Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2008
‎Jakina, hizkuntzaren erabilera behin behinekoa edo aldian aldikoa edo tarteka martekakoa ez denean, gauzak aldatzen hasten dira. Hizkuntza bat modu sistematikoan erabiltzen badugu, batez ere hizkuntza horretan bizi baldin bagara, eta hizkuntza hori baldin badugu bizitzan egiten ditugun gauzak egiteko darabilgun zorioneko tresna, erne orduan. Orduan gauzak errotik aldatzen hasiak izango direlako.
2009
‎Erabilerak adierazten du, orobat, hiztunaren zer nolakoa ere, hizkuntzak, ikasi, erabiltzen diren neurrian baizik ezin direlako ikasi. Euskaldun izatea ez da euskara jakite kontua, maiz esan izan dugunez, hizkuntza bat modu akademikoan eta formalean (eskola, euskaltegia...) jakiteak besterik gabe ez duelako inor hizkuntza horretan sozializatu denik frogatzen. Hizkuntza bat bigarren hizkuntza gisa jakitea, berriz, izatez, atzerriko hizkuntza bat jakitearen antzekoa da oso (identitate exoglosikoa), eta hiztun horrek ez dio benetako ekarpenik egiten hizkuntza horren kulturari eta komunitateari:
2010
‎Motibazioa bilatzen da jarduera erakargarri eta atseginen bidez, non jolasa beti protagonista izango den eta eskolaurrea aktiboki parte hartuko duen. Abestiak, ipuinak, galdera eta erantzun jokoak edo irudi fitxak dira, besteak beste, txikienak beste hizkuntza batekin modu naturalean ohitzeko baliabideak. Etxean dauden gurasoek ikaskuntzan lagun dezakete.
2011
‎Nia irudimenezkoa izango litzateke eta inkontzientea hizkuntza baten moduan egituraturik legoke. Inkontzienteak adierazleak gorputzean txertatzen ditu eta hitzak sintoma bihurtzen ditu; sintoma hitzez osaturik dago.
‎Hiztegiak ezinbesteko tresna dira eskolan, hizkuntza bat modu egokian menderatzeko ezinbesteko tresna. Horiek erabiltzen ikastea ez da hitz edo hitz jakin bat aurkitzen jakitera mugatzen.
2012
‎Ben Hoyt Elebitasuna: lehenbailehen, hobeto Haur bat elebiduna izatea, beste hizkuntza bat modu naturalean bereganatzea, askoz errazagoa da ikaskuntza haurtzarotik hasten bada. Jaio zenetik bospasei urte bitarte, haurrak hizkuntza ikasteko funtsezko garuneko eremuak garatzen ditu, eta etapa hori aproposa da beste hizkuntza bat ikasteko.
2014
‎Perpaus batean bi kuantifikatzaileren presentziak irakurketa anbiguoak bultzaditzakeela ikusi berri dugu (hizkuntza batzuetan behintzat, ingelesa kasu). Euskaraz, ez du ematen gauzak horrela direnik, ez beti behintzat; izan ere, euskara besarkaduraharremanak ageriko sintaxian ezartzen dituen hizkuntza baten moduan deskribatuaizan da (cf. Etxeberria, 2002, 2012; ikus baita ere Elordieta, 2001).
2016
‎Man uharteko esperientziak erakutsi du zein garrantzitsua den galtzeko arriskuan dagoen bigarren hizkuntza bat modu eraginkorrean ikastea eta irakastea transmisioarekin jarraitu ahal izateko. Horrez gain, irakasteko prestakuntzak duen garrantzia azpimarratu du.
2017
‎Ez da naturala. Mugak ezartzen dizkiogu hizkuntzari, eta hizkuntza batek modu natural batean behar du izan bere tokia. Zonifikazioa dugun bitartean, ez dago normalizaziorako biderik.
2019
‎–Indarkeriazko ekintzek hizkuntza baten moduan jokatzen dute, ulertzen dutenekin funtzionatzen duena; ohartarazita daudenekin, hitz egiten dutenekin, enuntziaziozko ekintzan zuzenean parte hartu ez arren. (?) Galde dezagun, beraz:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia