2000
|
|
Aitzitik, gure ustetan, ez da batere argia bigarren plano horrek eleberrian betetzen duen lekua. Antza denez, Dionisosen jokaera ulertzeko giltza azaldu nahian dabil, baina,
|
horretarako
beharrezkoa izango litzatekeen pertsonaiaren barne munduan sakontzeko ahaleginik ez du egiten. Bestalde, gainerako pertsonaien hainbat gogoetaren berri ematen badigu ere, ez da beraien barne munduan sakontzeko ahaleginik sumatzen, pertsonaia lauak aurkeztu nahi dizkigu eta.
|
|
Mundua aldiberekotasunean ulertzeko aldarrikapena egiten da. Literaturari bagagozkio, testuaren interpretazio anitzerako aldarrikapena da,
|
horretarako
beharrezkoa delarik ahots ezberdinen parte hartzea, polifoniaren erabilera aldarrikatuz. Hartara, ahots ezberdinen testuratzea egon ohi da sarri.
|
2015
|
|
Beharrau ahoz emondako informazinoan oinarrituta dago, eta
|
horretarako
beharrezkoa izan da lekukoen laguntasuna eta testigantzea. Eurentzat da gure eskerrik beroena, erakutsi daben borondate eta pazientziagaitik.
|
2021
|
|
Horretarako, inportantea da ikaslearen eta irakaslearen arteko jarduerarako testuinguru partekatua sortzea, baina, halaber, xede didaktikoa izango duen elkarrekintza gertatzeko baldintza egokiak eskaintzea, marko horretan, esanahien eraikuntzan irakasleak ikaslea gidatzeko,
|
horretarako
beharrezkoak diren baliabide linguistikoak eta diskurtsiboak eskainiz (Ribosa, 2020). Horrek Ikaskuntza Dialogikorako (ID) hezkuntza testuinguru ezin hobea eskaintzen du, baita horri eusten dioten zazpi printzipioentzat ere:
|
|
Diagrama horretan, lau jarduera eremu47 nagusi azaltzen dira," egitea"," antolatzea"," azaltzea" eta" argudiatzea" funtzioen edo aditzen bidez adierazita eta multzokatuta, hain justu ere, alde batetik, gertakari, kontzeptu, prozedura eta estrategien kontzeptualizaziorako, eta, bestetik, horiek hizkuntzaz adierazteko,
|
horretarako
beharrezkoak diren helburu, modu, genero eta estilo linguistiko komunikatiboak erabiliz. Arestian azaltzen zenari jarraiki, jarduera eremu horiek eta barnean biltzen dituzten Diskurtso Kognitiboaren Funtzioak (CDF) 48 ingelesez, Cognitive Discourse Functions konplexutasunean sakontzen doaz jakintza arloa bera ezagutza, prozedura eta gaitasunen konplexutasunean ere handitzen doan neurrian.
|
|
Marko honek ezagutzaren komunikazioa eta partekatzea oinarrizkotzat jotzen du ezagutza berria pertsonaren ezagutza egituretan txertatzeko, eta, horrela, pentsamendua garatzeko eta eraikitzeko, horrek aldez aurretiko metakognizio ariketa garrantzitsua eskatzen baitu. Hau da, ikasle konpetentearen ideiak trebetasun desberdinak mobilizatzea eta antzekoak izan daitezkeen egoeretan ere aplikatzea eskatzen du, eta,
|
horretarako
beharrezkoa da: (1) Ezagutzei buruz hausnartu eta horiek komunikatzeko erregistro eta hizkuntza maila desberdinetan komunikatzeko, adierazteko gai izatea; (2) trebetasunei dagokienez, horiei buruz ikas prozesuetan duten parte hartzeaz eta interakzioaz diskurtsoa sortzeko gai izatea; (3) jarreren kasuan, jarrera irekiak izateko gai izatea ikas prozesuak modu sozialean eraiki ahal izateko, eta, halaber, nork bere ikas prozesuarekiko ardura erakustea.
|
|
22 Bi gogoez edo adimenez ari da Goleman (op.) eta bien arteko kolaborazioa eta intererlazioa ezagutzaren eraikuntzan aipatzen du, garun zirkuitu desberdinen isla diren arren. Era berean,
|
horretarako
beharrezkoa den kontrol emozionalaren eta kontrol arrazionalaren arteko proportzionaltasuna nabarmentzen du giza eboluzioaren ondorio gisa: " Nolabait, bi garun eta bi adimen mota ditugu:
|
|
" euskara atzera doa eremu euskaldun askotan, eta aurrera doa eremu erdaldun batzuetan; Gasteizen, adibidez, geroz eta gehiago entzuten da". Hala ere, aldaketak ez dira funtsezkoak eta sistemikoak, eta honek ez dakar euskal literaturaren kontsumo eta zaletasun handiagoa euskarazko beste kultur adierazpide batzuetan, agian, bai, ez eta duen balioespena handitzea ere, nahiz eta
|
horretarako
beharrezko urratsa izan. GIR1 en arabera, Estatu espainiarrean kultura espainiarra, baldin badago, ez da asko sustatzen eta horrek irakurmenean edota, oro har, literaturan eragina duela uste du, eta hori horrela, euskararekin" arazo bikoitza" dagoela, beraz.
|