2008
|
|
Jakina, hizkuntzaren erabilera behin behinekoa edo aldian aldikoa edo tarteka martekakoa ez denean, gauzak aldatzen hasten dira.
|
Hizkuntza
bat modu sistematikoan erabiltzen badugu, batez ere hizkuntza horretan bizi baldin bagara, eta hizkuntza hori baldin badugu bizitzan egiten ditugun gauzak egiteko darabilgun zorioneko tresna, erne orduan. Orduan gauzak errotik aldatzen hasiak izango direlako.
|
2009
|
|
Erabilerak adierazten du, orobat, hiztunaren zer nolakoa ere, hizkuntzak, ikasi, erabiltzen diren neurrian baizik ezin direlako ikasi. Euskaldun izatea ez da euskara jakite kontua, maiz esan izan dugunez,
|
hizkuntza
bat modu akademikoan eta formalean (eskola, euskaltegia...) jakiteak besterik gabe ez duelako inor hizkuntza horretan sozializatu denik frogatzen. Hizkuntza bat bigarren hizkuntza gisa jakitea, berriz, izatez, atzerriko hizkuntza bat jakitearen antzekoa da oso (identitate exoglosikoa), eta hiztun horrek ez dio benetako ekarpenik egiten hizkuntza horren kulturari eta komunitateari:
|
2010
|
|
Motibazioa bilatzen da jarduera erakargarri eta atseginen bidez, non jolasa beti protagonista izango den eta eskolaurrea aktiboki parte hartuko duen. Abestiak, ipuinak, galdera eta erantzun jokoak edo irudi fitxak dira, besteak beste, txikienak beste
|
hizkuntza
batekin modu naturalean ohitzeko baliabideak. Etxean dauden gurasoek ikaskuntzan lagun dezakete.
|
2011
|
|
Nia irudimenezkoa izango litzateke eta inkontzientea
|
hizkuntza
baten moduan egituraturik legoke. Inkontzienteak adierazleak gorputzean txertatzen ditu eta hitzak sintoma bihurtzen ditu; sintoma hitzez osaturik dago.
|
|
Hiztegiak ezinbesteko tresna dira eskolan,
|
hizkuntza
bat modu egokian menderatzeko ezinbesteko tresna. Horiek erabiltzen ikastea ez da hitz edo hitz jakin bat aurkitzen jakitera mugatzen.
|
2012
|
|
Ben Hoyt Elebitasuna: lehenbailehen, hobeto Haur bat elebiduna izatea, beste
|
hizkuntza
bat modu naturalean bereganatzea, askoz errazagoa da ikaskuntza haurtzarotik hasten bada. Jaio zenetik bospasei urte bitarte, haurrak hizkuntza ikasteko funtsezko garuneko eremuak garatzen ditu, eta etapa hori aproposa da beste hizkuntza bat ikasteko.
|
2014
|
|
Perpaus batean bi kuantifikatzaileren presentziak irakurketa anbiguoak bultzaditzakeela ikusi berri dugu (hizkuntza batzuetan behintzat, ingelesa kasu). Euskaraz, ez du ematen gauzak horrela direnik, ez beti behintzat; izan ere, euskara besarkaduraharremanak ageriko sintaxian ezartzen dituen
|
hizkuntza
baten moduan deskribatuaizan da (cf. Etxeberria, 2002, 2012; ikus baita ere Elordieta, 2001).
|
2016
|
|
Man uharteko esperientziak erakutsi du zein garrantzitsua den galtzeko arriskuan dagoen bigarren
|
hizkuntza
bat modu eraginkorrean ikastea eta irakastea transmisioarekin jarraitu ahal izateko. Horrez gain, irakasteko prestakuntzak duen garrantzia azpimarratu du.
|
2017
|
|
Ez da naturala. Mugak ezartzen dizkiogu hizkuntzari, eta
|
hizkuntza
batek modu natural batean behar du izan bere tokia. Zonifikazioa dugun bitartean, ez dago normalizaziorako biderik.
|
2019
|
|
–Indarkeriazko ekintzek
|
hizkuntza
baten moduan jokatzen dute, ulertzen dutenekin funtzionatzen duena; ohartarazita daudenekin, hitz egiten dutenekin, enuntziaziozko ekintzan zuzenean parte hartu ez arren. (?) Galde dezagun, beraz:
|