Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2010
‎Ipar Euskal Herriko AEK k ikasleen matrikulazio fitxak Euskaltzaindiaren eskuetan ezarri ditu, hiru ikasturte hauei dagozkienak: , 20022003 eta Fitxa horiek bakar bakarrik ikerketa honetarako erabili dira, betiere izaera pertsonaleko datuen babesari buruz indarrean dauden arautegiak errespetatuz.
‎Ikuspegi diakronikoa izanen dugu ere, hiru ikasturte ezberdin hauek aztertuko baititugu: , eta.
‎Orotara, hiru ikasturte horietan bete izan diren 2837 fitxetarik 2607 ikasle fitxa baliatzeko gai izan gara: 1995 835 fitxa, 2002 893 fitxa eta 2008 879 fitxa.
‎Azken ohar bat. Hautatu ditugun hiru ikasturte horien arteko unea aski zabala izanik ere, gerta daiteke ikasle berdina ager daitekeela, hiru urte horietarik bi aldiz segidan: 1995 arte 7 urte ditugu eta 20022003tik arte 6 urte.
‎Ikasleak AEKren urratsen arabera: kopuruak hiru ikasturteak bildurik (zenbakitan,%)
‎AEKko ikasleen hizkuntza gaitasunak eta Europako Erreferentzia Markoa, hiru ikasturteetan
Hiru ikasturteak alderatzen baditugu gero eta proportzio berdintasun gehiago bada ikasle herritarren eta etorkinen artean. Ikasturte bakoitz, 100 ikasle hartuz, hona nola banatzen diren herritarrak eta etorkinak:
Hiru ikasturteen bataz bestekoa bilatzen badugu, herriko ikasleen eta etorkinen arteko ezberdintasuna doi bat herrikoen abantailetan da: 100 ikasleetan 58 herrikoak dira eta 42 kanpokoak.
Hiru ikasturteak
‎Halere hiru ikasturteetako emaitza gordinak orokorrean hartuz, jatorri ezberdintasuna (1514? 1093= 401) askoz genero ezberditasuna (1384? 1223= 161) baino handiagoa da.
Hiru ikasturteak
Hiru ikasturteak orokorrean hartuz, ohargarri da genero proportzioa kasik berdina dela herritarretan eta etorkinetan: 100 ikasletan 53 emazte eta 47 gizon.
Hiru ikasturteak
‎Emaitza gordinak ikasturte bakoitzarentzat agertzen dira eta gero orokorki, hiru ikasturteak metatuz. Erantzunik eman ez dutenak 179 ziren.
Hiru ikasturteak
Hiru ikasturteen arteko konparaketa bat egiten badugu, ohartzen gara orokorrean erantzun duten ikasleen kopurua 63 ikaslez handiagotu dela. Baina herriko ikasleak kasik 80ez guttiagotu direlarik, etorkinak 140ez emendatu dira.
‎Adinarteak konparatzen baditugu, hiru ikasturteak metatuz, 25 urtekoak dira jendetsuenak, gero 35 urtekoak, hirugarrenik zaharrenenak, eta azkenik gazteenenak. Ordena kantitatibo bera aurkitzen da orokorki 2002an eta 2008an, baina 1995ean zaharrenen multzoa zen ttipiena.
‎Baditugu kasik ikasle guztien adinak. Beraz batez besteko adina aurki dezakegu herriko ikasleentzat, etorkinentzat, orokorki, ikasturte bakoitzarentzat eta hiru ikasturteak metatuz. Gauza bera egin genezake batez besteko adin teorikoak erabiliz, dakigularik zenbat ikasle diren aipatu kategoria bakoitzean.
Hiru ikasturteak
Hiru ikasturteak metatuz erran dezakegu adinarte gazteena kasik 4 aldiz jendetsuago dela herrikoetan ezinez eta etorkinetan (%26 versus %7). Alderantziz adinarte zaharrena kasik 2 aldiz jendetsuago da etorkinetan (%29 versus %16).
‎Era orokorrean etorkinak herrikoak baino zaharrago dira. Eta bi multzoetan, hiru ikasturteetan zehar, ikasleen adina emendatzen da.
Hiru ikasturteak
Hiru ikasturteak metatuz, nabari da, ikasle gazte gehienak herritarrak direla. 16 urteko ikasleetan etorkinak %16 dira, herrikoak baino 5etan guttiago.
Hiru ikasturteak
‎AEKko ikasleen lan egoera hiru ikasturteak hartuz
‎Ikus dezagun jatorriaren araberako multzo bakoitzean eta orokorki ehun ikasleen artean zenbat diren lanean, erretretan eta lan gabezian. Hiru ikasturteak aztertuz, ikusiko dugu zer aldaketa gertatu den 1995tik 2008 arte.
Hiru ikasturteak
‎Aldiz erretretan direnak gero eta gehiago dira. Hiru ikasturteetan ikasle etorkin gehiago bada erretretan eta langabezian herrikoei konparatuz.
‎Ikus dezagun lan egoera bakoitzean ehun ikasleen artean zenbat diren herrikoak eta zenbat etorkinak. Hiru ikasturteak aztertuz, ikusiko dugu zer aldaketa gertatu den 1995tik 2008 arte.
Hiru ikasturteak
Hiru ikasturteak
‎Hirugarren sektoreko ikasleak gehiengo handian daude hiru ikasturteetan, bereziki 2008, non ere ikasleen hiru laurdenetara heltzen baitira.
‎INSEEren hiru errolden batez bestekoa ateratuz eta AEKko hiru ikasturterenak berdintasunak nabari dira bigarren eta hirugarren sektoreetan ehuneko bizpahiru pundu gora-behera: %22 eta %71 versus %25 eta %72 hurrenez hurren.
Hiru ikasturteak
‎Taula honetan adibidetzat hartu ditugun 300 ikasleak aurkezten ditugu, hiru ikasturteak metatuz. Ikus dezagun zer nolako lanbideak agertzen diren zerrendatu ditugun 8 languneetan.
‎Ohiko metodoari jarraikiz herrikoen eta etorkinen kopuruak bereizi ditugu bi talde horien ezaugarriak azaltzeko. Hiru ikasturteen arteko balizko berezitasunak ere aztertu ditugu, urtean, urtean eta urtean izan daitezkeenak beraz.
‎Urtekako datuen analisatzeak ez digu emaitza berezirik ekarten, hiru ikasturteetako datuak gutxi gorabehera berdinak dira.
‎Lehen zutabeko zenbakiek eta zenbaki multzoek hizkuntzak identifikatzen dituzte. Hiztunak hiru zutabetan kontatuak dira, herrikoak, etorkinak eta hiru ikasturteetako ikasle guztiak.
‎Hona hizkuntza bakoitzarentzat hiztunen kopurua ordenan, hiru ikasturteetako ikasleak bilduz, herrikoak eta etorkinak bereiziz.
‎Hizkuntza gaitasuna aztertuko dugu hiru ikasturteetan zehar ikusteko aldaketarik agertzen den. Herriko ikasleak eta etorkinak bereizten ditugu.
Hiru ikasturteak
‎Ikasle guziak kontuan hartzen baditugu, aipatu bi hizkuntza gaitasunetan elebakarren multzoa da ahulena, hiztunen herena, %33 lehen ikasturtean eta gero 3 pundu gehiago. Beraz elebidunak edo eleaskodunak gehiengo handian dira hiru ikasturteetan zehar, %67 eta %64 artean. Ikasturte orotan gaztelaniadunak ingelesdunak baino gehiago dira, baina bien arteko proportzioa ttipituz doa:
‎Orain herriko ikasleak eta ikasle etorkinak alderatzen baditugu, ezberdintasun handiak agertzen dira. Hiru ikasturteetan, frantsesdun elebakarren ehunekoa ahulago da ikasle etorkinetan 14 punduz lehen ikasturtean, 5 punduz bigarrenean eta 11 punduz hirugarrenean. Bataz beste% 29 elebakar dira ikasle etorkinetan eta %39 herrikoetan.
Hiru ikasturteetan zehar, AEKko ikasleen familiak zerrendatu ditugu, hizkuntza giroaren arabera: familia euskaldunak, linguistikoki mistoak eta erdaldunak.
Hiru ikasturteak
Hiru ikasturteetan zehar, familia euskaldunen eremuan Euskal Herrian sortuak diren ikasleak beti gehiengoan daude ikasle etorkinei konparatuz. Bainan bilakaeran herriko ikasleak gero eta gutiago dira, ikasle etorkinak gero eta gehixago direlarik.
‎Denbora berean, familia mistoen edo elebidunen alorrean ere herriko ikasleak etorkinak baino gehiago dira hiru ikasturteetan. Baina hemen bi kurbak, herritarrena eta etorkinena, petik gora doaz eta bien arteko ezberdintasuna ttipitzen da:
‎Orain hiru ikasturteetako ikasle guztiak aztergaitzat hartuko ditugu, taula orokor batean eta araberako grafikoan.
Hiru ikasturteak
‎Baina hiru ikasturteetako ikasle guztiak biltzen baditugu, jatorria kontuan hartu gabe, ohartzen gara familietako hizkuntza giroen oreka kasik matematikoa dela, zenbaki gordinetan eta are gehiago ehunekotan:
‎Aztertzen ditugun hiru ikasturteen denboran, hiru inkesta soziolinguistiko egin ziren Euskal Herri osoan, Eusko Jaurlaritzaren zuzendaritzapean (1996ean, 2001ean eta 2006an). Interesgarria litzateke, Iparraldeko emaitzak konparatzea AEKko ikasleei buruzko ikerketa honekin.
Hiru ikasturteetako ikasle guztiak kontuan hartuz, familia euskaldunak, erdaldunak eta elebidunak hein berean daude, herenaren heinean.
‎Aztertzen ditugun hiru ikasturteen denboran, hiru inkesta soziolinguistiko egin ziren Euskal Herri osoan, Eusko Jaurlaritzaren zuzendaritzapean.
‎Ondoko taulako lehen zutabean zerrendatu ditugu AEKko hiru ikasturteetan egin bilketak ikasleen familietako, lagunarteetako eta lankideetako hizkuntza giroak aztertuz. Denbora berean egin ziren hiru inkesta soziolinguistikoak zerrendatu ditugu ere (1996an, 2001ean eta 2006an).
‎Hain zuzen, ikasturte bakoitz, ikasleek informazio fitxak betetzen dituzte. Holaxet argibide anitz bildu dira, molde anonimoan, hiru ikasturteetan zehar, 19951996an, 2002 eta 2008. Hiru alor jorratu dira.
‎Nolakoak dira euskara ikasten duten etorkin helduak? Hiru ikasturteetan, etorkinak bertakoak baino gutiago dira baina ezberdintasuna leuntzen ari da: 1995ean etorkinak heren bat ziren, herrikoak bi heren; 2008an %48 eta %52 hurrenez hurren.
‎Ikasleak gero eta zaharragoak dira. Hiru ikasturteetako batez besteko adinak 35, 39 eta 42 urtekoak dira. Eta beti etorkinak herrikoak baino zaharrago dira.
‎Baina, normal den bezala, ikasle, etorkinak familia erdaldunetakoak dira gehiengo handi batean eta herrikoak, familia euskaldunetakoak gehiengo ttipi batean. Baina hiru ikasturteetan, zehar familien euskalduntasuna aldatu da. Ikasle etorkinen familiak gero eta, euskaldunago dira bi bilakabideetan, familia erdaldunak gutiago dira (%72, 1995, %59 2002, %47 2008) eta familia elebidunak gehiago (%16, %27, %39).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia