin".
|