Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 65

2000
‎Ez du bere kontraesan guztiak filmatuko dituenik. Yoyesfilm artekaitz eta trauskila da baina horrek ez luke garrantzirik. Yoy es lapurretan ibili da gure muinetan.
‎Yoy es lapurretan ibili da gure muinetan. Horrek ez du barkaziorik. Yoy es ek, halere, herri honetako lotan ez ziren mamu guztiak esnatu ditu, isuri gabe geratu ziren malko oro askatu ditu.
2001
‎Halakoei erantzuna ematen diet nire lehenengo hitzaldian; 1956an Arantzazun eman nuen hartan. Erdaldunek, berriz, aurreiritzi oker hori ez baitzuten, honelatsu esaten zidaten: " Egin ezazu lan hori; horrek gero eta gehiago balioko du eta".
‎Datu hauek ez dute ukatzen, jakina, denetariko mafia, narkotrafikatzaile, pedofilia zale edo legez kanpoko taldeak sareaz baliatzen direnik, baina ezin ere uka, aldez aurretik eta edozenbat urtetan talde berberoriek telefonoa, faxa edo posta erabili izan dutena eta erabilpen horrek ez dituela sekula komunikabide sistema klasikook auzitan jarri.
‎Orain arte bildutako ideiez gogoeta eginez, ondorio batzuk atera ditzakegu. Batetik, argi dago EBren eragile nagusia ekonomia denez, Europako erakunde horrek ez duela berez ahalegin berezirik egingo hizkuntza gutxituak bermatzeko eta zeregin hori ez da euren kezka nagusien artean sartuko.
2004
‎Hori guztia eta gehiago. Iragana da, bai, baina periodiko horrek ez du damurik erakutsi, ez barkamenik eskatu, ez zorrik ordaindu Ramon Lapeskerak gogoratu duenez.
‎Asko ala gutxi dira, orduan, Euskal Herriko telebista lokalak? Galdera horrek ez du hemen erantzunik, ez baitago parametro bat bakarrik zeinaren arabera neurtu kopuruaren egokitasuna. Izan ere, udalerri guztietan egon litzateke berezko telebista lokalik?
2006
‎arabiera dialektala edo kalekoa. Berberearen kasuan (edo tamazight, hobeto esanda), hizkuntza horrek ez du idatzizko euskarria, betidanik ahozkoa izan baita. Baina arabiera ofiziala, estandarra, hizkuntza normalizatua da, erlijio eta kulturaren errepidea, askotan etorkinek hitz egiten duten berberearen aurkakoa.
‎Letra molde horrek ez du lardaskeriatik batere.
2007
‎Accion Catolicatik sortutako erakundeek (JOC, HOAC, Baserri Gaztedi, eta abar) gero eta garrantzi handiagoa hartu zuten denborak aurrera egin ahala. Hamarkada horretan ez zuten helburu politikorik erakunde horien zereginek eta hausnarketek (ez dira nahastu behar hamar urte geroago gertatu zenarekin). Don Balentin Zamoraren gorazarre liburuan, apaiz horren pentsamendua definitzean, ondo laburbildu zuten mugimendu horren bultzatzaile askoren jarrera:
‎Baina ez hori bakarrik, helduei zuzendutako plangintza zehatzak, tokian tokiko egoera soziolinguistikoei egokituak, bultzatu behar dira ere. Horrekin ez dut noski egiten den lana gutxietsi nahi, plangintzak oso zehatza izan behar duela adierazi baizik, helburuak oso altu kokatu baitira.
‎Bere nazioari dagokionez, Artetak ez dauka zalantzarik hura existitzen denik esateko eta modu sendoan definitutako espezie kultural politiko sozial bat dela ziurtatzeko. Guk ere horrekin ez dugu arazorik. Arazoa hemen dator, berriz ere:
‎Alde batetik, aldizkaria eskuratzeko bide bakarra horixe zen. Eta bestetik, klausula mugatzaile hori betetzeko asmorik ez genuen; aseguratu ziguten, gainera, Madriletik (‘oficiosamente’, noski) baldintza horrek ez zuela garrantzirik: inportantea edukina omen da, ez zeinek idazten duen".
‎Gorago aipatu denez, gutxiengoen gizatalde nazionalek eduki luketen muga nagusia giza eskubide unibertsalek izan lukete, eta horrek ez luke arazorik sortu behar lan honetan defendatu dudan nazio eraikuntzaren prozesuarekin. Estatuen lurraldetasuna eta subiranotasuna ezin dira herritarren eskaera demokratikoentzat muga izan.
‎Ikusi dugunez, gutxietsitako gizatalde nazionalen babesa nazioartean gutxiengoen eskubideen ildotik antolatuta dago20 Nazioarte mailako aditu askoren iritziz, ordea, babes horrek ez du behar bezalako tresnarik sortu aitortu dituen eskubide horiek guztiak errespetatuak izango direla bermatzeko. Hori dela eta, arlo horretan lan handia egin behar dela azpimarratzen dute, eta baita eskubide horien garapenean ere.
2008
‎Horrenbestez, gaia konplexua da, baina subiranotasun politikoa duten gizarte edo nazioek, badute, ondorioz, politikoki eta juridikoki arautzeko eskumena, gaizki edo ondo, hobeto edo okerrago. Tresna politiko hori ez duten nazioek edo herriek, eta autodeterminazioa helburu dutenek, ordea, gaiari behar bezala ekin behar diote, bestela, prozesuaren beraren oztopo bihur daiteke.
‎Azkenik, aurreko arrazoiak indartsuak badira ere, ezin da ulertu atzerapen hori ez badugu kontuan hartzen nolabaiteko balazta ideologiko bat, aurreiritzi eta beldurrez eraikitako murru bat, gogoaren misterioa argitzearen kontra jokatzen duena. Izan ere, gure barne gune kuttunenean sentitzen dugun niaren esperientzia hori fisika eta kimikara murriztua ikusteak halako ezerosotasun bat sor lekiguke, kontrol sentsazioa galarazi, materialismo hotzean murgildu.
‎Baina sailkapen horrek ez du soilik pronostikorako balio. Horrez gain, tratamendu egokia zehaztu ahal izateko ere balio dezake.
‎Eta gero, nahi duenak, master mailako ikasketak egin ahal izango ditu. Horrek ez du zerikusirik enpresen interesekin; eta zerikusirik izango balu ere, ez dago inongo arrazoirik ikasleentzat txarra dela pentsatzeko.
‎2006an gradua ikasten zuten munduko ikasleen %31, 5ek ikastetxe pribatuetan ikasten zuen. Hori bai, datu horrek ez zuen banaketa geografiko uniformerik. Garatze bidean dauden herrialdeetan portzentaje hori handiagoa zen, eta mendebaldeko Europan txikiagoa.
2009
‎Azkenean ohartuko zara anginak ez zirela zu izorratzeko jaio. Alderantziz, arazo potoloago baten berri eman nahi dizutela, eta horretarako ez dutela zu izorratu beste biderik, izorratzen ez bazaituzte ez diezulako kasu zipitzik egiten.
‎Euskal Idazleen Elkartea, Euskal Editoreen Elkartea, Euskal Interpretari, Zuzentzaile eta Itzultzaileen Elkartea, Galtzagorri Elkartea eta Ilustratzaileen Elkartea baturik, Euskal Liburuaren Gaua antolatu genuen bigarren urtez, sektorea trinkotu nahian eta, era berean, publikoki batera agertzeko. Ekimen horretan ez dugu saririk ematen, baina, iaz Olariagaren lanari gorazarrea egin izan genion moduan, aurten Torrealdairena nabarmendu nahi izan dugu. Antolatzaileen izenean, honako hitzok erabili nituen zoriontzeko:
‎Norbaitek erranen du hori dela realpolitikera makurtzea... baina beste biderik ba al da? Gogoeta hau urrunago eramanda, nire iritzia da abertzaleak ezin duela berari egokia iruditzen zaiona gizarte osoari inposatu, eta, ordea, euskal kontzientzia maila hori ez duenaren konbentzitzeko ahaleginak egitea daukala lehendabiziko zeregina. Ez da lan makala ez, baina nik neuk bizi dudan esperientzia xumetik ateratzen hasia naizen ondorioztatzea da aniztasun politiko horretatik emaitza baliozkoak datozela, horietatik lehendabizikoa delarik bata bestea hobeto ezagutzearena eta elkarrekin lan egiten ikastearena.
2010
‎Agian diruz josita jaio izan banintz, Gilito osabaren moduan txanpon mendixken tamaina neurtzen jakingo nuke, noiz diren 500.000 euro eta noiz hogei milioi. Kapazitate hori ez dut, alabaina, eta" diru asko" labeletik at ezin dut zehaztu kantitate batetik gora doana.
‎Behintzat, banekien Imanolen joera zein zen. Gertatzen da bere joera horrek ez zuela lortu orduko fraideen artean izen onik.
2012
‎Bereziki larria da, oraindik ere teknologikoki aurreratuak diren enpresa asko dituen herria garelako, eta EAEn enpresek egiten dituzten salmenten %35, 87 berrikuntzari loturikoak direlako. Baina horrek ez du luzaro iraungo berrikuntzan inbertitzeari uzten badiogu.
‎Ez dakit zergatik esperientzia horrek ez zuen segidarik izan; zergatik ez den estrategia hori toki gehiagotan frogatu. Itxura batean, estrategia horrek ondorio eraginkorrak ditu eta gainera kostu ekonomiko txikiagoak omen ditu.
2013
‎Arestian aipatu dugun logikari jarraiki, euskara hutsez ematen zituen bere eguneroko lau orduak, batzuetan gaztelerazko azpitituluak zituela. Baina eredu horrek ez zuen luzeegi iraun, eta handik urtebetera gaztelerazko albistegia ematen hasi zen, gainerako euskarazko programazioaren artean. Gazteleraren sarrerak, jakina, aurretik aipatu dugun eginkizun politikoarekin eta Erkidegoko egoera soziolinguistikoarekin zuen zerikusia:
‎Merkatu eta publiko arazo larria du Euskal Herriko zinemagintzak eta ikus entzunezkoak, oro har; produktu gero eta gehiago egiten da, baina horrek ez du gero korrelazio zuzenik ikusleekin eta gizartearekin. Ez da irudi arazo bat bakarrik, baina azken urteetako produkzioa ikusita, parte handi bat kulturalki irrelebantea izan da.
‎Eta ohar zorrotza: " moldatutako itzak garbi, eta zalantzarik gabe, ideia zorrozki adierazten ez ba du, itz horrek ez duela nahasteko baño balio" (1959: 164).
‎gizartea ez da eskolara mugatzen; gizartearen beste alorretan ikasten dutena ere barneratzen dute gazteek, bai hizkuntza mailan eta baita beste maila guztietan ere. Genero indarkeriak hamarkada askotan zehar atzera egin badu ere, azken belaunaldian badirudi gazteek normalagoa ikusten dutela; hori ez dute klasean ikasi, gizartearen beste esparruren batean ikasi dute.
‎Pentsalari horien artean koka genitzake Aristoteles, Descartes, Locke, Frege edo Chomsky bera. Pentsalari horiek, neurri batean hizkuntz aniztasuna onar badezakete ere, uste dute aniztasun horrek ez duela inpaktu aipagarria pentsamenduaren erresuman.
‎Garbi dago, edo onar dezakegu, hizkuntzak eragina daukala gure sailkapenetan, baina ikusten ez dudana da nola eragiten duen gure zentzumen esperientzian edo gure hautematean. Hala balitz, orduan bai, orduan izango genuke bi hiztunen arteko desadostasun sakon bat, eta gainera desadostasun horrek ez luke inongo konponbiderik izango; izan ere, desadostasunaren barruan, inork ez luke inongo akatsik egingo. Hori litzateke hizkuntz erlatibismoa.
‎Baina ez alderdi berri bat sortu, demontre! Horrek ez du zentzurik. Eta alderdi berria sortu zuen.
‎Soldaduek dirua zeukaten. Hori ez dute behin ere aitortuko donibandarrek, erresistentzia eta abar, baina hotel guztiak beteta izan zituzten 1940tik 1943ra. Eta pagatu egiten zuten alemanek.
‎Errespetagarriak dira, eiki, eta ikusleari uzten zaio azken hitza. Ikusleak, hain zuzen, udan baino kopuru txikiagoan izan daitezke apiril bukaerako larunbat arrats edo igande batean, baina kontu horrek ez du funtsezko garrantzirik batere, zeren eta, Jean Mixel Bedaxagarren iritziarekin bat alde horretatik ere, ikusle kopuru handi batek ez baitu frogatzen pastoral baten kalitatea...
2014
‎Nolanahi ere, horrek ez du esanahi Euskaltzaindia bereziki erakunde kontserbadorea denik genero auzietan9, baizik eta jendartean nagusi diren ideia eta balioen ispilu dela, baita auzi honetan ere, gainerako erakunde gehienak bezala. Euskaltzaindia jendartearekin elkarrekintzan aritzen da, eta, adibidez, izendegia egiterakoan gizon eta emakume izenak bereizteko ibilitako irizpideetako bat izan da zalantzazko kasuetan aztertzea izen hori dutenen artean gizonak edo emakumeak diren gehiago.
‎Erakusketa baztertzea ez da berez ona ala txarra: artistek behar hori ez badute, edo beste modu eta espazioak bilatu nahi badituzte lan egiteko, ez dute zertan mostrarik muntatu. Dena den, transformazio horrekin galdu duguna produkzio independentearen eta publiko orokorraren arteko topaketarako esparrua da.
2015
‎Sindikatu bertikaleko buru horien pribilegioak murriztuko zituen legedi berriaren aurrean, Espainia guztiko nekazaritza ganberek 24 orduko protesta deitu zuten. Horrek ez zuen zer ikusirik gure sindikalismoarekin, ez eta Espainian mugitzen ari ziren beste nekazaritza mugimenduekin. Nekazariak kalean zeuden, betiko mandamasen pribilegioak aldarrikatzen.
Horrek ez du inola ere ukatzen hizkuntzaren (hiztunon!) biziberritzea bereziki jendartearen tatamian jokatzen dela. Alderdi sozialak garrantzia du, zer esanik ez, baina kasu batzuetan hiztunon hautu ‘ez egokiak’ zuritzeko aitzakia dela ematen du.
‎Ingelesez bakarrik. Guk egiten ditugun publikazioek ISI2 famatuan egon behar dute[...] Alde horretatik ez dut [euskararen aldeko] militantziarik egiten (2 belaunaldia. Gizonezkoa, 31 urte, Zientzia Esperimentalak, ez du argitalpenik euskaraz).
‎Globalizaziotik sortutako indarrek baldintzatu, moldatu, baita distortsionatu ere egin ditzakete goi mailako hezkuntza instituzioetan egindako hizkuntza plangintzak. Ikerketa honetan, identitate akademikoen arlora eraman nahi izan da planteamendu hori, jakinik, lehen itxura batean, azterketa esparru horrek ez duela harremanik hizkuntza politikekin. Hala ere, erakutsi nahi izan da unibertsitatearen nazioartekotzeak ezkutuko curriculum gisa jardun dezakeela identitate akademikoen eraikuntzan eta, hartara, irakasle ikertzaileen hizkuntza hautuak baldintzatu.
‎79 Giza eskubideak eta oinarrizko libertateak babesteko Europako Hitzarmenaren Protokolo gehigarriaren 2 artikuluak hezkuntza eskubidea ukatzea debekatzen du, eta, hezkuntza arloan, gurasoen filosofiazein erlijio sinesmenak errespetatzeko agintzen die estatuei. Hala ere, artikulu horrek ez du hizkuntza hautatzeko ‘eskubiderik’ jasotzen, eta ezin da halakorik eratorri, ezta hizkuntzan oinarritutako bereizkeriarik debekatzen duen 14 artikuluarekin uztartuta ere. Eta halaxe ebatzi du Giza Eskubideetarako Europako Auzitegiak.
2016
‎Inspirazioa, lagunen artekoa, su horretan ateratzen diren gauzak nahiago ditut," bihar hau egin behar duzu" edo" halako manifestaria antolatuko dugu Baionan eta zuek ere bai hemen, guk hala diogulakotz" erranez goizean norbait jitea baino. Nik hori ez nuen maite eta hura horrelakoa zen, baina horrek ez du fitsik ikustekorik
‎Espainiako doktrina saiatu da autodeterminazioaren eskubidea independentziaren aukera politikoarekin lotzen, baina, ikusi dugunez, horrek ez du oinarririk nazioarteko zuzenbidean. Autodeterminazio printzipioak joko arauak ezartzen ditu burujabetza auziak nazioarteko zuzenbidearen arabera kudea daitezen, demokraziaren arabera eta bake giroan.
‎Lehenengo garaietan, ez zuten uzten artistek eta poetek inolako proiekturik aurrera eraman zezaten, uste baitzuten haur joko horiek ez zirela ongi uztartzen gravitas arekin, hiritarraren solemnitate eta duintasunarekin. Uste zuten ekoizpen mota horrek ez zuela inoiz sortuko esfera politikoak sortuko zuen ekintza batekin parekagarria[...] izango zen zerbait. Eredu greziarraren ekoizteko ahalmena aztertuta, ordea, esan daiteke Atenasen behintzat politikaren eta kulturaren arteko gatazkak ez zuela inoiz nabarmenki aldeetako baten onura ekarri, eta ez zela ere interlokuziorik egon bien artean, erabateko indiferentzia baizik (idem:
‎Badago proiektua espazioarekin lotzen duen kontu garrantzitsu bat. Astra eraikin sinbolikoa da herrian eta ez da gauza bera proiektua Astran egitea edo sinbolismo hori ez duen toki batean. Astra, izan ere, Gernikak Eibarko enpresariei oparitutako lurretan eraiki zuten, eta herriko aurreneko langile grebak han egin ziren.
2017
‎" Zer gertatuko da horren kulturala ematen ez duen hurrengo urtean". Fokua kulturan jartze horrek ez duela luzapeneko minuturik ekarriko, partida azkar amaitutzat emango dutela arbitroek. Agian hainbat interesatuk eutsiko diotela kapitalean ‘ekarpen kulturalak’ egiten.
‎Badu 46 urte ezkonduak garela Sabiña eta biok! Egun guziez ene ondoan da eta sekulako energia ematen dit, horrek ez du preziorik!
‎Bizkor ibili beharrak, inprobisatzeak berarekin duen urjentziak, burutik ezpainetarako bidean berbak norberaren eraikuntzak diren arrazoia edo ideologia lako galbaheak pasa barik jaurtitzera garamatza. Horrekin ez dut, inondik ere, neure burua zuritu nahi. Ez da gure ahotik gure baitan ez dagoen ezer aterako, bai ostera bazegoela ez zenekienik.
‎Eta Macron irabazle demokratikoa izan denez, orain edozein iritzi botatzeko eskubidea dauka eskandalurik gabe, 2017ko ekainean Eteleko Cross zentroan etorkin komoretarren kwassa kwassa itsasontziez trufatu zenean bezala. Horrek ez du gaizpiderik eragin, nahiz eta kwassa kwassaz 7.000 komoretar ito diren 1995 eta 2012 artean Mayotte irlara heldu nahian, Frantziako Senatuaren datuen arabera.
‎Hizkuntz komunitateak galegoa hitz egiten duten pertsona guztiak hartzen ditu galegotzat, jatorria kontuan hartu gabe. Eta horrek ez du zerikusirik duela ez asko Galizian gaztelaniaren inguruan sortutako mugimendu faxista batzuekin, ‘Galicia Bilingue’ kasu," galegoak baino galegoago" izatea defendatzen baitute, 7 topiko folkloriko despolitizatuetan oinarritutako identitate galegoaren ikusmolde esentzialista horretatik abiatuta, eta klase erreakzio argi batekin demokraziaren iritsieratik eskubide oso arga... Nuñez Feijook horien babesa izan zuen lehen aldiz Xuntako presidente aukeratu zuten hauteskundeetan, eta galegoa ezabatzeko hainbat neurri aplikatu zituen (galegoaren probak kentzea administrazioan, hezkuntzan galegoa ikasgaien %33 barregarri batera murriztea, matematika eta zientziak hizkuntza horretan irakasteko debeku zuzenarekin).
‎Ematen du horrek ez duela loturarik hizkuntzen biziberritzearekin. Baina badu:
2019
‎Eustaten arabera, abagunerik hoberenean, 2050eko agertokian, 65 urtetik gorakoen hazkunde demografikoa %32koa izango da; ahots kritikoen artean, adituak ehunekoa bikoizteaz ere mintzo dira. Parametro internazionalei erreparatuz gero, egoera horrek ez du inbertitzeko zerumugarik; Munduko populazioaren egoera, 2014 txostenaren arabera, Espainiako Estatua dugu, Japonia eta Esloveniarekin batera, mundu mailako hirugarren populaziorik zaharkituena.
‎Hala, goraipatu dituzte gizon merkatarien lanbideak, eta emakumeen lana azpiratu, bigarren mailako kategoria eman. Horregatik ez du estatus bera jantzigile ‘sastre’ edo joskin esateak. Zapatari edo alpargatari.
2020
‎Zaila da gainera arteak urtebetean zer eman duen ikustea, bere tempoa geldoa baita, eta gure gaurko mundu azeleratuan denbora guztian zerbait gertatzen dela sinistuta bizi bagara ere, horrek ez du gure autoengainurako erraztasuna besterik adierazten, ze gauzak, beharbada gertatu bai, baina ez da ezer geratzen. Etorri bezala joaten da dena, arrastorik utzi gabe, zarata pixka bat beharbada, promozioa, argazkiak, kazetaritza pittin bat asko jota, Berria n kritika bat fortunatuko zaizu gehienera.
‎Ikuspegi hori ez dute lehen momentutik izan, urteek aurrera egin ahala garatu dute. Hasiberriagoak zirenean, autonomia literarioarekin lotuagoa zegoen idazlearen irudia zuten erreferentziatzat, bereziki Canok eta Uribek.
‎Kolektiborako langileen joera eta langile antolatuen beharrak asetzea izan da kooperatibismoaren oinarria sortu den toki eta garai guztietan. Oinarri hori ez duen esperientzia ezin daiteke kooperatibista bezala definitu; izango da juridikoki kooperatiba, baina kooperatibismoa gauza serioagoa da, mugimendu izateko beharrezkoa duen oinarri komunitarioa faltako zaio. Gainera, etengabeko tresna dela kontuan izatea ere garrantzitsua da, langileen beharrei erantzun eta horien baldintza material eta sozialak hobetzeko tresna; sozialismoa, beraz.
‎Azurmendiren kritikan, materialismorik gabeko bizantinismo postmoderno horrek ez du deus zedarritzen, eta ez du mesederik egiten, ez arlo sozialean, ez eremu politikoan:
‎Azken 60 urteetan euskal abertzaleen naziogintzara bideratutako estrategiak agortuta daude. Baieztapen horrekin ez ditut estrategia guztiak parekatu nahi; ETAren estrategia armatua, ikuspuntu etiko eta demokratiko batetik onartezina izateaz gain, zatitzailea, antzua eta euskal nazio askapenaren kontrakoa izan da; baliozko energia sozial gehiegi galdu da alferrik. Aldiz, nire ustez, abertzaletasun historikoaren estrategia, oinarri demokratikoen balioetan garatzeaz gain, askoz ere eraginkorragoa izan da maila bateko erakundetze politikoa posible egin duelako eta, autogobernuari esker, hainbat eta hainbat errealitate baikor sortzeko aukera izan dugulako herriaren mesedetan.
‎Gero eta desberdintasun handiagoko prozesu hori hainbat alderditatik azter daiteke; Thomas Pikettyk (2019) errenta desberdintasunak azpimarratzen ditu eta ekonomiaren demokratizazio handiagoa eskatzen du, baina eremu globalera iristeko gaitasuna duten herrialdeen eta gaitasun hori ez dutenen arteko egiturazko desberdintasunek harreman egitura gero eta desberdinagoa eta jasangaitzagoa erakusten dute; egile askok Mendebaldeko herrialdeetan metropoli handien eta barnealdeko hiri nahiz eskualde txikien artean gertatzen ari diren egiturazko desberdintasunak ere azpimarratzen dituzte. Ildo horretan, Christophe Guilluyk, esaterako, azpimarratzen ditu klase ertainaren desagerpena eta klase altuenek sektore txirotuak bazterrean uzteko egindako hautua:
2021
‎Bi leku, jokabide bera. Hori ez du C.o. II urteak ekarri.
2022
‎Artelanen erakusketetarako 1.500 metro karratu barrualdean eta eskulturentzako 700 metro karratuko aire libreko terraza bat irabaztea aurreikusten da besteak beste, eta 2024ko udan irekitzekoak dira. Plan anbiziotsu horrek ez du fisikoa soilik izan behar, proiektuentzako baliabideetan korrespondentzia du. Ateak ireki zitueneko espiritu berbera eta mende luze beteko historian parkeko museoak hirian eta euskal kontestuan jokatu duen paper funtsezkoa xxi. mendeko errealitatera egokituta feminismoaren eta museografiaren errelatu berrien ekarpenak bere egitea; tradizioa eta modernitatea eta produkzio lokala eta globala uztartzea, herrialdeko arte instituzio nagusi gisa berretsiko da.
2023
‎Inkonstituzionaltasun auziaren planteamenduari objekzioak planteatu ahal zaizkio, formari zein funtsari begira. Gai formalei dagokienez, lehenik eta behin, harrigarria da Vox alderdi politikoak auzi errekurtsoa jartzeko legitimazio aktiboa onartzeko eragozpenik ez izatea, alderdi politiko horrek ez baitu zinegotzi bakar bat ere EAEko udalerrietan. Eta hori garrantzitsua da, aztertzen ari garen xedapenak udal funtzionamenduaren ad intra ondorio esklusiboak dituelako.
‎Gizonei dagokienean, berriz, horien ekarpen literarioez edo historikoez oroituko gara, eta, ahaztu, horietako asko gure emakume hauek baino eskuindarragoak eta zurrunagoak (eta hatxearen kontrakoagoak) izan zirela. Horrek ez du zer ikusirik kultur hegemoniarekin; edo, hobeto esanda, horrek matxismoa deritzon kultur hegemonia motarekin du zerikusia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia