2000
|
|
Nik —eta nik ez dut sinesten jainko dei genezakeen gizakirik/ gizakiaz gaindikorik dagoenik inon— esaten badut: " jainkoen haserrearen beldur naiz", horrek erakusten du horren bidez zerbait esan nahi dezakedala, edo sinesmen
|
horrekin
beharrezko harremanik ez duen sentimendu bati adierazpena eman nahi diezaiokedala.
|
2001
|
|
Ideia hauek ezin dira esperientziatik jaso, baizik eta esperientzia orotarako aurrebaldintzak dira.
|
Horretarako
beharrezkoa da denbora begiespen gisa ulertzea. Baina hau oinarri ahula da Geometriaren pareko zientzia bat oinarritzeko.
|
|
Hiruki baten hiru angeluek 180 gradu osatzen dituzte.
|
Hori
beharrezkoa da, baina ez da beharrezkoa hirukirik existitzea. Beharrezkotasun logiko hori erreala izango da hirukia dugunean, ez bestela.
|
|
Honekin, ordea, ez dugu gure esperientzia gutxienean ere zabaltzen, baina esperientzia zabaltzeko bidean laguntzen digu, norabide egokia hartzen laguntzen digu. Ideiek, beraz, mugapen hauekin ere esperientziaren zabalpenari laguntzen diote; zentzu
|
horretan
beharrezkoak dira, eta hauxe litzateke" dedukzioa", hau da, beren legeztapena.
|
2003
|
|
Mesede horren izaera gainerako ondasun guztietatik desberdina da oso, eta, horregatik, ezin du inork bere buruarentzat gorde; alderantziz, guztiontzat berdin izatea nahi du, eta ahalegin guztiak egingo ditu besteek ere hori lor dezaten. Hori guztia aintzakotzat hartuta, norbaitzuk euren lagunei lotuta badaude lotura mota horren bitartez, besteen eta maite duten guztien ona eta onura bilatzen dute; eta on hori goraipatzeaz batera, beste edozein ondasun arbuiatzen dutenez gero, prest daude euren lagunengatik ondasunak eta bizia emateko,
|
hori
beharrezkoa izanez gero. Nork bere burua baino maitatzen ez duenak, ez du hori inoiz egingo bere lagunengatik.
|
|
Erregela orokor horretatik dator mota horretako erregelak ez direla ezarri behar, besterik gabe, euren xedapenetan sarturik omen dauden kasu guztietan, erraza bailitzateke eurak zabaltzea salbuetsita dauden kasuetara.
|
Horrek
beharrezko egiten du salbuespenen ezagupidea.
|
2005
|
|
Egitate ez bidezkoen emaitza onuragarriak ez dira izan behar aurrera egiteko arrazoiak, kausaren ekitateak indarra izatea aski baita eta egiatan, garaitzeko indar handia du, indar hori, giza kontuari dagokionean askotan gertatzen denez, aurkako beste kausen ondorioek estutasunean jarri arren. Adiskidetasuna sortzeko ere,
|
hori
beharrezkoa izanik gizabanako zein herrientzat, asko balio du iritzira eta modu zuzengabean gerra ez hasteko aburua edota gerra hasitakoan gizatasunaz jokatzea, inor ez baita erraz elkartuko zuzenbidea, legearen araberakoa eta leialtasuna baztertzen dituenekin.
|
|
Eta gauza hori kanpo sentimenaren objektu material bat ez bada, kasu horretan bereziki, gauza ezberdinen edo era anitzetan moldatutako gauza askoren aurrean aurkitzen gara. Ze, azken batean, norbaitek espresio arrotz bat ulertu eta itzuli nahi badu, orduan, berak helburu
|
horretarako
beharrezkoak dituen elementuak bakarrik aurkitzen ditu espresio horretan bertan. Hizkuntzak hieroglifikoak bezala dira, zeinetan bakoitzak mundua eta bere fantasia inprimatzen duen, eta zein elkarreraginean birsortuz, ugalduz eta hobetuz doazen.
|
2010
|
|
Legeak emateko zuhurtzia behar da, eta, ohitura den legez, jakintsuek ere euren aholkuekin parte hartu behar dute lege horretan, baina hori guztia ez da nahikoa, boterea duenak borondaterik ez badauka; boterea eta borondatea behar dira, legeari izatea eta indarra emateko, lehenago azaldu bezala. Horrenbestez, legeak jakintsuen irizpenak, arrazoian oinarritutako kontzeptuak edo antzeko gauzak direla esaten denean, izendazio hori derrigorreko ezaugarri baten ondorio baino ez da; agian, berori aukeratu da, ezaugarri
|
hori
beharrezkoa dela ikustarazteko, baina ez bera bakarrik nahikoa delako.
|
|
15 Hori guztia aintzakotzat hartuta, aise atera daiteke Jainkoaren lege
|
hori
beharrezkoa izatea. Dena den, eta terminoaren anbiguotasunak zalantzarik sor ez dezan, kontuan hartu behar da San Tomasek lau arrazoi ematen dituela, Jainkoaren legea beharrezkoa izan dadin.
|
|
Legeak emateko zuhurtzia behar da, eta, ohitura den legez, jakintsuek ere euren aholkuekin parte hartu behar dute lege horretan, baina hori guztia ez da nahikoa, boterea duenak borondaterik ez badauka; boterea eta borondatea behar dira, legeari izatea eta indarra emateko, lehenago azaldu bezala. Horrenbestez, legeak jakintsuen irizpenak, arrazoian oinarritutako kontzeptuak edo antzeko gauzak direla esaten denean, izendazio hori derrigorreko ezaugarri baten ondorio baino ez da; agian, berori aukeratu da, ezaugarri
|
hori
beharrezkoa dela ikustarazteko, baina ez bera bakarrik nahikoa delako (De legibus, 1 lib., VIII. kap., 10).
|
2011
|
|
Arrazoimen abstraktuaren egia objektibo eta unibertsalek ez dute interesik sortarazten existentzialistengan, pertsona bakoitzak bere egia subjektiboa eta pertsonala bilatzen baitu.
|
Horretarako
beharrezkoa da bizipen pertsonaletan oinarritzea:
|
|
Beste irudi batekin: poesiak, erlijioak, txoriz eta kantaz eta hegaztiz eta hegada dotorez betetzen dute zerupea; filosofia razionalistak hegoak ebakitzen dizkie —" fue Kant un esquilador/ de las aves altaneras" —, batetik
|
hori
beharrezkoa izan bailiteke metafisika ustekoiak apaltzeko, bestetik hori bakarrik egitea ameskabea baita. Hein honetan bi logikak oposizioan ikusita daude.
|
2012
|
|
munduan badago nire existentziarako iturria, zu zaren hori. Eta horrek, aldi berean, mundu berri bat eraikitzeko eta
|
horretarako
beharrezkoak diren arriskuak nire gain hartzeko prest nagoela esan nahi du.
|