2009
|
|
Euskal
|
Herriko
kultur eragile nagusienen ekimena dira EITB Kultura Sariak eta laugarren edizio hau EITB Kultura saioaren 200 programarekin batera ospatzen da. EITB Kulturak lau denboraldi eman ditu musika, antzerkia, zinea, dantza, diseinua eta arkitektura munduetan murgilduz ETBko gauetan.
|
2014
|
|
|
Herriko
kultur eragileak elkarrekin lanean jartzea du helburu operak. Gorka Hermosak argi du kultur ondasunari balioa ematea dela garrantzitsua finean:
|
2015
|
|
Urteak zeramatzan lanean ordurako Azpeitiko Kultur Mahaiak, eta lan horri eskerrak kulturak bestelako arnasa bat hartu du gure herrian.
|
Herriko
kultur eragileek oro har (taldeak, elkarteak...), kultur sortzaileek, norbanako kulturgile askok eta Udalak bat egiteko bidea aurkitu dute Kultur Mahaia bitarteko. Lorpen handia izan zen mahaiaren eraketa bera, eta historikoa ez ezik eredugarria ere izan da gertaera horrek herri mailako dinamikari eman dion bizitasuna.
|
2020
|
|
Kultur turismo iraunkorra deitzen diote horri.
|
Herriko
kultur eragileak aterik ate eskean dabiltzan bitartean, herriaren erdian, kulturaren izenean, Arteagako gazteluaren tamaina duen museoa jartzea besterik ez zaie bururatzen. Itsatsi herrialdearen marka museo, hondartza zein kalatxo guztiei, sartu pinu gaixoak basoetan eta eraiki lau solairuko etxea hondartzatik bi metrotara, surf aldietara erosoago iristeko.
|
|
6 urte Inguruko plano eta mapa errazak erabiltzea, eta herriko, bailarako kultura ondarearekin loturiko elementuak identifikatzea eta kokatzea. Inguruko paisaiaren marrazkiak eta oinarrizko krokisak diseinatzea, bereziki ondare natural eta arkitektoniko nahiz teknologikoarekin loturik. Behaketarako erremintak erabiltzea. Plastilina edo maketak erabiliz kultura ondarearekin loturiko elementuak diseinatzea. Kultura ondarearekin loturiko lamina, diapositiba, bideo, informatika programak erabiltzea. Irteeretan eta ikustaldi kulturaletan parte hartzea. Tokiko kultura ondarearen elementuekin loturiko datuak eta informazioa biltzea. Bailarako, herrialdeko etxe, eliza, jai, usadio eta ohiturak behatzea eta alderatzea. Norberaren, herriaren, bailararen historiarekin loturiko argazkiak biltzea. Ikaslearen, herriaren eta bailararen friso historikoa egitea. Tokiko/ bailarako eta norberaren familiako usadio eta ohiturak eta festak biltzea eta informazioa lantzea. Jolasak planifikatzea era autonomo eta sortzailean. Jolasak: ...txorraren bila, itsasontziak, labirintoa... Erlojua eta egutegia erabiliz denbora kontzeptua hautematea herriko, bailarako ondare elementu bat edo batzuk aintzat hartuta. Norberaren etxearen, ikastetxearen edo ondare arkitektonikoaren bidez (elizak, jauregiak.) beste eraikuntza bat kokatzea eta adieraztea. Inguruko tradizio, ohitura eta kultura adierazpenekiko sentikortasuna eta errespetua izatea.
|
Herriko
kultura eragileekin harremanak izatea eta saioak antolatzeari ekitea. Herrian antolatzen diren kultura aktibitateetan gurasoekin parte hartzea. Familiako iturrietatik abiatuz, haien artean ahozkoari garrantzia emanez, iragan hurbileko memoria (herrikoa, adibidez) berreraikitzen hastea jasotako informazioari garrantzia emanez. Eguneroko bizitzaren oinarrizko alderdi batek denboran zehar izaten dit... janzkera, etxebizitza, lan egiteko moduak, errepideak, familiaren antolakuntza, jolasak... Iraganeko eta gaur egungo gertakarien eta horiek norberaren esperientziari gertukoak zaizkion alderdi historikoen arteko harremana. Iturri idatzi eta digitalak eta ikusizko hainbat iturri erabiltzea informazio historikoa lortzeko, eta tokiko, bailarako eta Euskal Herriko hurbileko historiari buruzko lanak egiteko. Aukeratutako herriko, bailarako gertakari historiko edo etnografiko baten inguruko lekukotza jasotzea ahozko informazioari garrantzia emanez. Hedabide askotarikoak erabiltzea gertuko kultura ondarearen sustapenari buruz eztabaidatzeko (egunkariak, aldizkariak, irrati telebista, telefonoa, Internet.). Ondare elementuak adierazteko seinaleak interpretatzea eta sailkatzea. Hegazkinez, itsasontziz, trenez eta kotxez egin daitezkeen bidaien simulazioak planifikatzea, herritik kanpo egon daitekeen gizateriaren ondarearekin lotuz. Eskola komunitatean parte hartzen duen ororen kultura eskubideak eta betebeharrak analizatzea. Familia eta komunitate bateko kultura ondarearen sustapenean parte hartzeko betebeharra analizatzea eta kontzientziatzea. Lantaldeetan aukerak eskaintzea informazioa, helburuak, aurkikuntzak eta esperientziak parteka ditzaten. Makina eta aparatu batzuen funtzionamendua ezagutzeko esperientzia errazak egitea (errota bat). Gertuko paisaiaren eta beste ondare elementu batzuen inguruan irudiak eta material inprimatua biltzea. Herriko elizaren, udaletxearen edo ohituren inguruko informazioa biltzea eta lantzea.
|
2021
|
|
Deialdian parte hartzen ahal duenak, egoitza nagusia Euskal Elkargoko lurraldean ukan behar du, honek datozen urteetako EKEren kultura egitasmoa elikatuko duelarik. Helburua da ere, Ipar Euskal
|
Herriko
kultura eragile ezberdinak elkarretaratzea. Hori dela eta, trukaketa desberdinen bidez, kultur alor bakoitzeko pertzepzioak eta dinamikak ezagutu nahi ditu, kolektiboki gogoetatu nahi du eta ikuspegi amankomun bat ukan.
|