Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 73

2002
‎Eleberri luzea da, ia bostehun orrialdekoa, aurrekoa baino askoz konplexuagoa, eta narratzeko ekintzari buruzko gogoeta planteatzen du. Horregatik esan genezake metanobela bat dugula aurrean, hots, kontatzea bera kontatzen duen eleberria, birtuosismo estilistiko handiz kontatu ere.
‎Hala ere, kolore arrosa desatsegina da. Egia esan, oilaskoak ez dira ez arrosak ez gorriak izaten, eta horrek esan diezaguke beste ezaugarri organoleptiko batzuei ere eragin dietela. Baina kasu horietan guztietan suposizioez ari gara, ez baitakigu nolakoa den produktu hori.
2003
‎XVIII. mendean, ordea, aldaketa sentimendua, etengabeko bilakaeran egotearen sentipena, gero eta biziagoa da. Zentzu horretan esan dezakegu XVIII. mendeko bigarren erdiko eta, noski, XIX.eko idazleen kontakizuna
2007
‎zertarako balio ote du lege edo arau jakin batek aplikatzen ez bada, paper hutsean geratzen bada. Legeria bat onartzen dugunean, Batzordea, Parlamentua eta estatu kideen artean ahaleginak batzen saiatzen gara: horri esker esan dezakegu neurri horren gurasoak ez direla Europako erakundeak bakarrik, estatu kide eta bertako herritar guztiak baizik.Zer egin dezakete erakundeek kontsumitzailearen mesedetan. Argi dago, legeria egokia behar dugu eta, noski, arau horien aplikazioa ikuskatzea ezinbestekoa da: lan ildo horretatik goaz.Europako legeriak geroz eta presentzia handiagoa du kontsumoari dagozkion sektore denetan:
Horregatik esan dezakegu hizkuntzak berezkoa duela dimentsio humanizatzailea edo, bestela, hizkuntzak soilik ahalbidetzen diola gizakiari bere ingurunetik kritikoki urruntzen, gertatutakoari buruzko hausnarketa egiten, egin nahi duena aldez aurretik arrazoitzen... " Hizkuntzaren funtzio emantzipatzaile horiek", finean," autonomiaren eramaile bezala" edo" autoerrealizazioaren eta bizitza pertsonalaren estiloaren baliabide bezala" dihardute, horrela gizakiak aukera duelarik" bere burua berak izan nahi duenaren arabera moldatzeko" 124 Hala ere, aurrekoaz gain, Lochek beharrezkoa ikusten du hizkuntzaren zeregin askatzaile hori hizketa ekintza konkretuetan aztertzea —bai orokorrean bai hezkuntzan—, ze hitz egite hutsak ez du besterik gabe gizabanakoa humanizatzen.
‎" Egiaz ez dugu espresuki hizkuntza eta hiztunen komunitatea aurkitzen, baizik eta ‘hizkuntzak eta hizkuntz komunitateak' pluralean" 136 Hizkuntz komunitateak, zehazki, gizabanakoaren hizketaren eta gizataldeen kulturaren aurrebaldintza dira, ze," indibidualki sortutakoa besteek interpretatu ahal izateko", honela Casado," sortzea bera komunitate batean —posibilitate sistema baten esparruan— gertatu behar da" 137 Elkar ulertzerik gabe ez dago elkar egiterik —ez hitz egiterik ez beste ezer elkarrekin egiterik—, eta, zentzu honetan, hizkuntz komunitateak kulturaren conditio sine qua non dira. Horregatik esan dezakegu, Moreno Fernandezekin batera, hizkuntzak gizatalde bat barrutik lotzen duela, hain zuzen giza jarduera kolektiboa bera ere ahalbidetzen duelako:
‎" Hizkuntza eta hezkuntza", horrenbestez, autore horren obran maiz agertzen diren kontzeptuak dira, eta beroriek, egiaz, elkarreraginean —ez bakarrik elkarren ondoan— kontsideratzen dira, garbi geratzen delarik horrela egiazko aztergaia hizkuntzaren berezko funtzio hezitzailea dela. Horregatik esan dezakegu Bollnowen hizkuntzarekiko interes pedagogikoa ez dela didaktika linguistikoaren mailakoa, baizik eta bere egitasmoa hizkuntzak berak gizakiaren izaera osoan eta, bereziki, gizakiaren garapen integralean betetzen duen papera aztertzea dela. Kontua da, beraz, autore horrek filosofia, pedagogia, antropologia eta hizkuntza elkarreraginean kontsideratzen dituela edo, zehatzago esanda, hizkuntzaren antropologia filosofikotik hizkuntzaren antropologia pedagogikora igarotzeko beharra ikusten duela.
‎Kontua da," giza formazio" bezala itzul dezakegun —eta garapen pertsonaletik gertuago dagoen— Bildung horrek, bere baitan," hezkuntza" bezala itzultzen dugun —eta integrazio sozialetik gertuago dagoen— Erziehung delakoa biltzen duela33 Horren haritik, eta alemaniar tradizioan bereziki," pedagogia" (Padagogik)" hezkuntza zientzien" (Erziehungswissenschaften) marko orokor bezala agertzen zaigu, hura batez ere" giza formazioaz" eta hori batez ere" hezkuntzaz" arduratzen diren heinean34 Azken batean pertsona —beti" helburu" eta ez" bitarteko" dena— humanizazio prozesu ororen abiapuntua eta helmuga da. Horregatik esan dezakegu, Gudjonsekin batera, Bildung delakoak ez duela batere gaurkotasunik galdu:
‎batean edo bestean, talde txiki edo handi batean" 47 Modu horretan egiten dugu topo polis arekin, ze, nahiz eta orokorrean giza askatasunaz eta giza sormenaz hitz egin ahal eta behar izan, egia da ere gizabanakoa ez dela inoiz hutsetik abiatzen, baizik eta bere gizataldeak historikoki landutako kulturaren oinarritik. Horregatik esan dezakegu, Ortega Gasset gogoratuz, anthropos delakoa ez dela hainbeste naturaren emaitza baizik eta batez ere historiaren fruitua: " Gizakiak, azken batean, ez du naturarik baizik eta historia.
‎Beste hitzetan esan dezakegu, aurrekoa zehaztuz, gizakiaren humanizazio prozesuak suposatzen dituen —eta elkarren osagarri diren—" munduaren" zabaltzea (kanpora begira) eta" ni" aren sakontzea (barrura begira) ezin daitezkeela kontsideratu ere egin hizkuntzarik gabe. Horregatik esan dezakegu" formazioa hizkuntzan eta formazio gizatiarra", Menzeren hitzak gure eginez," modu bereiztezinean datozela bat": " Formazio linguistikoak, azken batean, batek bere burua etengabe ‘objektiboago’ eginez joatea esan nahi du, alegia, nitasunean lotuta egotetik askatzea edota nitasun hori bera infinituki zabalduz joatea" 121 Hizkuntzari buruzko hausnarketa horiek, hala ere, pedagogiatik abiatutako ikerketa linguistikoen esparru orokorra baino ez dute zehazten, eta, zentzu honetan, hezitzaileak ezinbestean aztertu du ere gainontzeko giza eta gizarte zientziek hizkuntzaz esaten dutena.
‎Baina zientzia horiek, gehienez, hezkuntza den fenomeno osoaren atal bata edo bestea ikertzen dute bakarrik —berori deskribatuz, antzekoekin erkatuz e.a.—, ze hezkuntza fenomenoa —jarduera den heinean— ezin daiteke bere horretan eta guztiz zientifikoki agortu. Horregatik esan dezakegu hezkuntza ikertzen duen diziplina," pedagogia", aldi berean dela zientifikoa eta humanistikoa edo, bestela, aldi berean dela —egun ohikoak diren hitzak erabiliz—" gizarte zientzia" eta" giza zientzia". Hezkuntzaren ikuspuntu" paidetikoak", azken batean, gizakiaren gizatasunaz modu sakon eta zabal batez galdetzeko beharra aldarrikatzen du:
Horregatik esan dezaket, orduan ezer asko uste ez banuen ere, zedarri bat izan zela hura nire bizitzan, egun haietan hasitakoa dela gaurdaino ekarri nauen clochard bide galduaren erreten hau, ordukoxea dut, halaber, libururik gehiago ez irakurtzeko xedea, zertarako liburuak. Ehunka eta milaka ukango nituen ordurako irakurriak mesederako izango zirelakoan, baina sinets iezadazu, mon ami, liburuak kalterako baino ez dira, kaka zahar hutsa, denbora alferrik galtzeko asmatu diren trepetak baino ez, batez ere nobelaren ezpalekoak.
2008
‎Egitasmo honetan parte hartu dugun teknikariontzat oso esperientzia positiboa izan da eta beste saio batzuetarako aurrekari izatea gustatuko litzaiguke. Azpimarratzekoa da, zentzu horretan, arduradun politikoek eta zerbitzu buruek izan duten pazientzia eta jarrera baikorra eta horri esker esan dezakegu gaur egun Eusko Jaurlaritzan posible ikusten dela arau testuen idazkera elebidunen aldeko urratsak ematen hastea, duela urte batzuk ezinezko ikusten zena.
‎Azkuek Eleizalde separatista ez zela jakin arren, pentsa zezakeen Vatikanora Espainiatik heltzen ziren informeetan hala aurkeztuko zutela, eta beraz azalpena sinplifikatzearren baliatu zuen kalifikatibo hori. Zentzu horretan, alderdi jeltzalea zatitu aurretxoan, sektore independentistak oraindik EJBn zeudela kontuan hartuz, eta Eleizalde alderdi horretako buruetakoa zen heinean, adiera horrekin esan zezakeen Eleizalde «separatisten» buru zela (ez Eleizalde bera «separatista» zelako, baizik «separatistak» Eleizalde buru zuen alderdian zeudelako, momentuz).
‎«Gizonezkoek genetikaren aitzakia duzue orain infidelak izateko. Hemendik aurrera hori esan dezakezue: ez da nire errua, patua da, gene hori daukat eta. Badirudi infideltasuna soilik gizonei onartzen zaiela, ez emakumeei».
2009
‎Asko kosta izan da, eta bilera asko egin behar izan ditugu hona iristeko. Horregatik esan dezakegu eman dugun pausoa historikoa dela?.
2010
‎bere osagarriak nolabait topiko berberaren zati dira. Horregatik esan dezakegu testu globala ez dela esaldien loturaz osatzen, baizik eta esaldi sekuentzien loturaz. Beraz, bidezkoa da paragrafoari izaera makro-egiturazko hori aitortzea (ikus gure artean, Makazaga 1996).
‎hori neurtu gabe dago. Hipotesi huts dira, beraz, batzuek eta besteok horretaz esan ditzakegunak. Merezi luke, zinez, gai horretan zentraturiko azterketarik egitea.
‎" Kultura", batetik," helburu arbitrarioak (ez naturalak) ezartzeko gaitasuna eta giza askatasunaren ezinbesteko baldintza da";" Antropologia" bestetik," gizakiak bere espiritu askearen ondorioz egiten duenaren estudioa da, ez giza fisiologiaren lege naturalen ondorioz egiten duenarena" 118 Zera dio Oswaltek horren haritik: " Inor ez da kultura batekin jaiotzen, baizik eta berori eskuratzeko gaitasunarekin" 119 Eta horregatik esan dezakegu, Goodenoughen hitzak gure eginez," kultura jendeak ikasi behar duen zerbait edo bere herentzia biologikotik ezberdintzen den zerbait dela" 120 Hudsonek ere, hari hori luzatuz," sozialki eskuratutako ezagutza" bezala ezaugarritzen du" kultura", beti ere azpimarratuz berori" jendearen adimenean bakarrik existitzen dela" 121 Kontua da, aurrera eg... Horrela dio, adibidez, antropologia kultural amerikarraren sortzaileetakoa den Boas alemaniarrak:
‎Hezkuntzaren antropologiak, bestela esanda, gizabanakoen ezaugarri konkretuak eta baita ere gizabanakoen ahalmen potentzialak aztertu behar ditu, horrekin ere agerian geratzen delarik" norbait" heztea ez dela" zerbait" irakastera mugatzen. Kontua da, baina, hezkuntza prozesua bera ez dela posible hizkuntzarik gabe —gizakiaren izatea eta gizakiaren garapena, bestela, ezerezean geratuko lirateke—, eta, horregatik esan dezakegu halaber hizkuntza hezkuntzaren beraren posibilitate baldintza dela. Hizkuntzaren pedagogiaz hitz egitea, bada, hizkuntzaren edo hizkuntzen irakaskuntza hutsaz hitz egitea baino askoz ere gehiago da, ze —dimentsio linguistiko didaktiko hori ukatu gabe— ezin da ahaztu bere sakonean hizkuntzak funtzio antropologiko pedagogiko propioa duela.
2011
‎Jose Ortega Canok, torero eta Rocio Juradoren senarrak, istripu bat izan du; hori suposatzen dut jakin daitekeela informatiboak bakarrik ikusiz, eta hil ala bizi dago ospitalean. Informatiboekin bakarrik jakin ezin denak Goenkale ri urte pare bat betetzeko balio diezaioke; historia sortzen duten programetako batean entzun nuen behin, berari buruz esan zituztenengatik haserre, argi utzi nahian, ezetz, terriblea dela hori esan dezaten, berak familia bat duela, 15 urte dituen semeak kezkatzen zuela batez ere; ez dela homosexuala. Balitz, esango luke, homosexualen kontra ezer ez du, eta ni ziur nago berdin haserretuko litzatekeela ilegorria dela esanez ariko balira, zer pentsatuko luke bere semeak ilegorria ez bada.
‎moroak gizaki zapalduak dira, herri zapalduak, kultura zapalduak. Horregatik esan dezakegu euskaldunak eta amazigak (eta, ziur aski, munduko beste herri asko) funtsean berdinak garela guztiok zapalduak garelako, zapalketa historia luze baten oinordekoak garelako. Baina aldi berean inor ez gara moroak, zapalduak izan nahi ez dugulako eta zapalketaren kontra matxinatzen garelako.
2012
Hori esan dezaket izan zela, hitzaren zentzu estuan, bizitza osoan errezatu nuen lehenengo aldia. Orduan nire egoeraz jabetuta errezatu nuen, Idatzi Santuen itxaropen ikuspegi benetakoa nuela, Jainkoaren hitzak ematen zidan adorean oinarri hartuta; eta harrezkero, esan dezaket Jainkoak entzungo zidan itxaropena izaten hasi nintzela.
‎191 Hauxe baita, hain zuzen, enuntziatu parentetiko ugariren egitekoa, esataria bere diskurtsotik aldendu, nahiz besteren ikuspuntua tartekatzea, alegia. Alderdi horretatik esan dezakegu, izan ere, enuntziatu parentetikoek, azken batean, tartekatua izan den enuntziatuarekin erkatuz, enuntziatzaile nahiz modalitate aldaketa dakartela.
‎Hauxe baita, hain zuzen, enuntziatu parentetiko ugariren egitekoa, esataria bere diskurtsotik aldendu, nahiz besteren ikuspuntua tartekatzea, alegia. Alderdi horretatik esan dezakegu enuntziatu parentetikoak, azken batean, tartekatua izan den enuntziatuarekin erkatuz, enuntziatzaile nahiz modalitate aldaketa dakarrela.
‎Baina kulturari buruz zentzu zabalean ari garelarik, arazoa ez da bakarrik zer jakintza arlo barne hartzen diren eta zeintzuk ez, hau da, arazoa ez da, adibidez, musika barne hartu behar den edo ez soilik. Kulturak, zentzu zabalean ulertuta, beste eremu batzuk ere hartzen ditu, bizimoduarekin, bizi baldintzekin eta mundua ikusteko moduarekin zerikusia dutenak, besteak beste, eta zentzu horretan esan genezake eskolan arrakasta izateko asko laguntzen duela eskolan eskatzen diren baldintzak eskolatik kanpo betetzeak: ezagutzaren zenbait arlotatik hurbil egotea, diziplina jakin baterako joera izatea, etxekoen baldintzak eskolako dinamiketarako oinarri aproposa izatea...
‎Adibidez. Baina pertsona horri esan diezaiokegu ‘gaueko festa batera joatea erabakitzen baduzu, prest egon behar duela, eta, are gehiago, anana bat osa dezakeela fumen ez diren lagunekin’ Oso argi baduzu eta erre nahi ez baduzu, tabakoa saihestu behar duzu, arriskutsua baita. Nola motibatu dezakete familia eta lagunak erretzaile bat tabakoa uzteko edo erretzaile ohi bat abstinente egon dadin?
‎Dinosauroa non esnatuko den. Batean edo bestean izan, horrek esan dezake dena.J
2013
Hori esan diezazuke amak, baina zuk aurrera egin behar duzu, bizitzak ez ditu-eta inor maitatzeko aukerak behin eta berriz ematen.
‎Hauxe baita, hain zuzen ere, enuntziatu parentetiko ugariren egitekoa, esataria bere diskurtsotik aldentzea, besteren ikuspuntua tartekatzea, alegia. Alderdi horretatik esan dezakegu enuntziatu parentetikoek, azken batean, tartekatua izan den enuntziatuarekin erkatuz, enuntziatzaile nahiz modalitate aldaketa dakarrela.
‎Kredituzko entregei ezezkoa ematea Hornitzaileek uko egiten badiote kreditu bidezko ordainketa jasotzeari edo beren saldoa berehala ordaintzeari eskatzen badiote, kezkatu egin behar da. Edo, behintzat, erne egotea, jarrera horrek esan baitezake negozioa gaizki doala edo porrot egingo duela. Gero eta erreklamazio edo kexa gehiago dago Kudeaketa txarra bezeroaren gogobetetzean islatzen da.
2014
‎Murray eta Barrutieta federazioaren teknifikazio egitasmo horren barruan daude. Oso gutxi dira Euskal Herri osoan hori esan dezaketenak. Hilean behin edo birritan Arrasateko azpiegituretan batuko dira etorkizun oparoa duten jokalari gazteak, eta teknifikazio saioak egingo dituzte.
‎Ivan Ogareffek, bere izaerari men eginez, besteren sufrikarioak hunkitzen ez duen gizona izaki, hitz hori esan zezakeen... Baina ez zuen esan.
‎Baina paperezko liburu bat irakurtzean energia xahutzen ari ez naizela sentitzeak plazera eman ohi dit niri. Hori esan dezaket.
‎Demokrazia ordezkatzaileari sexua axola zaion bezala (Jonasdottir, 1993), parte hartzaile eta deliberatiboari ere axola zaio (Martmez, 2015a). Horregatik esan dezakegu erabaki hartze prozesuetan, proposamen parte hartzaileen interes estrategikoa talde sozial guztien parte hartze berdinzalea aldarrikatzean datzala; planteamendu horiek bultzatzen duten parte hartzearen nozioaren unibertsaltasun nahia eta publiko eta pribatuaren banaketa, sakontze demokratikoa mugatzen eta baldintzatzen dutela.
‎Baina, aita gisa horrek esan dezake ez dudala nire semea berriz ikusiko.
2015
‎Jakina, hori asko esatea da. Hala ere, harentzat poetak Denborarekin eta Historiarekin hitz egiten du, eta alde horretatik esan dezakegu, Audeni berari eraso eginez, poetak, nola edo hala, zibilizazioa sortzen duela?
‎Bakar bat izan daiteke irabazlea, baina uste dut aldi honetan biok oso ondo prestatu direla hona etortzeko, hori esan dezakegu behintzat haien itxurari erreparatuta...
‎Jainkoarren eskatzen diot, berorrek eta nire alaba Katalina Jesusenak, hain harreman estua dutenez gero gure Jesus onarekin, erregutu diezaiotela gure aldeko ager dadila eta lagun diezagula. Eta horretarako esan bezate letania koruan hamabost egunez. Eta egun horietan, dituzten otoitz orduez gainera, beste bat gehitu bezate, eta jakinaraz biezat nola gauzatzen den hau.
‎Gauzak horrela, «transmedia» adierazpideak erakusten digunez, teknologia, merkatu eta kontsumo baldintza berriek kazetaritzaren definizio zaharrak berritzera eramaten gaituzte, edukietarako zabaldu diren aukera berriei egokitutako terminologia garatuz. Zentzu horretan esan genezake, media, atzizkiz amaitutako neologismo berriak protagonismo osoa dutela gaur:
‎Nire iritziz bistakoa da ezin dela pentsamendua eta sentsibilitatea guztiz banandu eta kontrajarri, munduarekin dugun kontaktua beti izaten baita kognitibo eta sentsitiboa, munduarekin dugun harremana ez baita Behatzaile Arrazionalaren urrutiko begirada hotza eta arrotza, baizik eta munduan lokazturik dagoen esku hartzaile konkretuaren bizipena. Horregatik esan dezakegu identitateen ezagutza jakintza praktikoa dela (egiten jakite bat) eta, are gehiago, mundua atzemateko sentsibilitate bat dela.
‎Sarritan, gauzak berez direla handiak edo berez direla ttikiak uste izaten dugu; ez gara ohartzen handitasuna edo ttikitasuna gauzek elkarrekin daukaten harremanetako bat besterik ez dela. Horregatik esan dezaket, horretaz oharturik, Obabako eliza izan dela, nire bizitza guztian, sekula ikusi dudan lekurik handiena. Erretoreak bakarrik utzi ninduenerako, nire begiak ohituta zeuden iluntasunera, eta herriko eskolaren ehun halako zen barru hura ikusten zuten, etxean neukan gelaren mila halako ere bazena.
2016
‎Hori da kantaldi honetan bilatu nahi dudana. Euskal Herria, neurri handi batean, hori esan dezakegu. Beste kultura batzuekin alderatuta, gurea txikia da.
Hori esan dezakezu barre egin gabe?
2017
Horregatik esan dezaket ziurtasun osoz zu ez zinela jaioko, ez zinela izango, edo ez zinela zu izango bederen, edo auskalo izatekotan ere zer izango ote zinen, hirian ospetsu egindako artista batek, amets baten aginduz, jaioterrira itzultzea erabaki ez balu, inguru guztia idazkun errepikakor eta absurdo haiekin estaltzera: “Gola Galkargo”, “Gola Galkargo”, “Gola Galkargo”...
2018
‎Eta, erantzuna baiezkoa bada, zer egingo du Jonan Fernandezek horren aurrean?». Gonzalok uste du orain aurkeztu den ikerketa «oso ona» dela. «Behingoz txosten serio bat egin dute, zorroztasun handikoa, zoriontzekoa eta txalotzekoa dena, eta horri esker esan dezakegu, datuak eskuan, Euskal Herrian torturatu dela, asko eta denbora luzez torturatu ere, eta Guardia Zibilak, Espainiako Poliziak eta Ertzaintzak torturatu dutela. Horren aurrean, Fernandezen adierazpenak sobera daude.
‎Baina haiek langileen artean euren zelatariak dauzkaten legez, geuk ere lortzen dugu haien bulego birtual horietan belarria sartzea. Eta horregatik esan dezaket, ziurtasun osoz, azken urteok hain latzak izan badira, neurri handi batean Nere Pozaren jarrera autoritarioagatik izan dela. Emakume horrek ez zeukan bihotzik.
Hori esan dezaket.
Horregatik esan diezadakezue zuek ere bazaretela.
2019
‎Ez kopuruan bakarrik, baita esperientzian ere, eta hori ekosistema osoaren mesedetan gertatzen da. Horregatik esan dezakegu bozgoraz, aniztasunak osatzen duen baso honetan nekez bizi daitekeela esperientzia bizigarri eta sanoagorik, inguratzen gaituztenen berotasuna hurbil sentitzen dugunean baino. Bertso mundua, era batera edo bestera, barruan daramagunok eta bizitzeko aukera izan dugunok, zorioneko gara.
‎Maite zaitudalako sortzen dut. Ederra behar du norbaitek hori esan diezazun. Batetik zoragarria delako norbaitek maite zaituela jakitea; eta bestetik, zurekiko maitasunak inor ezer sortzera eramaten duela ikustea, izugarria izan behar delako, derrigor.
‎eskuzabal ari da, aberats, bikain, erregeren pare, dibino; ematen ez badio, aldiz, zekena da, zitala, krudela; deabruzko izaki bat da, piztia bat. Horren kontra esan genezake: baiezko batek harritzen baldin badu bitxikeria zoragarri batek bezainbat, ezezko batek harritu behar al du inor?
‎Etorkizuneko estandarra ere harreman eta baldintza horien arabera eraikiko da. Horregatik esan genezake gure nazio linguistikoaren etorkizuna estandarraren bilakaeraren araberakoa izango dela.
‎Inguruko berri, menderen mendetatik ezagutzen duen erlea. Horregatik esan lezake, segurantzia osoz bi gauza eder argitzen dituela pasarte ttiki horrek: alde batetik, egungo Marilesakene (ahoz Malesakene) etxearen izena nori zor diogun, eta bestetik, oraindik zehatzago, lekuan lekutua, egun Lesakalorreta deneko borda izenaren aurreneko aztarrenak erakusten.
‎Zaharkitu, desfasatu? Hori esan dezake jendeak...
‎Kirol honetarako, adinik onena 25 urte bitartekoa dela uste dut. Nire esperientziatik hori esan dezaket. Hortik aurrera, erorikoak izan eta gero kontuz ibili behar dela konturatzen zara eta ez da berdina.
2020
‎Edo agian Markuleta narratzailea deskubritzearen plazera gehiago luzatzeko badakizue plazer gehien sentitzen dugula plazera sentituko dugula sentitzen dugunean. Zalduaren ipuingintza ezaguna dugu, eta alde horretatik esan genezake ez dela sobera aldatu hasiera haietatik; eta aldatu bada izan dela ipuinak are gehiago fintzeko, soberakinak kentzeko, hezurretara ekartzeko, ipuinak efektiboago egiteko alegia, hobeto. Idazlearen beraren filtroa izan daiteke batzuetan galbaherik zorrotzena nahiz esango nukeen beste batzuetan izaten dela laxoena.
‎Burgesiak guk hori esan dezagun nahi duelako; eta zapalduta daudenek gure laguntza behar dutelako. Horra zergatik!!!
‎Eta bat dator, horixe datorrela. Horregatik esan nezake Egunsentiaren esku izoztuak liburuko poema zenbaitek, amaierakoek bereziki, Biziaren ikurraken hasi zen enun  tziazio poetiko goiarnastu eta klasikozalearen bilaketa goien gradura eramaten duela, euskal poesia garaikidearen gailurretako batera.
‎Zeren zakur kakatien jabeak bezalako jende asko egongo baita. Gure gizartean joera arrunta da diru gosea, kodizia gizarte osoaren bizimodua modelatzen duen ideologia baten epifania bat, eta alde horretatik esan dezadan hariari tira eginez, berdinak dira zakur kakatien jabeak eta futbol izarrak, solairu estratosferikoan egon arren iruzur egiten dutenak zergak ordaintzeko orduan. Esango dit norbaitek konparazio hori ere ez dela zilegi, baina ez al da zilegi, hozberoaz ari garela, 50 gradu zero azpitik eta 50 gradu zero gainetik, biak ere tenperatura direla esatea?
‎Horiei gehitu behar zaizkie moldatutako beste 937 “Ia maila berean ari gara Hiztegia handitzen eta lehendik dagoena osatzen eta fintzen. Zentzu horretan esan dezakegu Euskaltzaindia orekaz ari dela jokatzen”, ohartarazi du Miriam Urkia Euskaltzaindiaren Hiztegiko arduradunak.
2021
‎Olaziregik azaltzen duen moduan," narratzeko ekintzari buruzko gogoeta planteatzen du. Horregatik esan genezake metanobela bat dugula aurrean, hots, kontatzea bera kontatzen duen eleberria" eta" oinarri autobiografiko ukaezina du". Horrez gain," eleberriak intertestualitate zabala du, hainbat collage eta pastichez osatua" (Olaziregi, 2002:
‎Prefijo eta prehistoria eratorriak dira, hurrenez hurren, bi balio horien adierazle. Prefijo bada pre (aurretik) doan hizkia; baina prehistoria ez da aurreko historia, baizik ‘historiaren aurreko garaia’; horregatik esan dezakegu preargumentu egituradun preposizioen pareko dela, prehistoria izeneko burua, eta historia osagarria. Euskarak burua eskuinean duenez (§ 1.4), eskuineko osagaien bidez ordezkatzen ditugu erdal argumentudun aurrizkiak (pre, post, contra, etab.). Modifikatzaile direnak, berriz, ezkerreko osagaien bidez. Hurrenez hurren, historiaurre, gerraoste/ aurrizki, gainzama.
‎Eta gaur egun hainbeste (zein hainbat) beste biei nagusitu zaie eta forma hori da gehienetan erabiltzen duguna. Alde horretatik esan dezakegu erakusle balioa galdu duela, eta kantitate mugagabea, konparazio absolutuaren esanahiaz, adierazteko balio duela: Baina nik hainbeste jaso dut dagoeneko Idazki Santutik (Elizen arteko Biblia); Eta zuk nola dakizu hainbeste (Iturralde); Guk paramilitarrei hilean hainbeste ordaintzen diegu eta babestu egiten gaituzte (Sarrionandia).
‎EJNen sintoma fisikoak Gorputz pisuaren oszilazioak, galera edo irabazi handia barne. Horrek esan lezake pertsona elikagaiak murrizteko epe laburragoetatik igarotzen dela. Zorabioak, nekea, apatia, buruko mina eta ondoez orokorra.
‎Kontzientzia arkaiko baten pean bizi zen munduan jaio nintzen ni, baina hori esan badezaket da ez dudalako dagoeneko mundu oso eta biribil hori habitatzen.2
2022
‎Ez guztiz. Fenomeno kuantikoak bete betean agertzen dira materiak atomo gutxi batzuen tamaina daukanean sinplifikatzen ari naiz, baina gutxi gorabehera hori esan genezake. Materia hori baino pixka bat handiagoa ikertzen dugu guk:
‎Horrek esan nahi du idazkeraren bidez baino ezin duela adierazi bere ahalmena irudimenak. Ildo horretatik esan genezake fantasia edo irudikeria esaten dioguna txikarra egiten duten ikasleengan agertuko litzatekeela. Ikasle alfer horietan irudimena oporretan dago, nolabait esateko.
‎Aro planetarioa hori dena gertatzen ari den espazio denbora da, modu berean gizateria osoan, testuinguru politiko, sozial eta kulturalen dibertsitateaz harago. Horregatik esan genezake, Alexandre Koyreren liburu garrantzitsuaren izenburura joz eta parafrasia eginez, gure aroa unibertso infinitutik ahitutako planetara igaro dela.
2023
‎Edo Sukiyaki Beef Soban, %1, 2 baino ez baitu txekorra, nahiz eta ontzian osagai hori (beef) nabarmendu. % 0,8 oilaskoa Beste produktu batzuetan ez da berariaz adierazten osagai jakin batzuk dituztela, baina ontzian aipatzen dira, eta horrek esan dezake kopuru esanguratsu batean daudela. Maggi ekialdeko fideoek “oilasko” hitza letra handiz nabarmentzen dute, baina letra askoz txikiagoetan “a zaporea” adierazten dute.
‎Izan ere, gertakizun orok denbora zatitu eta aurreko bat eta ondorengo bat markatzen ditu gertatzen diren eremu bakoitzean. Horregatik esan dezakegu Euskal Herrian Irulegi aurreko bat eta ondorengo bat dagoela, eta egongo dela.
‎Garbiñe Aranburu: «LABek ez du izan patronalaren bultzadarik; hori esan dezakeen sindikatu bakarra gara»
‎SANTI: Horrela ez izatea amesten genuen, hori esan dezaket behintzat. Beste mundu bat eramaten genuen bihotzean eta buruan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia