2003
|
|
Mesede horren izaera gainerako ondasun guztietatik desberdina da oso, eta, horregatik, ezin du inork bere buruarentzat gorde; alderantziz, guztiontzat berdin izatea nahi du, eta ahalegin guztiak egingo ditu besteek ere hori lor dezaten. Hori guztia aintzakotzat hartuta, norbaitzuk euren lagunei lotuta badaude lotura mota horren bitartez, besteen eta maite duten guztien ona eta onura bilatzen dute; eta on hori goraipatzeaz batera, beste edozein ondasun arbuiatzen dutenez gero, prest daude euren lagunengatik ondasunak eta bizia emateko,
|
hori
beharrezkoa izanez gero. Nork bere burua baino maitatzen ez duenak, ez du hori inoiz egingo bere lagunengatik.
|
2005
|
|
Egitate ez bidezkoen emaitza onuragarriak ez dira izan behar aurrera egiteko arrazoiak, kausaren ekitateak indarra izatea aski baita eta egiatan, garaitzeko indar handia du, indar hori, giza kontuari dagokionean askotan gertatzen denez, aurkako beste kausen ondorioek estutasunean jarri arren. Adiskidetasuna sortzeko ere,
|
hori
beharrezkoa izanik gizabanako zein herrientzat, asko balio du iritzira eta modu zuzengabean gerra ez hasteko aburua edota gerra hasitakoan gizatasunaz jokatzea, inor ez baita erraz elkartuko zuzenbidea, legearen araberakoa eta leialtasuna baztertzen dituenekin.
|
2010
|
|
Legeak emateko zuhurtzia behar da, eta, ohitura den legez, jakintsuek ere euren aholkuekin parte hartu behar dute lege horretan, baina hori guztia ez da nahikoa, boterea duenak borondaterik ez badauka; boterea eta borondatea behar dira, legeari izatea eta indarra emateko, lehenago azaldu bezala. Horrenbestez, legeak jakintsuen irizpenak, arrazoian oinarritutako kontzeptuak edo antzeko gauzak direla esaten denean, izendazio hori derrigorreko ezaugarri baten ondorio baino ez da; agian, berori aukeratu da, ezaugarri
|
hori
beharrezkoa dela ikustarazteko, baina ez bera bakarrik nahikoa delako.
|
|
15 Hori guztia aintzakotzat hartuta, aise atera daiteke Jainkoaren lege
|
hori
beharrezkoa izatea. Dena den, eta terminoaren anbiguotasunak zalantzarik sor ez dezan, kontuan hartu behar da San Tomasek lau arrazoi ematen dituela, Jainkoaren legea beharrezkoa izan dadin.
|
|
Legeak emateko zuhurtzia behar da, eta, ohitura den legez, jakintsuek ere euren aholkuekin parte hartu behar dute lege horretan, baina hori guztia ez da nahikoa, boterea duenak borondaterik ez badauka; boterea eta borondatea behar dira, legeari izatea eta indarra emateko, lehenago azaldu bezala. Horrenbestez, legeak jakintsuen irizpenak, arrazoian oinarritutako kontzeptuak edo antzeko gauzak direla esaten denean, izendazio hori derrigorreko ezaugarri baten ondorio baino ez da; agian, berori aukeratu da, ezaugarri
|
hori
beharrezkoa dela ikustarazteko, baina ez bera bakarrik nahikoa delako (De legibus, 1 lib., VIII. kap., 10).
|
2011
|
|
Beste irudi batekin: poesiak, erlijioak, txoriz eta kantaz eta hegaztiz eta hegada dotorez betetzen dute zerupea; filosofia razionalistak hegoak ebakitzen dizkie —" fue Kant un esquilador/ de las aves altaneras" —, batetik
|
hori
beharrezkoa izan bailiteke metafisika ustekoiak apaltzeko, bestetik hori bakarrik egitea ameskabea baita. Hein honetan bi logikak oposizioan ikusita daude.
|