2008
|
|
Bi hizkuntzen arteko desoreka estrukturala dinamikoa da, esan nahi baita mugikorra eta mugitzen dela. Bi
|
hizkuntzen
berezko posizioak betierekoak ez dira.
|
|
Azken hamarkadetan identitate kontzeptua hain erabilia izan da hainbesteren ahotan eta hainbestetan, non gerta daitekeen kontzeptuaren arrastorik ez geratzea, baldin eta batzuek eta besteek kontzeptuaren aztarnak berreskuratu eta kontzeptua berriro eraikitzen ez badute. Berreraikitze horien artean, garrantzi handia du
|
hizkuntza
berezko kultura ezaugarriak —bizituak edota bizitutzat irudikatuak— dituen autokontzientzia kolektibo baten adierazletzat hartzen duen kontzeptuak. Hizkuntza fundatzaile bihur daiteke, sarritan oso desberdinenak diren konfigurazio eta emaitzen arabera.
|
2009
|
|
Bertan sartzen dira, beraz, esparruok:
|
hizkuntzen
berezko edo, maizenik, ustezko tasunei buruz, hizkuntzen erabilerari buruz eta, azkenik, norbere taldeko edo beste hizkuntzako hiztunei buruzko iritzi jarrerak, bai eta jokabideak. Erabilera moduak ulertzeko eta erabileren zergatiak ezagutzeko funtsezkoa da, jakina, laugarren dimentsio hori.
|
2010
|
|
3 FranTziaKo legeriaren BilaKaera 20 urTe haueTan gai hori aldizkari honetan jorratu izan da (Coyos, Bat 67, Bat 70) 4 halere balio du datu nagusiak oroitaraztea eta azken gorabeherak azaltzea. hemen ere berriz bilakaera baikor batzuk izan direla ohartzen gara, nahiz eta eskualdetako
|
hizkuntzak
berezko legerik gabe egoten diren. ohartzen gara maila ideologikoaren hizkuntzen arteko desberdintza legeriaren desorekatasunean gauzatzen dela.
|
2013
|
|
Aldiz, badira beste irakasle batzuk hobekuntza nabarmenik sumatzen ez dutenak. Ahozko
|
hizkuntzak
berezko duen emozioen munduari dagokionean ikasleek aitortuaren kontrakoa jaso da; hauen arabera, zenbat eta adinez gorago, orduan eta urduriago sentitzen dira jendaurrean. Etorkizuneko ikerketatan kontuan hartzeko gaia izango da hau ere.
|
2016
|
|
Nago, hala ere, gizartea —euskaltzaleok barne— ez dela jabetu
|
hizkuntzak
berezkoa duen dimentsio sozialaz eta, hortaz, ezta bere esku hartzearen beharraz ere. Ardura euskalgintza sozial eta instituzionalaren gain uzten da, gaiari pentsatu bat eman gabe.
|
|
5 Txepetxek hizkuntzen ikasketa prozesu naturalaz ari denean dio haurrak
|
hizkuntzarekiko
berezko motibazioa garatzea honako bizipen hauen ondorio izan ohi dela: " es el resultado(...) de combinar lo útil con lo agradable, en un maridaje de lo lúdico con lo rentable" (Sánchez Carrión, 1987: 54).
|
2017
|
|
erdigunean den euskal identitatearen funts edo giltzarri, bertzelako identitate bati edo batzuei eransten zaien kolorea, eta abar. Jaiotzetik bertatik hizkuntzaren bitartez sozializatzen gara eta kultura barneratzen dugu. baina hizkuntza hautatu eta ikasten ahal dugu bizitzan zehar, eta, beraz,
|
hizkuntzak
berezkoaren eta ikasitakoaren arteko muga gainditzen du (urla, 2012: 67). beraz, hizkuntza identitate esentzialista baten logika baino, identitate performatibo batena bere egiten dute guraso horiek, bizitzan zehar eraiki eta eskuratzen ahal dena (hernández 2007:
|
2018
|
|
" Horregatik, euskara babestu eta normalizatzeko lana, Euskal Herriaren
|
hizkuntza
berezkoa eta komuna denez, lehenik, euskal botere publiko guztiei dagokie, baina euskal udalak bide erakusle izan behar dira eginkizun horretan. Ondorioz, lege honen asmoa da aitzindari izatea prozesu batean non botere publiko guztiek apustu irmoa egin behar baitute euskararen alde, haren normalizazio desiratua eta erabateko garapena galarazten edo oztopatzen duten trabak erauziz.
|
2022
|
|
Hain zuzen, marka azterketa honen bigarren urratsa. Asoziazio horiek funtzionalak(
|
hizkuntzaren
berezko ezaugarri gisa hartuak) edo sinbolikoak izan daitezke.
|