Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2006
‎Guztiok ados gaude liburu denden sarea, kultura sustatuz eta herritarraren eta liburuaren arteko topagune bilakatuz, gure herriko kultur eragile nagusietakoa dela baieztatzerakoan.
2009
‎Euskal Herriko kultur eragile nagusienen ekimena dira EITB Kultura Sariak eta laugarren edizio hau EITB Kultura saioaren 200 programarekin batera ospatzen da. EITB Kulturak lau denboraldi eman ditu musika, antzerkia, zinea, dantza, diseinua eta arkitektura munduetan murgilduz ETBko gauetan.
2012
‎I Love Rock elkartearekin aritzea" gozamena" dela nabarmendu zuen kultura zinegotzi Gari Berasaluzek. " Badakite zer egiten duten, eta, batez ere, kontuan hartzen dituzte herriko kultur eragileak eta kultur azpiegiturak". Alde horretatik, egiten duten lana eskertu zuen zinegotziak, baita egitasmoa aurrera eramateko finantzazio kudeaketarekin" arduraz" aritzen direlako ere.
‎ZAHARRA; 65etik gora datu horiek ikusita balirudike, deban, euskal kulturaren eremuan ausart jokatzeko nahikoa indar eta aukera dagoela. esan behar da, ordea, bai herrian bertan, bai kanpoan, oro har, herri erdaldun modura perzibitzen dela eta aurreiritzi hori euskalgintzan aurrera egiteko daukagun ahulguneetako bat izan daitekeela. Nolanahi ere, datuak eskuan, euskal kulturaren aldeko politika aktiboa egiteko plaza egokia izan daiteke, herriko kultur eragileen partetik norabide horretan ere aritzeko prestutasuna eskuratzen bada. erronka horixe da, hain zuzen ere. deban ditugun kultur talde eta eragileek euskaldunon komunitatea indartzeko eta batzeko aitzindaritza eta lidergoa beren gain hartzea. diagnostikoaren helburuak eta testuingurua ipinita, goazen bada, diagnostikoan aztertu diren analisi unitate bakoitzean ateratako ondorioak az...
‎Esan behar da, ordea, bai herrian bertan, bai kanpoan, oro har, herri erdaldun modura perzibitzen dela eta aurreiritzi hori euskalgintzan aurrera egiteko daukagun ahulguneetako bat izan daitekeela. Nolanahi ere, datuak eskuan, euskal kulturaren aldeko politika aktiboa egiteko plaza egokia izan daiteke, herriko kultur eragileen partetik norabide horretan ere aritzeko prestutasuna eskuratzen bada. hasieran esan dugu, ordea, eskolak erreleborako bide erraz eta egokienak badira ere, ez dutela %100ean hala izango denik bermatzen.
‎proposamena egokia den, taldearen filosofiarekin bat datorren... ez da zentzu horretan interakziorik lortzen eta, ondorioz, ezta helburuekin bat egitea ere. Arrazoia da bakoitzak nahikoa lan duela berea aurrera ateratzen eta ez duela besteen burujanen gainean gogoeta egiteko denborarik hartzen. proposatutakoa egin egiten da eta kito. zentzu horretan udal langileen eta herriko kultur eragileen arteko harremanak birpentsatu eta birplanteatu behar direla uste dugu. harreman zuzen eta hurbilagoaren alde egingo genuke guk.
‎Azkenekoz, kontuan hartu behar da gerraondoan euskal kultura eta euskara oso kaltetuak gelditu zirela, herriko kultur eragileak ihes egin behar izan zutelako, eta euskara eta euskal kultura sustatzea debekatu egin zirelako. Mezak eta dotrina euskaraz ematea ere debekatu egin zen, eta euskarazko inskripzioak zituzten hilobiei ere buelta emateko agindua eman zuten agintari berriek.
2013
‎Erdibidean legoke Arrasate Musikal, musika eskola den aldetik, hezkuntza ez reglatuan kokatu litzatekeen arren, herriko kultur eragile garrantzitsuenetako bat ere badelako sailkapen honetan kokatzen
2014
Herriko kultur eragileak elkarrekin lanean jartzea du helburu operak. Gorka Hermosak argi du kultur ondasunari balioa ematea dela garrantzitsua finean:
‎Kultura kalean, baina, ez da horretara mugatzen, eta, hain zuzen, bigarrena izango den edizio honetan, herriko kultura eragileen arteko elkarlana sustatu nahi izan dute.
2015
‎Urteak zeramatzan lanean ordurako Azpeitiko Kultur Mahaiak, eta lan horri eskerrak kulturak bestelako arnasa bat hartu du gure herrian. Herriko kultur eragileek oro har (taldeak, elkarteak...), kultur sortzaileek, norbanako kulturgile askok eta Udalak bat egiteko bidea aurkitu dute Kultur Mahaia bitarteko. Lorpen handia izan zen mahaiaren eraketa bera, eta historikoa ez ezik eredugarria ere izan da gertaera horrek herri mailako dinamikari eman dion bizitasuna.
‎Handia da lau urteotan egin dena, herriko kultur eragileek Sanagustinen kudeaketan eman dituzten urratsak ikaragarri garrantzitsuak dira: autogestioaren bidetik, Kultur Mahaiak gaitasun handia erakutsi du Azpeitiko kultur dinamikaren sustatzaile bizkor bihurtzeko, baliabideen erabilera arrazional eta zorrotz batekin.
2018
‎Era guztietako ekitaldiak martxoaren 1ean hasi eta bi astetan luzatuko dira. Antolaketan parte hartu duten Andoaingo udal ordezkari politikoek, udal teknikariek eta herriko kultur eragileek egin dute egitarauaren aurkezpena.
‎Bestalde, bigarren alkateordeak kritikatu du gaur egungo egoera udalerriko kultur arloan: " kultura ez du izan behar enpresak kontratatzea" eta azpikontratazioen ordez defendatu du herriko elkarteak laguntzea," denak, eta maila berean", baita herriko kultur eragileak, musika taldeak, artistak, idazleak eta abar ere, eta" horietako batzuk aspalditik ahanzturan dituztela" gogorarazi du. Herritarren partaidetza sustatzearen aldeko gogoa ere agertu du.
2020
‎Kultur turismo iraunkorra deitzen diote horri. Herriko kultur eragileak aterik ate eskean dabiltzan bitartean, herriaren erdian, kulturaren izenean, Arteagako gazteluaren tamaina duen museoa jartzea besterik ez zaie bururatzen. Itsatsi herrialdearen marka museo, hondartza zein kalatxo guztiei, sartu pinu gaixoak basoetan eta eraiki lau solairuko etxea hondartzatik bi metrotara, surf aldietara erosoago iristeko.
‎6 urte Inguruko plano eta mapa errazak erabiltzea, eta herriko, bailarako kultura ondarearekin loturiko elementuak identifikatzea eta kokatzea. Inguruko paisaiaren marrazkiak eta oinarrizko krokisak diseinatzea, bereziki ondare natural eta arkitektoniko nahiz teknologikoarekin loturik. Behaketarako erremintak erabiltzea. Plastilina edo maketak erabiliz kultura ondarearekin loturiko elementuak diseinatzea. Kultura ondarearekin loturiko lamina, diapositiba, bideo, informatika programak erabiltzea. Irteeretan eta ikustaldi kulturaletan parte hartzea. Tokiko kultura ondarearen elementuekin loturiko datuak eta informazioa biltzea. Bailarako, herrialdeko etxe, eliza, jai, usadio eta ohiturak behatzea eta alderatzea. Norberaren, herriaren, bailararen historiarekin loturiko argazkiak biltzea. Ikaslearen, herriaren eta bailararen friso historikoa egitea. Tokiko/ bailarako eta norberaren familiako usadio eta ohiturak eta festak biltzea eta informazioa lantzea. Jolasak planifikatzea era autonomo eta sortzailean. Jolasak: ...txorraren bila, itsasontziak, labirintoa... Erlojua eta egutegia erabiliz denbora kontzeptua hautematea herriko, bailarako ondare elementu bat edo batzuk aintzat hartuta. Norberaren etxearen, ikastetxearen edo ondare arkitektonikoaren bidez (elizak, jauregiak.) beste eraikuntza bat kokatzea eta adieraztea. Inguruko tradizio, ohitura eta kultura adierazpenekiko sentikortasuna eta errespetua izatea. Herriko kultura eragileekin harremanak izatea eta saioak antolatzeari ekitea. Herrian antolatzen diren kultura aktibitateetan gurasoekin parte hartzea. Familiako iturrietatik abiatuz, haien artean ahozkoari garrantzia emanez, iragan hurbileko memoria (herrikoa, adibidez) berreraikitzen hastea jasotako informazioari garrantzia emanez. Eguneroko bizitzaren oinarrizko alderdi batek denboran zehar izaten dit... janzkera, etxebizitza, lan egiteko moduak, errepideak, familiaren antolakuntza, jolasak... Iraganeko eta gaur egungo gertakarien eta horiek norberaren esperientziari gertukoak zaizkion alderdi historikoen arteko harremana. Iturri idatzi eta digitalak eta ikusizko hainbat iturri erabiltzea informazio historikoa lortzeko, eta tokiko, bailarako eta Euskal Herriko hurbileko historiari buruzko lanak egiteko. Aukeratutako herriko, bailarako gertakari historiko edo etnografiko baten inguruko lekukotza jasotzea ahozko informazioari garrantzia emanez. Hedabide askotarikoak erabiltzea gertuko kultura ondarearen sustapenari buruz eztabaidatzeko (egunkariak, aldizkariak, irrati telebista, telefonoa, Internet.). Ondare elementuak adierazteko seinaleak interpretatzea eta sailkatzea. Hegazkinez, itsasontziz, trenez eta kotxez egin daitezkeen bidaien simulazioak planifikatzea, herritik kanpo egon daitekeen gizateriaren ondarearekin lotuz. Eskola komunitatean parte hartzen duen ororen kultura eskubideak eta betebeharrak analizatzea. Familia eta komunitate bateko kultura ondarearen sustapenean parte hartzeko betebeharra analizatzea eta kontzientziatzea. Lantaldeetan aukerak eskaintzea informazioa, helburuak, aurkikuntzak eta esperientziak parteka ditzaten. Makina eta aparatu batzuen funtzionamendua ezagutzeko esperientzia errazak egitea (errota bat). Gertuko paisaiaren eta beste ondare elementu batzuen inguruan irudiak eta material inprimatua biltzea. Herriko elizaren, udaletxearen edo ohituren inguruko informazioa biltzea eta lantzea.
2021
‎Deialdian parte hartzen ahal duenak, egoitza nagusia Euskal Elkargoko lurraldean ukan behar du, honek datozen urteetako EKEren kultura egitasmoa elikatuko duelarik. Helburua da ere, Ipar Euskal Herriko kultura eragile ezberdinak elkarretaratzea. Hori dela eta, trukaketa desberdinen bidez, kultur alor bakoitzeko pertzepzioak eta dinamikak ezagutu nahi ditu, kolektiboki gogoetatu nahi du eta ikuspegi amankomun bat ukan.
2022
‎Ainhoa Aiertza herriko kultur eragileak emango ditu azalpenak. Bi aukera daude aurrez izena emateko:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia