Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 86

2000
‎Zentzu honetan, ikus entzunezko komunikazioa aske gisa postulatzea, ez da inoiz ulertzen ekimenpublikoa garatzeko oztopo gisa, legean behintzat. Alderantziz, ikus entzunezko sistemak dituenbetebeharrak ongi betetzeko ezinbesteko oinarri gisa ere agertzen da sistema publikoa bera.
‎Esandako horrengatik guztiagatik, irrati eta telebista sistemen bilakaera, eta hortaz, baita araudi markoena ere, oso ezberdinak izan dira batean eta bestean.Desregulazioa, garapen teknologikoa eta deszentralizazioa, eta lurralde batean zeinbestean ikus entzunezko sistemen eraldaketak gidatu dituzten indarrak, lurralde horietako bakoitzeko tradizio eta egituratze modu historiko, politiko eta mediatikoetantxertatuta eman dira, eta beren artean antz txikia duten irrati/ telebista egiturak dirahorren ondorio. Egoera oso ezberdinetan jartzen ditu honek Hego eta Ipar EuskalHerria beren ikus entzunezko sistemak gidatu edota, gutxienez, baldintzatzeko orduan, eta aipatutako balizko Euskal Herriko ikus entzunezko komunikazio esparrua irudikatzeko orduan. Bakoitzaren ezaugarri nagusiak aipatuko ditugu jarraian.
‎Sistema publikoaren ondoan, eta ikus entzunezko komunikazioa askea denneurrian, ekimen pribatua eta soziala garatzeko moduak eta bideak ere zehazten dira.Horiek bereizteko, eta bakoitzaren egitura, ezaugarri eta betebehar ezberdinakzehazteko, erabilitako teknologia hartuko dugu aintzat.
‎Lurrazaleko ikus entzunezko komunikazio zerbitzu digitalak ez diraoraindik, orri hauek idazteko orduan alegia, martxan jarri, modu esperimentalean ez bada. Hain zuzen ere, komunikazio askatasunaren legearen eraldaketaren helburuetako bat, eremu berri hori arautu eta 2001ean zerbitzuakabiaraztea posible egitea izan da18 Hemen ere baliabide irrati elektriko urriaerabiliko den heinean, hori esleitzeko prozedura zehatzak ezarri dira, telebistaren kasurako behintzat.
‎Satelite zein kable bidez ematekoak diren ikus entzunezko komunikazio zerbitzuak ez daude, aurrekoak bezala, baliabide urri baten esleitzeko prozeduren menpe. Zerbitzu horien programatzaileek edo editoreek, ordea, hitzarmenbat sinatu behar dute CSArekin (sozietateak Frantziar Estatukoak badira, edoEuropako Batasunetik kanpokoak izanda Frantziar Estatuko satelite edokable sistema baten bidez emango badira) edo deklarazio bat egin behar duteberaren aurrean (Europako Batasunaren partaide edo Europako HitzarmenEkonomikoaren sinatzaile den beste lurralde batetakoak badira).
‎Zerbitzu horien programatzaileek edo editoreek, ordea, hitzarmenbat sinatu behar dute CSArekin (sozietateak Frantziar Estatukoak badira, edoEuropako Batasunetik kanpokoak izanda Frantziar Estatuko satelite edokable sistema baten bidez emango badira) edo deklarazio bat egin behar duteberaren aurrean (Europako Batasunaren partaide edo Europako HitzarmenEkonomikoaren sinatzaile den beste lurralde batetakoak badira). Hitzarmeneketa, maila apala goan, deklarazioek ere, ikus entzunezko komunikazio zerbitzua betebehar edo eskakizun batzuen menpe jartzea ekarriko dute, besteakbeste, programazioaren aldetik, lurrazaleko sistema analogiko edo digitalakbezalaxe, aurrerago zehaztuko den bezala.
‎– Norbaitek ikus entzunezko komunikazio zerbitzu bat eskainiko duen sozietate baten botoen edo kapitalaren %10 baino gehiago izatekotan, egoerahorren berri eman behar dio CSAri; baita egoera horretan gerta daitekeenedozein aldaketarena ere.
2002
‎Aukera honek, ordea, telebista digitalaren ezartze eta hedatze zabala eskatzen du eta ez da oraindik bideragarria. Edozein modutan, hau izango da, seguruenik, hemendik urte batzuetara ikus entzunezko komunikazioan igarriko dugun aldaketa nagusia, Internet, benetan, ia etxe guztietara eramango duena, baina baita haren eraldaketa ere ekarriko duena: arindua eta komertzialagoa.
2005
‎Telebistako lengoaiak bere egiten du funtzio espresiboarekin eta, horregatik, hiru konzeptuok definitzen dituzte ongi ikus entzunezko komunikazioaren ardatzak: estetika, emozioa eta afektua.
2006
‎–Bai, bueno, ikus entzunezko komunikazioa. Antzekoa.
2008
‎Guztira, 73 titulazio berri eskaintzen dira diziplina horretako arloetan: 26, kazetaritzakoa; 22, publizitatekoa eta harreman publikoetakoa; eta 25, ikus entzunezko komunikaziokoa. Eskaintza osatzeko, titulazio ugari daude (60 inguru), Ekonomia, Finantzak eta Enpresak, Zuzenbideko 23, Turismoko 24 eta Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako 26, hurrenez hurren.
‎Hizkuntzak, komunikazioa eta irudikapena: hitzezko hizkuntza, hizkuntza artistikoa, gorputza edo ikus entzunezkoa komunikazio prozesuaren parte dira; alderdi horietan trebetasun egokiak eskuratuz, haurrak gai izango dira emozioak eta sentimenduak adierazteko, besteen mezuak ulertzeko eta irakurketaren eta idazketaren gizarte erabileretan hasteko. Hezkuntza etapa honen amaieran, arlo honetako haurrak ebaluatuko dira, honako trebetasun hauek kontuan hartuta:
2009
‎Aisialdiaren industria ahaltsua sistema haptikoen aplikazio eremu garrantzitsuenetako bat bilakatu da azken urteotan. Orain arte, bideo-jokoek eta errealitate birtualeko sistemek ikus entzunezko komunikazioa erabili dute erabiltzailearen ekintzei erantzuteko. Bide horretan, ordea, zaila da aurrerapauso handiak ematea, eta erabiltzailea jokoetan are eta gehiago murgildu nahi bada beharrezkoa da ukimenak eskaintzen dituen aukerak jorratzea.
‎Ikasleak, protagonistak Kanpainaren ideia GIBaren bidezko infekzioaren diagnostikoan atzerapenak eragindako kezkatik sortu zen. Madrilgo Karlos iii.a Unibertsitateko ikus entzunezko komunikazioko ikasleek aurkeztutako proiektuetan inspiratu zen. Hainbat kartel eta 30 segundoko publizitate iragarkia egin ziren.
‎eman zion Artanori saioaren zuzendaritza hartzeak. Elkarteak saioaren diagnosia egin zuen elkarteko kideen eta ikus entzunezko komunikazioko adituen artean. –Bizitasun pixka bat falta zuela, erritmo aldetik geldo samarra edo zela, urte dezente zeramatzala antzeko itxurarekin eta behar zuela arnasaldi bat eta astinaldi bat ematea?, aipatu ditu emaitza nagusiak Artanok.
‎Horren ondorioz, kanta adierazpen erritmiko konplexu bihurtzen da, ikono bihurtutako" frontman" moduko batek interpretatua, zeina, ikus entzunezko sistemak tartean daudelarik, irudi gisa proiektatua baita. Kanta, beraz, diskurtsoa tinbre eredu gero eta errepikorragoen eta aurreikusten errazagoen bidez modulatzeko aukera ematen duen ikus entzunezko komunikazio sistema bat da.
2010
‎Aipaturiko aukerez gain bestelako zerbitzu profesional batzuk ere eskaintzen ditu Tokitan.tv k prezio baxuko ikus entzunezko ekoiztetxea izanik; horien artean enkarguz egindako bideoak egitea da azpimarragarriena. Turismoaren eremua oso zabala denez gero, eta ikus entzunezko komunikazioak berebiziko garrantzia duenez, hainbat aukera daude Rodriguezen esanetan: " Helmuga turistikoak, natur guneetan ekintzak eskaintzen dituzten enpresak, hotelak… eta abar sustatu nahi izanez gero bideoak egiten ditugu, berezko estiloarekin".
‎Teknologia. Alegia, ikus entzunezko komunikazioa bideragarria egiten duten tresna teknikoen funtzionamendua ezagutu behar du pertsona alfabetatuak. Eta, era berean, tresna horiek mezua nola baldintzatzen duten ulertzeko ere.
‎Ikerketa talde honen aburuz, ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa, antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi duen berniz ideologikoa, etikoa zein morala.
‎ikasturtean, inkesta berri bat egin da Euskal Herriko eskola institutuetan nerabeek eta gazteek ikus entzunezko komunikazio teknologiekin dituzten harremanak neurtzeko eta nerabe zein gazte horiek duten alfabetizazio gradua analizatzeko, betiere ikus entzunezko produktuen alorrean ainguraturik jakin mina2.
‎Gure HIPOTESI NAGUSIA da ahula dela ikus entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasuna gure gazteen artean. Irudiaren gainean, lilura burugabe eta arin moduko bat bizi du gazteak, gogoetazko analisietatik urrun.
‎eta ikus entzunezko komunikazioa, hainbat liburuxkaren bidez, jendea
2011
‎Datorren larunbatean egingo diote azken omenaldia, arratsaldeko 17:00etan, Ondarroako Jai Brian tabernan.Herri hartan jaio zen, orain 40 urte, eta egun Legorretan bizi zen, bere bikotekide eta 3 urteko alabagaz. EHUn egin zituen ikus entzunezko komunikazioko ikasketak eta Andoaingo zinema eta bideo eskolan eta Urnietako Sarobe gunean zuzendaritza eta gidoigintza ikasten aritu zen gero. 1999an, Los Angelesen, zuzendari laguntzaile lanetan ibili zen, Julia izeneko filmean.
‎1997\. urtean hasi zuen bere bidea Kanaldude telebistak. Urte horretan ondorioztatu zuten irratiaz eta paperezko prentsaz gain ikus entzunezko komunikazio tresna bat garatzea komeni zela eta Elebista sortu zen, hilero kaleratzen zuten bideo kazeta. Harrezkero, telebista igorgailuak erabilita Ipar Euskal Herriko txoko ahalik eta gehienetara iristeko saiakera egin zuten.
‎Itziar eta Ihintza Irizar, ikus entzunezko komunikazioa ikasitako bi ahizpa gazte, Hitzetik Hortzera saioaren fitxaje berriak dira. Donostiarrak sortzez eta itziartarrak bihotzez, aspalditik dira bertsozaleak.
‎Itziar eta Ihintza Irizar, ikus entzunezko komunikazioa ikasitako bi ahizpa gazte, dira Hitzetik Hortzeraren fitxaje berriak. Donostiarrak sortzez eta itziartarrak bihotzez, aspalditik dira bertsozaleak.
‎Ikasleen% 61,7k ikus entzunezko komunikazioari buruzko formazioren bat jaso du. Gehiengoak tailer edo hitzaldien bidez ikasi du zerbait(% 46,6k) eta gutxiengoak ikasgairen bat egin du eskolan(% 15,1ek).
‎Ikasleen% 38k ez du inolako heziketarik jaso. Beraz, gehiengoak formazioren bat jaso du ikus entzunezko komunikazioari buruz, baina hezkuntza formaletik kanpo (auzoan, gazte elkarteetan, udalek antolatu ekintzetan, eta bar). Emaitzak ikusita, bistan da eskolak era antolatuagoan esku hartu lukeela pertsonaren garapen integralerako oinarrizkotzat jotzen diren gaitasunekin erlazionatutako ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna nerabe eta gazteengan garatzeko prozesuan (Eurydice, 2002; Europako Parlamentua, 2006).
‎Beraz, gehiengoak formazioren bat jaso du ikus entzunezko komunikazioari buruz, baina hezkuntza formaletik kanpo (auzoan, gazte elkarteetan, udalek antolatu ekintzetan, eta bar). Emaitzak ikusita, bistan da eskolak era antolatuagoan esku hartu lukeela pertsonaren garapen integralerako oinarrizkotzat jotzen diren gaitasunekin erlazionatutako ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna nerabe eta gazteengan garatzeko prozesuan (Eurydice, 2002; Europako Parlamentua, 2006).
‎Ondoko ataletan, ikerketa kuantitatiboaren eta kualitatiboaren emaitzak ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunak barne hartzen dituen sei eremu edo dimentsioen arabera antolatu dira. Era horretan, alderatu ahal izan dira metodologia batekin zein bestearekin lortu diren datuak, ikuspegi zabalagoa eraikitzeko aukera eman dezaten.
‎Enrike Landeta Txurdinaga Behekoa institutuko euskara irakaslea eta ikus entzunezko komunikazio tailerraren arduraduna da. Argazkiaren mundua betidanik izan du gustukoa.
‎Gazteagoekin egin dugun bezala, ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunak neurtzeko bigarren landa lan honetan ere, inkesta eta eztabaida taldea konbinatu ditugu herritarren gaitasunak neurtzeko, helduen gaitasun horiek neurtzeko. Halere, nerabeekin eta gazteekin egindako ikerketarekin konparatuz gero, helduekin egindako honek badauzka bere ñabardura eta berezitasunak, oinarri oinarrian bertsua bada ere ikerketa sistema eta metodologia.
‎Orain deskribatuko dugun inkestaren lehendabiziko emaitza estatistikoek oso agerian utzi dute aldagai aske bitan zeudela ikus entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasunetan ezberdintasun nagusiak: adinean eta ikasketa mailan.
‎Inkestaren emaitzek oso argi azaltzen dute zein baxua den ikus entzunezko komunikazioa ulertzeko eta interpretatzeko gaitasuna Euskal Herriko helduen artean: 100 punturen gainean, 20,6 lortu dituzte batez beste inkestatuek.
‎19 adin tarte horrek unibertsitate ikasketen garaiarekin bat egiten duela ikusita, ondoriozta daiteke ezen garapen pertsonalaz gain, goi mailako ikasketak burutzea ere lagungarri gerta daitekeela ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna garatzeko prozesuan.
‎Har dezagun orain mendeko aldagai moduan definitu duguna. Atalka aztertuta, ikusi dugu honetan ere gutxiegiko kalifikazio nabarmena lortu dutela Euskal Herriko helduek ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunaren dimentsio bakoitzean.
‎ikasturtean, inkesta bi egin ditugu Euskal Herrian, nerabe gazteek eta adinez nagusi direnek ikus entzunezko komunikazio teknologiekin dituzten harremanak neurtzeko eta euskal herritarrek duten alfabetizazio gradua analizatzeko, betiere ikus entzunezko produktuen alorrean ainguraturik jakin mina. Horiek deskribatuko dira liburu honetan.
‎Hutsunez eta etenez betea ikusten dugu gure harremana ikus entzunezko komunikazioarekin. Komunikazioaren eta informazioaren teknologiekin ditugun harremanak bereziak dira oso:
‎Euskal Herriko helduak informazio eta komunikazio teknologien zurrunbiloan deitutako atala da hurrengoa. Hemen analizatzen dira helduen azturak, jarrerak eta konpromisoak ikus entzunezko komunikazioarekiko.
‎ezagunak ote zaizkigun komunikazio mota horietako aztura profesionalak. Esan nahi baita ezen ikus entzunezko komunikazioaren atal garrantzitsu bat profesionalen esku dagoela, eta, ba ote dakigun jarduera profesional horiek informazioa eta eduki sinbolikoak nola mugatu eta transformatzen dituzten.
‎Gure hipotesi nagusia da ahula dela ikus entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasuna gure gazteen artean. Irudiaren gainean, lilura burugabe eta arin moduko bat bizi du gazteak, gogoetazko analisietatik urrun.
‎Kalitatezko hezkuntza sistema batek aintzakotzat hartu luke ziberespazioa eta eskola umeak lurralde digital horretan aritzeko prestatu lituzke. Modu eraginkor eta argi batean diseinatu behar da ikus entzunezko komunikazioaren irakaskuntzak hezkuntza sisteman eduki behar duen tokia.
‎Ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunari dagokionez Euskal Herrian eskolatutako nerabeek eta gazteek erakutsi duten maila izugarri apal horrek agerian uzten du formazio defizita. Hezikomunikazioarekin (Heziketa komunikazioan) eta bereziki ikus entzunezko komunikazioarekin erlazionatutako ikasgai edo zeharkako estrategia metodologiko eraginkorra derrigorrezko curriculumetan txertaturik ez egotearen ondorio zuzena dirudi.
‎Euskal gazteriaren goi mailako ekipamendu teknologikoa (Basterretxea et al., 2006) ez dator bat ikus entzunezko komunikazioan duten gaitasun maila baxuarekin. Ondoriozta daiteke informazio eta komunikazioaren teknologiekin duten harremanak ez duela gainditzen prozedurazko edukien eremua; hau da, tresna anitz erabiltzen dituzte baina oso ongi jakin gabe zergatik eta zertarako.
‎Hala ere, informazioaren eta komunikazioaren teknologien zurrunbiloaren baitan, kontsumo kritikoaren antipodetan dago Euskal Herriko helduen ikus entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasun maila: hutsune nabarmenak daude ikus entzunezko lengoaiaren ulermen gaitasunetan, teknologien erabileran, ekoizpen eta errezepzio prozesuen ezagueran, ikus entzunezkoen balio estetikoen azterketan, eta ikus entzunezko hedabideek eta komunikabideek transmititzen dituzten ideologia zantzuen balorazioan.
‎Halere, ikus entzunezko komunikazioaren produktuak aztertu eta baloratzeko orduan, ez da kolektibo hori prestatuena, gazte helduena baizik (19 bitartekoena). Adin ezpal horretako jendearengan aurkitu dugu euskal populazio prestatuena kontsumitzen duena deskribatzeko eta epaitzeko orduan.
‎Aurreko prestakuntza, berriz, kaltegarria omen. Berriro ere ondoriozta daiteke jasotako formazioak ez duela kontuan izan ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunaren azken dimentsioa, alegia, ez duela produktuen ezaugarri estetikoak aztertzeko eta balioesteko egoera didaktikorik eskaini.
‎Enrike Landeta. Txurdinaga Behekoa institutu publikoko euskara irakaslea eta ikus entzunezko komunikazio tailerraren arduraduna. Elkarrizketa 2009ko otsailaren 16an egin zen, institutuan bertan.
‎Ikerketa kuantitatiboa gidatzeko hiru izan ziren planteatutako helburu nagusiak. Lehenbizi, ebaluatu behar zen ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna. Ondoren, aztertu nahi genuen ea desberdintasunik zegoen taldeen artean ikasketa maila, sexu eta ikus entzunezkoetan aldez aurretik jasotako prestakuntzaren arabera.
‎Elikagaien publizitateari dagokionez, ikastetxeak “publizitaterik gabe” egongo dira, eskola eta osasun agintariek ikasleentzat onuragarria dela uste dutenean izan ezik. Beste esparru batzuetako elikagaien publizitateari dagokionez, autorregulazioaren bidea aukeratu da, operadore ekonomikoekin eta ikus entzunezko komunikazioko arduradunekin zuzendutako akordioak sinatuz. Horren bidez, jokabide kodeak ezarri nahi dira, 15 urtetik beherako biztanleei zuzendutako elikagaien eta edarien merkataritza komunikazioak arautzeko.
‎Hala ere, enplegu erregulazioko espedienteen edo kaleratze kolektiboen ondoriozko kaleratzeen kasuan, ez da aplikatuko espedientea onetsi denean edo kaleratze kolektiboa data hori baino lehen hasi denean. Telebistan sartzeko diru-laguntzak Salbuetsirik daude, halaber, urriaren 31ko 920/ 2014 Errege Dekretuan ezarritako laguntzak, dibidendu digitala askatzeak eragindako eraikuntzetan telebistako ikus entzunezko komunikazio zerbitzuak jasotzearen edo eskuratzearen ondoriozko kostuak konpentsatzeko diru-laguntzak arautzen dituena.
‎Publizitatea Lege berriak publizitatearen arloko jarduketak ere ezartzen ditu. Eragile ekonomikoekin eta ikus entzunezko komunikazio arduradunekin borondatezko erregulazio sistema bat garatzea aurreikusten da, eta, gainera, ikastetxeak publizitaterako gune babestutzat jotzen dira. Neurri berri horien bidez, 15 urtetik beherako biztanleentzako merkataritza komunikazioak arautu nahi dira.
‎Huheziko ikus entzunezko komunikazioko irakasle eta ikasleek antolatutako euskal film laburren jaialdia abian jarriko da gaur, Nacho Vigalondo zinema zuzendari eta gidoilariarekin. Vigalondok hainbat lan egin ditu, horien artean 7:35 de la mañana eta Los Cronocrimenes.
2012
‎B) Umeen eta adingabeen babesa ikus entzunezko komunikazioan
‎Umeen eta adingabeen babesa ikus entzunezko komunikazioan 191
2013
‎2009ko abuztuaren 27an irten behar zuen espetxetik, zigor osoa beteta, baina errezildarrari espetxealdia 30 urtera luzatu zioten, 2021eko otsailaren 5era arte. Uzkudunen ahizpak senidea bisitatzeko egindako bidaia ardatz hartuta, Izaro Zinkunegi errezildarrak eta Yuri Agirre azpeitiarrak Irria dario haizeari dokumentala egin dute, EHUko ikus entzunezko komunikazioko beste hainbat ikaslerekin batera.
‎Hiru sistema erraz, Gabonetako jaietan urrun dauden senideekin ikus entzunezko komunikazioa ezartzeko
2014
‎Lehen beste bizimodu bat nuen. Artean lizentziatua eta ikus entzunezko komunikazioan aditua naiz: irudi sintetikoan espezializatua, hain zuzen ere.
‎Hauek dira: arkitektoak, fisioterapeutak, logopedak, medikuak, komunikazio sailerako kazetariak, gaztelania, frantsesa, alemana, alemana eta ingelesa, haur hezkuntzako irakasleak edo entrenatzaileak, desgaitasunen bat duten haurrak, eta gorputz hezkuntzako irakasleak edo entrenatzaileak, ikus entzunezko komunikazioko teknikariak, ekonomialariak eta marketin teknikariak. Profesional horiek guztiek lagundu dezakete Fundazioak egiten dituen jarduera, proiektu eta programetan, eta batzuetan beste espezialista batzuk ere behar izaten dira arreta integrala emateko.
‎Nik Leioan ikasi nuen ikus entzunezko komunikazioa. Gero Donostira joan nintzen praktikak egitera eta Ikus entzunezkoen elkartean egon nintzen.
‎Aurtengo epaimahaia honako lagunek osatu dute: Arkaitz Biain (BAGARAko ordezkaria), Oihane Agirre (Goienako ordezkaria), Amaia Pavon (MUko ikus entzunezko komunikazioko irakaslea) eta Gari Ibarzabal (Ikastolako hezkuntza ez formaleko arduraduna).
2015
‎" Ohiko ekoizpen etxeez gain, teknologia garatzen duten enpresak, publizitate eta komunikazio agentziak, eta jardunaldiak antolatzen dituzten enpresak ere egon behar dute media ekosisteman. Horiek guztiek ikus entzunezko komunikazioa eta bideoa behar dute".
‎Régis Debrayren hitzetan: . Ezagunak dira oso ikus entzunezko komunikazioak hizkuntza publikoaren baitan eragin dituen metastasiak edota frantses hizkuntzak mundu video esferikoan dituen betebeharrak: zortzi hitz baino gutxiagoko esaldiak, silaba asko dituzten hitzak baztertzea beti silaba bakarrekoak hobetsiz, termino afektiboen lehentasuna (adiskidea, maitatu, sentitu eta abar) eta dinamismoa (eraiki, aurrera egin eta abar).
‎Egiteke dago oraindik, hain segur, euskarazko ikus entzunezko komunikazioaren historia.Guk bederen, ez dugu aurkitu berau beren beregi gaitzat hartzen duen obrarik, eta zinezmereziko lukeen lana litzatekelakoan gaude. Baina hutsune hau handia izanik, are handiagoada errefentzia gabezia, Ipar Euskal Herriko jardunei gagozkielarik.
2016
‎Zortea izan nuen; jende egokiarekin egin nuen topo, eta haien babespean eman nituen lehen pausoak lanbide honetan. Gogorra izan zen etxekoei azaltzea ez nuela zuzenbide ikasketarik egingo, ez niola jarraituko familiaren tradizio horri, eta ikus entzunezko komunikazioan matrikulatu nahi nuela. Urte gozoak eta biziak izan ziren unibertsitatekoak:
‎Ordutik hona, ikus entzunezko sektore publikoaren erregulazioak aldaketa garrantzitsuak izan ditu. Espainia Europar Batasunean sartu eta gero (1986), ikus entzunezko komunikazioko enpresa publikoak nazioarteko itunen bidez arautzen dira. Aipagarri dira Amsterdameko Tratatua (1997), eta Europako Parlamentuaren, Europako Kontseiluaren eta Europako Batzordearen beraren erregulazioak.
‎Publizitate euskarri hauek saltokietan bertan egoten dira: kartelen, errotuluen edo erakustokien bidez nahiz ahozko edo ikus entzunezko komunikazioen bidez egiten da.
‎Ikertutako bi komunikabide horiek etorkizuneko eta gaur egungo kazetarien prestakuntza gune ere badira. Batetik, kazetaritza eta ikus entzunezko komunikazioko ikasleek enpresa horietan egiten dituzte unibertsitatean egin beharreko praktikak, edo bertan egiten dute lan zenbait hilabetez, bekadun gisa. Bestetik, beren kazetariek edo euskarazko beste komunikabideetako kazetariek etengabeko prestakuntza jasotzen dute.
2017
‎Erritmo bizia eta tonu alaia duen iragarkia da irabazlearena. Portilla (Saratsu, Trebiñu, 1993) ikus entzunezko komunikazioa ikasten ari da Mondragon Unibertsitatean, eta bigarren aldia da iragarki bat egiten duena: «Duela bi urte beste lagun batzuekin batera aurkeztu nintzen lehiaketara, baina orduko lana gerrillariagoa zen».Portilla lagun batekin hasi zen iragarki irabazlea prestatzeko ideiari bueltaka.
2018
‎Hara non, ordea, hurrengo katebegia falta zitzaion, ikus entzunezko komunikazioa bezalako ikasketa praktikoak eginda berehala lortu zukeen enplegua. Falta zitzaion berari eta falta zitzaien bere ikaskide guztiei, jakina, praktikak nahi beste eta ordaindu gabeko lana ere bai, nahi izanez gero, baina bizi behar zuten, areago, bizi nahi zuten, norbaiten saihets izaten jarraitu gabe, eta ez zekiten nola.
2019
‎Artikuluaren atal honen lehendabiziko puntuan deskribatuko da Mondragon Unibertsitatean, Humanitate eta Hezkuntza Zientzien fakultateko ikus entzunezko komunikazioko graduan diseinatueta lantzen den. Eduki eta Formatu Berriak, modulua.
‎Horrez gain, neurketak egin zaizkie ere design thinking metodologian oinarritutako moduluhau jaso ez duten bi ikasle talderi: alde batetik, Mondragon Unibertsitateko ikus entzunezkokomunikazioa ikasten duten hirugarren mailako ikasleei (n= 37), eta bestetik, Euskal HerrikoUnibertsitateko ikus entzunezko komunikazioko laugarren mailako ikasleei (n= 32). Bi ikasletalde hauek kontrol talde funtzioa betetzen dute, eta hauen emaitzak alderatuko dira moduluajaso duten ikasleekin.
‎Mike Leigh (Salford, Ingalaterra 1943) zinegileak, bere helburu artistikoak lortzensaiatzeko zinegintza metodo propioa sortu eta garatu zuen, metodo honek gidoiaren sorkuntzafasea eta aktoreen zuzendaritza faseak uztartzen ditu entseguetan. Nire ikerketaren hipotesia da, metodo hau zine eta ikus entzunezko komunikazioko ikasleen formakuntzan, pantailarakoaktoreen zuzendaritza ikasgaiaren ikasketa garatzeko, oso baliagarria izan daitekeela.
‎Informazio hori guztia astelehenean aurkeztu du Herritarrekiko eta Erakundeekiko Harremanetako kontseilaria Ana Ollok prentsaurreko batean, bai eta Komunikazio eta Erakundeekiko Harremanetako zuzendari nagusi Pello Pellejerok ere. Halaber, biek jakinarazi dute Nafarroako ikus entzunezko komunikazio zerbitzuak arautzeko 5/ 2012 Foru Dekretua aldatzeko prozedurari emango zaiola hasiera. Hasierako izapide horren baitan, proposamena frogatzeko dokumentua dago sartuta, eta kontsultatu daiteke jada gobernu irekiari buruzko atarian.
2020
‎Politika linguistiko autonomikoen 40 urteen balantzea honako hau da: ikus entzunezko komunikazio arloen artean, irrati difusioarena da katalanaren presentzia normalizatua duen bakarra. eta horren 1997ko eta 2007ko zuzenketak testu batean batu zituzten: Ikus entzunezko Komunikazio Zerbitzuen Zuzentaraua –IEKZZ.
‎Politika linguistiko autonomikoen 40 urteen balantzea honako hau da: ikus entzunezko komunikazio arloen artean, irrati difusioarena da katalanaren presentzia normalizatua duen bakarra. Telebistan presentzia marjinala du katalanak, eta zineman edo bideo-jokoetan, ia antzemanezina.
2021
‎EH Bilduko legebiltzarkideak nabarmendu zuen kontseilua independentea izango litzatekeela, eta, azaldu zuenez, arauak ezartzeko boterea izango luke euskal ikus entzunezko komunikazioaren esparru osoan: bai telebistan, bai irratian, bai Interneten.
2022
‎Posta zerbitzuak. Baldintzapeko sarbidea duten ikus entzunezko komunikazio zerbitzuak, ordainketa bidez (adibidez, streaming adibidez). Komunikazio elektroniko eta telefonikoen zerbitzuak.
‎Arenzana ikus entzunezko komunikazioa ikasitakoa da EHUn, eta eskarmentu handia du ikus entzunezkoen sorkuntzan eta proiektuen sorkuntzan. Hainbat aitorpen publiko ere egin dizkiote bere lan artistikoagatik.
‎Izan ala ez izen? Euskal Herriaren irudikapena euskal hedabideetan liburua ondu du Mondragon Unibertsitateko Huhezi fakultateko ikus entzunezko komunikazioko irakasle eta ikertzaile talde batek, Martin Ugalde Bekari esker.
‎Orain, hiru taldeen akordioa publiko egin dute. Aintzat hartu behar da ikus entzunezko komunikazioa arautzen duen Arcom erakundeak datorren urtean eman diola oniritzia bi kate pribatuen bat egiteari. Horrenbestez, urte honen bukaera arte behintzat, Saltoko jabeak lehengo hirurak izango dira:
‎Zergatik ikasi zenuen ikus entzunezko komunikazioa. Txikitatik artea pila bat gustatu izan zait; idaztea eta istorioak kontatzea. Aitak beti esaten zidan asmatzen nituen ipuinak idatzi behar nituela.
2023
‎• Aztertutako legedian agertzen da ikus entzunezko komunikazio emaleek administrazioarekin euskarazko harremana izango dutela, eta horretarako gaitasunik ez badago, zerbitzu ematea den operadore derrigortuta egongo dela beharrezkoak diren baliabideak jartzeko euskalduntze prozesurako.
‎«Estatu mailako zerbitzu publikoaren emisoreak [RTVE] eta estatu mailako ikus entzunezko komunikazioko emaileek 12 urte arteko haurrei gomendatutako edukiak sartuko dituzte beren katalogoetan, erkidego autonomoetako hizkuntza ofizialetara bikoiztuta [euskarara, katalanera eta galegora]. Era berean, publiko orokorrari zuzendutako edukiak eman dituzte erkidego autonomoetako hizkuntza ofizialetara bikoiztuta edo azpidatzita».
‎Ikusgaitasun handiagoa eta telebista izaera betea ematen dio Kanalduderi Internet banatzaileen boxetan sartzeak —Bouygues, Orange, Free, eta laster SFR—, Bidarrain egoitza duen telebista kateko arduradunek esplikatu dutenez. Baimenak ematen dituen Arcom Frantziako ikus entzunezko komunikazio eta digitalaren erregulazio agintetik 2021ean erdietsi zuen zerbitzu publikoaren izaera. «Hori lorturik, Internet hornitzaileak behartuak dira kate horiek hedatzera beren boxetan».
‎Aitziberren ametsa zen osabaren hilketa argitzea kazetari gisa, eta halako lohietan sartzea ere eragotzi nahi zion aitak. Nahi zuen alabak ingeniaritza edo enpresaritza ikas zezan; gainerakoak, eta oroz gainetik arte ederrak, kazetaritza edota ikus entzunezko komunikazioa, ergelkeria zitzaizkion, klase ertainaren behe mailan giltzapetzeko bidea. Eta Aitziber hain zen ona matematiketan edota fisikan, sekulako xahutzea zitzaion gaitasun hori ez baliatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia