Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2001
‎Tokian tokiko egoeraren arabera (bai euskarak toki horretan bizi duen egoera, zein bertako euskaltegiak dituen aukera eta baliabideen arabera) ikasgu bakoitzahausnarketa bat egitera gonbidatu nahi dut, gai honek zer nolako oihartzuna dueneta izan lukeen argitze aldera.
2003
‎«podemos afirmar que no existe un movimiento estudiantil propiamente vasco»96 eta beraz, arriskutsua izan zitekeen kontrolatzen ez zen mugimendu bati babes osoa ematea. Ez dakigu iritzi honek zer nolako eragina izan zuen UEUko kideen artean, nahiz eta oso argi garria izan ulertzeko zergatik egin zion hain erreferentzia gutxi UEUk 1976 eta 1977 urteetan barrutiaren eta unibertsitate ofizialaren gaiari. Dena den, hurrengo atalean jorratuko dugu gai honen inguruko berri gehiago eta azaldutako iritzi desberdinak.
2004
‎Une egokia iritsi da Konstituzioaren 53.2 artikulua oinarri hartu eta ikusteko lege honetan zer nolako tratamendua jaso duen, prozesu zibilaren esparruan, anitza izan arren, modu bateratuan aintzat hartu beharreko gai batek, alegia, oinarrizko eskubideen gaiak.
‎Modernotasunaren auzi honek zer nolako oihartzuna izan du euskalgintzaren eremuan. Erromantizismoaren ajeak gainditu ez ditugunok, nola ote gabiltza alor honetan?
‎Zinema euskalduna beharrezkoa dugu, gure neurrian, txikian, baina behar dugu. Ez ditzagun ereduak kopiatu, sor ditzagun gureak, gure tamainan, txikian. gBegira dezagun, ikuspegi honetatik, gure antzera diharduten beste kultura txikiak bezain kolonizatuak arlo honetan zer nolako alternatibak ari diren plazaratzen, eta ondorioak atera. Proposamen zehatzak egin ditzagun.
2005
‎guztiok euskal herritarren erabakia errespetatuko dugula. Hortik aurrera herri honek zer nolako ibilbidea egin behar duen, zer nolako barne antolaketa izango duen... hori guztia eragile guztien artean adostu beharrekoa da.
2007
‎Portaera funtsezkoa da. Talde berri honek zer nolako portaera eduki beharduen, zer nola azalduko den merkatura, zer jokaera izango duen, ingurunearekikoizango duen mira... guztia zehaztu behar da.
‎Begi bistan dago arriskua. Bestetik ongi dakigu beti erresistentzian jardun behar honek zer nolako neke eta oinaze klaseak dakarzkigun. Ongi frogaturik gaude euskaldunok, azken gerrateaz aparte, ondoko urte multzo guztiotan zehar.
2008
‎Niretzat neuretzat oso garrantzitsua da, sarien zerrendan beste titulu garrantzitsu bat daukadalako. Hemendik urte batzuetara, atzera begiratutakoan, antzemango diot titulu honek zer nolako garrantzia duen.
2009
‎Euskal Herriak behar duen sakoneko aldaketarako oinarriak jartzean dago gakoa, Lopategiren esanetan. Herri honek zer nolako indarrak biltzen dituen benetako aldaketa gauzatzeko. Indarrak biltzeko deia egin du, beraz.
2010
‎Dena den, ez da ahantzi behar dinamika hau zer nolako testuinguruan sortuzen: tentsioa oso handia zen tokiko eragileen eta kolektibitateen artean (estatua, departamendua...), Iparretarrak talde armatua zegoen, eta garai hartan identitatearen inguruko problematikak bizi bizi zeuden (euskal kultura, euskararen egoera) eta erronka askok ez zuten kolektibitatearen partetik erantzunik jasotzen (hausturakostaldearen eta barnealdearen artean, landa eremuaren egoera demografia aldetik, egoera ekonomiko kezkagarria, azpiegitura falta...).
2014
‎Ezagutzen dugu azken hamarkadotan garbiketa zerbitzua pribatizatu izanak ekarri duena, ez bakarrik Bogotan edo Kolonbian: aski duzu Interneten' Napoli' ipintzea eta ohartuko zara gai honek zer nolako neurria daukan".
‎Frantziatik, Avignon herritik, etorri Benoit Dupeyras gazteak honela zioen atzo: «Harritzen naiz lurralde honetan zer nolako atxikimendua den euskal kulturarekiko. Identitate izugarri azkarra da, batez ere kanpotik etortzen garenontzat, begi bistakoa izaten da».
‎Erabakia, nahiz eta egokia izan, Eusko Jaurlaritzak eta Bilboko Udalak gai hau zer nolako opakutasunarekin daramaten adibide argia da, alde interesatuek ezagutzeko eskubidea duten informazioa ukatuz. Holako arrazoiengatik, Euskaldendak ek zirkunstantzia hau Arartekoaren ezagueran jarri du.
2015
‎Hainbat ingurune kontuan hartzen dira eta simulazioak neurketa errealekin konparatzen dira, eta horretaz gain, metodo honetarako espresuki garatu dugun giza gorputz eredu b at erabiltzenda. Eredu honen bidez zer nolako eragina duten pertsonak uhinen hedapenean eta uhin haueknoraino barneratzen ahal diren iker daiteke.
‎Hala, medikuntzako profesionalek adierazten dutenez,, egitasmoko adituek markatutako bidea jarraitzen dugu?. . Beraiek azaldu digute programa honek zer nolako onurak dituen, eta eurek laguntzen digute, diote osasun zentroko emaginak, pediatrak eta erizainak.
2017
‎Urkijo eta bere helegiteak izan dira hizpide kasu honetan, baina berdin egin liteke Foru Aldundien edo edozein erakundeen kasuan ere. Bestalde, eta ikusita Urkijoren legegintzaldi honek zer nolako jarraipena izan duen euskal gizartean, ikuspegi akademikoa eskaini nahi da lan honen bitartez, atera duen zaratatik informazio eta hausnarketa gehiago ateratzeko. Hirugarrenik, eta Martínez de Lunak eta enparauek esandakoari jarraituz (2013: 13), euskal soziolinguistikak sakontasun teoriko falta du eta gure artean orain arte ezezagunak izan diren kontzeptu batzuk aurkeztu eta aplikatu nahi izan dira, euskarazko ikerketa egiten gabiltzan lagun guztien artean gure ezagutza aberastu eta saretzeko.
2020
‎Nik, ordea, eta egia esanda, ez dakit liburu honi zer nolako izendapena eman. Ez dakit arra edo emea izango ote zen eskaini nahi izan nuen testu sorta.
2021
‎28.6.3.2 Aurkaritza honen zer nolakoak
‎28.6 Aurkaritzako juntadura; 28.6.1. Sarrera; 28.6.2. Baina juntagailua; 28.6.2.1. Sarrera; 28.6.2.2. Juntagaiak; 28.6.2.3. Ezabaketak; 28.6.2.4. Tokia; 28.6.2.5. Aurkaritza eta kontzesioa; 28.6.2.6. Zenbait esapide; 28.6.3. Baizik eta horren kideen aurkaritza (ez A, B baizik); 28.6.3.1. Sarrera; 28.6.3.2. Aurkaritza honen zer nolakoak; 28.6.3.3. Ezabaketak; 28.6.3.4. Baizik juntagailua; 28.6.3.5. Baino eta Ezpada juntagailuak; 28.6.3.6. Baina juntagailua; 28.6.3.7. Ez baina; 28.6.3.8. Baizik eta Baino hitzen erabilera" murriztailea"
‎28.6.3.2 Aurkaritza honen zer nolakoak
‎Halako zerbait zen Rilkek esan nahi ziguna. Gorputz osoarekin idatzi behar genukeela esan dizuet, eta gorputz osoarekin irakurri dugunean, begira ariketa honek zer nolako aukera ederra eman digun. Hemen ez gara begiekin sartu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia