2002
|
|
Komunikazio hau idazten den unerako,
|
hiru
ikasturteko bizitza izan duCV/ CBk, eta jarraian erakusten den irudian ikus daitekeen bezala, etengabekohazkuntza izan du:
|
2005
|
|
2007 ikasturtean, 504 ikastetxek hartuko dute parte, eta 110.000 ikaslek baino gehiagok. Ministerioaren konpromisoa Testuliburuek gutxienez
|
hiru
ikasturteko indarraldia izanen dute Lehen Hezkuntzan eta lau ikasturtekoa Bigarren Hezkuntzan, haien narriadura mailak berrerabiltzeko aukerarik ematen ez badu. Hezkuntza sailburuak ohartarazi duenez, bere sailak kalkulatu du, agertoki berri horretan (LOE sendotuta dagoelarik), Generalitateak 14 milioi euro inguruko inbertsioa egin duela liburuak berrerabiltzeko.
|
|
Hezkuntzaren Lege Organikoaren aurreproiektuan, PNAPIren arabera, DBHko lehen
|
hiru
ikasturteetan Teknologia irakasgaiaren parte izatea aurreikusten da.
|
|
Informatikako Irakasleen Elkarteen Plataforma Nazionalak (PNAPI) Hezkuntzari buruzko Lege berriak arlo horretako espezialistek diziplina hori ematea aurreikusten duela aldarrikatzen du. Jakinarazpen batean, PNAPIk adierazi du eskakizun hori “aho bateko errekerimendu soziala eta politikoa” dela, eta gogorarazi du Hezkuntzari buruzko Lege Organikoaren (LOE) aurreproiektuak “bereizi gabe” sustatzen duela DBHko lehen
|
hiru
ikasturteetan informatika “askoz zehaztugabeagoa” den beste irakasgai baten zati izatea, eta horren irakaskuntza teknologia irakasleei dagokiela. Plataforma horren arabera, LOEk “baimena ematen du” irakasgai hori teknologian eta informatikan banatzeko, baina “bistan da hori Teknologiako Irakasleen irakasgaiaren sakrifizio esklusiboaren kontura izango litzatekeela”.
|
2006
|
|
Araban ikasle etorkinen %75 A ereduan eskolatzen den bitartean, Gipuzkoan %18 besterik ez da eredu horretan eskolatzen. Hala ere, azken
|
hiru
ikasturtetan 9 puntu jaitsi da A ereduko ikasleen portzentajea EAEn. 2003 ikasturtearen hasieran %58 zegoen eskolatua A ereduan eta 2005 ikasturtean %49, 6 Beraz, indarrean jarritako neurriek eragina izan dutela uste dugu, eta datozen urteetan jaitsiera handiagoa izango dutelako itxaropena daukagu.
|
2008
|
|
Ingelesa ikasteko eredu goiztiarrari jarraitu dioten ikasleek emaitza kaskarragoak lortu dituzte ingelesez gaitasun komunikatiboaren osagaietan. Nabarmentzekoa da
|
hiru
ikasturte gehiagotan ingelesa ikasten aritutakoek, beste taldekoek baino emaitza okerragoak lortu dituztela. Hala ere, aldagai indibidualek pisu handia dute beste hizkuntzetako emaitzei begiratuz gero, askotan emaitza kaskarragoa lortzen baitute 5 urterekin hasitakoek.
|
|
lehen
|
hiru
ikasturteak
|
2009
|
|
Master baten prezioa Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparrura egokitutako master ofizialeko ikasketek harrera ona izan dute Espainiako ikasleen artean, duela
|
hiru
ikasturte hasi zirenetik. Titulu horien izaera ofiziala da autonomia erkidego bakoitzak oro har finkatutako ikasketen prezio publikoak eta zerbitzu akademikoengatiko eskubideak izatea, Unibertsitate Politikaren Konferentzia Orokorrak ikasturte bakoitzerako ezarritako mugen barruan.
|
|
Legeak ezarritako aldaketa nabarmenak tarteko,
|
hiru
ikasturteko epea eman zuten hura eskoletan ezartzeko. Aplikazio egutegiari jarraiki, aurten amaituko da legea erabat betetzeko garaia.
|
2010
|
|
...dela medio. horrek ez luke berez euskarazko irakaskuntza ahuldu behar (ikastola batzuek aspaldian hasia dute ingelesa indartzeko bidea), baina nafarroako gobernuak ingelesa erabili du nazioarteko hizkuntza baten eta euskararen arteko dilema faltsua sortzeko, atzerriko hizkuntzaren indartzea euskararekin bateragarri ez eginez eta, anitzetan, gurasoak euskara ala ingelesa hautatzeko kinkan paratuz.
|
hiru
ikasturtetan til eredua %4, 7 izatera iritsi da, horren barnean a eta d ereduko lerroak ere badaudela. immigrazioaren aitzineko hizkuntza politika estrategikoari dagokionez, nafarroako gobernuak atzerriko jatorria duen populazioa euskarara erakarri eta etorkin belaunaldi gazteak euskaraz bertakotzeko deus ere ez du egin. izan ere, ikasturtean etorkinak nafar ikasleen %2, 3 ziren eta 2006 aldiz, %...
|
|
Ipar Euskal Herriko AEK k ikasleen matrikulazio fitxak Euskaltzaindiaren eskuetan ezarri ditu,
|
hiru
ikasturte hauei dagozkienak: , 20022003 eta Fitxa horiek bakar bakarrik ikerketa honetarako erabili dira, betiere izaera pertsonaleko datuen babesari buruz indarrean dauden arautegiak errespetatuz.
|
|
Ikuspegi diakronikoa izanen dugu ere,
|
hiru
ikasturte ezberdin hauek aztertuko baititugu: , eta.
|
|
Orotara,
|
hiru
ikasturte horietan bete izan diren 2837 fitxetarik 2607 ikasle fitxa baliatzeko gai izan gara: 1995 835 fitxa, 2002 893 fitxa eta 2008 879 fitxa.
|
|
Azken ohar bat. Hautatu ditugun
|
hiru
ikasturte horien arteko unea aski zabala izanik ere, gerta daiteke ikasle berdina ager daitekeela, hiru urte horietarik bi aldiz segidan: 1995 arte 7 urte ditugu eta 20022003tik arte 6 urte.
|
|
Ikasleak AEKren urratsen arabera: kopuruak
|
hiru
ikasturteak bildurik (zenbakitan,%)
|
|
AEKko ikasleen hizkuntza gaitasunak eta Europako Erreferentzia Markoa,
|
hiru
ikasturteetan
|
|
|
Hiru
ikasturteak alderatzen baditugu gero eta proportzio berdintasun gehiago bada ikasle herritarren eta etorkinen artean. Ikasturte bakoitz, 100 ikasle hartuz, hona nola banatzen diren herritarrak eta etorkinak:
|
|
|
Hiru
ikasturteen bataz bestekoa bilatzen badugu, herriko ikasleen eta etorkinen arteko ezberdintasuna doi bat herrikoen abantailetan da: 100 ikasleetan 58 herrikoak dira eta 42 kanpokoak.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
Halere
|
hiru
ikasturteetako emaitza gordinak orokorrean hartuz, jatorri ezberdintasuna (1514? 1093= 401) askoz genero ezberditasuna (1384? 1223= 161) baino handiagoa da.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteak orokorrean hartuz, ohargarri da genero proportzioa kasik berdina dela herritarretan eta etorkinetan: 100 ikasletan 53 emazte eta 47 gizon.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
Emaitza gordinak ikasturte bakoitzarentzat agertzen dira eta gero orokorki,
|
hiru
ikasturteak metatuz. Erantzunik eman ez dutenak 179 ziren.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteen arteko konparaketa bat egiten badugu, ohartzen gara orokorrean erantzun duten ikasleen kopurua 63 ikaslez handiagotu dela. Baina herriko ikasleak kasik 80ez guttiagotu direlarik, etorkinak 140ez emendatu dira.
|
|
Adinarteak konparatzen baditugu,
|
hiru
ikasturteak metatuz, 25 urtekoak dira jendetsuenak, gero 35 urtekoak, hirugarrenik zaharrenenak, eta azkenik gazteenenak. Ordena kantitatibo bera aurkitzen da orokorki 2002an eta 2008an, baina 1995ean zaharrenen multzoa zen ttipiena.
|
|
Baditugu kasik ikasle guztien adinak. Beraz batez besteko adina aurki dezakegu herriko ikasleentzat, etorkinentzat, orokorki, ikasturte bakoitzarentzat eta
|
hiru
ikasturteak metatuz. Gauza bera egin genezake batez besteko adin teorikoak erabiliz, dakigularik zenbat ikasle diren aipatu kategoria bakoitzean.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteak metatuz erran dezakegu adinarte gazteena kasik 4 aldiz jendetsuago dela herrikoetan ezinez eta etorkinetan (%26 versus %7). Alderantziz adinarte zaharrena kasik 2 aldiz jendetsuago da etorkinetan (%29 versus %16).
|
|
Era orokorrean etorkinak herrikoak baino zaharrago dira. Eta bi multzoetan,
|
hiru
ikasturteetan zehar, ikasleen adina emendatzen da.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteak metatuz, nabari da, ikasle gazte gehienak herritarrak direla. 16 urteko ikasleetan etorkinak %16 dira, herrikoak baino 5etan guttiago.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
AEKko ikasleen lan egoera
|
hiru
ikasturteak hartuz
|
|
Ikus dezagun jatorriaren araberako multzo bakoitzean eta orokorki ehun ikasleen artean zenbat diren lanean, erretretan eta lan gabezian.
|
Hiru
ikasturteak aztertuz, ikusiko dugu zer aldaketa gertatu den 1995tik 2008 arte.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
Aldiz erretretan direnak gero eta gehiago dira.
|
Hiru
ikasturteetan ikasle etorkin gehiago bada erretretan eta langabezian herrikoei konparatuz.
|
|
Ikus dezagun lan egoera bakoitzean ehun ikasleen artean zenbat diren herrikoak eta zenbat etorkinak.
|
Hiru
ikasturteak aztertuz, ikusiko dugu zer aldaketa gertatu den 1995tik 2008 arte.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
Hirugarren sektoreko ikasleak gehiengo handian daude
|
hiru
ikasturteetan, bereziki 2008, non ere ikasleen hiru laurdenetara heltzen baitira.
|
|
INSEEren hiru errolden batez bestekoa ateratuz eta AEKko
|
hiru
ikasturterenak berdintasunak nabari dira bigarren eta hirugarren sektoreetan ehuneko bizpahiru pundu gora-behera: %22 eta %71 versus %25 eta %72 hurrenez hurren.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
Taula honetan adibidetzat hartu ditugun 300 ikasleak aurkezten ditugu,
|
hiru
ikasturteak metatuz. Ikus dezagun zer nolako lanbideak agertzen diren zerrendatu ditugun 8 languneetan.
|
|
Ohiko metodoari jarraikiz herrikoen eta etorkinen kopuruak bereizi ditugu bi talde horien ezaugarriak azaltzeko.
|
Hiru
ikasturteen arteko balizko berezitasunak ere aztertu ditugu, urtean, urtean eta urtean izan daitezkeenak beraz.
|
|
Urtekako datuen analisatzeak ez digu emaitza berezirik ekarten,
|
hiru
ikasturteetako datuak gutxi gorabehera berdinak dira.
|
|
Lehen zutabeko zenbakiek eta zenbaki multzoek hizkuntzak identifikatzen dituzte. Hiztunak hiru zutabetan kontatuak dira, herrikoak, etorkinak eta
|
hiru
ikasturteetako ikasle guztiak.
|
|
Hona hizkuntza bakoitzarentzat hiztunen kopurua ordenan,
|
hiru
ikasturteetako ikasleak bilduz, herrikoak eta etorkinak bereiziz.
|
|
Hizkuntza gaitasuna aztertuko dugu
|
hiru
ikasturteetan zehar ikusteko aldaketarik agertzen den. Herriko ikasleak eta etorkinak bereizten ditugu.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
Ikasle guziak kontuan hartzen baditugu, aipatu bi hizkuntza gaitasunetan elebakarren multzoa da ahulena, hiztunen herena, %33 lehen ikasturtean eta gero 3 pundu gehiago. Beraz elebidunak edo eleaskodunak gehiengo handian dira
|
hiru
ikasturteetan zehar, %67 eta %64 artean. Ikasturte orotan gaztelaniadunak ingelesdunak baino gehiago dira, baina bien arteko proportzioa ttipituz doa:
|
|
Orain herriko ikasleak eta ikasle etorkinak alderatzen baditugu, ezberdintasun handiak agertzen dira.
|
Hiru
ikasturteetan, frantsesdun elebakarren ehunekoa ahulago da ikasle etorkinetan 14 punduz lehen ikasturtean, 5 punduz bigarrenean eta 11 punduz hirugarrenean. Bataz beste% 29 elebakar dira ikasle etorkinetan eta %39 herrikoetan.
|
|
|
Hiru
ikasturteetan zehar, AEKko ikasleen familiak zerrendatu ditugu, hizkuntza giroaren arabera: familia euskaldunak, linguistikoki mistoak eta erdaldunak.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
|
Hiru
ikasturteetan zehar, familia euskaldunen eremuan Euskal Herrian sortuak diren ikasleak beti gehiengoan daude ikasle etorkinei konparatuz. Bainan bilakaeran herriko ikasleak gero eta gutiago dira, ikasle etorkinak gero eta gehixago direlarik.
|
|
Denbora berean, familia mistoen edo elebidunen alorrean ere herriko ikasleak etorkinak baino gehiago dira
|
hiru
ikasturteetan. Baina hemen bi kurbak, herritarrena eta etorkinena, petik gora doaz eta bien arteko ezberdintasuna ttipitzen da:
|
|
Orain
|
hiru
ikasturteetako ikasle guztiak aztergaitzat hartuko ditugu, taula orokor batean eta araberako grafikoan.
|
|
|
Hiru
ikasturteak
|
|
Baina
|
hiru
ikasturteetako ikasle guztiak biltzen baditugu, jatorria kontuan hartu gabe, ohartzen gara familietako hizkuntza giroen oreka kasik matematikoa dela, zenbaki gordinetan eta are gehiago ehunekotan:
|
|
Aztertzen ditugun
|
hiru
ikasturteen denboran, hiru inkesta soziolinguistiko egin ziren Euskal Herri osoan, Eusko Jaurlaritzaren zuzendaritzapean (1996ean, 2001ean eta 2006an). Interesgarria litzateke, Iparraldeko emaitzak konparatzea AEKko ikasleei buruzko ikerketa honekin.
|
|
|
Hiru
ikasturteetako ikasle guztiak kontuan hartuz, familia euskaldunak, erdaldunak eta elebidunak hein berean daude, herenaren heinean.
|
|
Aztertzen ditugun
|
hiru
ikasturteen denboran, hiru inkesta soziolinguistiko egin ziren Euskal Herri osoan, Eusko Jaurlaritzaren zuzendaritzapean.
|
|
Ondoko taulako lehen zutabean zerrendatu ditugu AEKko
|
hiru
ikasturteetan egin bilketak ikasleen familietako, lagunarteetako eta lankideetako hizkuntza giroak aztertuz. Denbora berean egin ziren hiru inkesta soziolinguistikoak zerrendatu ditugu ere (1996an, 2001ean eta 2006an).
|
|
Hain zuzen, ikasturte bakoitz, ikasleek informazio fitxak betetzen dituzte. Holaxet argibide anitz bildu dira, molde anonimoan,
|
hiru
ikasturteetan zehar, 19951996an, 2002 eta 2008. Hiru alor jorratu dira.
|
|
Nolakoak dira euskara ikasten duten etorkin helduak?
|
Hiru
ikasturteetan, etorkinak bertakoak baino gutiago dira baina ezberdintasuna leuntzen ari da: 1995ean etorkinak heren bat ziren, herrikoak bi heren; 2008an %48 eta %52 hurrenez hurren.
|
|
Ikasleak gero eta zaharragoak dira.
|
Hiru
ikasturteetako batez besteko adinak 35, 39 eta 42 urtekoak dira. Eta beti etorkinak herrikoak baino zaharrago dira.
|
|
Baina, normal den bezala, ikasle, etorkinak familia erdaldunetakoak dira gehiengo handi batean eta herrikoak, familia euskaldunetakoak gehiengo ttipi batean. Baina
|
hiru
ikasturteetan, zehar familien euskalduntasuna aldatu da. Ikasle etorkinen familiak gero eta, euskaldunago dira bi bilakabideetan, familia erdaldunak gutiago dira (%72, 1995, %59 2002, %47 2008) eta familia elebidunak gehiago (%16, %27, %39).
|
|
Askotan, talentuarekin lotzen da, eta berezko ezaugarritzat hartzen da, gutxi batzuentzat soilik, baina espezialista ugarik diote sortzailea izatea guztion ondarea dela, eta baliabide eta estrategia egokiak erabiliz gero, ikasi eta garatu egin daitekeela. Eskolaren eginkizuna Haurren sormena areagotu egiten da lehenengo
|
hiru
ikasturteetan, eta gero, gutxitu. Paul Torrance psikologo estatubatuarrak eta haurren sormenaren arloko espezialista nagusietako batek egindako ikerketen arabera, haurren sormena handitu egiten da lehenengo hiru ikasturteetan (3 urte), eta, gero, gutxitu.
|
|
Eskolaren eginkizuna Haurren sormena areagotu egiten da lehenengo hiru ikasturteetan, eta gero, gutxitu. Paul Torrance psikologo estatubatuarrak eta haurren sormenaren arloko espezialista nagusietako batek egindako ikerketen arabera, haurren sormena handitu egiten da lehenengo
|
hiru
ikasturteetan (3 urte), eta, gero, gutxitu. Urteak igaro ahala pentsamendu logikoago eta arrazionalagorako joera natural hori ikastetxeetan aplikatzen den metodologia didaktiko komunarekin berresten da.
|
2011
|
|
Ikusi dugu emaitza onak lortzen direla eta bertsolaritzak beste eremu batzuetan ere laguntzen diela neska mutilei, besteak beste, hitzekin euskaraz jolasten, irudimena erabiltzen, diskurtsoak antolatzen eta garatzen, besteari entzuten, jende aurrean kokatzen,..." Lasarte Orian 200 haur baino gehiago ari dira bertsolaritza lantzen, eta proiektuak duen garrantziaren erakusgarri dira Gipuzkoan 9.000 eta Euskal Herri osoan 17.000 ikasle ari direla Bertsolaritza eta Ahozkotasuna jorratzen.Bertso Eskola berriakBestalde, beste bi puntu ere nabarmendu ditu Unai Muñoa irakasle eta proiektuaren herriko arduradunak. Batetik, azken
|
hiru
ikasturtetan egindako lanari esker, berriro Eskola orduz kanpoko Bertso Eskola sortu dela Lasarte Orian, hau da, ikaslerik ez izatetik hiru talde osatzera pasa dira: 25 neska mutil inguru ari dira ikastetxetako bertso eskolan eta aurten lehen aldiz lortu da DBH mailan talde bat izatea.
|
|
Lehen
|
hiru
ikasturteak komunak dira, eta, laugarrena, berriz, orientatzaileagoa da, bai derrigorrezkoen ondorengo ikasketetarako, bai lan munduan sartzeko.
|
|
Prebentziozko esku hartzea ez da isolatua izan behar. Programa eraginkorrenen artean, nabarmentzekoak dira errefortzu saioak eta bi edo
|
hiru
ikasturtera zabaltzea, tabakoaren hastapenari, esperimentazioari edo ohitura finkatzeari dagokienez. Prebentzio estrategia ikasgelara, eskola ingurunera eta komunitatera zabaldu behar da, hau da, ikaslearen ingurune akademiko, familiar eta sozialean esku hartzeko beste ekintza batzuetan oinarritu behar da, eskola eremuan kerik gabeko espazioen politika gisa.
|
2012
|
|
Halere, maite nuen eskolara joatea, ziur aski lagunekin egoteko, baina enetzat eskola ez zen leku erakargarria.
|
Hiru
ikasturte errepikatu nituen. Zorionez, Lizeoko bigarren urtean, geografia irakasle batekin topo egin nuen.
|
|
Oinarrizko Hezkuntzak bederatzi maila ditu, eta estatuak eta udalgobernuak finantzatzen dute. Oinarrizko Hezkuntzako bederatzi mailen ondoren, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzara igarotzen dira gaztetxoak, eta Batxilergokoikasketak amaitzeko beste
|
hiru
ikasturte egin behar dituzte; derrigorrezko ikasketakburutu dituzten ikasleen% 72k aukeratzen du Batxilergoa, eta ondoren,% 70unibertsitatera joaten da, eta Batxilergoa amaitu duten ikasleen% 28k LanbideHeziketaren alde egiten du. Aldiz, Derrigorrezko Hezkuntza burutu dutenengainerako% 28k Lanbide Heziketa egiten du, horretarako estatu osoan dauden48 ikastetxeetan.
|
|
Batxilergoa hiru urtera handitzeari dagokionez, ministroak zehaztu zuen helburua ziklo horri malgutasun handiagoa ematea dela, ikasleak Erdi Mailako Lanbide Heziketara edo Batxilergora joan ahal izango baitira urtebete lehenago, 15 urterekin. Zehazki, DBHko
|
hiru
ikasturte eta Batxilergoko hiru izango dira, eta, beraz, derrigorrezko hezkuntza 16 urte arte mantenduko da. LHko sistemari dagokionez, ministroak jakinarazi zuen eredu dual bihurtzeko asmoa zuela, alemaniarraren antzekoa, enpresako praktikak eta gelako prestakuntza konbinatuko dituena.
|
|
Ikasle unibertsitarioek eta irakasle bisitariek Espainiaren eta Espainiaren arteko XIX. Alde Biko Gailurrean 2006ko azaroan egindako bilkuran hartutako ekimenaren helburuak betetzeko urtero argitaratzen zen laguntzen deialdiaren barruan eskaintzen dira ikasle unibertsitarioek eta irakasle bisitariek Espainiaren eta Espainiaren arteko programa bateratuen esparruan mugitzeko laguntzak. Dagoeneko egin diren deialdietan, 371.940 euroko diru-laguntza eman zaie guztira 22 masterri bateraturi, eta horiek Frantziako unibertsitateetan mugikortasun egonaldiak egiteko
|
hiru
ikasturte jarraian ordaintzeko finantziazioa lortu dute. Aldi horretan, 148 irakasleri eta 52 ikasleri finantzatu zaizkie mugikortasun egonaldiak, eta, batez beste, 1,2 aste eta 14,7 aste irakasle eta ikasle izan dira, hurrenez hurren.
|
2013
|
|
Artikulu honetan laburtu da azken
|
hiru
ikasturtetan (bitartean) Tolosako hiru ikastetxetan gauzatu den ikerketa. Zehazki, DBHko (1 zikloa:
|
|
Ikasketak
|
hiru
ikasturtetan banatzen ziren. Ikasle matrikulatuak 33 izan ziren 1868an, eta 57, berriz, 1870ean, gehienak ingurukoak.
|
|
Arrebarena eta biona bi mundu oso ezberdin dira, baina, dudarik gabe, gustuko dugu biok musika.Irakasle gisa ere lanean aritutakoa zara zu. Zer moduz. Magisteritza ikasi nuen, atzerriko hizkuntza, eta
|
hiru
ikasturtez ordezkapenak egiten aritu naiz: ingeleseko klaseak ematen.
|
|
Urte haietan nabarmen hazi zen ikasle kopurua, eta, eraikina txiki geratu zenez, Foruan (Bizkaia) beste zentro bat egin zuten. Arantzazun frantziskotar izateko beharrezko formazioaren lehen
|
hiru
ikasturteak eskaintzen zituzten; azken biak, Foruan.
|
2014
|
|
ez moztu adarrik, hostoak baino ez. Orain
|
hiru
ikasturte, ume batzuek zuhaitzetako bat guztiz soil utzi zuten; eta erdi lehor jarraitzen du. Pena bat.
|
|
Txurdinaga auzoan dagoen Bilboko Ikastola hau, orain dela
|
hiru
ikasturte hasi zen teknika honen inguruan Harvard Unibertsitatearekin lanean. Metodologia hau “Project Zero” ikerketa pedagogikoan oinarriturik dago.
|
2015
|
|
Nire zeregina:
|
hiru
ikasturteko programa bat diseinatzea. Helburua:
|
|
Handik aurrera, beste hamar urte egin ditut Donostiako Arte Eszenikoen Tailerrean, Esatearen Ederra metodoa hezurmamitzen eta eskolako
|
hiru
ikasturteak programatzen. Lehen sei urteetan bakarrik, nik ematen bainituen eskolak hiru mailetan; baina 2010ean ekipoa osatu nuen EATn bertan ikasle ibilitako bi aktorerekin:
|
|
Andrés Conde Save the Children enpresako zuzendari nagusiak adierazi duenez, «gizarte bazterketako edo pobreziako egoera horretatik ateratzeko aukerak murriztu egiten dira gizartean bazterturik dagoen haur baten ikasteko aukerak mugatzen direnean». Erakunde honek ohartarazten du testuliburuen prezioak %4, 29 igo dira
|
hiru
ikasturtetan Irakaskuntzako Liburu eta Materialen Editoreen Elkarte Nazionalaren (ANELE) datuen arabera, horrek familia batzuek kostu hori bere gain hartzea eragozten du eta aukera berdintasunaren eta hezkuntzaren doakotasunaren printzipioa hausten laguntzen du. . European Anti Poverty Network EAPN (Pobreziaren eta Gizarte Bazterketaren aurkako Europako Sarea) haurren pobrezia areagotzea Espainian eta Europan. Hau da pobrezia «zabalagoa eta biziagoa mundu industrializatuaren zati handi batean«, urtero handitzen dena.
|
|
irakasleekin, ikaskideekin, ikasgaiekin, institutuarekin, hiriarekin, pisukideekin.
|
Hiru
ikasturte gogoangarriok luzatzeko era guztietako tailerretan eman nuen izena, harik eta ikasketak amaitu orduko egunkari zein agentzietatik deika hasi zitzaizkidan arte.
|
2016
|
|
Gaur egun gradua euskaraz ikas daiteke lehenengo
|
hiru
ikasturteetan.
|
|
Aipamen berezia merezi dute medikuntzako ikasleek. Gaur egun gradua euskaraz ikas daiteke lehenengo
|
hiru
ikasturteetan. Baina hortik aurrera, ikasgaiak gazteleraz ikastera behartuta daude, eta euren eskubideen urraketa salatu dute; Osasungoa euskalduntzeko hezkuntza euskalduntzearen beharra hauteman dute, profesional elebidunak sortzearen beharra, alegia.
|
|
izan ere, niri zegokidalarik, zentzugabekoa iruditzen zitzaidan suspentsoa jasotzeko ideia, ezinbestez uda osoan Riccionen eskola partikular aspergarri eta umiliagarriak hartu beharrarekin lotua. Ni, nor eta ni, irailerako ezer uzteko umiliazioa behin ere jasan ez eta, aitzitik, lizeoko lehen
|
hiru
ikasturteetan «aprobetxamendu eta jarrera ona» zela medio «Erorien Monumentuetako eta Oroitzapen Parkeetako ohorezko zaindari» titulu irrikatua eskuratu nuen hau, suspendituta, erdipurdikotasunean eroria, masarik anonimoenean sarrarazia! Eta aita?
|
|
Zesar apezgai joan zen Larresorora, ez ordea bertan zegokeen apezgaitegira, orduan itxita baitzuen gobernamenduak, behin behineko Irigoienera baizik. Jean Pierre Kapitaina aldiz, eta ezagun denez, horrezkero berrirekirik zegoen berariazko apezgaitegira bai sartu zela, 1823.ean hain zuzen ere, eta lehendabiziko
|
hiru
ikasturteetako agiriek salatu bezala ikasle alfer eta buruzkin baldin bagenuen, laugarrenaz geroztik guztiz bestelakoa izanen zen Zesar anaia maisu ukan zuenetik bederik ere. Bertan irakasle eman zuen egonaldiak apika bultzaturik 1733.eko apirilaren 29an Larresorokoa ireki zuen Jean Agerreren bizitzari buruz liburua ondu zuen, Baionan 1861.ean ageri Vie de M. Daguerre, fondateur du seminaire de Larressoro avec Ihistoire du diocese du Bayonne depuis le commencement du dernier siecle jusqu’a la revolution française, 520 orrialdeko lan mardula alegia.
|
2017
|
|
" Ikastola fisikoaz kanpo errekurtso natural asko ditugu eta horiek ere izan daitezke baliabide didaktiko". Bide horretan, duela
|
hiru
ikasturtetik DBH4ko ikasleak baratze bat kudeatzeaz arduratzen dira. Halaber, beste bi erronka orokor aipatu ditu zuzendaritza taldeak:
|
|
Ardura hartzen dute egiten duten horretan. Irakasleok, eskaintza erakargarria prestatzen dugu haientzat eta haurrek erabakitzen dute zer egin eta nola”. Abaltzisketako Txalburu eskolan ere bide bertsua egin dute
|
hiru
ikasturte hauetan. Bertako irakasle den Leire Arreseigorrek gaineratu duenez, “haurrek behar dutena egin dezatela nahi dugu, bakarrik edo lagunduta, beraien gustuak eta abileziak garatzen joan daitezela, ahaleginduta baina estresik gabe, tinkotasunez baina estuasunik gabe”. TailerrakBost tailer ezberdin dituzte San Millan eskolan:
|
|
Hau ez da ezer berria, izan ere, duela
|
hiru
ikasturte hasi zen LOMCE aplikatzen, EAEn Heziberri izenez ere ezaguna den erreforma. Duela hiru ikasturte Wert eta Mendez de Vigok sortutuako eta Cristina Uriartek inposatutako erreformak hartu zuen gure hezkuntza sistema.
|
|
Hau ez da ezer berria, izan ere, duela hiru ikasturte hasi zen LOMCE aplikatzen, EAEn Heziberri izenez ere ezaguna den erreforma. Duela
|
hiru
ikasturte Wert eta Mendez de Vigok sortutuako eta Cristina Uriartek inposatutako erreformak hartu zuen gure hezkuntza sistema. Pixkanaka pixkanaka aplikatu dute, isilpean.
|
2019
|
|
Ikasketetan, urte bat ikasturte bat eredua betetzen joan zen. Unibertsitatean soziologia ikasten hasi eta hiru urtetan
|
hiru
ikasturte gainditu zituen. Gero, inolako azalpenik inori eman gabe, ikasketak utzi eta lanean hasi zen.
|
|
|
Hiru
ikasturteetako inkestak, helburu gisa informazio bera eskuratzea duten arren, lehenengo urteko esperientzian oinarrituz egokitu egin dira, eta gainera, digitalizazio prozesua ere aldatu da urte batzuetatik bestetara.Ondorioz, ezertan hasi aurretik datuak bateratu behar izan dira, aldagai bakoitzarentzat kodeketa egokia erabakiz.Horrela, ondoko ezaugarriak dituen datu basea lortu dugu:... 21 aldagai (zenbakizko bat eta 20 nominal), eta 867adibide.
|
|
Ikerketa ekintza hiru urtetan gauzatu da, 2015ean, 2016an eta 2017an hain zuzen.
|
Hiru
ikasturteetan, Vitoria Gasteizko ikastetxe publiko bateko LHko ikasleak izan dira formazio saioen protagonistak.
|
|
1953ko ekainaren 29an apaiztu eta handik lasterrera Erromara joan zen Teologia izpirituala ikastera.
|
Hiru
ikasturtetan Teologian lizentziatu zen. Tesi gai moduan Portugaleko de Fray Bartolome de los Mdrtires fraidearen pentsakizuna hartu zuen ikerlan.
|
|
Bigarren bideoan ikasle argentinar bera agertzen da, bigarren mailan.
|
Hiru
ikasturte dira.
|