Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎Hizketatzaile trebeak ondo daki bere lengoaia egoera bakoitzari egokitzen. Eragozpenik handiena izan bide liteke, aldi berean gure mezua eskolagabe bati eta jakitun bati ulerraraztea.
2001
‎Urrats bat emanda, joera horren azpian jarrera disidente bat ere badagoelauler genezake. Esan nahi baita, idazleak badaki bere abotsa inguruko errealitateankokatuz gero, kontu handiz ibili duela blagan ez erortzeko, zarataren etaespektakuluaren zibilizazioan integratuta ez geratzeko. Hartara, inguruko errealitateari bizkarra emanez, isilduz, muzin egiten dio errealitate horri.
2002
‎Hedabideak dira iritzi giroa zein den ikusteko publikoak duen baliabiderik garrantzitsuena. Pertsonak ezin du jakin bere begien aurrean gertatzen denaz aparteko ezer, baldin eta kontatzen ez badiote. Kontalari paper hori hedabideek berenganatu dute; eta lekukoa ez den testuingurutik aparteko errealitatearen berri hedabideen bitartez bereganatzen du gizakiak.
‎Botereak, besteen komunikazioen zaintzaile izateaz gain, bere burua aurkeztu ohi du komunikatzaile gisa, beste guztien gainetik. Botereak badaki bere hedabideak sortzen eta saritzen; baita bere gustukoak ez direnak zigortzen ere.
‎Bigarren liburua K.a. 24 eta 19 urteak bitartean idatzia da. Ez dakigu berak argitaratu zuen ala ez. Lehen liburuko ametsetako maitasun goxoa mingarri bihurtzen da hemengo sei poemetatik hirutan.
‎Ezer gutxi dakigu bere bizitzari buruz. Oso goiz hasi omen zen antzerki munduan, aktore gisa ziurrenik, baina komediak idazten hasi zenean erdietsi zuen ospea.
2003
‎Uruguaiko Txandan, Iparraldeko herrialdeak kexu agertu ziren hegoaldekoherrialdeek Patente eta Jabego Intelektualaren inguruko legedirik ez zutenezIparraldeko ondasunak lotsarik gabe eta inongo mugarik gabe kopiatzen zituztela, jarraian kopiak nazioartean merkaturatuz, markarik gabe prezio askoz txikiagoan, jatorrizko ondasunen salmentei kalte eginez. Txandaren emaitza bakarra zelaaprobetxatuz eta jakinik bertatik merkataritza mailan arauak ezarri eta betearazteko gaitasuna izango duen erakundea abiatuko zela, merkataritzari lotutako gai gisasartu zuten hitzarmen orokorraren baitan. Horrela, Merkataritzari Lotutako JabegoIntelektualari Buruzko Hitzarmena sartu zen txandaren azken emaitzan.
‎Xabier Isasi UEUko zuzendariak azaldu zuen lanaren premia, eta behin eta berriz eskatu zidan eginkizunaren ardura har nezan. Badakit bere hasierako nahia ez dudala bete, berak UEUren historia osoa aztertzea nahi zuelako, baina urrats garrantzitsua eman dugulakoan nago; eta bere zuzendari garaia arakatzen duenak, lortutako beste gauza askoren artean, gure erakundearen historiaren azterketa sakona bultzatu zuela nabarmenduko du. Nekane Intxaurtzak, UEUren argitalpenen arduradunak, eta Ane Sarasuak, UEUren Idazkari Nagusiak, ez dituzte merezi nire kontura izan dituzten disgustuak, epeak epe.
2004
‎gisa izendatzenduen egoeratik abiatuz. Alegiazko posizio horretan inork ez daki bere gaitasun/ ezaugarriaketa posizio soziala zein izango diren. Parte hartzaileak ez daki beltza ala zuria, emakumezkoa ala gizonezkoa, euskalduna ala espainola, pobrea ala aberatsa, tontoa ala azkarraizango den.
2005
‎Irakasleak oso lanpeturikdaudela esaten diote koordinatzaile hauek, baina kontu honekin hilabetea daramate. Pablok ez daki bere lankideekin haserretu edo pixka bat gehiago itxaron.Orain arte, egia da, koordinatzaile hauek lan asko egin dute, eta profesionalonak dira, baina azken aste hauetan ez daki zer demontre gertatzen zaien. Nolajokatuko du Pablok bere lankideekin?
2006
‎«Irakasleak, zalantzarik?? galdetzen duenean, ikasleak badaki beretzat gorde
2007
‎Hiritar gehienek, ordea, ez dakite nola funtzionatzen duen beren prozesukulturalak. Jendeak gutxiago daki bere garunaz bere autoaz baino; gutxiago dakibere nortasunaz, bere txakurraz baino. Komunikabideak, negozio hutsa direnaldetik, euren publizitate iragarkiak eman eta eman ari dira, harago joan gabe.Ondorioz, guztiontzako gaiak, beti funtsezkoak izaten diren gaiak, dela arnasketa, dela bizitza kulturala, ez dira albiste.
‎Bestalde, pertsona batek nazio identitatea gara dezan beharrezkoa da pertsonahorrek jakitea bera ere talde horretako kidea dela; hau da, bere burua talde horretakotzat jo behar du. Horri autokategorizazio nazionala esaten zaio.
‎Nire belarrientzat oso normalak dira hiru kokalekuok, eta bigarren aukera dago zabalduen nire euskaran edo (ETB1en, pilota emanaldietan, sarritan darabil Tolosa pilotari izandako esatariak). Beraz, galdegaiaren labur luzeak zer ikusi handia dauka jakiteko bera non kokatu, aditz aurrean edo ostean.
2008
‎Madrileko bidaiaren benetako motibazioak ezagutu gabe jarraitzen dugu, are gutxiago bere morroiaren bertsioan aurkitu ditugun kontraesanak kontuan hartuta. Madrilen bere eskuekin egindako errebolberra ezin salduta ibili arren, ziur asko bazekien bere asmakizunak armagintzaren mundua irauliko zuela. Eibarko armaginak abiapuntu hobezinean zeuden arma berriari etekina ateratzeko.
2009
‎Denek dakigulako bere iragana ahanzten duen herria iragan hori berrizbizitzera kondenatuta dagoela.
2011
‎Jakinen 25 urteurrena ospatu zenean, hainbat ikerketa eta datu argitaratu ziren160 Aldizkariaren omenez egindako azken ekitaldiak 2006ko urtean izan ziren (mahai inguruak, DVD aurkezpena, Miramarreko ekitaldi soziala Eusko Jaurlaritzako lehendakariarekin...). 50 urteurrenaren kariaz, Jakinek bere historia161 eta sorrerako testuinguruari buruzko zenbait artikulu interesgarri kaleratu zituen 2006 eta 2007ko zenbakietan.
2012
‎1562), Historia de los Cantabros, Vizcaynosy Guipuzcoanos (d.e). Zaldibiaren bizitzaz zertzelada orokorrak bakarrik badituguere, badakigu bere lanik ezagunena, Suma de las cosas, Gipuzkoako Batzarrarieskainia dela eta hurrengo apologista gehienen iturri bihurtuko dela.
2014
‎Euskaldunok gainera, lasai hartu dezakegu arnas eremu horietan. Bai baitakigu bertan euskara hitz egiteadela normalena eta ez dugula inolako oztoporik jasango euskaraz mintzatu izanagatik.
‎«Umeak, beretzat bizi den heinean, ez daki bere burua sexualki diferentziatzen. Neskatilen etamutilen artean, gorputza hasteko, subjektibotasunaren erradiazioa da, munduaren ulermena gauzatzenduen tresna:
‎Ikerrek badaki bere maisua pirata jantzita dagoela baina bere maisua izaten jarraitzen duela mozorroaren azpian ere.
‎Nahiak berarentzat gorde nahi ditu gaileta batzuk; horregatik, pasten kaxan gorde ditu, bere nebak aurki ez ditzan. Badaki bere gailetak kaxa hartan seguru egongo direla, ez duelako espero bere nebak han aurkitzea eta, beraz, ez aurkitzea espero duelako.
‎Behin haurra ondo jarriz gero eta eskuarekin beraren gorputzeko lekuetara iritsiz gero, lau eta bost hilabete dituenean, objektuak bi eskuekin hartzen ditu. Lehen urtearen bigarren erdian, digitalizazio trebetasunak hobetzen ditu, eta badaki bere jarduera esploratorioak objektuen ezaugarrietara moldatzen. Eskuzko trebetasunen garapenaren hurrengo mugarria lehen urtearen amaiera aldera gertatzen da:
‎Autoskopia: pazienteak bere burua ikusten du kanpoko munduan, irudi bikoitz baten moduan, eta badaki bera dela. Ispiluko irudi mamua da.
2015
‎Nik ez dakit benetan errealitatea zein den, herri hauetan gertatudiren aldaketak etxeko hizkuntzari buruz ari garenean, adibidez. Ez dakit bakarrik kanpotik jendeaetorri delako eta horietako batzuek erdaraz egiten dutelako, edo euskara hainbeste erabiltzen ezdutelako den, ez dakit bertako familia batzuetako pertsonek, kanpoko pertsonak sartu dituztelakoden eta horien hizkuntza ohiturak ere erdaldunagoak izanik, eta horrek eragin duen eraldaketa. Etaez dakit baita ere ez ote dagoen horietako familia batzuetan, betidanik bertakoak eta euskaldunakizan diren batzuetan, hizkuntza ohiturak egon ahal izan direlako.
‎Atal honetan aztergai diren bi ikerketak (moneta balioztapena. Hoyos et al., 2012? eta IAESa. Etxano et al., 2015?) Gipuzkoako Natura sareko eremu jakin beraren gainean egin ziren: Garate Santa Barbara (GSB).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia