Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2023
‎Kasu horietan, ez da zerga egitaterik gauzatzen. Legeak zergapetik kanpokoak aipatzen ditu, zerga egitatearen norainokoa argitzeko, TFAOen (eta TLOren) 20.2 artikuluak dionez; horrenbestez, aipamen horrek ez du inolako agindu juridikorik, hots, legeak aipatzen duen kasua gauzatzeak ez dakar ezelako ondoriorik. Manu horiek, bada, irakasteko edo azaltzeko helburua bakarrik dute, arauaren interpretazio autentikoa dakartela.
‎Zernahi gisaz, zergapetik kanpokoen arauak beti ez du izaera hori izaten. Kasu batzuetan, arau horrek ez du eginkizun argitzailea bakarrik, zerga egitatearen definizioa ere osatzen duelako. Halakoetan, egitate zergapetuaren esanahia zein den jakiteko, beharrezkoa izaten da zerga egitatearen araua eta zergapetik kanpokoen araua batera interpretatzea.
‎Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergapetik kanpo daude Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergaren menpe dauden errentak. Lehenengo begirada batean, badirudi xedapen hori ez duela garrantzirik, baina bizi aseguruetatik jasotako kopuruen gainean ordaindu behar den zerga zehazteko ezinbesteko araua da. Horiek horrela, kontratugilea ez den hirugarrenak aseguruaren prestazioak jasoz gero, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergaren menpe daude; bestela, Pertsona Fisikoaren Errentaren gaineko Zergaren menpe.
‎Tributuaren kontzeptu beragatik eta zergaldi batean antzeman badaitezke dolozko jokabidea duten tributu betebeharraren elementuak eta dolozko jokabide hori ez dutenak, bi likidazio bereiz egingo dira. Horretarako, dolozkoa ez den jokabidea dela-eta aktaren ondoriozko likidazio proposamen bat egingo da, eta delituari lotutako dolozko jokabidea dela-eta beste likidazio proposamen bat egingo da, goian azaldutakoaren arabera.
‎Batasun printzipioaren beste agerpen bat Kutxa bakarraren erregela da. Erregela hori ez du Konstituzioak aipatzen, baina ohikoa da Espainiako Aurrekontu Zuzenbidean eta AFAOren 109 artikuluak (eta ALOren 91 artikuluak) aipatzen du.
‎Halako adibidea gertatzen zen etxebizitzen salerosketan, kontratu pribatuan klausula bat sartu ohi zen erosleak bere gain hartzeko Hiri lurren Balio gehikuntzaren gaineko Udal Zerga ordaintzea (lehenago Gainbalioaren gaineko Zerga ezagutzen zena hori) nahiz eta zerga hori legez saltzailearena izan. Kasu horretan, itun horrek ez zuen baliorik tributuen toki administrazioaren aurrean. Udalak tributua kobratu behar zuenean saltzaileari eskatzen zion zerga nahitaez.
‎Hala ere, bereizketa horrek ez du garrantzi juridikorik. Hori dela eta, SAINZ DE BUJANDAk sailkapen horren ondorio juridikoak argitzeko esan duenez, zuzeneko zerga metodoaren eta zeharkako zerga metodoaren artean bereizi behar da.
‎Epai horretan ezarri zenez, Kataluniako Parlamentuaren abenduaren 29ko 16/ 2000 Legeak sortutako Merkataritzako Establezimendu Handien gaineko Zerga bateragarria zen Jarduera Ekonomikoen gaineko Zergarekin; debekatu ere, AEFLOren 6.3 artikuluak ez zuen debekatzen autonomia erkidegoek tributuak sortzea toki tributuetan kargatutako gaien gainean edota zergen iturrien gainean, zerga egitate beraren gainean zergapetze bikoitza sortzea baizik. Era berean, pertsona juridikoen aktibo ez emankorren gaineko Zergari buruz (Kataluniakoa ere), besteak beste, otsailaren 28ko 28/ 2019 KAEk ezarri duenez, zerga horrek ez du Ondarearen gaineko Zergaren, Ondasun Higiezinen gaineko Zergaren eta Trakzio Mekanikodun Ibilgailuen gaineko Zergaren zerga egitatea partekatzen, ez dituelako merkataritzako entitate batean aktibo guztiak kargatzen ezpada aktibo ez emankorrak.
‎50 langile edo gehiago dituzten enpresa edo lantoki guztietan eratu behar da. Langile kopuru hori ez duten enpresa eta lantokietan organo horri eratxikitako eskumenak prebentzio eskuordeek gauzatuko dituzte.
‎enpresek langileei aitortu behar dizkiete gehienez 4 ordu hauteskundeetan botoa ematera joateko (ikusi apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.2 artikulua). Bestalde, alderdi politikoetako ahaldunek eskubidea dute ordaindutako baimenaldia izateko bozketa egunean, baldin eta data horretan ez badute asteko atsedenik (ikusi ekainaren 19ko 5/ 1985 Lege Organikoaren 76.4 artikulua, eta apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.4 artikulua), eta hauteskunde mahaietako lehendakari eta mahaikideek, bai eta esku hartzaileek ere, eskubidea dute bozketa egunean ordaindutako baimenaldia izateko, data horretan ez badute asteko atsedenik, eta biharamunean lanaldia 5 ordu murrizteko (ikus...
‎enpresek langileei aitortu behar dizkiete gehienez 4 ordu hauteskundeetan botoa ematera joateko (ikusi apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.2 artikulua). ...kubidea dute ordaindutako baimenaldia izateko bozketa egunean, baldin eta data horretan ez badute asteko atsedenik (ikusi ekainaren 19ko 5/ 1985 Lege Organikoaren 76.4 artikulua, eta apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.4 artikulua), eta hauteskunde mahaietako lehendakari eta mahaikideek, bai eta esku hartzaileek ere, eskubidea dute bozketa egunean ordaindutako baimenaldia izateko, data horretan ez badute asteko atsedenik, eta biharamunean lanaldia 5 ordu murrizteko (ikusi ekainaren 19ko 5/ 1985 Lege Organikoaren 76.3 artikulua, eta apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.3 artikulua).
‎Hilero, bere diru sarreren %76 enpresa bakar batengandik jasotzen ditu. Garraiolari horrek ez du langilerik bere kontura, baina, lantzean behin, bere laguna den beste garraiolari baten zerbitzuak kontratatzen ditu.
‎egindako salmentak, piezak edo bukatutako objektuak. Baina sistema horrek ez du modalitate bakarra: G Burututako jarduera bakoitzeko (abespeluan).
‎Nabarmendu behar da 2018ko ekainaren 5eko EBAk (C, Montero Mateos auzian) adierazi duela aipatu Zuzentarauarekin bat datorrela, eta beraz, ez duela bereizkeriarik sortzen, estatu bateko arautegiak inolako kalte ordainik ez ezartzeak kontratuaren iraupena bukatzean, aldi baterako kontratuak dituzten langileen kasuan, halako langileak kontratatu direnean lanpostu bat aldi baterako betetzeko, hain zuzen, lanpostu hori behin betiko betetzeko hautaketaedo aurrerakuntza prozesuak iraun bitartean, langilea ordezteko kontratuarekin gertatu ohi den bezala. Gainera, argiro adierazi du egoera horrek ez duela zerikusirik langile finkoei lan kontratua arrazoi objektiboen ondorioz azkentzen zaienean ematen zaien kalte ordainarekin.
‎Bestela esanda, frogatu behar da enpresa lagatzaileak ez duela enpresa azpiegiturarik. Ulerbidez, enpresa horrek ez du makinarik ustezko kontrataren objektu diren lanak gauzatzeko, edo enpresa horrek ez du berezko lantokirik (ezin da lantoki gisa hartu administrazio izaerako egitekoak gauzatzeko baino ez den bulegoa). Halaber, enpresa lagatzaileak enpresa azpiegitura izateaz gain, azpiegitura hori egokia eta behar adinakoa izan behar da jasotako enkarguak gauzatzeko.
‎Bestela esanda, frogatu behar da enpresa lagatzaileak ez duela enpresa azpiegiturarik. Ulerbidez, enpresa horrek ez du makinarik ustezko kontrataren objektu diren lanak gauzatzeko, edo enpresa horrek ez du berezko lantokirik (ezin da lantoki gisa hartu administrazio izaerako egitekoak gauzatzeko baino ez den bulegoa). Halaber, enpresa lagatzaileak enpresa azpiegitura izateaz gain, azpiegitura hori egokia eta behar adinakoa izan behar da jasotako enkarguak gauzatzeko.
‎Akta ondorerik gabe uzten bada, aginduko da espedientea artxibatzea, eta, hala denean, behin behineko izaerarekin hartutako neurriak bertan behera uztea. Areago, ebazpenak akta deuseztatzea erabakiko du, akta horrek ez dituenean beharrezko betekizunak bere xedea lortzeko, edo interesdunen defentsarik eza eragiten duenean eta hori ez denean zuzendu ebazpena eman aurreko izapidean.
‎Dirudienez, eta toki erakundeen gaineko kontrolari dagokionez, toki erakundeen finantza izaeradun erabakien gainean izaera hori ez duten erabakien gainean baino kontrol handiagoa dago. Konstituzio Auzitegiak zehaztu zuen moduan, administrazio jardueraren gaineko kontrolak legegezkotasunean bakarrik oinarritu behar dira.
‎Horren adibidea da Ekonomia Itunaren 48 artikulua. Artikulu horrek, bere izenburuan zehazten duenez, finantza jardueraren printzipioak zehazten ditu eta horrek ez du bakarrik tributu jarduera aipatzen baizik eta finantza jarduera guztia (diru sarrerak eta gastuak, hau da, esparru finantzario guztia). Doktrinaren sektore handi bati jarraituz643, lan honetan Ekonomia Itunaren hedadura tributu jardueretik finantza jarduera osora doa.
‎" Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde historikoek beren araubide berezia izaten jarraituko dute udal gaietan, Ekonomia Itunaren Legearen terminoetan ekonomiaeta finantza araubideari dagokionez..."; gero," Mantentzen jarraituko balute", ezin da esan aurreko egoerari buruzko inolako berrikuntzarik sartu denik, eta horren alderdi ekonomikoei buruzko legeak berariaz arautzen du. Itun horren 45 artikuluaren arabera, helburu hori ez zuten arauetan inplizitutzat joko litzateke legegintza asmoa, eta, duen garrantziagatik, ordenamendu juridikoan berariaz formulatuta baino ezin izango litzateke sartu" 608 Hori horrela, AGk ulertzen du lurralde historikoek ez dutela toki erakundeen aurrekontu araubidea zehazteko eskumenik. AGk tributu jarduera eta aurrekontu jarduera bereiztu behar direla uste du legegileak horrela ulertu duelako.
‎TAEH Europako Kontseiluaren barnean 1985 urtean egindako nazioarteko hitzarmena da, Espainiak 1985eko urriaren 15ean sinatu zuen eta 1988ko urtarrilaren 20an berretsi, EKren 94.1 artikuluak aipatzen duen Gorte Nagusien baimena jaso ostean. Gogoratu behar dugu nazioarteko hitzarmenak ez direla konstituzio blokean sartzen105 eta, geroko beste arau batek TAEH hitzarmena urratzen badu, horrek ez du araua baliogabetuko; bakarrik bere aplikagarritasunean izango du eragina.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia