2000
|
|
Aitzitik, gure ustetan, ez da batere argia bigarren plano horrek eleberrian betetzen duen lekua. Antza denez, Dionisosen jokaera ulertzeko giltza azaldu nahian dabil, baina,
|
horretarako
beharrezkoa izango litzatekeen pertsonaiaren barne munduan sakontzeko ahaleginik ez du egiten. Bestalde, gainerako pertsonaien hainbat gogoetaren berri ematen badigu ere, ez da beraien barne munduan sakontzeko ahaleginik sumatzen, pertsonaia lauak aurkeztu nahi dizkigu eta.
|
|
Mundua aldiberekotasunean ulertzeko aldarrikapena egiten da. Literaturari bagagozkio, testuaren interpretazio anitzerako aldarrikapena da,
|
horretarako
beharrezkoa delarik ahots ezberdinen parte hartzea, polifoniaren erabilera aldarrikatuz. Hartara, ahots ezberdinen testuratzea egon ohi da sarri.
|
2008
|
|
Horren ostean, Hego Euskal Herriko egungo curriculum legeen gaineko analisi dokumentala egin dut, egungo legeek zehazten dituzten helburuak pedagogia berritzaileak zehazten dituenekin bat datozen aztertzeko. Eta, azkenik, Hego Euskal Herriko hemeretzi ikastetxetako beste hainbeste irakasleren esperientziak jaso ditut sakoneko elkarrizketen bidez. Izan ere, euskal literaturari buruzko ikerlanetan arreta gutxi eskaini zaio literaturaren didaktikari, eta
|
horrek
beharrezko egiten du ikastetxeetan bertan jasotzea gaiari buruzko informazioa. Sakoneko elkarrizketetan bildu ditudan datuek bi ardatz dituzte:
|
|
Jaussen ustez, literatur lanen balioa ez da eraikitzen ekoizpenaren baldintza historiko edo biografikoen arabera; aitzitik, lanaren balioa harrera irizpideek baldintzatzen dute, eta harrerak aldatu egiten dira garai historikoaren arabera.
|
Horrek
beharrezko egiten du irakurleak esperientzia estetikoak edukitzea, eta etengabe alderatzea irakurtzen dituen lanak aurrez irakurritakoekin. Bestalde, literaturak funtzio soziala betetzen du, irakurleak munduarekiko duen interpretazioa osatzen lagunduz eta haren jokabide sozialetan eraginez.
|
|
Esperientziek ezin dute ikaslearen ingurune sozial eta kulturaletik isolatuta egon; tokian tokiko ikasleek bizi izandako esperientziekin lotura izan behar dute ezinbestean.
|
Horrek
beharrezko egiten du ingurunearen eta ikasleen ezaugarrien arabera moldatzea landuko diren esperientziak, eta agerian uzten du formula berberak behin eta berriz eta ikastetxe guztietan erabiltzearen antzutasuna.
|
2015
|
|
Beharrau ahoz emondako informazinoan oinarrituta dago, eta
|
horretarako
beharrezkoa izan da lekukoen laguntasuna eta testigantzea. Eurentzat da gure eskerrik beroena, erakutsi daben borondate eta pazientziagaitik.
|
2017
|
|
Satira hori, oroz gain, gaitz horien aurrean otzan, manakor eta axolagabe gautzanoi dago zuzendua, agirretartasuna oraino besarkatu ez dugunoi, inozoegiak baikara" agirretar" bihurtu eta" jende" arrunt izateari uzteko. " Jende"
|
hori
beharrezkoa bide gara, ordea, errealitatea iraultzeko. Egileak konbentzitu egin behar gaitu, limurtu.
|
2021
|
|
Idazleekin egoten garenean, eta saiatzen gara ahal den neurrian idazleekin egoten, eta egia da batzuk oso interesatuta egoten direla. Nik uste dut
|
hori
beharrezkoa dela". (AIR1)
|
|
Horretarako, inportantea da ikaslearen eta irakaslearen arteko jarduerarako testuinguru partekatua sortzea, baina, halaber, xede didaktikoa izango duen elkarrekintza gertatzeko baldintza egokiak eskaintzea, marko horretan, esanahien eraikuntzan irakasleak ikaslea gidatzeko,
|
horretarako
beharrezkoak diren baliabide linguistikoak eta diskurtsiboak eskainiz (Ribosa, 2020). Horrek Ikaskuntza Dialogikorako (ID) hezkuntza testuinguru ezin hobea eskaintzen du, baita horri eusten dioten zazpi printzipioentzat ere:
|
|
Diagrama horretan, lau jarduera eremu47 nagusi azaltzen dira," egitea"," antolatzea"," azaltzea" eta" argudiatzea" funtzioen edo aditzen bidez adierazita eta multzokatuta, hain justu ere, alde batetik, gertakari, kontzeptu, prozedura eta estrategien kontzeptualizaziorako, eta, bestetik, horiek hizkuntzaz adierazteko,
|
horretarako
beharrezkoak diren helburu, modu, genero eta estilo linguistiko komunikatiboak erabiliz. Arestian azaltzen zenari jarraiki, jarduera eremu horiek eta barnean biltzen dituzten Diskurtso Kognitiboaren Funtzioak (CDF) 48 ingelesez, Cognitive Discourse Functions konplexutasunean sakontzen doaz jakintza arloa bera ezagutza, prozedura eta gaitasunen konplexutasunean ere handitzen doan neurrian.
|
|
Elkarrekiko menpekotasunean dauden eta elkar elikatzen duten trebetasunak dira, noski, baina ez bata bestearen menpe modu konstante batean. Eta,
|
hori
beharrezkoa izango da heziketa literariorantz jo ahal izateko:
|
|
Marko honek ezagutzaren komunikazioa eta partekatzea oinarrizkotzat jotzen du ezagutza berria pertsonaren ezagutza egituretan txertatzeko, eta, horrela, pentsamendua garatzeko eta eraikitzeko, horrek aldez aurretiko metakognizio ariketa garrantzitsua eskatzen baitu. Hau da, ikasle konpetentearen ideiak trebetasun desberdinak mobilizatzea eta antzekoak izan daitezkeen egoeretan ere aplikatzea eskatzen du, eta,
|
horretarako
beharrezkoa da: (1) Ezagutzei buruz hausnartu eta horiek komunikatzeko erregistro eta hizkuntza maila desberdinetan komunikatzeko, adierazteko gai izatea; (2) trebetasunei dagokienez, horiei buruz ikas prozesuetan duten parte hartzeaz eta interakzioaz diskurtsoa sortzeko gai izatea; (3) jarreren kasuan, jarrera irekiak izateko gai izatea ikas prozesuak modu sozialean eraiki ahal izateko, eta, halaber, nork bere ikas prozesuarekiko ardura erakustea.
|
|
baga, ikuspegi humanistatik hurbil dauden horrelako konpetentziek funtsezkoak dira horrelako profilen garapen nahiz lorpenerako; biga, profil horiek zalantzan jartzea eta bestelako ezaugarriak eta konpetentziak dituzten ikasle profilak eraikitzen saiatzea. Azken
|
hori
beharrezkoa izango da, aldagaien arteko menpekotasuna ekonomiaeta merkatu beharrak vs hezkuntza irauli nahi bada.
|
|
22 Bi gogoez edo adimenez ari da Goleman (op.) eta bien arteko kolaborazioa eta intererlazioa ezagutzaren eraikuntzan aipatzen du, garun zirkuitu desberdinen isla diren arren. Era berean,
|
horretarako
beharrezkoa den kontrol emozionalaren eta kontrol arrazionalaren arteko proportzionaltasuna nabarmentzen du giza eboluzioaren ondorio gisa: " Nolabait, bi garun eta bi adimen mota ditugu:
|
|
" euskara atzera doa eremu euskaldun askotan, eta aurrera doa eremu erdaldun batzuetan; Gasteizen, adibidez, geroz eta gehiago entzuten da". Hala ere, aldaketak ez dira funtsezkoak eta sistemikoak, eta honek ez dakar euskal literaturaren kontsumo eta zaletasun handiagoa euskarazko beste kultur adierazpide batzuetan, agian, bai, ez eta duen balioespena handitzea ere, nahiz eta
|
horretarako
beharrezko urratsa izan. GIR1 en arabera, Estatu espainiarrean kultura espainiarra, baldin badago, ez da asko sustatzen eta horrek irakurmenean edota, oro har, literaturan eragina duela uste du, eta hori horrela, euskararekin" arazo bikoitza" dagoela, beraz.
|
|
Beraz, norberaren helburuekiko interesa dago, baita gainerako ikaskideek lortzearekikoa ere, eta horrek elkarmenpekotasun positibora daramatza taldeko kideak (Johnson, Johnson eta Holubec, 1999; Dotson, 2001; Bará eta Domingo, 2005; Liu eta Yang, 2022).
|
Horrek
beharrezkoa den elkarrekintza sortzen du (Fohlin, Sedem eta Allodi, 2021): hau da, helburuak eta horiek lortzeko metodoak partekatzen dira, eta hori, gehienetan, helburu horien eta horiek lortzeko egiteko moduen arteko harremanaren ondorioz gertatzen da.
|
|
Urtebetean bizi behar eben alkarregandik urrinduta. Separazino
|
hori
beharrezkoa zan, antza, lege oneko ezkontzea edo" susmo txarrik bakoa" izango bazan. Hau da, ezkondu aurretik umerik bidean jartzeko" pekaturik" izango ez bazan.
|