Emaitzak: 7
2008 | ||
Deialdi honetan euskal soziolinguistikaren arloan garapen teorikoak lantzen dituzten lan hoberenak sarituko dira. Asmo horrekin, kontuan hartuko dira euskararen gaineko berariazko garapen teorikoak nahiz kanpoan landutako gerapenetatik abiatuta gure | hizkuntzaren egoera aztertzeko eta ulertzeko egokitzapenak. | |
1 Hausnartu sarien helburua euskal soziolinguistika teoriko edota metodologikoaren garapena eta berrikuntza da. Aurkezten diren lanak euskararen gaineko berariazko garapen teorikoak nahiz kanpoan landutako gerapenetatik abiatuta gure | hizkuntzaren egoera aztertzeko eta ulertzeko egokitzapenak izango dira. Lanak teorikoak, teorien aplikazioa edo ikerketa aplikatuen ildo berriak jasotzen direnak izango dira eta aurretik argitaratu gabeak. | |
2015 | ||
Guztien artean euskaren inguruko irudi eta diskurtsoak sortzen eta zabaltzen lagunduko zuten; tartean hizkuntza eta gizartearen arteko lotura estutuz. Tonu zein edukiz irudi eta diskurtso ezberdinak topatzen dira eragile hauek zabaltzen dituztenen artean, baina orokorrean esan daiteke euskararen aldeko zein aurkako irudi/ diskurtsoek hauskortasuna erabiltzen zutela | hizkuntzaren egoera aztertzeko eta baloratzeko. Paradoxikoa badirudi ere, hauskortasun hori hizkuntza bultzatzeko (salbatu beharra!) zein desagerrarazteko (zergarako salbatu?) aitzakia edo argudio bilakatu zen. | |
2016 | ||
Sektoreka eta lurraldeka | hizkuntzaren egoera aztertu ondoren, kasu bakoitzean liratekeen neurri normalizatzaileak zehaztu ziren, planean parte hartu zuten gizarte eragileek konpromiso zehatzak onartu eta praktikan jartzeko helburuarekin. | |
2017 | ||
Horretarako, bi ikuspuntu hartu zituzten aintzakotzat: lehena, | hizkuntzaren egoera aztertzeko erabiltzen ditugun hiru dimentsioak genituzke –hots, hiztuna, hizkuntza komunitatea eta lurraldea–; aldiz, bigarren ikuspuntua litzateke euskaltzaleen elkarteen egitekoari dagokiona: egin, eragin edo izan. | |
2018 | ||
Beraz, Iruñeko | hizkuntzaren egoera aztertzerakoan, atzerapenaren faktore berriak topatu ez ezik, faktore horien esperientzia praktikora hurbildu behar dugu begirada, eta hurbiltze horretan migrazioak dira, zalantzarik gabe, aldaketa horien eszenatoki garrantzitsuenetako bat. Iruñerako bidaian esperimentatzen zituen hiztunak, besteak beste, hizkuntza bakoitzaren abantaila eta desabantaila sozialak. | |
2019 | ||
" Ehunka | hizkuntzaren egoera aztertu duzu zure lanean. Euskararena ere bai? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 7 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntzaren | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 4 (0,03) |
Karmel aldizkaria | 1 (0,01) |
alea.eus | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza egoera | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza egoera aztertu | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |