Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2000
‎Honen ardura hartu zuen Fourccroy ko Kondeak hezkuntza sistemaren honako egituraketa proposatu zuen85: oinarrizko eskolak, udalen kontrolpean baina, Estatuaren begiradapean; bigarren irakaskuntza (esku pribatuetan egon zitekeena, baina Estatuak kontrolatuta); lizeoak86, eskola zentralen ordezko institutu moduan; eta azkenik, beste hiru maila horien buru gisa, eskola espezializatuak. Baina Napoleon-en garai honek eskaintzen duen erreferentziarik garrantzitsuena, inongo zalantzarik gabe, unibertsitatearena da87; kontzepzio politikoak zuzentzeko nahia gauzatu ahal izateko, 1806an unibertsitate inperiala sortzeko asmoa iragarri zen, Estatuko hezkuntza sail modura, bakarra eta zeharo zentralizatua:
2004
‎Era zientifikoago batean esateko, azpi errealitatea errealitate objektiboenholograman, destolestu? egiten da hiru maila nagusitan, eta hiru maila horiek eurengenesi horretara, birtolestu, egiten dira aurrekoa erantsiz, baina baita gaindituz ere.Orain, marko zientifiko honetan egite ekonomikoaren ulermena aurrera nola eraman dugu erronka nagusia.
2007
‎Eragileak goi kulturan, herri kulturan edo masa kulturan aritzeko metodologiaegokitua erabili behar du, bakoitzaren arabera hiru maila horietan bereizi beharduen prozesua mantentzeko. Bestela, eragin ordez, desbideratu eta oztopatubesterik ez du egingo.
2009
‎Azpimarratzekoa da eredu psikosozialean ez dela proposatzen maila bakoitzaren eragin banakakoa, hau da, nahaste bat maila biologikoan esplikatuko dugu, eta beste nahaste edo problema bat maila psikologikoan edo sozialean; oso bestela, proposatu egiten da edozein osasun arazotan maila guztiek eragingo dutela etaeragingo diotela elkarri, beren eraketa hierarkikoaren ondorioz (ikusi 2 irudia). Azpimarratu behar da, orobat, eredu biopsikosozialean ez dela esaten arazo medikoen jatorria biologikoa, psikologikoa edo soziala denik, hiru mailok eragiten dutelabaizik, kausa aniztasun baten ikuspegitik. Osasun arazo bat ulertu nahi badugu, eredu biopsikosozialaren arabera gizakiaren hiru maila horien eragina etaelkarreragina kontuan hartu dira, hanka motz geratu nahi ez bada.
‎Esan dugun bezala, sintoma fisikoek maila biologiko, psikologiko eta sozialareneragina jasoko dute beren hautemate prozesuan. Hiru maila horietan generoarenaraberako desberdintasunak aurkitu dira. Ikus ditzagun zein diren desberdintasunhoriek.
2010
‎Horregatik argudiatzen du pobreziaren aurkako politikak etaestrategiak hiru mailatan eragin behar dutela eraginkorrak izateko: maila makroekonomikoan, maila ertaineko politika instituzionaletan, eta maila mikroekonomikoko esku hartzeetan; eta hiru maila horietan hartutako neurrien arteko koordinaziorik eza izan da aurreko GBE en pobreziaren aurkako politiken eraginkortasunik ezaren zergati nagusia.
2012
‎Kalitatea ziurtatzeko neurriak zehazteko, hiru maila horiei erreparatu behar zaie. Izan ere, egileek kalitatearen bitartez etengabeko hobekuntza bermatu nahi dute.
2015
‎Ekologian maila nagusienak, txikienetik hasita, organismoak inurri bat, komunitatea edo populazioa inurri taldea, eta bere testuingurua, mundua, planetari buruz hitz egiten da, hiru planeta behar ditugu. Hizkuntzen kudeaketaegiterakoan ere, hiru maila horiek nagusi direla iruditzen zait: norbanakoa hiztuna, hiztunkomunitatea taldeari buruz ari gara, eskubide kolektiboei buruz ere hitz egin dezakegu, etamundua ekosistema, testuinguruak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia