Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 177

2000
‎Esan bezala, Frantziako irrati/ telebista sistemaren desarautzea 1982an abiatu zen, komunikazio askatasunari buruzko legean oinarrituta. Prozesua bideratzeko, eta horren neutraltasun politikoabermatzeko edo, EEBBetako Komunikazioetarako Batzorde Federala (FCC) izenekoaren antzekoerakunde arauemaile bat sortu zen, Ikus entzunezko Komunikazioaren Aginte Gorena (HACA) hainzuzen, nahiz eta FCC baino askoz eskuduntza gutxiagorekin. Halako erakunde arauemaileak ohikoak izandira, bereziki administrazio liberal eta tradizio anglosaxoniarreko lurraldeetan, interes orokorreko gisadefinitzen diren jarduera arloak antolatzeko, interes orokor hori hornitzea esku pribatuen esku uztenzenean.
‎1 Ikus entzunezko komunikazioari buruzko 82 lege hau izan zen hurrengo urteetan gertatu zenirrati eta telebistaren desregulazioaren abiapuntua (funtsean, Canal Plus telebistaren eta hainbat irratipribaturen zabalkuntzan gauzatu zena). 1986an irratia eta telebista arautzeko lege berri bat ezarri zen? 86 Legea, 1986ko irailaren 30ekoa?
2001
‎Ignacio RAMONET (Redondela, Pontevedra, 1943) Semiologia eta Kulturaren Historian doktore da, Ikus entzunezkoen Komunikazioaren Teoriako katedradun Parisko Denis Diderot unibertsitatean eta Komunikazioaren Teoriako katedraren jabe Madrilgo Carlos III Unibertsitatean.
2002
‎Hau ez da berria. 1999an, “Médico de familia” eta “Manos a la obra” serieek 13 urtetik beherakoek gehien ikusitako espazioen rankinga zuzentzen zuten% 60 baino gehiagorekin, Ikus entzunezko Komunikaziorako Azterlanen Kabinetearen (GECA) datuen arabera. “Haurrek errespetatu egiten dituzte gurasoak eta obeditu egin ohi dituzte, baina beraiek ere autokensura bat aplikatzen diete programa batzuei dagokienez”, adierazi du García irakasleak.
2004
‎Orain, astean hiru egunetan egiten du lan kamera aurrean. Karreraz ere aldatu du, Ikus entzunezko Komunikazioa ari da ikasten Iruñean. «Oraingoz behintzat, ikasketek lehentasuna dute niretzat».
‎HUHEZIk Informazio eta Komunikaziorako Giza Zientziak eta Ikus Entzunezko Komunikazioa ikasketak emango ditu datorren ikasturtetik aurrera.
‎Datorren ikasturtetik aurrera, Mondragon Unibertsitatearen Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultateak (HUHEZI) ikasketa berriak jarriko ditu martxan: Informazioa eta Komunikazioa eta Ikus Entzunezko Komunikazioa. Komunikazioaren arlo guztiak landu nahi dituenarentzat prestaturiko eskaintza aberatsa da hau.
‎Lehenengo bi urteetan Informazio eta Komunikaziorako Giza Zientziak ikasketak izango dira. Ondorengo bi urteetan, lehenengo biak gainditu dituzten ikasleek Ikus Entzunezko Komunikazioa egin ahal izango dute. Bi tituluak jaso nahi dituen ikasleak urte gehigarri bat egin du.
Ikus entzunezko komunikazioa
‎(EHUko Ikus entzunezko Komunikazioaren katedraduna, eta Eusko Jaurlaritzaren Kultura Saileko aholkularia)
2005
‎Ziklo luzean hazkunde txiki bat dago, modu desberdinean banatua. Hala, %16 edo %17 igo dira Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientziak, Ikus entzunezko Komunikazioa edo Politika eta Administrazio Zientziak bezalako titulazioetan, eta %2, Pedagogia edo Soziologia bezalako titulazioetan. Egoera irregularrenak Irakaskuntza Teknikoetan gertatzen dira.
2006
‎Unibertsitateak gaur egun duen sailkako antolamendu nire ustez antzuan, Ikus entzunezko Komunikazioa eta Publizitate Sailari dagokio publizitate ikasketen ardura. Hala ere, esku artean duzun liburu hau beste sail batetik sortua da:
‎Julio Garcia Llopis EHUko Ikus entzunezko Komunikazio irakaslearen" Islak Reflejos" izenburuko ikus entzunezko poemak Habanako Arte Digitalaren VIII. Azoka eta Solasaldian parte hartuko dute. Nazioarteko epaimahai batek aukeratu dute Llopisen obra, beste 400 lanen artean.
Ikus entzunezko Komunikazioari buruzko Lege Orokorra/ Ley General de la Comunicacion Audiovisual. (e/ i).
Ikus entzunezko Komunikazioari buruzko Lege Orokorra/ Ley General de la Comunicacion Audiovisual [Interneteko artxiboa. PDF].
2007
‎EHUren baitan bost departamendu aritu dira elkarlanean: Kazetaritza eta Kazetaritza II, Ikus entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea, Euskal Filologia eta Soziologia. Azken bost urteetan, beroriek ere lanean jardun dute aipatu doktorego programan.
‎Master honek bilatzen duen profila zabala da oso. Sarbide zuzena izango dute Kazetaritzan, Ikus entzunezko Komunikazioan edota Publizitatea eta Harreman Publikoetan lizentziatu diren ikasleek. Komunikazio ikasketak egin ez dituzten beste lizentziatuek ere aukera izango dute berton matrikulatzeko.
2008
Ikus entzunezko Komunikazioan doktorea, EHUko irakaslea
‎Doktore tesi horren zuzendaria EHUko Ikus entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea saileko irakasle Joxerra Garzia izan da. Lan horrek bikain cum laude kalifikazioa lortu du, eta Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko zenbait kideren nahiz EAEko bigarren hezkuntzako zenbait zentroren laguntza izan du.
2009
‎Batetik, sail ofiziala eta, bestetik, MUko ikasleen lanak. HUHEZIko Ikus entzunezko komunikazioko ikasleek eginiko lanek sari banaketa berezi batean hartuko dute parte.
‎Haien sailak, berriz, honakoak dira: Politika Zientzia, Ikus entzunezko Komunikazioa, Kazetaritza eta Nazioarteko Harremanak.
‎Batetik, sail ofiziala eta, bestetik, MUko ikasleen lanak. HUHEZIko Ikus entzunezko komunikazioko ikasleek eginiko lanek sari banaketa berezi batean hartuko dute parte.
‎Barakaldo eta Algorta artean bizi izan da azken urteotan. Ikus entzunezko Komunikazioa ikasi zuen eta kazetaritzan lan egiten du, mikrofono aurrean lehen eta paperean orain. Orain arte bi liburu zituen kalean:
‎EITB Taldeak 141 beka eskaini zizkion EHUko Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatean 2009/ 2010 ikastaroan zehar Kazetaritzako, Publizitateko eta Ikus entzunezko Komunikazioko 4 mailan egongo diren ikasleei. Beka horietatik, 24 ETBko albistegietan aritzeko dira, 6 ETBko kiroletarako, beste 6 ETBko errealizazio sailerako, 46 Radio Euskadin aritzeko, 15 Euskadi Irratirako, 21 Radio Vitoriarako, beste 21 Eitbnet erako eta 2 EITBko Publizitate Sailerako.
‎Madrilgo Karlos ii.a Unibertsitatea: aukera ematen du graduko 11 titulazio elebidun, Ikus entzunezko Komunikazioa eta Kazetaritza, Finantzak eta Kontabilitatea eta zortzi Ingeniaritza ikasteko, besteak beste. Titulazio horietan, ikasleek karrerako 120 kreditu egin ditzakete gutxienez ingelesean.
‎Hona hemen egokitutako ikasketak: Kazetaritza, Publizitatea eta Harreman Publikoak, Ikus entzunezko Komunikazioa, Soziologia, Politika eta Administrazio Zientziak eta Psikologia. Goirizelaiak espero du ekainerako titulazio guztiak egokitu izana.
‎Look at me, Bang Bang koreografia estreinatuko du gaur Leire Ituartek (Bilbo, 1973). Ikus entzunezko Komunikazioko doktorea da Ituarte, eta film teoria feministan aditua. Azken urteotan dantza sorkuntzan ari da, betiere emakumeen inguruko estereotipoak jorratzen.
‎Nahiz eta hilabete baino gehiago falta Ikuspuntu jaialdia hasteko, arduradunek jakinarazi dute zeintzuk izango diren epaimahaiko kideak: Lynne Sachs dokumentalgilea, Alisa Lebow zinegilea, Maria Palier telebista zuzendaria, Santos Zunzunegi Ikus entzunezko Komunikazioan katedraduna eta Jean Pierre Rehm Marseillako (Frantzia) Zinema Dokumentaleko Nazioarteko Jaialdiko zuzendaria. Jaialdiak 23.000 euro banatuko ditu.
2010
Ikus entzunezko komunikazioa ikasi nuen Leioan. Irudiaren munduak erakarri nau betidanik, baina argazki kamerari lehen aldiz Hernaniko Kronika rentzat lan egiten hasi nintzenean heldu nion.
‎Elorrio, 1966 Ikus entzunezko komunikazioan eta filologia alemaniarrean lizentziatua da. Aralarreko parlamentaria Eusko Legebiltzarrean.
‎Estilo liburua abian jartzeko UPV EHUko Kazetaritza eta Ikus Entzunezko Komunikazioko sailen zuzendariei lan txosten bat egitea eskatu zaie. Lana aurten amaitzea espero da eta 2010eko amaieran Administrazio Kontseiluari aurkeztea.
‎Asteazken honetan, azaroaren 3an, EITBk eta FORTAk antolatutako neotelebista telebista autonomikoen etorkizunari buruzko jardunaldia hartuko du Multibox gelak. ...en etorkizuna eraikiz izenburupean, hainbat hitzaldi eta egingo dira.Iñaki Azkuna Bilboko alkatea, Blanca Urgell Eusko Jaurlaritzako Kultura sailburua eta Alberto Surio EITBko zuzendari zein FORTAko presidentea izango dira ekimenari hasiera emateko arduradunak.Egunean zehar, hainbat hitzaldi entzuteko aukera izango dute parte hartzaileek; Enrique Bustamante (Universidad Complutense ko katedraduna Ikus entzunezko Komunikazioan), Lluis Borrell (Analisys Mason eko analista), Luis Jiménez (Deloitte ko media arduradun bazkidea) eta Eduardo García Matilla (Corporación Multimedia ko kidea) dauzkagu parte hartzaileen artean.Halaber, Asier Odriozolak gidatutako bat garatuko da. Mónica Terribas (Televisiò de Catalunya-ko zuzendaria), Luis Jiménez (Deloitte ko media arduradun bazkidea), Carmelo Garitaonandia (EHUko Kazetaritza katedraduna eta errektoreordea), Enrique Laucirica (FORTAko idazkari orokorra) eta Lluis Borrell (Analisys Mason eko analista) egongo dira bertan.FORTAko zuzendari nagusiak ere joango dira ekitaldira eta, bestalde, Patxi López lehendakariak eta Alberto Suriok jardunaldiari amaiera emango diote. 
‎Ideologia eta balioak. Ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa. Antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi dituen munduaren ulerkera ideologiko, etiko eta estetiko berezituak.
‎Ministroen Kontseiluak, azken bileran, Lurreko telebista digitalaren modalitate berriaren alderdi teknikoak garatzen dituen Errege Dekretua onartu zuen, Ikus entzunezko Komunikazioari buruzko 2010eko martxoaren 31ko Lege Orokorrean jasota dagoena. Bereizmen handiko telebista emititzeko baldintza eta zehaztapen teknikoak ere arautzen ditu.
‎Hizlaria: Iratxe Fresneda; Ikus entzunezko Komunikazio Saileko irakaslea, zineman aditua eta zenbait komunikabidetako zine zutabeen idazlea.
‎Moderatzailea: Estefania Jimenez, Ikus entzunezko Komunikazio eta Publizitate Saileko irakaslea eta El Audimetro blogaren egilea.
‎Dirua hemen sartu dute: Kontu korrontea Ikus entzunezko Komunikazio eta Publizitate Saila, EHU. BBK:
2011
Ikus entzunezko komunikazioaren azken joera eta ekimenen inguruan hausnarketa egin dute ostiral honetan, Bilbon, hainbat profesionalek eta ikertzailek. EITBko Multibox aretoan, Tranxmedia izeneko ekitaldia egin dute goiz osoan zehar, EITBk eta Tabakalera k antolatuta.
Ikus entzunezko komunikazioari buruzko aldez aurreko formazioak ez du taldeen arteko desberdintasun nabarmenik eragin (9 taula). Datu honek agerian uzten du ekoizpen eta programazio prozesuei buruz jasotako formazioa oso eskasa izan dela, baita ikasgairen bat ikasi dutenen artean ere.
‎Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea Ikus entzunezko Komunikazioa eta
Ikus entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea Publizitatea
Ikus entzunezko komunikazioaren lengoaiak (komunikatzeko sistemak eta arauak, narrazio bideak eta argudio bideak?) ulertzen ote ditugun da egileon arduraren parte bat, alegia: gaitasunik ba ote dugun jasotzen ditugun mezuak ulertzeko, eta gure bizitzan aplikatu eta erabiltzeko.
Ikus entzunezko komunikazioaren gaitasunari buruzko gure ardura askotarikoaren baitan bada, izan, hirugarren ardatz bat: ezagunak ote zaizkigun komunikazio mota horietako aztura profesionalak.
‎Teknologiaren gaineko ezaupidea eta gaitasuna. Ikus entzunezko komunikazioa bideragarri egiten duten erreminten funtzionamendu teorikoaren inguruko ezagupena, mezuak nola lantzen diren ulertu ahal izateko; erreminta sinpleak erabiltzeko gaitasuna, ikus entzunezkoen eremuan eraginkortasunez komunikatu ahal izateko.
‎Ikus entzunezko alfabetizazioak interes handia pizten du eskola komunitatean. Ikus entzunezko komunikazioaren inguruan premia ugari sumatzen dira eskolako sektore guztietan. Aldi berean, esparru guztietan ere, irizpide falta nabarmena da.
Ikus entzunezko komunikazioaren ikuspuntu teknizista nagusi da eskola komunitatean. Gurasoen artean, gainera, ezagutza falta agerikoa da.
‎Beti ere, lan tresna moduan. Ikus entzunezko komunikazioa landu eta gaitasun kritikoak eskuratzeko adibide gisa.
Ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunari dagokionez Euskal Herrian eskolatutako nerabeek eta gazteek erakutsi duten maila izugarri apal horrek agerian uzten du formazio defizita. Hezikomunikazioarekin (Heziketa komunikazioan) eta bereziki ikus entzunezko komunikazioarekin erlazionatutako ikasgai edo zeharkako estrategia metodologiko eraginkorra derrigorrezko curriculumetan txertaturik ez egotearen ondorio zuzena dirudi.
‎Marta Pérez Yarza. Ikus entzunezko Komunikazioan doktorea. Filologia Ingelesean lizentziaduna.
‎Ordutik aurrera, irakasgai honek beste bultzada bat hartu zuen. Ikus entzunezko komunikazioa izeneko hautazko bezala eskaini zen DBHko 3 eta 4 mailan. Ikasleen erantzuna oso ona izan zen.
Ikus entzunezko Komunikazioan lizentziatua, EHU/ UPV, Leioa
‎Jagoba Domingo (Arrasate, 1987) Ikus entzunezko Komunikazioan lizentziaduna da eta, egun, tabernari lanak eta diseinatzaile lanak uztartzen ditu.
‎Jaialdiari hasiera emateko Vigalondok hitzaldia emango du, 17:30ean Eskoriatzako Huheziko fakultatean. Hitzaldiaren aurretik Ikus Entzunezko Komunikazioko 3 eta 4 mailako ikasleen dokumentalak eta fikziozko lanak ikusteko aukera egongo da, 14:00etan. Bihar, eguena, lehiaketa ofiziala ospatuko da, epaimahaiak aukeratutako hamar lan onenekin.
‎irailean hasi zen Alecop en. Mondragon Unibertsitatearen Huhezi fakultatean Ikus entzunezko Komunikazioa ikasten du. Alecop en harreragile da, eta goizetan egiten du lan.
2012
‎Haur eta gazteei ematen zaien babesa ere zalantzagarria liteke aipatu dugun ikuspegi horretatik, baina, oraingo honetan ere bi subjektu horien ezaugarriek publizitate komunikazioa baldintzatu egiten dute, umeek publizitatearen eragin bairagarriari aurre egiteko gaitasunik ez dutelako. Hori dela-eta, umeen publizitateak behar duen babes bereziaren garapena hainbat arau berezitan ere jasotzen da; besteak beste, 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorrean, martxoaren 31koan (7 3.d art.), non umeak egoera larri eta arriskutsuetan azaltzea debekatzen den; halaber, umeak moralki edo fisikoki kalte ditzaketen publizitate mezuak debekatuta daude93 Beraz, orain arte ikusi dugunarengatik esan genezake haurrek eta gazteek, emakumezkoek bezalaxe (1/ 2004 Genero Biolentziaren aurkako Legea), nolabaiteko babes bikoi...
Ikus entzunezko Komunikazioaren 7/ 2010 Lege Orokorrak (IEKLO), martxoaren 31koak, debekatu egiten du telebistako mezuetan umeei zuzeneko aginduak bidaltzea produktu bat erosteko edo zerbitzu bat erabiltzeko (7 artikulua). Debeku hori, aldiz, bakarrik telebistaz hedatutako merkataritzako mezuei egiten die erreferentzia.
‎Gai hau gure azterketatik at geratzen den arren, laburki bada ere, egokia iruditzen zaigu umeen eta adingabeen babesa aipatzea ikus entzunezko hedabideetan gauzatzen den komunikazio orotan. Izan ere, 2010eko Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorrak, martxoaren 31koak, zehaztu egin zituen umeen eskubideak ikus entzunezko edozein komunikaziotan, ez bakarrik publizitatean (EKLO 7 art.).
Ikus entzunezko komunikazio zerbitzuek ezin dute umeen irudia edo ahotsa erabili, ez bada horien baimenarekin edota horien ordezkari legalarenarekin. Edonola ere, ikus entzunezko zerbitzuek ezin dituzte hedatu umeen izen deiturak edo irudiak delitu baten berri ematen denean, edo ume horien tutoreak edo gurasoak zehazteko zailtasunak daudenean (7.1 art.).
‎Batetik, abiadura handiko irudien artean hedatzen da kontziente jasotzerik ez dagoen irudia127; eta bestetik, irudi batek izan ditzakeen askotariko interpretazioak aprobetxatuz, publizitate mezuak intereseko duen forma tartekatzen du irudi jakin batean. Egun, indarrean dagoen Ikus entzunezko Komunikaziorako Lege Orokorrean debeku bera jasotzen da (IEKL 18 eta 2.33 artikuluetan). Lehenengo arauak eskuarki debekatzen du komunikazio subliminala.
‎passim), edo osasun helburua aldarrikatuz aurkezten diren produktu, jarduera edo zerbitzuen publizitatea erregulatzen dutenak129; orobat, elikagai eta produktu dietetikoen, kosmetikoen, finantza inbertsioen, finantza eragiketen eta abarren publizitatea ere arau berezien menpe dago. Bigarren talderako, adibide on bat dugu 7/ 2010 Legean, Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorrean, ikus entzunezko hedabideen bitartez hedatutako publizitatearentzat erregimen juridiko berezia ezartzen baitu. Azkenik, gure ordenamenduak ere ezagutzen ditu arau bereziak publizitatearen jasotzaileen arabera; besteak beste, adingabeei eta nerabeei bideratutako publizitatea arautzen dutenak.
‎Publizitatearen eremuan arau askoren partikulartasuna ez da ezartzen aipatutako irizpide batean soilik, baizik eta horietako batzuetan. Horrela, adibidez, aipa daiteke 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorraren 7 artikulua. Artikulu horrek adingabeei zuzendutako telebista bidezko publizitateari jarraibide berezi batzuk ezartzen dizkio.
Ikus entzunezko komunikazioaren 2010eko Lege Orokorra ere kategorikoa da gai horri dagokionez. Ikus entzunezko komunikazio argia jasotzeko eskubidea jasotzen du; zehazki, komunikazio komertziala eta gainerako ikus entzunezko edukiak bereizita jasotzeko eskubidea jasotzen du.
‎Ikus entzunezko komunikazioaren 2010eko Lege Orokorra ere kategorikoa da gai horri dagokionez. Ikus entzunezko komunikazio argia jasotzeko eskubidea jasotzen du; zehazki, komunikazio komertziala eta gainerako ikus entzunezko edukiak bereizita jasotzeko eskubidea jasotzen du. Hori guztia kontuan hartuta, ez dago argi zer lotura duen iruzurrezko publizitatearekin.
‎Hedabideak produktu bat sustatzea onar dezake, publizitatea beraren euskarrian iragartzen bada. Horixe bera dio 1994ko Telebistaren Legeak 3.d) artikuluan (egun, 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorra, martxoaren 31koa, 32 artikulua): telebistako eragile batek saio batean publizitate helburua izango duela, baldin pertsona, ondasun edo zeinu bereizleen aurkezpena egiteagatik edozein izaeratako ondainsaria jasotzen badu.
‎Ematen du 1994ko uztailaren 12ko Telebistaren Legea (lehenengo, 1999ko ekainaren 7ko 22/ 1999 Legeak aldatu zuena, eta ondoren aipatutako 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorrak) eta urriaren 3ko Europar Batasunaren Telebistaren Zuzentaraua (89/ 552/ EEE) bat datozela, baina bi araudi horietatik atera daitezkeen ondorioak desberdinak dira, erabat. Europako araudiak dioenez, eragileari egiten zaion ordainketatik atera daitekeen ondorio bakarra hauxe da:
‎171). Hori da gertatuko zena 22/ 1999 Legearekin eta, noski, 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorrarekin, non ordaintzearen baldintzari gehitzen zitzaion publikoarengan uste okerra sorrarazteko egokitasunaren baldintza.
Ikus entzunezko komunikazioaren araua murriztailea bada ere, Legeak ezarritako baldintzen arabera soilik interpretatuko da, hau da, telebista saioen inguruan soilik. Beraz, araudiaren ezkutuko publizitatearen nozioak telebistako eragilearen publizitate helburua izatea eskatuko du, eta gainerako eragileek izan ditzaketen aurkezpenak ez dira kontuan hartuko.
‎Egun, Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorrak produktuaren kokapenari tratamendu zehatza ematen dio, publizitate mota horren alde aurkeztuz, baldintza jakin batzuk betez gero. Baldintza horien artean, kokapenaren izateaz publikoari argi informatzearen betebeharra nabarmentzen da.
‎118 Martxoaren 22ko, emakumezkoen eta gizonezkoen berdintasun eraginkorrerako 3/ 2007 Legeak erantsita. Indarrean dagoen martxoaren 31ko, Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorrak, 7.3 e) artikuluan honako hau ezartzen du adingabeen eskubideen alorrean: komunikazio komertzialak ez duela bultzatu behar gizonezkoen eta emakumezkoen arteko desberdintasunaren mesederako jokaerarik.
‎Laburbilduz, esan daiteke Publizitatearen Lege Orokorraren debekua objektiboagoa eta zabalagoa dela beste arauetan jasotzen direnak baino. Izan ere, Ikus entzunezko Komunikazioaren Legearen 18.5 artikuluak antzeko debekua jaso arren (arrisku portaerak edo pertsonaren aurkako segurtasuna bultzatzen dituzten jokaerak), debekuak ez du jasotzen jokaera horien errepresentazio soila, Publizitatearen Lege Orokorrak debekatzen duen modura, baizik eta irudikapen horrekin batera, iragarkiak beste baldintza batzuk ere bete ditu.... Beraz, Publizitatearen Lege Orokorraren debekua zabalagoa da eta egitate gehiago jasotzen ditu.
Ikus entzunezko Komunikazioari buruzko Legeak badauka antzeko arau subjektibo bat, zeinaren bidez umeei zuzendutako merkataritzako mezuek, bereziki jostailuak sustatzen direnean, ezin duten errakuntza sortu produktu horien ezaugarriei dagokienez, ezta horien segurtasunari dagokionez ere. Era berean, mezu horiek ezin dute errorerik sortu umeek produktuak erabiltzeko beharrezkotzat jotzen diren gaitasunen inguruan, oharpen hori egin ezean eta produktua erabiliz gero, beraiek edo beste batzuk kaltetuta suerta daitezkeenean gehienbat (IELO 7.3.f art.).
‎Ondorioz, publizitate jarduerarekin zerikusia duten lege nagusien artean, honako hauek aipa daitezke: ...Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Babeserako Lege Orokorraren eta Bestelako Osagarrizko Legeen Testu Bateginaren Onarpenerako Legegintzako Errege Dekretua, azaroaren 16koa; 3/ 1991 Lehiaketa Desleialaren Legea, urtarrilaren 10ekoa; 7/ 1996 Merkataritza Txikiko Ordenaziorako Legea, urtarrilaren 15ekoa; 15/ 1999 Izaera Pertsonaleko Datuen Babeserako Lege Erregulatzailea, abenduaren 13koa; 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorra, martxoaren 31koa (Ikus entzunezko Komunikazio zerbitzuen 2007/ 65/ EE Zuzentaraua, abenduaren 11koa, Espainiako legedira egokitzen duena); 2002ko Merkatu Elektroniko eta Informazio Gizartearen Zerbitzuen Legea, uztailaren 11koa.
‎Ondorioz, publizitate jarduerarekin zerikusia duten lege nagusien artean, honako hauek aipa daitezke: ...eta Bestelako Osagarrizko Legeen Testu Bateginaren Onarpenerako Legegintzako Errege Dekretua, azaroaren 16koa; 3/ 1991 Lehiaketa Desleialaren Legea, urtarrilaren 10ekoa; 7/ 1996 Merkataritza Txikiko Ordenaziorako Legea, urtarrilaren 15ekoa; 15/ 1999 Izaera Pertsonaleko Datuen Babeserako Lege Erregulatzailea, abenduaren 13koa; 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorra, martxoaren 31koa( Ikus entzunezko Komunikazio zerbitzuen 2007/ 65/ EE Zuzentaraua, abenduaren 11koa, Espainiako legedira egokitzen duena); 2002ko Merkatu Elektroniko eta Informazio Gizartearen Zerbitzuen Legea, uztailaren 11koa.
‎Barne araudira egokituak izan dira Jokaera Desleialen 2005eko eta Ikus Entzunezko Komunikazioen 2007ko Zuzentarauak.
‎89/ 552/ EB Zuzentaraua espainiar ordenamendu juridikora egokitzen duen uztailaren 12ko 25/ 1994 Mugaz Gaindiko Telebistaren Legean; ekainaren 7ko 22/ 1999 Telebistaren Legean eta Espainiako Irrati Telebistako Erakunde Publikoko Zuzendaritza Nagusiak Televisión Española SAn publizitatea hedatzeko emandako arauei buruzko urtarrilaren 22ko 2001eko Erabakian. Era berean, indarrean jarri den 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Legeak, martxoaren 31koak, diskriminazioaren aurkako printzipioa ere jasotzen du hainbat arlotan (4, 8 eta 18 artikuluak)
‎42). Halere, Europar Batasuna esfortzu handiak egiten ari da europar eremuan, bederen, publizitate ez zilegiak eta jokaera desleialek sor ditzaketen ondorio kaltegarrietatik merkatuko eragile guztiak, eta kontsumitzailea eta erabiltzailea batik bat, babesteko (2005eko Jokaera Desleialen Zuzentaraua eta 2007ko Ikus Entzunezko Komunikaziorako Zuzentaraua).
‎40 Honen ildotik, aipa genitzake indarrean jarri diren hainbat legeria berri: 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Legea, martxoaren 31koa eta 59/ 2003 Firma Elektronikoaren Legea, abenduaren 19koa. Bi arau horiek teknologia berriak erabiliz publizitate eta merkataritza komunikaziorako marko juridikoa ezartzen dute.
‎61). 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Legea, martxoaren 31koa eta 59/ 2003 Firma Elektronikoaren Legea, abenduaren 19koa kontuan hartuz gero, publizitatearen jatorrizko lurraldeko erregulazioa aplikatuko zaio iragarki jakin bati: Interneten kasuan, bitarteko hori deskokatzen denez, batzuetan ez da erraza izango hori zehaztea, zerbitzariak edonondik lan egin baitezake bere kokapen materiala zein den jakin gabe; beraz, badaude zailtasunak jarduera ez zilegi batean parte hartzen duten subjektuak nor diren zehazteko.
‎Ildo beretik legeria berriaren babesa: 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikaziorako Lege Orokorra, martxoaren 31koa.
‎Gastronomia Zientzien Fakultateaz eta Ikus entzunezko Komunikazioaren campus berriaz. MUko errektoreak nabarmendu egin du MUren osasun ona, krisiak krisi, gero eta ikasle gehiago hartzen duen unibertsitate gaztearen egoera.
‎Joan den urtean goi mailako Gastronomia Zientzien Fakultatea inauguratu zenuten, eta aurten, Huheziren campus berria, Ikus entzunezkoen Komunikazioaren eraikin berria, Aretxabaletan…
‎Bai, halaxe da. Orain, Eskoriatzan Irakasle Eskola geratuko da eta Aretxabaletan Ikus entzunezkoen Komunikazioa. Beharrezkoa zen, ezinbestekoa, Eskoriatzan tokirik ez geneukalako.
2013
‎* Kazetaritza II Saila, UPV/EHU; Ikus entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea Saila, UPV/EHU
‎Aretxabaletakoarekin MUren Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultateak bi campus ditu, Eskoriatzan bestea. Aretxabaletakoak Ikus entzunezko Komunikazioaren titulazioa hartu du eta espezialitate horretarako egokitutako instalakuntzak ditu. Irailetik dago martxan eta 135 ikasle daude.
‎Hobekien ibiltzen dena zuzenean final-aurrekoetarako sailkatuko da eta gainontzekoak puntuen zain geldituko dira aurrera eginen duten 16en artean dauden jakin ahal izateko. Altsasuko seikoteaBeñat Gaztelumendi Arandia (Añorga, 1987) Ikus entzunezko Komunikazioa ikasi du, eta egun kazetari lanetan aritzen da. Igeldoko, Hernaniko eta Santutxuko bertso eskoletan ibilia da.
‎Alaitz Arenzana. Bilbo, 1976 Ikus entzunezko Komunikazioan lizentziatua, Euskal Herriko Unibertsitatea, 1999/ 2000 Postprodukzio Digitaleko masterra, CEV, Madril, 2000 Pascal Aubier tailerra, Nazioarteko Zine eta Telebista Eskola, EICTV, San Antonio de Los Baños, Kuba, 2003. " Retóricas de género.
‎EHUko Ikus entzunezko Komunikazio eta Publizitate Saileko irakaslea eta NOR Ikerketa Taldeko kidea
‎EHUko Ikus entzunezko Komunikazio eta Publizitate Saileko irakaslea eta NOR Ikerketa Taldeko kidea
‎EHUko Ikus entzunezko Komunikazio eta Publizitate Saileko irakaslea eta NOR Ikerketa Taldeko kidea
2014
‎(Donostia, 1978). Ikus entzunezko komunikazioa ikasia. Proiektu digitalen diseinuan lan egiten du.
‎Garazi Kamio Anduaga (Andoain, 1979). Ikus entzunezko Komunikazioa eta Irakasletza ikasia. Hainbat komunikabidetan lan egin du, eta gaur egun irakaskuntzan dihardu.
‎Ikasturte honen hasieran, Mondragon Unibertsitateko Ikus Entzunezko Komunikazioko Huhezi fakultateko ikasle talde bat (Nora Vicente, Amaiur Perez, Izar Usobiaga, Andrea Venegas eta Oihane Abrisqueta), Azpilkuetako eskolarekin harremanetan paratu ziren, dokumental bat grabatzeko asmoz. Azaroan egin zuten grabaketa eta Huhezinema lehiaketan bi sari eskuratu ditu, dokumental onenarena eta ikusleena.
‎Ni ere graduondokotik gertu ibili naiz, kontu bat dela eta beste bat dela. Ikus entzunezko Komunikazioko gradua ikasi genuen biok, eta gradu amaierako lana egiteko garaia heltzean, gure gustuko gai bat landu nahi genuen. Ohartu ginen bagenekizkiela belaunaldi zaharragoetako jendeak kulturgintzaz pentsatzen dituen hainbat gauza, baina gure belaunaldiak gai hori nola bizi duen arrastorik ere ez genuela.
‎EHUk Leioa eta Erandion duen campuseko Ikus entzunezko Komunikazio eta Publizitate Sailak antolatuta, gaur" Hirugarren Sektoreko Irratiak" izeneko lan jardunaldia izango da Bilbon, Bizkaia Aretoan, Abandoibarra etorbidean, goizeko 9:30etik aurrera. Hirugarren sektoreari deitzen zaio irabazi asmorik gabeko erakunde edo elkarteenari.
‎• 9:30ean, lan jardunaldiaren aurkezpena eta Euskal Herriko 3 Sektoreko irratien inguruko azalpen orokorra (definizioa, sorrera, garapen eta gaur egungo egoera). Arantza Gutierrez Paz, EHUko Ikus entzunezko Komunikazio eta Publizitate Saileko irakaslea.
‎Itxaso Fernandez, koordinatzailea. EHUko Ikus entzunezko Komunikazio eta Publizitate Saileko irakaslea.
‎EHUko Ikus entzunezko Komunikazio eta Publizitate Saileko NOR Ikerketa Taldeko kidea
‎EHUko Ikus entzunezko Komunikazio eta Publizitate
2015
‎Ainhoa Vitoria, Gaztea Irratiko esataria, Arrasatekoa da, baina Berrizen bizi da duela urte batzuetatik. Mondragon Unibertsitateko Eskoriatzako kanpusean egin zituen Ikus entzunezko Komunikazio graduko ikasketak.
‎' Erroak; komunitatearen lubakitik' dokumentala egin dute Txilen Erik Aznal eta Anartz Izagirre Ikus entzunezko Komunikazioko ikasleek. Bihar estreinatuko dute Soreasu antzokian.Hezkuntza da gizartearen oinarria, erroa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia