Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2007
‎Kale neurketak leku publiko zehatz batean (karrikan, plazan beti ere) egiten den hizkuntza erabilera neurtzen du, baina hain neurketaldi laburrean (6 orduko beha entzuketa udalerri bakoitzeko) zorizko faktoreek eragiten dute. Udalerri batean neurtzen den lagina zenbat eta urriagoa izan orduan eta eragin handiagoa izan dezake zorizko faktore horrek.
2008
‎Artikuluak Arrue ikerketa programaren baitan egindako ikerketaren berri ematen du. ikasturtean LMH6ko mailako ikasleen hizkuntza erabilera neurtu da jolaslekuan (1325 ikasle EAEko 50 ikastetxetan), eta erabilera hori ikasleen zein aldagairekin dagoen lotuen aztertu da.
2009
‎Ametsetan, berriz, hizkuntzarekiko leialtasuna" benetakoagoa" delakoan nago, eta iruditzen zait ametsetako hizkuntza erabilera neurtuz gero gure leialtasuna askoz modu errealagoan ezagutu genezakeela. Ametsak izan bailitezke hizkuntzaren gaineko arau sozialek eta konbentzioek gutxien agintzen duten lurraldea; beldurrak, aurreiritziak, konplexuak, debekuak, kontzientzia… errazen gaindi litezkeen eremu librea.
2011
‎Arrue egitasmoa 2003an hasi zen, eta haur eta gazteen eskola giroko hizkuntza erabileran eragiten duten faktoreak ikertzen ditu. Ikuspuntu metodologiko teknikotik, egitasmo honek ikasleen hizkuntza erabilera neurtzeko metodologia propioa garatu du. Horrela, behaketa zuzenen bidez, hizkuntza erabileraren neurketak egiten dira eta, galdetegien bidez, ikasleen ezaugarriei buruzko informazioa biltzen da.
2012
‎Helburu horri erantzuteko asmoz, sortu eta garatu genuen hizkuntza erabilera neurtzeko metodologia, alegia, Kale Neurketa izenez ezagunagoa den ikerketa. Nabarmentzekoa da ikerketa teknika berariaz diseinatu zela 80 hamarkadan.
2016
‎Hitanoaren kale erabilera behatzeko neurketak: herriko hizkuntza erabilera neurtzearekin batera burutzen diren neurketak dira.
2017
‎...umoaren argazki ahalik eta osatuena egitea, arreta berezia jarriz gazteenean. helburu horrekin aztertu dira, besteak beste, paperezko hedabideen kontsumoa, irratien audientzia, telebistakate desberdinetako kontsumoa eta komunikabideen internetaren erabilera. zenbakia osatzeko hausnartu sarietara aurkezturiko bi lan argitartu dira monografiko honetan. lehenengoa da Eneko Oiartzabalek egindako" Hizkuntza erabilera neurtzeko ikuspegi berri bat" hondarribian eginiko euskararen erabilerari buruzko ikerketa kuantitatiboa. ikertzaileak neurtu nahi izan du zein den zehazki, hondarribiko 16 urte edo gehiagoko euskaldunen hizkuntza erabilera osoa, ahozkoa zein idatzizkoa. horretarako, denbora banaketa mugatuaren arabera neurtu du erabilera, eta hainbat aldagairekin datuak gurutzatu (sexua, adina, le... Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak" lana argitaratu dugu. ikerketan, ikasle horien hizkuntza ohiturak, jarrerak eta euskararen gaineko diskurtsoak aztertu dituzte, erabileran duten eragina ezagutzeko. ikerketa lehendik antzemandako irudikapen batetik abiatu zuten, alegia, ideia zabalduta zegoen ikasleek ezagutza maila ona izan arren, erabilera murritza zutela. beraz, ikerketarako metodologia kuantitatiboa eta kualitatiboa uztartuz, kale neurketaren metodoa erabiliz, galdetegi soziodemografikoa eta eztabaida saioa eginez bildu dituzte ikerketa datuak, aurreideia hori kontrastean jartzeko. horrela, datu errealak biltzeaz gain, ikasleen ohituretan sakontzeko aukera izan dute, eta baita ikasleen identitatea zein den ulertzeko ere. azkenik, identifikatu ahal izan dituzte ezagutzaren eta erabileraren arteko tartean eragina duten hainbat faktore ere. irakurlearen esku geratzen dira artikulu guztiak, beraz, interesgarriak izango direlakoan.•
‎Eneko Oiartzabal Gerriko Soziologian lizentziatua laburpena. artikulu hau hiznet hizkuntza plangintza graduondorako egindako egitasmo batean oinarrituta dago, olatz altunaren gidaritzapean burutua. eta euskararen indarberritzearen erronka nagusia erabilera bilakatu den honetan, horren gaineko ezagutzari ekarpen bat egiteko ahalegin bat da; ahalegin xumea, bere mugez eta hutsuneez jakitun, baina, aldi berean, orain arteko ikerketen hainbat muga gainditu eta hutsuneak betetzeko grina duena. horregatik, lan honek, nahiz eta gune geografiko jakin batean hondarribiankokatu, edonorako baliagarria izatea du helburu: ikerlan honen balioa ez dago ematen dituen emaitza edo datuetan, bere benetako balioa hizkuntzen erabilera neurtzeko eskaintzen duen ikuspegi berrian datza. • Hitz gakoak:
‎Lehen muga metodologikoa da. izan ere, hasierako hurbilpen honek ziur aski badu zer hobetua: ...a galdetu... esate baterako, oso baliagarria izango zen, galdetegiaren amaieran galdera ireki bat egin izan balitz, inkestatuek denbora esparruren baten falta sumatu ote zuten jakinarazteko eta, horrela, metodologia fintzen joateko. hortaz, hemen plazaratu nahi izan den ikuspegi berria berrikustea eta hobetzea interesgarria eta beharrezkoa iruditzen zait, etorkizunean, dagoeneko daudenekin batera, hizkuntza erabilera neurtzeko beste tresna erabilgarri eta baliagarri bat izan dezagun.
2018
‎Soziolinguistika Klusterrak espazio sozialetan erabiltzen duen kaleko hizkuntzen erabilera neurtzeko metodologia ber bera erabiliz, egin zen ikerketa hori (kale neurketa). Eta jasotako emaitzak aurrez zegoen pertzepzioa berretsi zuen.
‎Guztira 400 bisitariren jatorria eta 400 elkarrizketen hizkuntza erabilera neurtu dira, astean zeharrekoak eta asteburutakoak (eranskinetan datu bilketarako erabilitako taulak). Jatorriaren kasuan, ez da bisitariaren sexua kontuan hartu, eta zuzeneko galdeketa bidez jaso dira.
‎Guztira 400 bisitariren jatorria eta 400 elkarrizketen hizkuntza erabilera neurtu dira, astean zeharrekoak eta asteburutakoak. Hizkuntza erabileraren datuak jasotzek behaketa bidez egin dira, hiztunekin inongo harremanik izan gabe, soilik entzunda
Hizkuntzen erabilera neurtzeko Soziolinguistika Klusterraren Kale erabileraren Neurketetan erabilitako metodologia hartu da oinarritzat.
‎Esan bezala, hizkuntzen erabilera neurtzeko Soziolinguistika Klusterraren Kale erabileraren Neurketetan erabilitako metodologia hartu da oinarritzat. Honela, Carefourren, Leroy Merlinen, Mercadonan eta Brico Depoten bezeroen hizkuntza hautuak jaso dira behaketa bidez, beti ordu berean, astean zehar eta asteburutan.
2020
‎Azken urteotan zenbait ikerketa ondu dira Azpeitian, bai hizkuntzen erabilera neurtzeko oro har, bai hitanoaren hainbat aspektutan sakontzeko. Lau ikerketa izango dira jarraian aurkeztuko ditugunak (Aranguren, 2012; Azpeitiko Euskara Patronatua, 2012; Soziolinguistika Klusterra, 2017; Alberdi Zumeta, 2019).
2021
‎«Kentzen baldin badituzue nobela historikoa, nobela grafikoa eta nobela luzea, ia ia esango nuke beste genero guztiak landu dituela», adierazi du, ironiaz, Xabier Mendiguren Elkarreko editoreak. Zehaztu du laburrean aritzea duela maiteen, bai prosan eta bai poesian, eta, aipatu duenez, haren lan guztiek «Linazasororen unibertsoa» osatzen duten arren —«inteligentea, zorrotza, hizkuntzaren erabilera neurtu eta trebekoa»— bada unibertso hori bi tonutan bereizten duen alde bat: alegia, prosan umore garratz eta mundu ikuskera ilunago bat agertzen badu, kontrakoa antzeman daiteke haren poesia lanetan.
2022
‎Ikerketa hau behaketa bidez burutu da, hain zuzen, hizkuntzen erabilera neurtzeko metodoaren bidez. Metodo horren oinarria" Hizkuntza erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa" gidan dago jasota (Altuna eta Basurto 2013).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia