2015
|
|
2.3 Bateratze digitalak eragin dituen testuaren eta haren kontsumoaren eraldaketakkontuan hartuko dituen
|
ikus
entzuleriaren ikerketa proposatzea
|
|
Horrekberritasun garrantzitsua dakar:
|
ikus
entzuleriaren ikerketa tradizionalak ikus entzuleriaerlatiboki homogeneoa den masa gisa hartu dute (ulerkera, esangura emate eta interesantzerakoak dituzten norbanakoez osatuta) laginetatik abiatuta unibertso zabalagoen ezaugarriakaurreikusi eta ezagutu ahal izateko. Ikus entzuleriaren ikerketa etnografikoak, aldiz, batez eretalde txikietan j ardun izan du, ikerketako parte hartzaileak aldagai zehatzen arabera hautatuondoren.
|
|
Lehenik eta behin,
|
ikus
entzuleriaren inguruko ikerketek egokitzapen kuantitatibo bat behardutela deritzogu. Izan ere, Euskal Herrian egin diren datu bilketa audiometrikoak ez daudeeuskarazko hedabideen errealitatera egokituta:
|
|
Egoera honen aurrean euskal gizartera egokitutako
|
ikus
entzuleriaren ikerketa bat egitekojarraitu beharreko oinarriak proposatzen ditugu ahalik eta modu sintetiko eta zehatzenean, helburu espezifiko bezala: euskal audientzia/ ikus entzuleria sortzea, adostasunak eraikitzekogaitasuna izan duen audimetria propioak eraikitzea, bateratze digitalak eragin dituen testuareneta haren kontsumoaren eraldaketak kontuan hartuko dituen ikus entzuleriaren ikerketaproposatzea, euskal irakur ikus entzuletza garaikidearen ikerketan aurreratzea eta alternatibaetnografikoez eta osagarritasun metodologikoez baliatzea.
|
|
Telebista milioika pertsonaren eguneroko errealitateren parte zentrala eta XXI. mendearen hasierankomunikabideekin lotutako aisian eragilerik garrantzitsuenetarikoa dela esan daiteke.Egunerokotasunean telebistak duen zentraltasunaz jabeturik, lan honek lau adin taldetan banatutako (Gazteak, Helduak 1, Helduak 2, Nagusiak) bederatzi eztabaida talde eta sei sakoneko elkarrizketarentelebistarekiko harremanen esplorazioa eta aisia humanistaren perspektiban oinarritutako interpretazioeredua eskaintzen ditu. Komunikabideen kontsumoaren eta
|
ikus
entzulerien ikerketa batez ere tenikakuantitatiboen bidez bideratu da orain arte Euskal Herrian, baina komunikabideen ingurunearenaldaketa azkar eta hazkorrak eragindako erronkei erantzun aldera, hurbilketa kualitatiboa proposatzenda lan honetan.
|
|
Hitz gakoak: telebista, aisiazko ikaskuntzak,
|
ikus
entzuleriaren ikerketa, esperientzia, komunikabideen ekosistema.
|
|
telebistarenorainaldia eta etorkizuna, biak dira gai kritikoak Aisiazko Ikaskuntzentzat. ...dugun denbora zenbatu etapisatzeaz eta komunikabideek haien ikus entzuleriengan duten eragina neurtzeaz arduratu dirabatez ere, baina gutxiago landu izan dute nola eta zergatik txertatzen dugun telebistagure eguneroko bizitzan, zein eguneroko esangura hartzen dituen telebistak edota zein esanahieta plazer aurkitzen dituzten norbanako eta taldeek harekin ezartzen dituzten harremanetan.Aisiaren eta
|
ikus
entzulerien ikerketek ezin dute erronka hauek ekiditen jarraitu. Lan honekikus entzulerien zenbakien atzean ezkutatzen diren aukera pertsonal eta kolektiboakulertzen lagundu nahi luke, pertsonek telebistarekin harremanean aurkitzen dituztenesanahiak eta telebistak haien eguneroko bizitzan jokatzen dituen paperak aztertuz.
|
|
Hirugarren kapitulua telebista etaikus entzuleriaren ikerketan fokatuta dago. Bertan, audientzia, ikus entzuleria, ikus entzuletza etaikus entzuleen kontzeptuak aztertzen dira eta Euskaldunak eta telebista XXI. mende hasieranaudimetria tradizionalaren mugak eta
|
ikus
entzuleriaren ikerketaren ekarpen kritikoesanguratsuenak gogora ekarriz. Bigarren atalak lanaren marko metodologikoa eta azterketaren aldeenpirikoak zehazten ditu.
|