Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2004
‎Aurreko artikuluko 1 paragrafoaren 4 zenbakian aipatutako ondare masak edo ondare bananduak epaiketan agertuko dira, legearen arabera horien administrazioa nork izan eta horien bitartez.
‎Egun berean edo hurrengo egunean ebatziko da inbentariora zein ondasun bildu, eta ondasun horien administrazioari eta xedapenari buruz bidezkoa dena.
2005
‎lizentziak ustezko administrazio egintzaren bidez lortu ahal izatea; eraikitze bidean dagoen obra amaitu dela agerraraztea; amaiera hori Jabetza Erregistroan jaso ez izanaren ondorioak; hirigintza diziplina neurrietatik at dauden eraikinen inskripzioa; hala denean, obra berrien adierazpenak jabetza horizontalpeko arauketekin lotzea; edota jabetza erregistratzaileen eta hirigintza agintarien artean izan beharreko elkarlana. VII eta VIII. kapituluetan, administrazio prozeduretan eta Administrazioarekiko auzian agindutako aurreneurrizko idatzoharrak arautu dira, azken horiek Administrazioak nahiz norbanakoek estzearen ondoriozko espedienteen hasiekatutakoak izan. Arauketa berri horren helburuetako bat da hirigintza diziplinari lotutako gaietan, jabetza erregistratzailea laguntzaile eragingarria izatea, aurretiaz ezarri bezala?, baina horren berezko eginkizuna ukitu gabe.
2006
‎1 Konkurtsoaren izapideak gauzatu bitartean, pertsona juridiko zordunarensartze edo etetearen ondorioz jardunbidearen gain sortutako ondoreei kalterik egin gabe, eta likidazio fasea irekitzea organoei eutsiko zaie, horien administrazio eta xedatze ahalmenen eskugatik administratzaile edo likidatzaileen kargu uztea adierazten denean izan ezik. Konkurtsoko administratzaileak kidego organoen bileretara joan daitezke eta bertan botoa eman dezakete.
‎Ereindako lurrak, ereintzak, landaretzak, fruituak, errentak eta antzeko ondasunak enbargatzen badira, epaileak dekretatu ahal izango du, inguruabarrak aintzat hartuta komenigarritzat jotzen badu, auzipetuak horien administrazioari eustea, bere kabuz edo berak izendatutako pertsona baten bidez; kasu horretan, kontu hartzailea izendatuko du.
2007
‎Gobernuak probintziako bulegoetan bateratuko ditu, Estatuaren Administrazioaren organo desberdinen mende immigrazio arloan eskumena duten zerbitzuak, zerbitzu horien administrazio jardunaren koordinazio egokia lortzeko.
‎Lege bidez arautuko dira Estatu Ondarea eta Nazio Ondarea, eta horien administrazioa, defentsa eta iraupena.
‎Ezerezteak datuak blokeatuko ditu, eta datu horiek administrazio publikoen, epaileen eta auzitegien esku bakarrik gordeko dira, tratamenduak erator ditzakeen erantzukizunei aurre egiteko, erantzukizun horien preskripzio epeak iraun bitartean. Epe hori igaro ostean, datuak ezabatu dira.
‎Edozein kasutan ere, izaera pertsonaleko datuak komunikatzeko modukoak izango dira, datu horiek administrazio publiko batek beste batentzat lortu edo prestatutakoak direnean.
‎2 Orobat, elkarte horiek administrazio publikoei eman dizkiete administrazio publiko horiek eskatutako txostenak, elkarteek euren xedeak betetzeko gauzatutako jardueren inguruan.
‎Zerbitzu horiek administrazio publikoetan ezar daitezen, aintzat hartuko da zerbitzu horien antolaketa egitura eta, hala denean, sektorekako esparruak edo esparru deszentralizatuak dauden.
‎Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzek edo horien administrazioek eta, horien laguntzaile gisa, Itsasoko Gizarte Institutuaren probintziako eta tokiko zuzendaritzek enpresari edo interesdunari emango diote afiliazio eta alta eskabidea aurkeztu dela egiaztatzen duen agiria.
‎3 Edozein kasutan ere, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzek edo horien administrazioek txosten zehatzak eska diezazkiekete Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari eta, halatutako alta, baja edo datu aldaketei da denean, osterantzeko administrazioei, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 4 artikuluak ezarritakoaren arabera. Txosten horien bidez zehaztuko da egitate eta gainerako inguruabar erabakigarriak dauden ala ez, eskatu edo gauzagokienez.
‎2) Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzek edo horien administrazioek ofizioz gauzatutako alten ondoreek atzera eginriek arrazoitzen dituzten egitateen berri zein datatan izan eta data hori arte.go dute, batzuek zein besteek alta ho
‎Probintziako zuzendaritzek edo horien administrazioek ofizioz gauzatzen badituzte altak, Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren jardunaren ondorioz, alta adierazpenaren ondoreek atzera egingo dute jardun hori gauzatu zen data arte, salbu eta jardun hori eragin denean goi agindu bidez, erakunde kudeatzaileek hala eskatuz, edo esanbidezko salaketaren, kexaren edo eskaeraren ondorioz; azken horien kasuan, altaren ondoreek at...
‎Funtzio Publikoaren Estatutuak araututako funtzionario publikoen zerbitzu harremanak, bai eta estatuaren, toki korporazioen eta erakunde publiko autonomoen zerbitzupean dauden langileen zerbitzu harremanak ere, lege baten aginduz, harreman horiek administrazio zein estatutu arauek arautzen dituztenean.
‎Ondore horietarako ulertuko da garraio zerbitzuak ematen dituzten pertsonen jarduera lan esparrutik kanpo dagoela. Horretarako, pertsona horiek administrazio baimenen titular izan behar dira, eta euren jarduera gauzatu behar dute kasuan kasuko prezioaren arabera, zerbitzu publikoko merkataritza ibilgailuak erabilita, eta merkataritza ibilgailu horien jabetza edo horiek erabiltzeko zuzeneko ahalmena izanda; orobat, ez du garrantzirik modu etengabean zerbitzuak zamaketari edo merkatari berari ematea.
‎2 Gizarte Segurantzako zenbakirik ez duen herritarrak zenbaki hori eskatu die Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzei edo horien administrazioei. Horretarako, herritarrek erakutsi edo aurkeztu dute euren nortasun agiri nazionala edo, atzerritarra izanez gero, kasuan kasuko identifikazio agiria, Gizarte Segurantzaren erakunde kudeatzaile zein erakunde laguntzaileei, edo Enpleguko Institutu Nazionalari, afiliazioa, alta eta edozein prestazio edo zerbitzu eskatu aurretik.
‎1 Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzekla betebehar hori bete. Hori egiazta dai edo horien administrazioek ofizioz eginten langileek edo enpresaburuek ez dute dezakete afiliazioa, egiaztatzen denean afiliazioa eskatzeko betebeharra duteke Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren jardunaren ondorioz, Gizarte Segurantzaren erakunde kudeatzaileetan eta zerbitzu erkideetan dauden datuen ondorioz edo beste edozein prozeduraren bidez.
‎Eraikineko etxebizitza edo lokalen jabeak ez badira lau baino gehiago, horien administrazio araubidea Kode Zibilaren 398 artikuluan ezarritakoa izan daiteke, estatutuek hori beren beregi ezartzen badute.
‎Egiatan, ez da eskubide bat edo gizarte eta ekonomia politikaren printzipio bat, elkartze profesionalerako eskubidearen adierazpen zehatza baino. «Administrazio Korporatibo» izenekoaren kasu batzuk sartuko lirateke hemen, lanbide elkargoen kasua izan ezik, horiek administrazio korporatiboaren barruan egon arren konstituzio arauketa berezia baitute (EKren 36 art.). Horien kasuan bezala, konstituzio testuak lanbide erakundeen barne egitura eta jardunbidea demokratikoak izatea eskatzen du. Lanbide elkarte horiei lotuta, zenbait zalantza planteatu dira artikulu honetara bildu daitezkeen entitateetan nahitaez izena emateari dagokionez, besteak beste, nekazaritza ganberetan, jabetza hiritarreko ganbera ofizialetan eta merkataritza, industria eta nabigazio ganberetan.
2008
‎2 Ekonomia Ministerioaren bidez, Estatuko Administrazio Orokorrak hitzarmenak egin ditzake beste herri administrazio zein erakunde publiko eta pribatuekin, aholkularitzarako zein izapidetzaren hasierarako puntuak (AIHP) ezarri ahal izateko. Puntu horiek bulegoak izango dira, eta bertatik eska daiteke 134 artikuluaren laugarren paragrafoak aipatu sozietate izendazioa erreserbatzea; horrez landara, bulego horiek aholku eta zerbitzuak eskainiko dizkiete ekintzaileei, dela euren enpresa ekimenak definitu eta horien administrazio izapideak gauzatzean, dela lehenengo urteetan, AEBren izapidetza ere bertan hasi behar baita. Hitzarmenean zehaztuko da zein informazio, aholkularitza nahiz izapidetza zerbitzu emango den dohainik, eta zein izango den osagarria, halakoengatik kontraprestazio ekonomikoa eska daitekeelako.
‎Sozietatearen administrazioa uzten denean batera jardungo duten bi pertsona baino gehiagoren esku, pertsona horiek Administrazio Kontseilua eratzen dute.
‎Beste alde batetik, Administrazio aurrekasua (administrazio organoak bere erabakian aplikatutako irizpidea) eta Administrazioaren eginerak ditugu. Horiek ere ez dira Zuzenbidearen iturri, baina oso eragingarriak izan daitezke zergadunaren berme gisa, horien bidez Administrazioaren jokabidea aurreikus daiteke-eta.
‎TLOren 113 artikuluak aipatzen dituen kasuetan datuak ez dira sekretupekoak izango. Oro har, kasu horietan Administrazioaren edo erakunde publikoen eta epaileen arteko elkarlana bultzatu nahi da. Babes handiagoa duen interesa nagusitzen da, datuen sekretua bazter utzita.
‎Legeak ez du horren inguruko erantzunik ematen. Badirudi kasu horietan Administrazioak ez lukeela jardun behar, eta Fiskalari horren berri eman liokeela, azken horrek salatzailearen erantzukizuna zehaztu lezan.
‎Behin jarduna hasi eta gero, horiek Administrazioaren arioz bultzatu behar dira amaitu arte, eragingarritasunez eta azkartasunez gauzatu behar direlarik. Egun bakoitza amaitzean, jarduna eten behar da, eta eteten direnetik hurrengo sei hilabeteetan zehar edozein unetan has daitezke.
‎b) Erreklamazioa gauzatzeko organo eskudunak dira ekonomia administraziozko auzitegiak. Auzitegi horiek administrazio organoak dira, baina organo kudeatzaileetatik lokabeak, hierarkiaren aldetik eta eginkizunaren aldetik.
‎a) Egintza horien aurka administrazio bideko erreklamazioaren ondoren Lan zuzenbideko edo Zuzenbide zibileko epaileak erabaki behar duenean. b) Administrazio bidea agortzen duten egintzak.
‎c) Egintza horien administrazio bidea agortzen duen ebazpena Ekonomia eta Ogasuneko ministroari edo Ogasuneko Estatu Idazkariari dagokienean, lurralde erkidean; edo Ogasuneko Foru Diputatuari, Araba, Bizkaia eta Gipuzkoan.
2011
‎eta ondasun horien administrazioa
‎1 Dohainik eskuratutako onda sunak, xedatzaileak beren beregi hori ordenatu duenean. Ondasun horien administrazioari buruz, eta eurek ematen dituzten fruituen destinoari buruz, modu hertsian bete behar da xedatzailearen borondatea.
‎Legeek korporazioak sortu edo aitortu badituzte, lege horiek arautuko dute halako korporazioen gaitasun zibila; elkarteena, horien estatutuek; eta fundazioena, euren eraketa erregelek, baldin eta erregela horiek administrazio xedapenaren bidez behar bezala onetsi badira, betekizun hori beharrezkoa denean.
‎Ondasunen banantze eraentzan, ezkontide bakoitzari dagozkio haren hasierako unean berak dituen ondasunak eta geroago edozein tituluren bidez eskuratzen dituenak ere bai. Era berean, ezkontide bakoitzari dagozkio ondasun horien administrazioa, gozatzea eta xedatze askea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia