Emaitzak: 9
2009 | ||
Erabilerak adierazten du, orobat, hiztunaren zer nolakoa ere, hizkuntzak, ikasi, erabiltzen diren neurrian baizik ezin direlako ikasi. Euskaldun izatea ez da euskara jakite kontua, maiz esan izan dugunez, | hizkuntza bat modu akademikoan eta formalean (eskola, euskaltegia...) jakiteak besterik gabe ez duelako inor hizkuntza horretan sozializatu denik frogatzen. Hizkuntza bat bigarren hizkuntza gisa jakitea, berriz, izatez, atzerriko hizkuntza bat jakitearen antzekoa da oso (identitate exoglosikoa), eta hiztun horrek ez dio benetako ekarpenik egiten hizkuntza horren kulturari eta komunitateari: | |
2010 | ||
Motibazioa bilatzen da jarduera erakargarri eta atseginen bidez, non jolasa beti protagonista izango den eta eskolaurrea aktiboki parte hartuko duen. Abestiak, ipuinak, galdera eta erantzun jokoak edo irudi fitxak dira, besteak beste, txikienak beste | hizkuntza batekin modu naturalean ohitzeko baliabideak. Etxean dauden gurasoek ikaskuntzan lagun dezakete. | |
2011 | ||
Nia irudimenezkoa izango litzateke eta inkontzientea | hizkuntza baten moduan egituraturik legoke. Inkontzienteak adierazleak gorputzean txertatzen ditu eta hitzak sintoma bihurtzen ditu; sintoma hitzez osaturik dago. | |
Hiztegiak ezinbesteko tresna dira eskolan, | hizkuntza bat modu egokian menderatzeko ezinbesteko tresna. Horiek erabiltzen ikastea ez da hitz edo hitz jakin bat aurkitzen jakitera mugatzen. | |
2012 | ||
Ben Hoyt Elebitasuna: lehenbailehen, hobeto Haur bat elebiduna izatea, beste | hizkuntza bat modu naturalean bereganatzea, askoz errazagoa da ikaskuntza haurtzarotik hasten bada. Jaio zenetik bospasei urte bitarte, haurrak hizkuntza ikasteko funtsezko garuneko eremuak garatzen ditu, eta etapa hori aproposa da beste hizkuntza bat ikasteko. | |
2014 | ||
Perpaus batean bi kuantifikatzaileren presentziak irakurketa anbiguoak bultzaditzakeela ikusi berri dugu (hizkuntza batzuetan behintzat, ingelesa kasu). Euskaraz, ez du ematen gauzak horrela direnik, ez beti behintzat; izan ere, euskara besarkaduraharremanak ageriko sintaxian ezartzen dituen | hizkuntza baten moduan deskribatuaizan da (cf. Etxeberria, 2002, 2012; ikus baita ere Elordieta, 2001). | |
2016 | ||
Man uharteko esperientziak erakutsi du zein garrantzitsua den galtzeko arriskuan dagoen bigarren | hizkuntza bat modu eraginkorrean ikastea eta irakastea transmisioarekin jarraitu ahal izateko. Horrez gain, irakasteko prestakuntzak duen garrantzia azpimarratu du. | |
2017 | ||
Ez da naturala. Mugak ezartzen dizkiogu hizkuntzari, eta | hizkuntza batek modu natural batean behar du izan bere tokia. Zonifikazioa dugun bitartean, ez dago normalizaziorako biderik. | |
2019 | ||
–Indarkeriazko ekintzek | hizkuntza baten moduan jokatzen dute, ulertzen dutenekin funtzionatzen duena; ohartarazita daudenekin, hitz egiten dutenekin, enuntziaziozko ekintzan zuzenean parte hartu ez arren. (?) Galde dezagun, beraz: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 9 (0,06) |
Lehen forma
hizkuntza | 9 (0,06) |
Argitaratzailea
Consumer | 3 (0,02) |
UEU | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Hitza | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza bat | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza bat modu | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |