Emaitzak: 6
2003 | ||
Erregela orokor horretatik dator mota horretako erregelak ez direla ezarri behar, besterik gabe, euren xedapenetan sarturik omen dauden kasu guztietan, erraza bailitzateke eurak zabaltzea salbuetsita dauden kasuetara. | Horrek beharrezko egiten du salbuespenen ezagupidea. | |
2008 | ||
Horren ostean, Hego Euskal Herriko egungo curriculum legeen gaineko analisi dokumentala egin dut, egungo legeek zehazten dituzten helburuak pedagogia berritzaileak zehazten dituenekin bat datozen aztertzeko. Eta, azkenik, Hego Euskal Herriko hemeretzi ikastetxetako beste hainbeste irakasleren esperientziak jaso ditut sakoneko elkarrizketen bidez. Izan ere, euskal literaturari buruzko ikerlanetan arreta gutxi eskaini zaio literaturaren didaktikari, eta | horrek beharrezko egiten du ikastetxeetan bertan jasotzea gaiari buruzko informazioa. Sakoneko elkarrizketetan bildu ditudan datuek bi ardatz dituzte: | |
Jaussen ustez, literatur lanen balioa ez da eraikitzen ekoizpenaren baldintza historiko edo biografikoen arabera; aitzitik, lanaren balioa harrera irizpideek baldintzatzen dute, eta harrerak aldatu egiten dira garai historikoaren arabera. | Horrek beharrezko egiten du irakurleak esperientzia estetikoak edukitzea, eta etengabe alderatzea irakurtzen dituen lanak aurrez irakurritakoekin. Bestalde, literaturak funtzio soziala betetzen du, irakurleak munduarekiko duen interpretazioa osatzen lagunduz eta haren jokabide sozialetan eraginez. | |
Esperientziek ezin dute ikaslearen ingurune sozial eta kulturaletik isolatuta egon; tokian tokiko ikasleek bizi izandako esperientziekin lotura izan behar dute ezinbestean. | Horrek beharrezko egiten du ingurunearen eta ikasleen ezaugarrien arabera moldatzea landuko diren esperientziak, eta agerian uzten du formula berberak behin eta berriz eta ikastetxe guztietan erabiltzearen antzutasuna. | |
2012 | ||
Indar korrelazio horretan, literaturaren historiak nabarmendu dituen idazleen itzala txikituz doa, eta oro har, merkatu irizpideak ari dira indartzen. | Horrek beharrezko egiten du etorkizun hurbilean literaturaren historiaren transmisioa berreskuratzea eta ikasleak irakurle kritiko gisa hezteko helburuari heltzea. Azken batean, adituetako batek zioen moduan, premisa batetik abiatzen gara etorkizunera: | |
2015 | ||
Hortaz, errealitate paradoxiko baten aurrean gaude. Alde batetik, adostu beharreko gai gehiago daude, bikote harremanean jada arauturiko bide bakarra ez baitago (Beck eta Beck Gersheim, 2001), eta | horrek beharrezko egiten duelako negoziazioak izatea. Baina beste alde batetik, negoziazioak berak desadostasunak esplizitatzea ekar dezake eta, neurri batean, gatazkak areagotzea. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Labayru | 3 (0,02) |
Uztaro | 2 (0,01) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hori beharrezko | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
hori beharrezko egin | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |