2015
|
|
Adostasuna eta onarpena dira ikus entzuleriaren monetaren gakoak, ez zehaztasun gradua.Bestela esanda, ikus entzuleriaren neurketarako industria metodologikoek adostasuna dutehelburu, ez ikus entzuleriaren ezagutza sakona.
|
Ikus
entzuleriaren ikerketak eta bertatikeratorritako ezagutzak komunikabideen ekosistemako eragileen onarpena behar du, merkatuanjarduteko, baita euskarazko komunikazioaren esparruan ere. Euskarazko komunikabideensektoreak, sektore publikoak, iragarleek, ikus entzuleek eta bestelako gizarte eragileek onartukoduten euskal audimetria sistemetan ikertzea eta inbertitzea estrategikoa da.
|
|
2.3 Bateratze digitalak eragin dituen testuaren eta haren kontsumoaren eraldaketakkontuan hartuko dituen
|
ikus
entzuleriaren ikerketa proposatzea
|
|
Horrekberritasun garrantzitsua dakar:
|
ikus
entzuleriaren ikerketa tradizionalak ikus entzuleriaerlatiboki homogeneoa den masa gisa hartu dute (ulerkera, esangura emate eta interesantzerakoak dituzten norbanakoez osatuta) laginetatik abiatuta unibertso zabalagoen ezaugarriakaurreikusi eta ezagutu ahal izateko. Ikus entzuleriaren ikerketa etnografikoak, aldiz, batez eretalde txikietan j ardun izan du, ikerketako parte hartzaileak aldagai zehatzen arabera hautatuondoren.
|
|
ikus entzuleriaren ikerketa tradizionalak ikus entzuleriaerlatiboki homogeneoa den masa gisa hartu dute (ulerkera, esangura emate eta interesantzerakoak dituzten norbanakoez osatuta) laginetatik abiatuta unibertso zabalagoen ezaugarriakaurreikusi eta ezagutu ahal izateko.
|
Ikus
entzuleriaren ikerketa etnografikoak, aldiz, batez eretalde txikietan j ardun izan du, ikerketako parte hartzaileak aldagai zehatzen arabera hautatuondoren.
|
|
Lehenik eta behin,
|
ikus
entzuleriaren inguruko ikerketek egokitzapen kuantitatibo bat behardutela deritzogu. Izan ere, Euskal Herrian egin diren datu bilketa audiometrikoak ez daudeeuskarazko hedabideen errealitatera egokituta:
|
|
Egoera honen aurrean euskal gizartera egokitutako
|
ikus
entzuleriaren ikerketa bat egitekojarraitu beharreko oinarriak proposatzen ditugu ahalik eta modu sintetiko eta zehatzenean, helburu espezifiko bezala: euskal audientzia/ ikus entzuleria sortzea, adostasunak eraikitzekogaitasuna izan duen audimetria propioak eraikitzea, bateratze digitalak eragin dituen testuareneta haren kontsumoaren eraldaketak kontuan hartuko dituen ikus entzuleriaren ikerketaproposatzea, euskal irakur ikus entzuletza garaikidearen ikerketan aurreratzea eta alternatibaetnografikoez eta osagarritasun metodologikoez baliatzea.
|
|
Telebista milioika pertsonaren eguneroko errealitateren parte zentrala eta XXI. mendearen hasierankomunikabideekin lotutako aisian eragilerik garrantzitsuenetarikoa dela esan daiteke.Egunerokotasunean telebistak duen zentraltasunaz jabeturik, lan honek lau adin taldetan banatutako (Gazteak, Helduak 1, Helduak 2, Nagusiak) bederatzi eztabaida talde eta sei sakoneko elkarrizketarentelebistarekiko harremanen esplorazioa eta aisia humanistaren perspektiban oinarritutako interpretazioeredua eskaintzen ditu. Komunikabideen kontsumoaren eta
|
ikus
entzulerien ikerketa batez ere tenikakuantitatiboen bidez bideratu da orain arte Euskal Herrian, baina komunikabideen ingurunearenaldaketa azkar eta hazkorrak eragindako erronkei erantzun aldera, hurbilketa kualitatiboa proposatzenda lan honetan.
|
|
Hitz gakoak: telebista, aisiazko ikaskuntzak,
|
ikus
entzuleriaren ikerketa, esperientzia, komunikabideen ekosistema.
|
|
Komunikabideek egungo gizarteetan aisia definitzeko agertzen duten garrantziahazkorra ikusita Aisiazko Ikaskuntzen eta
|
Ikus
entzuleriaren Ikerketaren artean zubi lanaegitea ezinbestekoa eta emankorra da. Izan ere, komunikabideen ekosisteman ematen aridiren aldaketek erronka berriak ez ezik, erronka hauei eremu bietatik elkarrekinerantzuteko aukerak ere zabaltzen dituzte.
|
|
Izan ere, komunikabideen ekosisteman ematen aridiren aldaketek erronka berriak ez ezik, erronka hauei eremu bietatik elkarrekinerantzuteko aukerak ere zabaltzen dituzte. Erronka hauei erantzute aldera hurbilketakualitatiboa proposatzen da lan honetan,
|
Ikus
entzuleriaren Ikerketa batez erekomunikabideen kontsumoaren azterketa kuantitatibora bideratu baita, eta denboraaurrekontuak bezalako Aisiaren Ikaskuntzekin lotutako ikerketa jarduerek jarduera behagarrienneurketa hartu izan baitute ardatz, jarduera hauetatik eratorritako esanahiei entzungor eginiksarri.
|
|
telebistarenorainaldia eta etorkizuna, biak dira gai kritikoak Aisiazko Ikaskuntzentzat. ...dugun denbora zenbatu etapisatzeaz eta komunikabideek haien ikus entzuleriengan duten eragina neurtzeaz arduratu dirabatez ere, baina gutxiago landu izan dute nola eta zergatik txertatzen dugun telebistagure eguneroko bizitzan, zein eguneroko esangura hartzen dituen telebistak edota zein esanahieta plazer aurkitzen dituzten norbanako eta taldeek harekin ezartzen dituzten harremanetan.Aisiaren eta
|
ikus
entzulerien ikerketek ezin dute erronka hauek ekiditen jarraitu. Lan honekikus entzulerien zenbakien atzean ezkutatzen diren aukera pertsonal eta kolektiboakulertzen lagundu nahi luke, pertsonek telebistarekin harremanean aurkitzen dituztenesanahiak eta telebistak haien eguneroko bizitzan jokatzen dituen paperak aztertuz.
|
|
Lan honetan Aisiazko Ikaskuntzen eta
|
Ikus
entzulerien Ikerketaren alorretara ekarpena eginnahi izan da denboraren zenbaketaz eta hedabidearen eduki testualaren azterketaz haratagodoan ikus entzuleen telebistarekiko aisiazko harremanen azterketaren bidez. Horretarakotelebista haren ikus entzuleen aisiazko esperientziarekin hartuemanean dagoen entitate konplexueta dimentsio anitzekoa bezala ulertu eta esploratu da, komunikaziorako teknolog... –Telebistak jada ez du lehen zuen esanahi bera? (Shimpach, 2010:
|
|
1) Aisiazko Ikaskuntzen eta
|
Ikus
entzulerien Ikerketaren esparruak elkar harremaneanjartzea bata eta bestearen ekarpenak erabiliz iragaite egoeran aurkitzen dentelebista ikertzeko.
|
|
–
|
Ikus
entzulerien Ikerketaren ekarpen esanguratsuak berreskuratzea hedabidearekikoesposizoaren neurketa soilaz harago doazen ikus entzuleria eta ikus entzuletzarenlanerako definizioak berrikusi eta proposatzeko.
|
|
Hirugarren kapitulua telebista etaikus entzuleriaren ikerketan fokatuta dago. Bertan, audientzia, ikus entzuleria, ikus entzuletza etaikus entzuleen kontzeptuak aztertzen dira eta Euskaldunak eta telebista XXI. mende hasieranaudimetria tradizionalaren mugak eta
|
ikus
entzuleriaren ikerketaren ekarpen kritikoesanguratsuenak gogora ekarriz. Bigarren atalak lanaren marko metodologikoa eta azterketaren aldeenpirikoak zehazten ditu.
|