Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2008
‎Sententzia horrekin espainiar bide jurisdikzionalari amaiera ematen bazaio ere, gatazka ez da bertan behera geratu eta behe mailako auzitegien obligazioa Auzitegi Gorenaren doktrinari jarraitzea bada ere8, oraindik 2007 urtean gatazka honek ez ditu bere azkenak eman, arlo politikoan jazo diren hainbat ekimenek aditzera ematen dutenez. Horrela, bada, ezinbestekoa dirudi ikuspegi juridikotik auzitegi ezberdinen lana aztertzeak eta, batez ere, Nazioarteko Zuzenbideak honetan esateko duena azaltzeak; izan ere, espainiar ordenamenduan agortu ez den eta oraindik dirauen gatazka baten aurrean gaudelako.
‎Iruzkin honi ezin zaio amaierarik eman azken sententzia honen ondorio juridiko zein politikoei erreferentzia labur bat egin gabe. Dagoeneko aipatu dugun moduan, sententzia honek eskumenezko bideari amaiera ematen badio ere, eta horren ondorioz eta behe mailako auzitegietan Auzitegi Gorenaren doktrinaren izaera loteslearen ondorioz eskumenezko bidean arazoa konpondutzat jo behar bada ere19, oraindik 2007 urtean gatazka honek ez ditu bere azkenak eman, bai Uruguaiko (2007ko irailaren 18ko Ordezkarien Kamerako Ebazpena. 2007ko 1987 zk. Karpeta) bai Espainiako (GNAO.
2009
‎Eta ez, hau ez zuten nolanahiko bidean egin, bi euskal etxe hauen sorreran elkarren kontrako gatazka ideologiko batek eragin baitzuen. Honetan erabilitako bibliografia guztia ados dago; baina adostasun honek ez du argitu zertan ziren bi kontrako ideologia haien edukiak.
2010
‎Aldiz, ezberdintasunen hautemate proban, 3 aurpegiz osaturiko 60 multzo aurkeztu ziren eta parte hartzaileek ezberdina zena hautatu behar zuten. Hiru minututan gazteak (M= 47,17; DT= 9,41) azkarragoak izan ziren zaharrak baino (M= 29,23; DT= 8,35), t (58)= 7,81; p < 0,001 Hala ere, neurri honek ez zuen esperimentuan aztertutako beste edukiekin koerlazio positiborik azaldu, eta kobariable gisa aztertu zenean ere, ez zen esanguratsua suertatu datu analisietan.
‎Lehenak EGLaren kudeaketa planaren aurrerapena du gidaritzat eta bigarrenak kudeaketa plana bera, nahiz eta bien arteko desbideratzeak minimoak izan. Azpimarratzekoa da egindako saiakera honek ez duela KOA gainditzen, alegia, EGLko kudeaketa planari (eta bere aurrerapenari) lotutako kostuak onurak baino garaiagoak direla. Arrazoi nagusietariko bat onurak azpibaloratuak egon daitezkeenean aurki daiteke(., 298).
‎Ikerlan honek ez du NEBen balorazio ekonomikoa zentzu hertsian egiten, kasu honetan sare ekologiko jakinaren ezarpenak dituen efektu ekonomikoena baino. Beraz, haren helburuak eta metodologiak ez dute bat egiten azaldutako natura eremuen balorazio ekonomikoaren testuinguruarekin.
‎EAEko kasuan badirudi parke naturalen azpibalorazioa ekarri duela (Murua et al., 2006). Hala ere, teknika honek ez ditu hainbesteko denbora eta baliabide xurgatzen, eta alde horretarik, kostu eraginkortasun garaia izan dezake.
2011
‎Proposatzen zaigun emakume nerabearen eredu honek ez du onartzen gizentasunik ezta gehiegizko pisurik ere. Laburbilduz, itxura fisikoaren ikuspegitik, telesail hauetan aurki daitekeen emakumearen estereotipoa honako hau da:
‎Aberastasun horrek giza harremanetan du bere funts garrantzitsuenetakoa. Berrikuntzaren ikuskera honek ez du lehiakortasun eta merkatuaren logika ezeztatu nahi, baizik eta helburu hori oinarri ezberdin batzuen gainean eraiki. Echeverríak dio berrikuntza sozial hauen arrakasta gizartean daukan onarpenaren arabera neurtuko dela (Echeverría, 2008).
‎Haurrek ekoitziriko hiru esaldi luzeenen Esaldiaren Batez Besteko Luzera (EBBL) arakatuta, ikusi da erlazio argia duela morfologiaren ekoizpena neurtzen duen indize honek adinarekin (r= 0,56; p< 0,001, EBBLa morfematan3 zenbatuta; eta r= 0,57; pt< 0,001, EBBLa hitzetan neurtuta). Hogeita bi hilabete izan arte, laginean eta batez bestekoetan, morfologiaren ekoizpena neurtzen duen indize honek ez du 2ren balioa gainditzen: 2,2, hitzak zenbatuz gero, eta 2,6, morfemak kontatuz gero (ikus 9 eta 10 taulak).
2012
‎Kontuan izan, Lehen Hezkuntzako haurren kasuan depresioaren zeinuak izan daitezkeela ondorengoak (pertsona berak ez ditu sintoma guztiak aurkeztu behar): suminkortasun edo tristura iraunkorrak, gizarte isolamendua, hiperaktibitatea edo letargia, aurrez gustukoak ziren ekintzetan interes eta plazeraren galera, errendimendu akademikoaren beherakada( honek ez du esan nahi derrigor nota txarrak lortu behar dituenik, baina bai berez atera ditzakeen noten azpiko emaitzak lortzen dituela), pisu aldaketa handiak edota bere adinerako espero den pisua ez lortzea, loaren nahasteak, etab.
2013
‎Enuntziazio ekintzaren arduradun izango da soilik. Holakoetan E1 enuntziatzailea deituko diogu eta honek ez du beti esatariak berak duen iritzi usteekin zertan bat egin.
‎Botere nahi honek ez dauka zerikusirik Sschopenhauer ekin, gizaki batek bizitza baino askoz gehiago estimatu baititzake gauza asko; ez da botere nahi hedonista edo eudemonista ere, ez baitauka azken xedetzat zoriontasuna edo ahalik eta plazer gehien biltzea; ez da bizirautera bultzatzen gaituen eboluzioaren produktu hutsa ere, gizakiak bere patuaren jabe izan behar baitu; ez da nahi hobbesiarra edo hegeliarra ere,...
‎Bikoizketaren eta azpidazketaren inguruko ika mikei, bataren eta bestearen aldekoek piztutako suari hauspoa emateko tokia ez da hau; luze joko luke batzuen eta besteen arrazoiak biltzeak, eta lan honek ez du horrelako helbururik. Autore jantziagoek luze hitz egin dute eta bildu dituzte horren inguruko sorburuko arrazoi, iritzi eta enparauak.
2015
‎Hala ere, lege honek ez du zehazten zen den gardentasuna, fundazioek jakin dezaten zer adieraren arabera jokatu behar duten. Gardentasunari, informazio publikorako sarbideari eta gobernaketa onari buruzko abenduaren 9ko 19/ 2013 Legeak ez die horiei eragiten, salbuespenak salbuespen1 Lege hori batez ere jarduera publikoaren gardentasuna areagotzean eta indartzean zentratzen da, eta fundazio publikoei eragiten die, baina ez gainerakoei.
2017
‎Azken urte hauetan alderdi askotatik begiratuta aztertu izan da hezkuntzaren eta postmodernitatearen arteko harremana (García, 2004). Harreman hori, alabaina, konplexua gertatzen da hezitzaileentzat, korronte honek ez baitu eskaintzen gizarte bidegabekeriak bereizteko ezein irizpiderik (Vattimo, 1994). Baldintza postmodernoa konplexua, paradoxikoa eta eztabaidatua bada ere, aldi berean esanguratsua ere bada hezkuntzarentzat, beste arrazoien artean, mota askotako gaitasunak, ikuspegi berriak eta eraldaketa kontraesankorrak ekintza bidean jartzeko aukera eskaintzen duelako (Hargreaves, 1996).
‎Uztaroren 100+ zenbaki honek Komunikazioa Giza eta Gizarte Zientzien alorretik eta Euskal Herritik nola ulertu, aztertu, begiratu, eztabaidatu dugun eta aurrera begira ditugun erronka eta aukerak berrikusteko (g) une egokia eskaintzen du. Artikulu honek ez du noski Uztaro aldizkariaren baitan egindako komunikazioaren eremuko lan guztien inguruko azken azterketa izan nahi, ehungarren zenbakiaren aitzakian elkarlan kolektiborako ekarpen eta abiapuntu posible bat baino. Horretarako, orain arte komunikazioaren esparruan Uztaron argitaratutako lanak aipatuko ditugu, ondoren horiek marrazten dituzten etorkizunerako lerro batzuk zirriborratu eta Uztaro eta euskarazko aldizkarien ekarpen eta funtzio sozialei buruz zerbait esateko.
‎da UEUren erakusleiho fina, ziurra eta etengabeko lan ttanttak biltzen dituena, bakarra Euskal Herrian, eta ikertzeko ildoak jarri baditu, egiten dena ikertzeko bidea emango du ere. Gure aldizkari honek ez du ahaztu behar gizarte egituratze horretan ibilbidea markatzea duela helburu nagusi, eta, horretarako, jakintza arlo guztietan zeregin amankomun bat bilatu eta ezagutzera emateko, erakusleiho paregabea dugu UZTARO.
2019
‎Ondorioz, Europako Giza Eskubideen Auzitegiaren arabera, HESLOren 37.1 artikulua hitzarmenaren aurkakoa da eta neurrigabekoa, ondorioz, ez legezkoa eta espainiar zuzenbidearen aurkakoa, gogoratu behar baitugu hitzarmena espainiar barne zuzenbide antolamenduaren parte dela (EK 96.1 art.), beste edozein barne lege edo arau moduan. Arau hauste honek ez du behar aztertze gehiagorik, ez legezkoa baita Estrasburgoko Auzitegiaren arabera.
‎Zehapen tipoak ezarri luke zer kasutan egon daitekeen arrisku hori eta, adibidez, polizia kidegoek aurpegia estalita baldin badaramate edo datuak ezkutatzeko beste bideren bat baldin badaukate (arau haustearen funtsa den elementua), arau hauste honek ez luke proportzionaltasun azterketa gaindituko (egokitasun printzipioa, beharrezkotasun printzipioa eta proportzionaltasun printzipioa, zentzu hertsian). Gogoratu behar dugu proportzionaltasun printzipioa ez dela printzipio ideal soila, oinarrizko eskubideak murrizten dituen Estatuaren esku hartzeak zuzentzeko eta baldintzatzeko balio duen tresna ere bada88, neurria ezartzearen emaitzatik ezin dela eratorri horrekin lortu nahi dena baino kostu sozial handiagorik89eta ezarpenak ponderatua eta orekatua behar duela izan90.
2020
‎Memento horretan administratibista adituen falta zegoenez, espezializazio handikoak ziren penalista adituei gailentasuna eman zitzaien. Horregatik, legelari horren arabera, egun, gailentze honek ez dauka zentzurik, administratibista adituak daudelako eta Administrazio Zuzenbideak zailtasun eta dinamismo maila altua lortu duelako.
‎Garbiketa bat behar dugu gure buruan esateko, horrela bidali digute baino hau da azala, honek ez du ezer esaten pertsona horri buruz, gurasoei buruz, hain zuzen ere baino klaro, horretarako ariketa bat behar da klaro ikusten duzu bonboitxo hori, eta hemen duzu bonboitxo eta hemen duzu rambomari eta hori gainditzeko behar duzu ariketa pertsonal bat, eh. Esateko hauek aukera berberak merezi dituzte ez?
2021
‎Aurretik esandakoari zenbait ñabardura gehitu behar dizkiogu: alde batetik, gatazkak konpontzeko modu honek ez du balio merkataritzarekin lotutako edozein auzi konpontzeko (nazioarteko merkataritza arbitrajea ez da gauza bera! 15), inbertsio gatazka legalak ebazteko erabiltzen baita bakarrik. Beraz, garbi gera bedi gaiaren ezarpen eremua inbertsioaferetara mugatzen dela.
‎Ez dira ulertu behar batak bestea ordezkatzen duten formatu gisa, elkarren osagarri moduan baizik (Sivertsen, 2016a). Eredu honek ez du lingua franca desberdinek ezagutzaren hedapenean duten papera baztertzen; bi alde bereizten ditu, aldiz, hizkuntzen aferan: nazioartera begira erabiltzen diren hizkuntzak, eta tokiko gizartera baliagarriagoak direnak.
‎Gure kasuan lehen bidea aukeratu dugu, baztertu gabe etorkizunean bigarren aukera ere baliatzea. Hautu honek ez du baztertzen bigarrena, baina ekarpen honetan indarrak teknika kuantitatiboetan ezartzea izan da apustua. Teknika horiek baliagarritasuna erakusten badute, etorkizunean gaia berrartzeko beharra ekarriko du, nahitaez.
‎Irudi honek ez du balio aldagai guztien azterketa zehatza egiteko; alabaina, aldentzen diren aldagaien azterketa sakonago bat egitea ahalbidetzen du. Lehenengoak, 3 da izan aditzaren indikatiboko orainaldiko hirugarren pertsona singularrak, forma linguistiko bakarra aurkezten du:
‎Ikerketa honek ez du aditz ezaugarri bakoitzaren aldakortasun faktorea kontuan hartu, ezta bere inplikazioa bariazio ereduak eratzeko ere; hau da, aditz aldagai jakin batek taldeen osaketan izan dezakeen aldaera kopuruak duen eragina sailkapenean. Adibidez, orainaldiko izan [hura zuei] aditzaren aldagaiak, 27 aldaera dituenak, lotura handiagoa izan dezake aldaera asko dituzten beste batzuekin, gutxi edo bat ere ez duten beste batzuekin baino, hala nola orainaldiko izan aditzaren [hura] da aldagai bakarra duenarekin.
2022
‎Cf. HH (I, 213) cianquida ‘compas, instrumento’ Belak bokal baten sudurkaritasuna adierazteko idazten du kasu batzuetan. Oraingoan, halere, ez dago garbi zergatik idatzi duen hori, Larramendiren hitza izanik, honek ez baitakar.
‎Bigarrena, oinarrian ez dituela adjektiboak hartzen, 3.1 atalean aztertu ditudan atzizkiek ez bezala. Hortaz, atzizki honek ez du ahalbidetzen adjektiboek aditzaren, aditz sintagmaren edo perpausaren eremua modifika dezaten; horren ordez, erakusleak, galdetzaileak eta antzeko esanahi deiktiko edo anaforikoa duten elementu batzuk moduzko esanahi batekin aditzaren/ aditz sintagmaren modifikatzaile bihurtzea ahalbidetzen du. Ezaugarri semantiko bereziak dituzten hitzak sortzen dira modu honetara:
‎Gauzak horrela, De Rijkek (2008) adberbialetan ageri den atzizkia aparteko atzizki eratorle gisa aurkezten du. Hori hala bada, gogoan hartu litzateke jada atzizki honek ez duela emankortasunik adberbialetan; izan ere, (r) ik bidez erator daitezkeen modifikatzaile guztiak erresultatiboak dira gaur egun (Krajewska, 2013: 11).
‎Hala ere, errealitatea da teknologia baliabide horiek ez direla gizarteko gehiengoaren ongizatea bermatzeko bideratzen. Ildo horretan, autore ugarik azpimarratzen dute aurrekaririk gabeko modernizazio kapitalista honek ez dituela ongizatea eta aurrerapenak ekarri guztiontzat, baizik eta" orain arte konpondu gabeko kontraesan ekonomikoak" azaleratu dituela (Maiso, 2016a). Horri lotuta, gogora datorkit Nach raperoaren Esclavos del destino abestiaren sarrerako esaldia, Elgran dictador filmetik hartua:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia