2000
|
|
hizkuntza bakoitzeko barne aniztasuna (kodeak, dialektoak, erregistroak,...), hizkuntza bakoitzaren arteko tipologia linguistikoa, deskribapen sinkronikoeta diakronikoa, hizkuntzen arteko nahasketak, etab., azpigai moduan; edogertuko gai hauekiko harremanak: hizkuntza bakoitzaren arteko tipologia soziala, hizkuntzen arteko ukipen egoeren motak, ukipen egoerako dominatzaile/ menpekoposizioak, hizkuntza moten araberako jabekuntza/ aprendizaia,
|
hizkuntzaren
gaitasun maila, hizkuntzaren erabilera, hizkuntza gatazka, hizkuntza plangintza, hizkuntza normalizazioa, etab. Aniztasun hori guztia jasoko duen teoria izan daiteke, berriro, komunikazio makroteoria; jadanik, zuzenean, edo zeharka, aipatu direnhauetako gai, azpigai, azpi azpigai edo gertuko gaiak aztertuta eta erlazionatutadaude komunikazio teoriaren pean.
|
2001
|
|
Hori dena ahantzi gabe, ez dugu deus askorik aurreratzen euskaldun askok eta askok aspaldiko denboretatik euskarari buruz erakutsi izan duten utzikeriaren edo zabarkeriaren aitzakia edo estalgarri gisa erabili nahi badugu. Alferrik ibiliko gara gure hizkuntz arazo eta gaitz guztien iturria badiren eta ez diren lege edo arauetan bilatu nahirik, aldi berean argi eta garbi onartzen ez badugu euskararen erabilera oztopatzen duten faktore asko eta asko gure baitakoak direla, euskaldunon baitakoak alegia. Â Euskaldun askoren
|
hizkuntz
gaitasun maila apala, egoera formal gehienetan erdaraz aritzeko joera edo errazkeria, euskaraz jasotako prestakuntza profesional urria, euskararen eragin indar sozial mugatua, gure hizkuntz jarrera eta jokabideen arteko desoreka begi bistakoa (Bernardo Atxagak ederki gogorarazi digunez, jendeak berealdiko gauza pila egiten du euskararen alde, salbu eta beharrezkoa den bakarra:... hitz egitea), euskararen ideologizazio maila handiegia edo indarkeriari gehiegitan loturik agertzea, besteak beste, denak dira gure gizartearen barru barrutik euskararen erabilera sozialaren normalizazioa zango trabatzen duten faktoreak.
|
2005
|
|
ulertzea, hitz egitea, irakurtzea eta idaztea, lauetan gaitasun handia lortuz. Elebitasun ona (orekatua, gehigarria...) lortzeak esan nahi du, bi
|
hizkuntzetan
gaitasun maila handia eta antzekoa edo berdina lortzea. Bestetik, gaitasun komunikatiboak eta pragmatikoak ere menderatzea bi hizkuntzetan.
|
2006
|
|
3 Ikaslearen curriculumeko beste arloetan jarraituko den sekuentziazio didaktikoaren elaborazioa, lortutako
|
hizkuntz
gaitasunaren mailarekiko uztarketa eginez.
|
2007
|
|
Plangintza bakoitzean, diagnostikoa egitean gabezi batzuk antzemango dira. Batzuk hizkuntz paisaiarekin lotutakoak izango dira, beste batzuek araudiaren egokitzapena eskatuko dute, eta beste batzuek subjektu bakoitzaren
|
hizkuntz
gaitasun mailarekin zerikusia izango dute. Langile, guraso edota dendari bakoitzak lortu beharreko gutxieneko maila kontuan hartuta, bete behar dituen funtzioen araberako programazioa burutu litzateke.
|
2008
|
|
First, Advanced edo Proficiency dira Espainian gehien ezagutzen diren ziurtagirietako batzuk, ingelesezko
|
hizkuntza
gaitasun maila jakin bat egiaztatzen dutenak. Urtero, bi milioi pertsonak baino gehiagok titulu horietako bat lortu nahi dute, nazioartean aintzatetsita baitaude, bai enpresa arloan, bai esparru akademikoan, eta Hizkuntzen Europako Erreferentzia Esparruan ezarritako mailetara egokitzen baitira.
|
2009
|
|
Erraz ikus daiteke arazoaren gakoa ez dela soilik lanpostuaren hizkuntz eskakizuna zein den jakitea (1 eskakizunak ahozko eta idatzizko ulermena funtsezko mailan menperatzea eskatzen du; 2 eskakizunak ahozko ulermena ongi menperatzea dakar; 3 eskakizunak ahozko eta idatzizko ulermen ona izatea galdatzen du; eta azkenik, 4 eskakizunak
|
hizkuntz
gaitasunaren maila espezializatua eskatzen du eta normalki unibertsitateko lizentziatuei dagokie); horretaz gainera garrantzi berezia dauka derrigortasun datak, horixe baita lanpostu bakoitzaren hizkuntz eskakizuna galdatzen has daitekeen unea. Gai honen erregulazio zehatza, apirilaren 15eko 86/ 1997 Dekretuak, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio publikoetan, euskararen erabilera normalizatzeko prozesua arautzen duenak burutzen du.
|
|
Orobat, Administrazio bakoitzak zehaztuko du zein lanpostutarako izanen den nahitaezkoa euskaraz jakitea, gainerakoentzat, kontuan hartzeko merezimendutzat joaz. Bestalde, unibertsitatemailakoa ez den hezkuntzan derrigorrezkoa izango da euskararen eta gaztelaniaren irakaskuntza, ikasle orok, oinarrizko eskolatzearen bukaeran bi
|
hizkuntzetan
gaitasun maila nahikoa frogatu ahal izan dezan.
|
2010
|
|
Markoak ez gaitu konbentzitu, gaur egungo
|
hizkuntza
gaitasun mailen hobekuntzarik bermatzen ez duelako, ez euskaraz ez gaztelaniaz. Edukiak ingelesez irakatsi ahal izateko ere, ez da egokia proposatutako bidea.
|
|
Edukiak ingelesez irakatsi ahal izateko ere, ez da egokia proposatutako bidea. Gauzak horrela, gaurko
|
hizkuntza
gaitasun mailak nabarmen hobetzeko bermerik erakutsi ez duen marko horrek, ez du jeltzaleon babesik izango.
|
2011
|
|
Lan honekin bi helburu lortu nahi dira: umeen hizkuntza maila hobetzea eta gurasoen
|
hizkuntza
gaitasun maila hobetzea.
|
2016
|
|
Behin zerbitzua aukeratu eta, AEK k bere lehen laguntza ekartzen du dispositiboari," nahia adieraziko duten" herriko langileak ebaluatzeko eta bakoitzaren"
|
hizkuntza
gaitasun mailaren neurri zehatz eta objektiboa" ebazteko. Hurrengo etapa, beraz, euskara ikastea adostu duten langileen formakuntza segurtatzea, bakoitzaren mailaren arabera bi eta sei urte arteko epea eskainiz.
|
2017
|
|
edozein lekutatik etorkinak datozenean, ikasle berriari galdetzen diote zein den bere ama hizkuntza, eta hiruzpalau haur baldin badituzte hizkuntza hori dutenak, hizkuntza horretako maisu maistra bidaliko dute eskolara. Ama hizkuntzan eta bertako
|
hizkuntzan
gaitasun maila ona lortzea eta batetik bestera gertatzen diren trantsizioak baloratzea dute abiapuntu".
|
|
6.2.5 Guraso erdaldunak eta euskalduntzea gure xede taldeko zenbait guraso euskaldundu dira edo euskalduntzen ari dira. bide horretan identifikazio biziki azkarrak sortzen dira, haurren hizkuntza sozializazioa prestatu edo berrindartzen dutenak. guraso erdaldun gisa definitu dugun kategoria honek ñabardura franko ditu. gure xede taldean badira
|
hizkuntza
gaitasun maila ezberdinak, bakarren bat aski ongi moldatzen da euskaraz eta batzuk euskararen ikasketa prozesuan murgilduta daude. hiztunaren eta hizkuntzaren arteko harreman konplexua da. hizkuntzaren jabekuntza prozesu bizi eta dinamikoa da, eta, azken batean, hizkuntza gaitasuna continuum afera da. honek" hiztun berriez" gogoeta egitera garamatza. hiztun talde horrek berebiziko garra...
|
|
" Hizkuntz eskakizunak zehaztuko ditu lanpostua betetzeko eta hor lan egiteko beharrezko diren euskerazko
|
hizkuntz
gaitasun mailak." artikuluaren hirugarren atalean xedatzen da, besteak beste, hizkuntzaeskakizunaren derrigortasun data igarotzean, hizkuntza eskakizuna egiaztatzea derrigorrezkoa izango dela lanpostuan sartzeko eta bertan
|
|
Lankidetza horrek euskara garatzen lagunduko du bost eremu berezitan: irakasleen eta ikasleen mugikortasuna eta trukatzeak bultzatu;
|
hizkuntza
gaitasun mailak ebaluatzeko probak eta sistemak eraiki; euskararen eta gogoeta eremuen sustapen programak bideratu; ikerketa sozio-linguistikaren baitan ukaniko datueri elkarrekin ihardetsi; Europako finantzazioak eta Poctefa ren baliabideak erabili.
|
2021
|
|
" Horretarako, ikasleen beharrak eta motibazioak ez ezik, eremu soziolinguistikoa ere kontuan hartu litzateke. ...euskarazko plazak zuzenean murriztu dituzte eremu soziolinguistikoa kontuan hartu gabe, Itunean jasotakoari muzin eginez eta ikastetxeko zuzendaritzak aholkatzen eta proposatzen duena kontuan hartu gabe", gaitzetsi du LABek.Sindikatuak gogorarazi du Nafarroako eremu euskalduneko unibertsitateaz kanpoko hezkuntza mailetan euskara eta gaztelania nahitaez irakatsi behar direla, ikasle guztiek bi
|
hizkuntzetako
gaitasun maila nahikoa egiazta dezaten. " Altsasuko errealitate soziolinguistikoa zein den jakinda, ikasleek ikasteko, tailerrak egiteko eta irakaslearekin harremanak euskaraz izateko aukera izan behar dute; horregatik, Lanbide Heziketan eskaintzen diren plazek euskara eskakizuna duten irakasleak behar dituzte.
|
2023
|
|
4 Irakaskuntza eremu euskaldunean (24 artikulua, 2 puntua): Hezkuntza maila ez unibertsitarioetan euskara eta gaztelania nahitaez irakatsiko dira, ikasle guztiek oinarrizko eskolatzearen bukaeran bi
|
hizkuntzetan
gaitasun maila nahikoa egiaztatu ahal izan dezaten. Eremu mistoan, aldiz, (25 artikulua, 2 puntua:):
|
|
Europako Kontseiluak, gomendioak onartzeaz gain, ikerketa desberdinak ere sustatu ditu. Hala, 2015ean argitaratutako Language skills for successful subject learning5 ikerlanean ikasle migratzaileek edota gutxiengo etnikoetakoek Matematika eta Historia hiritartasuna ikasgaietan arrakastaz aritzeko beharrezko zuten
|
hizkuntzaren
gaitasun maila aztertu zen. Aurretik, jada, abiarazitako zenbait azterketaren jarraian datorren ikerketa da aipagai duguna:
|