Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2008
‎Gutxiengoaren hizkuntza hitz egiten dutenek, ez badute uste beren hizkuntzak balio handirik duela merkatu horretan, gutxietsi egiten dute beren hizkuntza eta gizartean" legitimitate" gehiago duen hizkuntza edo duten hizkuntzak ikasten eta erabiltzen saiatzen dira (Bourhis, 1994b). Hortaz, lagitimitate ideologikoa ez dago gobernuaren babes instituzionalarekin soilik lotuta; talde barruko eta kanpoko hiritarren babesarekin ere lotuta dago, hau da, hiritar horiek gutxiengoaren hizkuntzarekiko jarrera positiboa izatearekin eta gutxiengoaren hizkuntza ikasi eta erabiltzearekin ere lotuta (O’keefe, 2001). Gizarte zibilean, enpresa taldeek eta negozio pribatuek ere babes ditzakete gutxiengoen hizkuntzak; esaterako, lantokian eta establezimendu industrial eta komertzialetan hizkuntzaren erabilera sustatzearen bidez. Gutxiengoaren hizkuntza esparru publikoetan erabiltzea, paisaia linguistikoan barne, aurrez aipatu dugun moduan, oso lotuta egon daiteke taldeko kideek duten bizindar subjektiboarekin.
2011
‎Garbi dagoena da samiera ikasgai modura irakatsita bakarrik ez dagoela ikasleek hizkuntza hau ikastea lortzerik, nahiz eta hizkuntzekiko jarrera positiboak bultza litzakeen.
2014
‎Emaitzen arabera, hauek ziren katalanarekiko jarrera linguistikoetan gehien eragiten zuten aldagaiak: etxeko hizkuntza (lehen hizkuntzatzat katalana zutenek erakutsi zituzten jarrera positiboenak); eskolako hizkuntza eredua (katalanez ikasten zuten ikasleek erakutsi zituzten hizkuntzarekiko jarrera positiboenak); eta baita hirian gehien erabiltzen zen hizkuntza ere (testuinguru soziolinguistikoa, alegia).
‎aldagai eskalarra, baliotik (jarrera guztiz negatiboa) 10 baliora (jarrera guztiz positiboa) doana. Indize hau 10 itemen konbinaketatik atera da; haietako 5ek hizkuntzarekiko jarrera positiboei egiten zieten erreferentzia, eta, beste 5ek, jarrera negatiboei (ikus Huguet eta Suïls, 1998).
2019
‎...tela diote. kasu horretan, Arakistain eta Andresek erraztasun gehiago dute hizkuntzaren erabilera hori egiteko, inguruko elkarrizketak euskaraz egiteko traba gutxiago dituztelako. euskararen testuingurua ahula den eremuan, hala ere, gero eta gehiago erabiltzen dela aipatu du etxezarretak, eta horregatik bere hizkuntza ohitura ere apurka aldatzen ari direla dio. horregatik esan liteke hiruek dutela hizkuntzarekiko jarrera positiboa.
‎Saioari 2014an Argia Saria eman zion epaimahaiak hauxe nabarmendu zuen: . Euskaraz bizitzearen ertz guztiak leuntzen saiatzen da hizkuntza jarrera positiboa sustatuz?. Asko poztu gintuzten jasotako erantzun onek eta bildutako lausenguek, baina poz horrek badu kezkatu gintuen ifrentzua ere:
2020
‎Hamabost eguneko ariketa soziala begi onez ikusten dute, baina eraginkorragotzat zuten mezua sektore bakoitzari egokitzea, kasu honetan gazteei, jakinda Euskal Herriko gazte guztiek ez dituztela ezaugarri berberak. Aiartzaguenak ereduan ikasi duten milaka gazteak ditu buruan, euskara badakitenak, hizkuntzaz jarrera positiboa dutenak edo behintzat jarrera suntsitzailerik ez: " Euskara dakien gazte ez politizatuak belarriprest izateko prestutasuna agertuko luke, baina ariketan parte hartzeko deiak kualitatiboagoa izan luke, ez horrenbeste ekimenean parte hartzekoa, baizik eta euskaraz bizitzeko pausoa ematekoa".
2021
‎Renoko Unibertsitateko irakasle eta ikerlari Larraitz Ariznabarretak argudiatzen du, Notes on Basque Culture (2019) liburuan, euskal soziolinguistikaren modeloa hainbat printzipioren gainean egituratzen dela. Printzipio horien artean, hizkuntzarekiko jarrera positiboaren gaia aipatzen du:
‎(Gaitasun linguistiko osoaren ordez, hizkuntzarekiko jarrera positibo hutsa eta oinarrizko egitura xume batzuen erabilera funtzionala nahikotzat jotzen dituzte gehienek. Esanguratsua da Administrazioak euskararen erabilera bultzatzeko 2008an egindako kanpainaren leloa" Pixka bat es mucho" izatea).
2022
‎Arnasguneen kontzeptua uste dugu egokitua izan behar dela, eta ez duela balio duela hogei urtekoak. Uste dugu ez direla bakarrik ama hizkuntza euskara duten haurrak izan behar behar; arnasgune horretan gaztelania eta frantsesa ama hizkuntzatzat ez duten haurrak ere oso ondo txerta litezkeela uste dugu, eta gune euskaldunek hala erakutsi dute, ikusi da ingurua egokia denean oso ongi integratu eta euskalduntzen direla; gaztelania eta frantsesa ama hizkuntza duten haur batzuek ere, hizkuntzarekiko jarrera positiboa izanez gero, uste dugu hobetsi litekeela arnasguneetan txertatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia