Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎Ezagutza hedatzea, hala modu formalizatuan nola informalean. Horretarako beharrezkoa da enpresan barrena ezagutza banatu eta barreiatzeko mekanismoak garatzea: bilerak, txostenak, enpresa barneko heziketa programak, bisitak, lanpostuak txandakatzeko programak, talde multidiziplinarrak sortzea, etab.
2009
‎Izan ere, 15 artikuluaren bidez, Elizaren hierarkiari lehentasunezko tokia eman zion goi ganberan. Senatari gisa hautagai izateko artikulu horrek beharrezkotzat jotzen zuen urteko kontribuzioa altua izatea edo klaseetako kidea izatea, eta multzo horretan apezpikuak eta artzapezpikuak sartzen ziren. Senatuak ahalmen judizial garrantzitsuak zituen.
2011
‎Sinbolo erritualek, arauak, nahiak eta balioak kondentsatzeaz gain, alde emozional garrantzitsua dute. Alde emozional horrek beharrezkoa dena desiragarri bihurtzeko gaitasun izugarria du, eta jendea mugiarazteko gaitasun nabarmena ere ematen die. Kasu honetan mobilizazioa, komunitatearekiko eta tradizioarekiko konpromisoaren ideiaren inguruan gertatzen da.
‎ETBk 13 ataleko sorta enkargatu zion Tentazioak produkzio etxeari, baina 7 atal baino ez ziren grabatu, atal bakoitzak hitzartutakoa baino kostu handiagoa zuelako. Produkzioa aurrekontuaren barruan sartzeko, ETBk kanpoko grabazioak murriztu eta istorioa platoko lau hormetan kokatzea iradoki zuen, baina Tentazioa produkzio etxekoek nahiago izan zuten produkzioa bertan behera utzi; haien ustetan Ertzainak ek akzio gutxi hori beharrezkoa zuen, polizia genero izaerari eutsi nahi bazion (Olasagasti, komunikazio pertsonala,).
2012
‎Indar korrelazio horretan, literaturaren historiak nabarmendu dituen idazleen itzala txikituz doa, eta oro har, merkatu irizpideak ari dira indartzen. Horrek beharrezko egiten du etorkizun hurbilean literaturaren historiaren transmisioa berreskuratzea eta ikasleak irakurle kritiko gisa hezteko helburuari heltzea. Azken batean, adituetako batek zioen moduan, premisa batetik abiatzen gara etorkizunera:
2014
‎Kide batek honakoa aipatu du: «Garrantzitsua da, lasai eta askatasunez nola gauden esatea, nola sentitzen garen eta horretarako beharrezkoa da adimen emozionala lantzea. Koope ratiba bat garen neurrian, ezinbestekoa da alderdi hau lantzea.
2015
‎Hortaz, errealitate paradoxiko baten aurrean gaude. Alde batetik, adostu beharreko gai gehiago daude, bikote harremanean jada arauturiko bide bakarra ez baitago (Beck eta Beck Gersheim, 2001), eta horrek beharrezko egiten duelako negoziazioak izatea. Baina beste alde batetik, negoziazioak berak desadostasunak esplizitatzea ekar dezake eta, neurri batean, gatazkak areagotzea.
‎Gaur egun, EAEn fundazioen araudi orokorraren baitan araututa daude. Lege berriarekin berezko erregulazio baterako espazioa uzten da, eta hori beharrezkoa da erabat; izan ere, erakunde mota hauen arteko desberdintasunak hain dira handiak, ezen araubide propioa eta bereizia eskatzen baitute. Horrela, Euskal Administrazio Publikoaren Aurreproiektuak, gertaera hau kontuan hartzen duenak, ezinbestekotzat dauka bi legeen arteko koordinazioa eta koherentzia.
2016
‎AOI metodologiarekin irakaslea lanaren eta ikaskuntzaren gidari bihurtzen da, irakaskuntza tradizionalean jakintzaren igorlea den bitartean. Eginkizun aldaketa horretarako beharrezkoa da ikasleentzat ikasgaiaren gida prestatzea; bertan ikasgaiarekin zerikusia duten arazoen zerrenda adieraziko da, non ikasleak bat (batzuk) aukeratu eta landu duen (dituen), bai ikerketak eginez bai informazioa bilatuz baita beste ikasle batzuekin elkarlanean arituz ere (Thomas, 2000; Savery, 2006; Barron & Darling Hammond, 2008). Prestatzen den gidak ez ditu ikasleak banatzen, baizik eta ikaskuntzan eta ezagupena aplikatzeko gaitasunak garatzen laguntzen du, bakoitzak une ezberdinetan dauzkan beharrizanetara egokituz (Papert, 2001).
2017
Horretarako beharrezkoa zen tresna egokia, tresna linguistikoa, UZTAROren orrialdeetan doktrina juridikoaren lan eta agiriak modu duin eta jasoan agertu zitezen. Hortaz, Euskaltzaindiak euskara batua proposatu eta hor zegoen bista bistara hizkuntzaren estandarizazioa.
‎Hiru haietan aritzen diren agintari eta funtzionarioei bereziki agintzen zaie biktimaren eta haren senideen bizitza, haien osotasun fisiko eta psikikoa, askatasuna, segurtasuna, sexu askatasuna eta sexu ukigabetasuna, intimitatea eta duintasuna zaintzeko, bigarren mailako biktimizazioa ekidinez. Horretarako beharrezkoak diren neurriak hartuko dituzte (19 art.). Helburu berdinarekin, biktimari bere urratzailearekiko kontaktua edo harramena ekiditeko eskubidea aintzatesten zaio (20 art.). Asmoa egokia da, beste kontu bat da errealitatea: komisaria edo polizia etxe eta justizia jauregietan horretarako baliabideak behar dira!
2019
‎Beraz, horrek guztiak argi uzten digu bortxaketaren kultura gizarte mailan ez ezik, maila judizial eta polizialean ere landu litzatekeela, «La Manada» auziaren ondorioz eskatu izan den bezala. Hau da, bortxaketa bera birkontzeptualizatu beharra dago bortxaketaren kultura irauliaz, eta horretarako beharrezkoa da aktibista eta ikertzaile feministek gaian lanketa irmoa egitea (Mardorossian, 2002). Bortxaketaren kultura hainbat gizarte praktikatan ainguratua dago maila legal zein kulturalean (Keller et al., 2018; Mendes 2015) eta hori da bereziki sare sozialen bidez ikusarazi beharrekoa jarraitzaileen pentsamoldea aldatuaz eta formazio feminista eskainiaz (Sill et al., 2016).
‎Zaintza orain artean, etxean gauzatu da, emakumeek gauzatu dute, ezkutukoa izan da eta ez ordaindua. Horrela, sistema eratu da eta hori beharrezkoa ez balitz bezala jokatzen du merkatu kapitalistak. Yayo Herrerok ekofeminismoaren ildotik, 2014 urtean, Madrilen, jardunaldi batzuetan emandako hitzaldian aipatzen duen bezala5, merkatuak ez dio so egin sekula hori lortzeko beharrezkoa den piramideari.
2020
‎Hori adierazpenaren zehaztugabetasunagatik dela uste da. Hala ere, itema ez birformulatzea planteatzen da, zehaztugabetasun hori beharrezkotzat jotzen baita aztertu nahi den sintoma ondo neurtzeko. Azken batean, sintoma depresibo zein antsiosoak adierazpen subjektiboak dira (Fernandez Ballesteros et al., 1991; Franco, Orihuela eta Sanguino, 1996), eta itemen zehaztugabetasunak parte hartzailearen subjektibotasuna eragitea erraz lezake.
2023
‎Jasangarritasunaren helburuak eta printzipioak biltzen dituen hezkuntza motak ekonomia jasangarria eraikitzeko giltzarria izan behar du (UNEP, 2021). Lugo eta Romero (2016) autoreek diotenez, horretarako beharrezkoa da gure jardun profesionalean know to be printzipiotik abiatutako jarrera hartzea. Gizarteko arazoetan parte hartzeko, inplikatzeko eta eragiteko zeregina haien gain hartzeko, hala nola klima aldaketaren, arrazismoaren edo pobreziaren arazoei helduz.
‎Jarraian azalduko dugu Espainiako Ministro Kontseiluak 2022ko apirilaren 12an onartu eta 2022ko apirilaren 22an Gorte Nagusien Aldizkari Ofizialean publikatu ondoren, egun izapidetzan dagoen JZPEPLP horrek nola ulertzen dituen GEBBak. Aurretik baina, ADR teknika horiek zer diren, nola sortu eta eboluzionatu duten eta zer indar eta ahulezia duten azaldu behar dugu, horretarako beharrezkoa izanik aitzinetik jurisdikzioaren beraren ezaugarriei so egitea, bera baita haien jaiotzaren hazi. Horiek guztiak jorratuko ditugu ikerketa lan honen lehen zatian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia