Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2015
‎Adostasuna eta onarpena dira ikus entzuleriaren monetaren gakoak, ez zehaztasun gradua.Bestela esanda, ikus entzuleriaren neurketarako industria metodologikoek adostasuna dutehelburu, ez ikus entzuleriaren ezagutza sakona. Ikus entzuleriaren ikerketak eta bertatikeratorritako ezagutzak komunikabideen ekosistemako eragileen onarpena behar du, merkatuanjarduteko, baita euskarazko komunikazioaren esparruan ere. Euskarazko komunikabideensektoreak, sektore publikoak, iragarleek, ikus entzuleek eta bestelako gizarte eragileek onartukoduten euskal audimetria sistemetan ikertzea eta inbertitzea estrategikoa da.
‎2.3 Bateratze digitalak eragin dituen testuaren eta haren kontsumoaren eraldaketakkontuan hartuko dituen ikus entzuleriaren ikerketa proposatzea
‎Horrekberritasun garrantzitsua dakar: ikus entzuleriaren ikerketa tradizionalak ikus entzuleriaerlatiboki homogeneoa den masa gisa hartu dute (ulerkera, esangura emate eta interesantzerakoak dituzten norbanakoez osatuta) laginetatik abiatuta unibertso zabalagoen ezaugarriakaurreikusi eta ezagutu ahal izateko. Ikus entzuleriaren ikerketa etnografikoak, aldiz, batez eretalde txikietan j ardun izan du, ikerketako parte hartzaileak aldagai zehatzen arabera hautatuondoren.
‎ikus entzuleriaren ikerketa tradizionalak ikus entzuleriaerlatiboki homogeneoa den masa gisa hartu dute (ulerkera, esangura emate eta interesantzerakoak dituzten norbanakoez osatuta) laginetatik abiatuta unibertso zabalagoen ezaugarriakaurreikusi eta ezagutu ahal izateko. Ikus entzuleriaren ikerketa etnografikoak, aldiz, batez eretalde txikietan j ardun izan du, ikerketako parte hartzaileak aldagai zehatzen arabera hautatuondoren.
‎Lehenik eta behin, ikus entzuleriaren inguruko ikerketek egokitzapen kuantitatibo bat behardutela deritzogu. Izan ere, Euskal Herrian egin diren datu bilketa audiometrikoak ez daudeeuskarazko hedabideen errealitatera egokituta:
‎Egoera honen aurrean euskal gizartera egokitutako ikus entzuleriaren ikerketa bat egitekojarraitu beharreko oinarriak proposatzen ditugu ahalik eta modu sintetiko eta zehatzenean, helburu espezifiko bezala: euskal audientzia/ ikus entzuleria sortzea, adostasunak eraikitzekogaitasuna izan duen audimetria propioak eraikitzea, bateratze digitalak eragin dituen testuareneta haren kontsumoaren eraldaketak kontuan hartuko dituen ikus entzuleriaren ikerketaproposatzea, euskal irakur ikus entzuletza garaikidearen ikerketan aurreratzea eta alternatibaetnografikoez eta osagarritasun metodologikoez baliatzea.
‎Telebista milioika pertsonaren eguneroko errealitateren parte zentrala eta XXI. mendearen hasierankomunikabideekin lotutako aisian eragilerik garrantzitsuenetarikoa dela esan daiteke.Egunerokotasunean telebistak duen zentraltasunaz jabeturik, lan honek lau adin taldetan banatutako (Gazteak, Helduak 1, Helduak 2, Nagusiak) bederatzi eztabaida talde eta sei sakoneko elkarrizketarentelebistarekiko harremanen esplorazioa eta aisia humanistaren perspektiban oinarritutako interpretazioeredua eskaintzen ditu. Komunikabideen kontsumoaren eta ikus entzulerien ikerketa batez ere tenikakuantitatiboen bidez bideratu da orain arte Euskal Herrian, baina komunikabideen ingurunearenaldaketa azkar eta hazkorrak eragindako erronkei erantzun aldera, hurbilketa kualitatiboa proposatzenda lan honetan.
‎Hitz gakoak: telebista, aisiazko ikaskuntzak, ikus entzuleriaren ikerketa, esperientzia, komunikabideen ekosistema.
‎Komunikabideek egungo gizarteetan aisia definitzeko agertzen duten garrantziahazkorra ikusita Aisiazko Ikaskuntzen eta Ikus entzuleriaren Ikerketaren artean zubi lanaegitea ezinbestekoa eta emankorra da. Izan ere, komunikabideen ekosisteman ematen aridiren aldaketek erronka berriak ez ezik, erronka hauei eremu bietatik elkarrekinerantzuteko aukerak ere zabaltzen dituzte.
‎Izan ere, komunikabideen ekosisteman ematen aridiren aldaketek erronka berriak ez ezik, erronka hauei eremu bietatik elkarrekinerantzuteko aukerak ere zabaltzen dituzte. Erronka hauei erantzute aldera hurbilketakualitatiboa proposatzen da lan honetan, Ikus entzuleriaren Ikerketa batez erekomunikabideen kontsumoaren azterketa kuantitatibora bideratu baita, eta denboraaurrekontuak bezalako Aisiaren Ikaskuntzekin lotutako ikerketa jarduerek jarduera behagarrienneurketa hartu izan baitute ardatz, jarduera hauetatik eratorritako esanahiei entzungor eginiksarri.
‎telebistarenorainaldia eta etorkizuna, biak dira gai kritikoak Aisiazko Ikaskuntzentzat. ...dugun denbora zenbatu etapisatzeaz eta komunikabideek haien ikus entzuleriengan duten eragina neurtzeaz arduratu dirabatez ere, baina gutxiago landu izan dute nola eta zergatik txertatzen dugun telebistagure eguneroko bizitzan, zein eguneroko esangura hartzen dituen telebistak edota zein esanahieta plazer aurkitzen dituzten norbanako eta taldeek harekin ezartzen dituzten harremanetan.Aisiaren eta ikus entzulerien ikerketek ezin dute erronka hauek ekiditen jarraitu. Lan honekikus entzulerien zenbakien atzean ezkutatzen diren aukera pertsonal eta kolektiboakulertzen lagundu nahi luke, pertsonek telebistarekin harremanean aurkitzen dituztenesanahiak eta telebistak haien eguneroko bizitzan jokatzen dituen paperak aztertuz.
‎Lan honetan Aisiazko Ikaskuntzen eta Ikus entzulerien Ikerketaren alorretara ekarpena eginnahi izan da denboraren zenbaketaz eta hedabidearen eduki testualaren azterketaz haratagodoan ikus entzuleen telebistarekiko aisiazko harremanen azterketaren bidez. Horretarakotelebista haren ikus entzuleen aisiazko esperientziarekin hartuemanean dagoen entitate konplexueta dimentsio anitzekoa bezala ulertu eta esploratu da, komunikaziorako teknolog... –Telebistak jada ez du lehen zuen esanahi bera? (Shimpach, 2010:
‎1) Aisiazko Ikaskuntzen eta Ikus entzulerien Ikerketaren esparruak elkar harremaneanjartzea bata eta bestearen ekarpenak erabiliz iragaite egoeran aurkitzen dentelebista ikertzeko.
‎– Ikus entzulerien Ikerketaren ekarpen esanguratsuak berreskuratzea hedabidearekikoesposizoaren neurketa soilaz harago doazen ikus entzuleria eta ikus entzuletzarenlanerako definizioak berrikusi eta proposatzeko.
‎Hirugarren kapitulua telebista etaikus entzuleriaren ikerketan fokatuta dago. Bertan, audientzia, ikus entzuleria, ikus entzuletza etaikus entzuleen kontzeptuak aztertzen dira eta Euskaldunak eta telebista XXI. mende hasieranaudimetria tradizionalaren mugak eta ikus entzuleriaren ikerketaren ekarpen kritikoesanguratsuenak gogora ekarriz. Bigarren atalak lanaren marko metodologikoa eta azterketaren aldeenpirikoak zehazten ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia