2000
|
|
Baina betiko klase magistrala aipatzen denean, zeri buruz dihardugu? Eta
|
honen ordez
zer eskaini. Ikastaro honetan, beti ere irudiaren gizartean bizi garela kontuan hartuta, gai historikoak azaltzeko irudia nola erabili jorratuko da adibide batzuen bidez. Era berean, Euskal Herrian gero eta erakunde gehiagok hartzen duenez irudi historikoa gorde eta artxibatzeko ardura, hauetako batzuen lana ezagutzeko parada ematen da; Euskadiko Filmategiaren eginbidea esaterako, Martin Ibarbia zuzendariak azalduta.
|
|
Autoreak ez duela existitzen esaten dute, onomatopeia mordo bat daukala, joste lan asko baina originaltasun gutxi; sozialki liturgikoa dela baina ez errelebantea, komunikabide izateko batere onarpenik ez duena... Bat batekotasunaren adituak dabiltzan mundu horretan bat bateko bertsogintza gizarte
|
honetan
zer den eta nolako barne prozesuak dituen adierazten asmatzen badugu, ondorengo 20 urteetan ahozko literaturaren gairik preziatuena mundu mailan bertsolaritza izango litzatekeela. Zeren gaur egun, 40ko urteetan Balkanetan egindako grabazioetatik ateratzen dituzte ondorioak, edo Afrikako ez dakit zer triburekin berdin.
|
|
Garbi da abertzaleen jarrera politikoak neurri txikiagoan egin duela aitzinera, gizarteak euskararekiko erakutsi duen atxikimendua baino.
|
Hau
zergatik gertatu den jakitea garrantzitsua litzateke: identitate sakon baten nahiaren isla, edo denok berdintzeko joera duen etorkizun globalean izakera edo begirada propioa izateko, edo abizen, toponimo eta historia hurbilez beterik oraindikan dugun paisaiarekin bat egiteko... edozein arrazore dela gizartea aitzinago ibili baita gu baino.
|
|
Irakasleek, esate baterako, ez zuten ezta titulurik ere behar (153 art.). Egoera
|
honek
zer pentsa sortzen du. Estatuaren sekularizazio nahiak ez zuen asmoen maila gainditzen, neurri handi batean bederen, eta egoera honek Estatu liberalaren eta Elizaren arteko tentsioa kistatzeko bidean jarri zuen, ondo asko dakigun bezala.
|
|
—Probintzia
|
honetan
zer irakur, zer jantz, zer pentsa, nola liberti eta gure sosei zertan su eman erabakitzen duten hamabi hamalau familien zuhaitz genealogikoa egin nahi nuke, administrazio kontseiluz administrazio kontseilu. Horretarako ingeniari izan behar gutienik.
|
|
Ttipiren iritziz Erkidego
|
honetan
zer irakur, zer jantz, zer pentsa, nola liberti eta gure sosei zertan su eman erabakitzen duten hamabi hamalau familien zuhaitz genealogiko famatua.
|
|
Deereren behementziaz nahikoa nazkaturik, Otsotzarmendi jaunak hartu nahi izan zuen hitza, itaunketari ukitu gizakorrago bat eman nahian, baina Deerek ez zuen men egiteko inolako intentziorik. " Jakin behar du jendeak, jakin behar du etxeko teleikusle errespetagarriak, gizaseme dohakabe itxurako hau, gizaseme onanista zikin
|
hau
zer den, zer izan den, gizarteak berriz inoiz halakorik pairatu beharrik izan ez dezan". Airean utzi zuen esaldia, eta Deerek ezpainak busti zituen ur tragoxka batez.
|
|
" Y ahora, señoras y señores, vamos a saber a quién corresponde este magnífico premio...". "
|
Honek
zer utzi dik...", esan zuen konkorrak; bolumena kendu, pertsiana ondo itxita zegoela konprobatu, argia piztu zuen. Ezkerrean, telebistaren aurrean sofa txiki bat zegoen; eskuinean sukaldea, mahaia, mahaiaren gainean zumogailu bat, ogi erdi bat, ardo botila bat erdiaz gora beterik, baso zikin bi zeuden.
|
2001
|
|
Zergapekoaren etekin garbi edo guztirako irabaziei Laguneko Gutxienekoa kentzen zaio (kontzeptu
|
honek
zer esan nahi duen argitzeko, ikus Glosarioko azalpena).
|
|
Tokian tokiko egoeraren arabera (bai euskarak toki horretan bizi duen egoera, zein bertako euskaltegiak dituen aukera eta baliabideen arabera) ikasgu bakoitzahausnarketa bat egitera gonbidatu nahi dut, gai
|
honek
zer nolako oihartzuna dueneta izan lukeen argitze aldera.
|
|
‘Baina esaiozu emakume
|
honi
zer pasatzen zaizun aurpegiekin, ’ eskatu dio Imanolek.
|
|
N (maitekiro): Eta beherantz datorren esku
|
hau
zer da, Samuel. Izter euritsuaren bila dabilen sugandila?
|
|
Badirudi gainera iratxo madarikaturen batek okertzen zituela âezin zuzentzen esanâ gure pausoak hitz eta esaera jatorren ordezko bila genbiltzanean. ...raren edo gerlaren bila ez, baina ihesi genbiltzala, gudu  jatorra hautatu beharrean, besterik esan nahi badu ere, guda sasikoa aukeratu genuen; santu (saindu) eta fruituren ihesi genbiltzala, deun eta arnari gurasorik gabekoak hartu genituen; abuztua atsegin ez zitzaigulako, antzinako hitz galdu bat" ederturik" âzegoen zegoenean ezin utziâ dagonilla  sortu genuen3; eztakit
|
hau
zer dukan eta antzeko barrabaskeriak idazten hasiak gara (ez ote digu oraintsu gramatikari ezagun batek erakutsi izan bedi, izan bitez hitanoz nola esan behar diren?)," Logika" k horrela eska  tzen duelako; horrexegatik beragatik, dautso, daust erabili behar omen dira Bizkaian, deutso, deust zokoratuaz," orainaldiak a behar duelako". Batasunera bidean, gutxietsi dituzte Bizkaian Euskal Herri osoko ditu (z) eta bere kideak," giputzak direlako".
|
|
Erantzukizuna dute, Â jakina, euskal gizarte osoak eta euskararen lurraldea banaturik daukaten administrazio ugariek eta bi estatuek ere: horiek guztiek dute auzi
|
honetan
zer esana eta, batez ere, zeri erantzuna. Euskal kulturaren dimentsio eta bokazio unibertsalak begiramen eta babes unibertsalak jaso behar ditu etxean, inguruan eta hizkuntzen plazan.
|
|
Notitia utriusque Vasconiae," Bi Euskal Herrien berria, bai Iberiako eta bai Akitaniakoarena7". Balitzateke
|
honetaz
zer esanik, ez baitira gure artean Oihenartena bezain adimen argi asko sortu, baina aldi egokiagorik behar horretarako. Gure hizkuntzari dagozkion iritziak ere, jakitekoak direlarik, ezin hemen uki8 Lan honetan eta beste zenbaitetan, zoritxarrez gure eskuetara osorik heldu ez direnetan, bildu ditu hamaika gai, bere arreta izan ezik, aztarrenik gabe galduko zirenak.
|
|
Olerkaria ez da bere ekintzen eragile, beste batek eraginda aritzen baita. Jainkotasunak gidatzeak ez du hutsune
|
hau
zertan ezabatzen. Jakintsu eta zuhurra kulturaz jabetu dena da; bere baitatik at dagoena, ordea, bere buruaren jabe ez dena, gune sozialetik at dagoena ere bada.
|
2002
|
|
Zuen buruzagi diren lau instituzioek zentzu
|
honetan
zer pentsatzen dute. Zein da euren jokabidea?
|
|
" Poesia metafisikoa ez dela leitzen esan izan didate, eta nik uste dut baietz. Urtero Inglaterran, Zeelanda Berrian edo Australian argitaratzen dena eskuratzeko ahalegina egiten dut, eta hangoa ikusi besterik ez dago une
|
honetan
zer egiten ari diren ikusteko; esate baterako, nobela jada ez da kontakizun hutsa, gogoeta mordoa dute beren baitan". Hemengo bideak" itxiegiak" direla uste du Ezkiagak, lan mota batzuei bakarrik egiten zaiela bidea eta hori ere bada arrazoia bere lanak lehiaketetara aurkezteko:
|
|
Lehengo batean «Gara» irakurtzen ari nintzela honako izenburu
|
honek
zer pentsatua eman zidan" euskal musikan inoiz baino hobeto gabiltza baina publikoa falta zaigu". Hala zion Xabier Montoia idazle eta musikariak.
|
|
Ikhus ezazu, bada,
|
honi buruz
zer erran ahal dezakezun.
|
|
Lehorrean itsasoari begira dagoan herri
|
honen
zerak barriro gomuntaratutea, berezkoa ohi da. Ura goitik beherantz jostea lez.
|
|
Inguruko pertsonen aurrean jarrera kritikoa hartzen du eta atsekabe
|
hau
zergatik gertatu behar zaion galdetzen dio bere buruari.
|
|
Mende erdi baino gehiago da bakteria edo birus
|
hau
zerk eragiten duen jakiten saiatzen ari direla, baina ez da demostratu infekzio arazoak izan daitezkeenik eragileak.
|
|
barne mina ibitzen zail. Gizagaixo
|
hau
zertan larritu,
|
|
–Errukarria ni! Haur
|
honek
zergatik laztantzen nau halako samurtasunaz, eta nire ahizpak, bitartean, betiko galdu du mintzatzeko gaitasuna. Semeak zergatik dei diezadake ama, eta Filomelak, berriz, ezin dit ahizpa esan??
|
2003
|
|
Bilbotar lagun batek esan zidan tranbia jada martxan zegoela, eta hari buruzko txiste bat ere kontatu zidan: Bilboko alkateak tren elektriko bat eskatu omen zion Olentzarori, eta
|
honek
zer ekarriko eta Uribitartetik Atxurira bitartean jolasean ibiltzeko tren erraldoia. Agian garraiobideak ez ditu nabarmenki hobetuko tranbia bilbotarrak, baina arima erromantikoentzat elikagai bikaina suertatzen da Bilboko bihotza (gondolarik ezean) burdinazko makilen gainean abiatzen den gezi berde batean gurutzatzea.
|
|
Herritarrei Zerbitzuen Merkataritzari buruzko Itun Orokorra zer den ezagutaraztea da lehen estrategia. Jendeak ez daki saltsa
|
hau
zer den, eta ez da harritzekoa: testu luze eta konplexuak dira.
|
|
Kirol
|
honek
zer ondorio, zer lesio eragin ditzake?
|
|
Hau ezin itzul diteke gaztelerara eta inglesetik erderatzen diran liburuetan ezta agertzen. Inglesez irakurtzen eztuenak eztaki
|
hau
zer dan ere.
|
|
zer diran oinaz eta ganboatar barriak; zenbat odol errugabe ixurtzen dan gure kale ta bideetan, anaien arteko gorrotoz; zenbateraino sartu dan herritar askoren bihotzetan bildurra, etsipena, etorkizunaren aurrean itxaropenik eza. Badaki gure herri maite
|
honek
zer dan gazteen eta gurasoen arteko alkar aitu ta konpondu ezina; zer, lanik ezak dakarzan buruhausteak eta larriminak.
|
|
Eskuetan dozun liburu
|
hau
zer dan eta zertarako egin dogun jakiteko, irakurri, arren, irakurle, hurrengo oharrok:
|
|
Horrela erabaki genuen, alde batetik, gasteiztar gozoen ospea betidanik entzuna zelako (nork ez ditu jan amonak ekarritako vasquitos eta neskitas direlakoak?). Horrez gain, bestalde, interesgarria zen gai bat iruditu zitzaigun, gutxi landutako gaia zelako2 Gainera, lan hau aurkeztu genuenean, irakasleak galdetu zigunean gai bitxi
|
hau
zergatik aukeratu genuen, gure kideetako batek erantzun zuen moduan: guri txokolatea asko gustatzen zaigu, eta hori izan zen arrazoi nagusienetakoa gaia aukeratu eta lana egiteko.
|
|
«podemos afirmar que no existe un movimiento estudiantil propiamente vasco»96 eta beraz, arriskutsua izan zitekeen kontrolatzen ez zen mugimendu bati babes osoa ematea. Ez dakigu iritzi
|
honek
zer nolako eragina izan zuen UEUko kideen artean, nahiz eta oso argi garria izan ulertzeko zergatik egin zion hain erreferentzia gutxi UEUk 1976 eta 1977 urteetan barrutiaren eta unibertsitate ofizialaren gaiari. Dena den, hurrengo atalean jorratuko dugu gai honen inguruko berri gehiago eta azaldutako iritzi desberdinak.
|
|
Partikularren artean egiten bada, garrantzitsua da norberak edo profesional batek idatzitako erreserba dokumentua prestatuta eramatea, saltzailearen sinadura, aurreko puntuan aipatutako xehetasunak eta saltzailearen sinadura jasotzeko. Dokumentu
|
honek
zer berme ematen ditu erosketa ixteko. Kode zibilak dagoeneko jasotzen ditu horrelako akordioak.
|
|
–Begira ‘A’
|
hau
zer polita den... –esaten zion don Justok.
|
|
Botere publikoez gain, herri ekimenek ere kontuan hartu dute denbora tarte luze
|
honetan
zer egin den. Aurrerapen urri, nire ustez.
|
|
Ihesi alde egiten diot bada eta ikusten dudanean adostutako guztiagatik lotsatzen naiz. Eta askotan c gustura ikusiko nuke bera gizakien artean ez egotea, baina hori gertatuko balitz, ondotxo dakit askoz gehiago atsekabetuko nintzatekeela, gizon
|
honekin
zer egin ez jakiteraino heldu naizela.
|
2004
|
|
Zuk etxe gehiago badaukazu izatea. Lehenik kontuan har dezagun etxe
|
honetan
zer erabakitzen dugun, eta gero etxe handiago baten parte izan nahi baduzu, izan zaitez. Hori euskal esparru juridiko politikoa onartzea da.
|
|
" Baina, aita, tresna hauek aurrera egiten badute lanpostuak urritu egingo zaizkigu.
|
Honek
zer esan nahi du. Horrelako aurrerapena baldin badator tresnetan, pertsonen eginkizunak nolakoak izango dira?".
|
|
Urteotan guztiotan herri honen eraikuntzarako eta gatazkaren konponbiderako konpromisoak antolatzen, indarrak metatzen eta borrokatzen jakin dutenek eta dugunok badugu «istripu»
|
honetan
zer ikusirik. Gu guztiona da «errua» eta hori oso ondo dakite estatu espainiar zein frantziarrak.
|
|
" Hau ez duk elizara ere joaten, zer pasatzen da hemen? Gu zer gaituk edo
|
hau
zer duk?". Hor hasten zara zure kalkuluak egiten.
|
|
Gaur, behinik behin, badarabil berriketa ta gezurra ta abarra Simonek. Badu, izan ere, Urteberri goiz
|
honetan
zeri ekin.
|
|
Gizarte
|
honetan
zer da gehien huts egiten duena ikaskuntzaren gure kulturan?
|
|
Une egokia iritsi da Konstituzioaren 53.2 artikulua oinarri hartu eta ikusteko lege
|
honetan
zer nolako tratamendua jaso duen, prozesu zibilaren esparruan, anitza izan arren, modu bateratuan aintzat hartu beharreko gai batek, alegia, oinarrizko eskubideen gaiak.
|
|
Lege hau indarrean jartzean jada hasita dauden betearazpen prozesuetan, lege
|
honek
zer xedatu eta horixe aplikatuko da, alderdi betearazlea guztiz asetzeko oraindik gauza edo aldaraz daitekeen jardun betearazleari dagokionez.
|
|
Lege hau indarrean jarri ondoren eskatu kautela neurrietan, lege
|
honetan
zer xedatu eta horixe aplikatuko da, lege hau indarrean jarri baino lehen hasitako prozesuetan.
|
|
Modernotasunaren auzi
|
honek
zer nolako oihartzuna izan du euskalgintzaren eremuan. Erromantizismoaren ajeak gainditu ez ditugunok, nola ote gabiltza alor honetan?
|
|
hizkuntzaren gibelean Estatuaren gotorlekua dagoenean espazio historia horretako hizkuntza ez da zalantzan jarriko, eta baldintza historiko hori hezurmamitu ez bada, ordea, hizkuntza bat baino gehiago egon litezke nazionalitate egoeratik (Katalunia, Euskal Herria...) Estatuaren fasera igaro ez den herrialdean. Zein ote da, honenbestez, auzi
|
honetan
zer esaten ari den ez dakiena zinez eta benetan. Oraindik gehiago, nahi bada:
|
|
Euskal larruz jantzitako erdal ereduen ibilera galdu
|
honetan
zertarainokoa ote da honen guztiaren iturburuan dagoen arrazoi politikoa. Interes politiko nazional batzuen mesedetan eta beste batzuen kaltetan hartutako erabakia ote dago balizko heziera elebidun honen jatorrian?
|
|
Oraindik ere kantatzen dizkiot. Baina pentsatuko du, bai, gure aita
|
hau
zer ote da? . Horiek dira nire munduak, eta berak denetatik edan behar izan du.
|
|
–Lehenik eta behin, txosten madarikatu
|
honek
zer dioen jakin nahi dut –erabaki zuen Josebak– Fisikariren batekin hitz egin nuke.
|
|
Zure aitak lehengoan esan zidanez, gainera, hormak eta intsonorizatuak daude, eta telebista ere baxu egoten da, futbol partidak entzuteko ez bada, edo faunari buruzko dokumentalen bat noizean behin... zure aitak ahotik ahora doan hitza maite baitu eta bezeroak nahi baititu protagonista. Mahaiak, bestalde, ongi bereizita daude, izkinan dagoen mahai
|
hau
zer esanik ez... Bai, txoko aparta da hau, eta toki pribatua ere bada, nik uste:
|
|
Zinema euskalduna beharrezkoa dugu, gure neurrian, txikian, baina behar dugu. Ez ditzagun ereduak kopiatu, sor ditzagun gureak, gure tamainan, txikian. gBegira dezagun, ikuspegi honetatik, gure antzera diharduten beste kultura txikiak bezain kolonizatuak arlo
|
honetan
zer nolako alternatibak ari diren plazaratzen, eta ondorioak atera. Proposamen zehatzak egin ditzagun.
|
2005
|
|
Ibarretxe Planaren onarpenak gauetik egunera jarri du hankaz gora mapa politikoa. Horrek une
|
honetan
zer esan nahi duen argitzeko, ordea, iragan du denbora apur bat. Gertatutakoak sortu duen egoeraren analisiaz gain, erreakzioen hemeroteka eta Xabier Barandiaran, Iñaki Antiguedad eta Xabier Aierdiren iritzi artikuluak bildu ditugu ondoko orrialdeetan.
|
|
Baina gero galdetu: " Eta
|
honek
zer egiten du?"" Hau izerdia ateratzeko ona duk", esaten zidaten. Baita zera ere!
|
|
Zinez espero dut Izaskun Bilbaoren izendapenarekin garai zaharrak agortuko zirela eta hemendik aurrera garai politiko berria zabalduko dela, baina kaltea, neurri handi batean, egina dago. Juan Mari Atutxaren umilazio pertsonala lortu da, eta EAJri lezio politikoa eman zaiola irudikatu nahi baldin bada ere, nire galdera litzateke ea horrek testuinguru politiko
|
honetan
zertan lagundu ote duen.
|
|
Zure hirugarren liburua da Vredaman. Lehenengoak uste gabeko arrakasta ekarri zizun; bigarrenak era guztietako iritziak; hirugarren
|
honekin
zer espero duzu, edo zer espero behar du irakurleak?
|
|
guztiok euskal herritarren erabakia errespetatuko dugula. Hortik aurrera herri
|
honek
zer nolako ibilbidea egin behar duen, zer nolako barne antolaketa izango duen... hori guztia eragile guztien artean adostu beharrekoa da.
|
|
Lana egiteko izan dugun denborak halaxe eskatu du. Hala ere, partziala eta mugatua izanagatik ere, jorratuko den lagina nahiko adierazgarria izan da hamarkada horietan euskal literaturaren barruan, bere osotasunean, garatu den genero
|
hau
zertan den azaltzeko. Bestalde, ildo horretatik joanez, lan honek osteko lan osatuagoen lehen oinarria izatea nahiko genukeela aitortu dugu, hemen zabaldutako hari muturretatik tiraka.
|
|
Ordenagailu batek, ordea, beti gainean eramateko pisu gutxi behar du, tamaina txikia, bateria ona eta, ahal bada, wifi konexioa eta datu mugikorren sarea. Bi kasu horiek gure aukeraketaren arabera aldatzen diren elementuen lagin bat besterik ez dira; izan ere, bideoak ikustea, abesti eta irudi asko gordetzea, bideo-deietarako erabiltzea, etab. Dendan sartu aurretik, ordenagailu berri
|
hau
zertarako nahi den pentsatzea da onena. Argi dagoenean, saltzaileari gure beharren berri eman diezaiokegu, zein ordenagailuk erantzuten dien jakiteko.
|
|
Badakigu gizarte
|
honetan
zer bizitzea
|
|
Uste dut kasetea jaso bezain laster jakin duzula nor naizen. Eta badakizula, segur aski, kasete
|
honetan
zer esatera natorkizun ere. Zeuk esana da, aitorpenik ederrenak kasete bidez egiten direla, bertan ahotsa jartzen duzulako eta ahotsaren tonuan igartzen delako hitz egiten duenaren gogo aldartea.
|
|
Orduan esan nuen: "
|
Hau
zer arraio da. Gure herrian euskal filologiarik ez?".
|
|
Ez ote den berriro egongo. Gizon
|
honengan
zer ikusi zuen galdetu dio Juliak bere buruari. Zer, honengan.
|
2006
|
|
Bestela ipuina deskribatu egingo nuke, ipuina nire baitatik bizi eta helarazi behar dut. Alegia,
|
hau
zer den edo han zer gertatu den konta nezake, baina hori ez da ipuina kontatzea.
|
|
Gizartearen antolaketa eta harremanetan laikotasun erradikala ezarri genuke. Eta urrutira gabe, euskal gizartean ere badugu
|
honetan
zer eginik: erlijioa nahasiegi daukagu kultura, festa, politika... baita kirolarekin ere!
|
|
Askoz ere alaiagoak dira, kanporakoiagoak, gizarteko zati azken batean. Eta nik uste hemen ere aukera bat ematen baldin bazaie, ikusten badute gizarteak onartzen dituela, jende horrek gizarte
|
honi
zer eskaini handia duela, elkartasun balore aldetik, alaitasunetik, asko jantziko lukete gure kalea. Etxean bezala sentituko balira guretzat festa bat litzateke haiek hemen gurekin izatea.
|
|
Merkatu
|
honetan
zer jarduera egiten diren azalduko dizuegu. Gaur, hamaika mila abelburu sartu dira.
|
|
Azaldu dugu teknika berritzaile
|
hau
zertan datzan: lauzpabost zelula besterikez dituen enbrioiari (blastomera) zelula bat erauzten zaio, eta horren gainean sondagenetikoak aplikatzen dira, enbrioi horrek zein gaixotasun genetiko duen jakiteko.Lagundutako Giza Ugalketaren Lege espainiarrak baimena ematen du medikuntzagenetiko iragarle eta sendagarriaren teknikak erabiltzeko, genetikan sorburua dutengaixotasunak, eta herentziazkoak prebenitu eta tratatzeko.
|
|
Bigarrenik, gaia eztabaida teorikoen mailan koka genezake; hots, euskalliteraturak euskal gatazkaren gaia jorratu behar duen ala ez eztabaida genezake, etaSarrionandiak
|
honetaz
zer pentsatzen edota esaten duen aztertu. Ildo honi jarraituz, azken boladan hautsak harrotu dituen Jokin Muñozen adierazpenak ekar genitzakegogora, bai eta idazle nafarrari erantzunez zenbait idazlek idatzi izan dituztenak1.Hari honi helduz gero, azken buruan idazlearen konpromisoaren inguruko auzirairitsiko ginateke; berria ez den auzia, bidenabar, Sarrionandiaren Gartzelakopoemak bilduma argitaratu zenean ere izan baitziren zeresanak, poesia militantea, eta, literatura konprometitua?
|
|
Beharbada itxurak egiten arituko da. Erraza ote da emakume
|
honi
zertan ari den antzematea?
|
|
|
Honek
zer esan nahi duen galdetu diat!, errepikatu zidan, oraingoan ahotsa goratuz. Lepoko zain bat nabarmendu zi  tzaion.
|
|
Hemengo J
|
honek
zer esan nahi duen!,
|
|
" Hautu" hori euskararen aldekoa izan dadin bultzatzeko, horretara gonbidatzeko, horretara erakartzeko, mila modu ezberdin daude, segun non eta norentzat une jakin batean motibagarri suerta daitezkeenak. Ea ondorengo
|
hau
zer iruditzen zaizuen:
|
|
Udaldi bakarra egin nuen Narbaizarekin. Hura atzera bere herrira joan zenean,"
|
Honekin
zer egin behar dugu?", izan zen gure etxeko galdera. Eta Maria Barbararekin hasi nintzen ikasten.
|
|
Nik uste dut oso galduta gabiltzala, eta idazleok ere bai, eta euskal idazleok are gehiago, eta Euskal Idazle Elkarte
|
honekin
zer esanik ez... Une honetan, mundu globalizatu honen aurrean gure zilborrari begira ari gara, eta barne krisia leporatzen digunak uste dut zuzen dagoela, baina ez duela jakin krisi hori bideratzen, kudeatzen alegia.
|
|
Kojeverentzat, bestalde, tradizio filosofiko klasikoaren araberako" denbora" izenaren adiera, eta berehalakotasunez edo zuzenki, eguneroko bizitzan, ezagutzen dugun" denbora" izenaren adiera arrunta, bat datoz. Hori bai, bat etortze
|
hau
zertan den sakonki aztertuta, ondorioak aski ezohikoak dira, aski harrigarriak.
|
|
Talaia
|
honetatik
zer dakusazun ezberdin
|
|
Auzolan izena du. Jardun du programaz bost hamar minutuz, Meltxorrek ezin zituen begiak irekita eduki, Neilak esan du berak ez duela oso garbi ikusten preformazio etapa
|
hau
zertarako den. Etapa honetan, esan du monitoreak, norbanakoaren segimendua egingo du berak, antzeman zein diren gure interesak, gure posibilitateak, ezinbestekoa dena lan munduan integratu gaitezen, konparazio:
|
|
|
Hau
zertarako da, nik galdetu dut.
|
|
Beraz, neuregana etorri da, eta atzetik neska.
|
Honek
zer diotson jakin nahi du.
|
2007
|
|
Herriaren eskaerei anitz urtez entzungor egin badiezue ere, argipen ez argitalpen garaiak dira. Liburu metak, hitz katea ezinago lotuak, metafora opiazeoak, aipuen gurpil balaztarik gabea, etorkizunez kargaturiko poema trabakatuak… Argi dago orain arteko sasi irtenbideek ez garamatzatela inora, horra hor, inork adibiderik balu, isiltasunaren poetika gero eta zabalduagoa, bide
|
honetatik
zer esan ez dagoelako frogarik behinena. Literatura benetan eraginkorra gure esku dago eta lortuko dugu.
|
|
eskua sartzen duzu sartzen hain erraza ez den lekuetan, gauzak ateratzen zoaz, gainontzeko gauzen mailan jartzen dituzu, begiratzen dituzu eta galdetzen diozu zure buruari: "
|
Honek
zer esanahi dauka?" Eta pertsonaiak, giroak… irudikatzen joaten zara, imajinatzen eta imajinatzen… Lo egiten dudanean izugarri gustatzen zait horrekin guztiarekin pixka bat amets egitea: hau daukat, nola jarri, nola joango da… Fase txundigarria da, pelikula sortzen ari zarelako, asmatzen.
|
|
Axolagabekeria dago baina ez da bakarrik botatzen duenaren arazoa, baizik eta albotik pasa eta jasotzen ez duenarena. Kasu
|
honetan
zer pentsa emateko jartzen ditut, ez naiz sermoi zalea," aizu, ez bota zikinkeriak naturara!". Hori aspalditik esanda dago, ez dakienak edo kasurik egiten ez duenak, axola ez diolako da.
|
|
Une
|
honetan
zer diagnosi egiten duzu normalizazio politiko prozesuaz?
|
|
Une
|
honetan
zer azpimarratuko zenuke AHTren auzian?
|
|
Ondoko hilabeteek eta urteek erakutsiko digute egitarau polit
|
hau
zer heinetan eta zer epetan gauzatuko den. Horri begira aurrekontua izanen da elementu erabakigarria.
|
|
Berriozar Iruñerriko udalerria da eta han txertatu dugu haren azterketa. Baina ikus dezagun tamainaren araberako azterketa
|
honek
zer ematen duen: oro har hartuta, tipologia honetako udalerriek ere haurren inoizko erabilerarik garaiena eman dute azken neurketan:
|
|
Galdea: Ingurune dinamiko
|
honek
zer eragin du euskal kulturgintzaren jarraipenean. Biziki eragin handia. elkarte bakoitzak badu 40 edo 50 urteko historia luzea.
|
|
Bestalde ere, bada alor
|
honetan
zer esan euskararen aldetik. Lurra sustatzen jakin dute euskaldunek, eta haren fruituak sortzeko kontratuak ere artez izendatu (erdirikue, gasaila...) Horiek ere, bazterrean ezin utzizkoak eta lagungarriak izan dira zeregin honetan, euskarari testu eguneratua eman nahian.
|
|
Eta, izpiritu?
|
hau
zer da. Kontzeptuaren problematikotasunaz, kontzeptua bada?, ez dira ohartu gutxiago, erabili duten autoreak berak beren garaian, haien gaurko kritiko beren ustez zorrotzak baino.
|
|
06 39 Ez dakigu zergatik atzeratu diren, baina kezkatzekoa da. Bidaia
|
honetan
zer guztiak ondo zehaztuta daude. Karibuek data jakin batzuetarako toki zehatz batzuetan egon behar dute, kumeak erditzeko eskualdera garaiz heltzeko.
|
|
Enpresa guztiak bizi dira konpetentziari begira,
|
honek
zer egiten duen etagauzak nondik hobetzen dituen, beraiek ere erreakzionatzeko. Eta hor ere komunikazioaren garrantzia ezinbestekoa da.
|
|
Portaera funtsezkoa da. Talde berri
|
honek
zer nolako portaera eduki beharduen, zer nola azalduko den merkatura, zer jokaera izango duen, ingurunearekikoizango duen mira... guztia zehaztu behar da.
|
|
Arlo
|
honetan
zer sakondu handia geratzen da. Berbarako, ikusi hurrengo adibide biak, guztiz diferenteak:
|
|
Alegia, nik neuk aurkezten dut Urruzunoren hizkera Altuberen ereduaren kontrakotzat, eta
|
honek
zer egingo, eta ez du, bada, goresten Urruzunoren euskara!
|
|
Begi bistan dago arriskua. Bestetik ongi dakigu beti erresistentzian jardun behar
|
honek
zer nolako neke eta oinaze klaseak dakarzkigun. Ongi frogaturik gaude euskaldunok, azken gerrateaz aparte, ondoko urte multzo guztiotan zehar.
|
|
Ez da posible, ilea tintatzen du horrek! Honek bai Brecht-en betaurrekoekin,
|
honek
zer edo zer ematen du. Ukabila masailean, behakoa sakon itxurako... limurtu egin nahi ote gaitu beste hark?
|
|
– Baina
|
honek
zer uste du. Nor dela berau?
|
|
– Ea
|
hau
zer iruditzen zaian. Bazakiat influentziarik gabe gelditu zaretela banku horretan.
|