2021
|
|
" Nire aldetik, seguru sentitzen naiz. Nik badakit pasio bat dela literatura, pasio bat dela antzerkia, pasioa dela irakurtzea, orduan, badakit
|
hori
transmitituko diedala, denei noski. Irakurri dudan edo ikusi dudan euskarazko azken liburua edo antzerkia badakit pasioz iritsiko zaiela, nik pasioz bizi dudalako.
|
|
" Zuk gustua baldin baduzu, nik uste dut transmititzen duzula. Zuk bizi baldin baduzu gustu bezala eta plazer bat bezala, eta gero etxean ez dakit zenbat liburu irakurtzen badituzu edo baldin badaukazu horretarako zaletasuna,
|
hori
transmititzen da, hori sumatzen da. Ez baldin baduzu, ez duzu transmititzen; hori ere horrela da.
|
|
Ez baldin baduzu, ez duzu transmititzen; hori ere horrela da. [...] Nik badakit badaudela irakasle asko saiatzen direnak egunero
|
hori
transmititzen eta transmititzen dute. Eta transmititzea lortzen dutenean, egia da iristen direla, lortzen dutela.
|
|
[...] Uste dut baldintza nagusia hori dela: edukitzea pertsona bat
|
hori
transmitituko dizuna". (NE1)
|
|
" Zuk gustukoa baldin baduzu gaia, gustura zaude. Denekin ez duzu asmatuko, baina gustu hori, erosotasun
|
hori
transmititzen da. Ikasleek usaintzen dute hori, zure tentsioa, zure beldurra, patxada, autoritatea...
|
|
IIR1 ek ere zalantzak agertzen ditu: " Ez dakit guk kontzientzia
|
hori
transmititzen asmatzen dugun". Ikasleen literaturarekiko harremanari eskainitako azpiatalean LIR1 ek argudiatzen zuenaren arabera, euskal literatura irakasteak hizkuntza gutxitu eta zapaldu baten literatura irakastea ekartzen du, baita inguruko sistemekin lehian dagoen literatur sistema batekoa ere.
|
|
Pertsonaren ongizate psikoafektiboarekin zuzenean lotuta dauden gustu, plazer edo gozamena sorraraztea eta
|
hori
transmititzea literaturak eta bere irakaskuntzak duten xede garrantzitsuenetakoa dela baieztatu dute parte hartzaile guztiek; nerabeek ere bai, nahiz eta horren formulazioa bestelakoa izan. Gehientsuenek onartzen duten moduan, lortzen ez den helburua izanik, erronka nagusietakoa izatera igaro da:
|
|
Banaka erakutsiko dute eta azaltzeko eta justifikatzeko aukera emango zaie. Ikusiko da, orduan, ea haserrean eta alaitasunean geratzen diren, edo harago joan gaitezkeen, batetik, irakurraldiek helburu zehatza izan arren, modu
|
horretan
transmititzea lortu ez delako, eta, bestetik, emozio horiez gain, ikasleak beste batzuk sentitzea, identifikatzea eta izendatzea lortu dutelako. Jarduera honen beste aldaera bat egin daiteke, bi emozio horiek irakurriko duten ikasleei soilik gordezka zehaztuz.
|
|
" Zuk gustua baldin baduzu, nik uste dut transmititzen duzula. Zuk bizi baldin baduzu gustu bezala eta plazer bat bezala, eta gero etxean ez dakit zenbat liburu irakurtzen badituzu edo baldin badaukazu horretarako zaletasuna,
|
hori
transmititzen da, hori sumatzen da. Ez baldin baduzu, ez duzu transmititzen; hori ere horrela da".
|
|
Gure aitita Gabriel oso gizon fededuna zan, eta gauero errosarioa errezetan genduan etxean, afaldu eta gero. Aitita izaten zan aurrelari errezuan, baina urteak pasau ahala, ardura
|
hori
trasmititzen joian. Aitagana pasau zan.
|