2001
|
|
Zer da, orduan, ikaslearen
|
hizkuntz
egoera aztertzea. Azken aldion barra barraerabiltzen dugun berbarekin dauka zerikusia:
|
2007
|
|
Euskararen kale erabilera da Euskal Herriko
|
hizkuntza
egoera aztertu eta neurtzeko adierazle nagusia, herritarren hizkuntza gaitasunarekin batera. Kale erabilera da, ziur aski, euskararen egoera hobekien islatzen duen adierazlea.
|
2008
|
|
Deialdi honetan euskal soziolinguistikaren arloan garapen teorikoak lantzen dituzten lan hoberenak sarituko dira. Asmo horrekin, kontuan hartuko dira euskararen gaineko berariazko garapen teorikoak nahiz kanpoan landutako gerapenetatik abiatuta gure
|
hizkuntzaren
egoera aztertzeko eta ulertzeko egokitzapenak.
|
|
1 Hausnartu sarien helburua euskal soziolinguistika teoriko edota metodologikoaren garapena eta berrikuntza da. Aurkezten diren lanak euskararen gaineko berariazko garapen teorikoak nahiz kanpoan landutako gerapenetatik abiatuta gure
|
hizkuntzaren
egoera aztertzeko eta ulertzeko egokitzapenak izango dira. Lanak teorikoak, teorien aplikazioa edo ikerketa aplikatuen ildo berriak jasotzen direnak izango dira eta aurretik argitaratu gabeak.
|
|
Plan Nagusia idatzi zelarik, bai Nafarroak, bai Ipar Euskal Herriak parte hartu genuen Kultur Sailako Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak eraman zuen lanetan. Hiru lurraldeetako
|
hizkuntza
egoerak aztertu genituen, lurralde bakoitzeko indarguneak eta ahulguneak neurtuz. Agintaritza bakoitzaren gain utziz hartu beharreko neurriak hiru ardatz estragikoren inguruan:
|
2009
|
|
Bateko eta besteko hiztun herrien zoria aztertuta, ondorio batzuk atera zituen Txillardegik orduko hartan. Kanpoko herri zapaldu batzuen
|
hizkuntza
egoera aztertzeak hainbat iritzi sendotu zizkion, hainbat zalantza uxatu, eta hainbat estrategiaren on gaitzak bereizteko balio izan zion.
|
|
Martinez de Luna, I. (2001). " ·Euskal Herriko gaztetxoen
|
hizkuntz
egoera aztertzeko eredu orokorraren proposamena". Bat.
|
2011
|
|
Teoriatik tiraka – Mikel Zalbide neurri balioa lausoegi definituz. egia izan liteke, nola ez, azken azkenazkenean aurrez aurreko bi hizkuntzetariko bat (errazago, agian, bi haietarik eratorritako formaren bat) aterako dela garaile eta bestea, aldiz, galdutako hizkuntzen nominara pasako dela zoritxarrez. ez dut uste inork inoiz halakorik ukatu duenik. hori al zen eta hori al da, ordea, diglosiaren inguruan genuen/ dugun interesa? ez ote da egia unean uneko
|
hizkuntza
egoera aztertzea, eta begien bistako etorkizuna onbideratzen saiatzea, dela gutako gehienon asmoa, eta hala baldin bada, zertara datoz azkenazken azkeneko iragarpen salomoniko haiek?
|
2013
|
|
Mart� nez de Luna, Iñaki (2001) Euskal Herriko gaztetxoen
|
hizkuntz
egoera aztertzeko eredu orokorraren proposamena. Bat Soziolinguistika Aldizkaria 40 (47).
|
2015
|
|
Guztien artean euskaren inguruko irudi eta diskurtsoak sortzen eta zabaltzen lagunduko zuten; tartean hizkuntza eta gizartearen arteko lotura estutuz. Tonu zein edukiz irudi eta diskurtso ezberdinak topatzen dira eragile hauek zabaltzen dituztenen artean, baina orokorrean esan daiteke euskararen aldeko zein aurkako irudi/ diskurtsoek hauskortasuna erabiltzen zutela
|
hizkuntzaren
egoera aztertzeko eta baloratzeko. Paradoxikoa badirudi ere, hauskortasun hori hizkuntza bultzatzeko (salbatu beharra!) zein desagerrarazteko (zergarako salbatu?) aitzakia edo argudio bilakatu zen.
|
|
Martinez de Luna, I. (2001). Euskal herriko gaztetxoen
|
hizkuntz
egoera aztertzeko eredu orokorrarenproposamena. BAT Soziolintuistika Aldizkaria, 40, 47
|
2016
|
|
Sektoreka eta lurraldeka
|
hizkuntzaren
egoera aztertu ondoren, kasu bakoitzean liratekeen neurri normalizatzaileak zehaztu ziren, planean parte hartu zuten gizarte eragileek konpromiso zehatzak onartu eta praktikan jartzeko helburuarekin.
|
2017
|
|
Horretarako, bi ikuspuntu hartu zituzten aintzakotzat: lehena,
|
hizkuntzaren
egoera aztertzeko erabiltzen ditugun hiru dimentsioak genituzke –hots, hiztuna, hizkuntza komunitatea eta lurraldea–; aldiz, bigarren ikuspuntua litzateke euskaltzaleen elkarteen egitekoari dagokiona: egin, eragin edo izan.
|
|
Hispania indoeuropea y no indoeuropea da Joaquin Gorrochateguiren ponentziaren titulua. Erromatarrak etorri aurretiko penintsularen
|
hizkuntza
egoera aztertzen du. Sardiniaren edo paleosardinieraren aipamenik ez.
|
2018
|
|
Beraz, Iruñeko
|
hizkuntzaren
egoera aztertzerakoan, atzerapenaren faktore berriak topatu ez ezik, faktore horien esperientzia praktikora hurbildu behar dugu begirada, eta hurbiltze horretan migrazioak dira, zalantzarik gabe, aldaketa horien eszenatoki garrantzitsuenetako bat. Iruñerako bidaian esperimentatzen zituen hiztunak, besteak beste, hizkuntza bakoitzaren abantaila eta desabantaila sozialak.
|
2019
|
|
" Ehunka
|
hizkuntzaren
egoera aztertu duzu zure lanean. Euskararena ere bai?
|
2021
|
|
Laburpena. Artikulu honetan Errusiako Europako zatian hitzen egiten diren
|
hizkuntzen
egoera aztertzen da. Hasteko, XX. mendean zehar, Errusiako Inperioan eta Sobietar Batasunean, hizkuntza horiek jaso zuten tratamendua gainbegiratzen da, beren estatusa eta garaiko hezkuntza eleaniztunari buruz xehetasunak emanez eta, halaber, hizkuntzaren eta identitate etnikoen artean egin zuten lotura aipatuz.
|
2022
|
|
Une honetan,
|
hizkuntza
egoera aztertzeko eta urteko planifikazioa egin ahal izateko aplikazio bat eskaintzen zaie entitateei.
|
|
Bai Euskarari ziurtagiria duten enpresek, saltokiek eta era guztietako entitateek, edota eskuratu nahi duten guztiek, euren
|
hizkuntza
egoera aztertu behar dute; hortik abiatuta, urtean zehar garatu nahi dituzten helburuak proposatu behar dituzte. Une honetan, hizkuntza egoera aztertzeko eta urteko planifikazioa egin ahal izateko aplikazio bat eskaintzen zaie entitateei.
|
|
Bai Euskarari ziurtagiria duten enpresek, saltokiek eta era guztietako entitateek, edota eskuratu nahi duten guztiek, euren hizkuntza egoera aztertu behar dute; hortik abiatuta, urtean zehar garatu nahi dituzten helburuak proposatu behar dituzte. Une honetan,
|
hizkuntza
egoera aztertzeko eta urteko planifikazioa egin ahal izateko aplikazio bat eskaintzen zaie entitateei. Honen bidez, urteko helburuak adierazteaz gain, horiek gauzatu ahal izateko epe, baliabide eta arduradunak ere zehaztu ahal izaten dituzte.
|
|
Jarraian, 96 Lege Proiektuak hizkuntza kontuetan eragindako garapenak aztertuko ditugu, borondate politikoa erakusten baitu Quebeceko zerbitzu publikoetan, lantegietan eta komertzioetan zein enpresa munduan jarraitzeko. Lantoki horietako egungo
|
hizkuntz
egoera aztertuko dugu eta, halaber, Kartaren eguneratzearen testuingurua azalduko dugu. Ondoren, 2021eko maiatzean aurkeztu zenetik hona legea aplikatzetik salbuetsita egon diren esparruei buruz sortu diren eztabaidak dokumentatuko ditugu; hala nola, zenbait enpresa kategoria, hezkuntza orokorreko eta bokazio hezkuntzako ikastetxeetan goi mailako hezkuntza (cegep zentroak) eta etorkinentzako osasun zerbitzuak.
|
2023
|
|
Gazteak euskararen eszenatokian: erabileraren auzia (Soziolinguistika Klusterra, 2020), Euskal Herriko gaztetxoen
|
hizkuntz
egoera aztertzeko eredu orokorraren proposamena (Martínez de Luna, 2001), Antropología lingüística (Alessandro Duranti, 1997), Miquel Siguanen Biligüismo y lenguas en contacto (2001), La sociolingüstica (Richard Anthony Hudson, 1982) eta Maitena Etxebarriaren hainbat lan (1995).
|