2003
|
|
Elikaduraren historia orokorki, ia landu gabe dagoen gaia da, eguneroko bizitzaren ardatzetako bat bada ere. Gizakiaren biziraupena suposatzen duen aktibitatea da jatea,
|
hau
esanez ezer berririk ez diogun arren; Lemery k 1702an definitu zuen bezala, elikagaia «gure gorputzaren zati solido eta likidoen galera berreskuratzeko gai den edozer» da. Honela, ekonomiak arazo berbera landu izan badu ere, azken pausua ahaztu da, janarigintza.
|
2004
|
|
Zazpi urte zituela polioa hartu zuen eta honen ondorioz herren geratu zen; honek, agian, argazki makinarekin ibiltzerako orduan jendearen konfiantza lortzen lagundu zion, baita besteen tristura eta mina ulertzeko gaitasuna eman ere, bere argazkiek sentsibilitate hau islatzen baitute. Baina era berean
|
hau
esaten zuen: agian gertatu zaidan gauzarik garrantzitsuena izan zen, moldatu ninduen, gidatu ninduen, erakutsi egin zidan, lagundu ninduen eta desorekatu ninduen; edo beste hau:
|
2006
|
|
Pasarte honetan kontatzen da nola Lupo dux baskoiak Karlomagnoren eskuetan utzi zuen, honek beharturik, Hunoldo, Waifreren semea, Akitania eskuratu asmoz egindako bere saioak porrot egin ondoren Baskonian errefuxiatu zena. Pasarte honek, zehazkiago, honako
|
hau
dio:
|
2008
|
|
1972an René Dubos ekologista eta biologoak honako
|
hau
esan zuen: «globalean pentsatu eta esparru lokalean ekin».
|
|
Antzeko ideia dute Deddaway k eta Glinski k (2001), zeintzuek liburuarenlehenengo atalean Yeltsin-en garaian burututako ekintzak ea erreforma edo erreakzioa izan ziren planteatzen duten. Eta ekonomiari buruzko atalean errusiar agintariek aurreko ordena ekonomikoa irauli egin zutela esaten dute (232 or eta hurr.). Horretaz gain, Yeltsin-ek berak ere Gaidaren politikari buruz honako
|
hau
esan zuen: –Gaidar' s reform secured macroeconomic change, namely the destruction of the old economy.
|
|
Claudínek (2002: 11) honako
|
hau
dio?, la reemergencia de brotes xenófobos, son lo peor de la etapa actual por cuanto representan de regresión política y social??. Taibok (1995:
|
2009
|
|
15). Alvarez-ek bertan honako
|
hau
dio: «De hecho, más que de emigración vasca lo correcto sería hablar de emigraciones vascas, o incluso de procesos migratorios vascos».
|
|
Diáspora vasca y enganchadores() liburua argitaratu zuen9 Izenburuak ongi dioen bezala, batez ere emigrazio agenteez mintzo da Santiso lan horretan; horretarako artxibategietako dokumentuak erabiltzen ditu, ia kasu gehienetan Gipuzkoara mugituz, bertako protokoloen artxibora eta Artxibo Orokorrera. Haren lanaren errepaso bat eginez gero, ikus daiteke ez duela prentsa iturritzat ia inoiz hartzen, baina iturri horren inguruan
|
hau
dio momentu konkretu batean: «?
|
2016
|
|
Ekintza honek izugarrizko arrakasta ekarriko zion erakundeari, Estatu Batuetako gazteak taldearen militanteak Bonnie & Clyde edo eta Sundance Kid bezala ikusten baitzitutzen. WUOren bosgarren komunikatuan ekintza honen inguruan
|
hau
esaten dute:
|
2018
|
|
Beraz, pertsona bakoitzaren identitatea ezagutu behar dugu, aitortzen zuen euskalduntasuna berezkoa, kanpotik etorritakoa ala ikasitakoa zen jakiteko. Honako
|
hau
zioten Aizpuruk eta Zarragak: «Ezin jakin, izenak banan banan aztertu gabe, euskaldun horiek urte batzuk lehenago inguru horietara joandako familien oinordekoak ote ziren edota aspaldian bertan errotutakoak.
|
|
1862an Miguel Oarabeitiak, Orozkoko Donibaneko apaiza artean, gutun bat idatzi zion Jose Antonio Uriarteri honako
|
hau
esanez:
|
2022
|
|
Konfiantza transmititu nahi duen ahots tonua erabiliz komandanteak semeari galdetzen dio ea sexu harremanik izan duen. Pacok, gezurra esanez, ezetz esaten du eta, orduan, Evaristok erantzun adierazgarria ematen dio semeari honako
|
hau
esanez: " Nire aitak zure adina betetzean egin zidan opari berdina egingo dizut zuri, eme on bat ordainduko dizut" (De la Iglesia, 1983:
|
|
Filmeko zati honetan konturatzen da politikari abertzalea Urko, bere semea, Pacoren laguna eta heroinazalea dela. Gaia komandantearekin komentatzen ari denean Aramendiak hurrengo
|
hau
esaten du: " Ez litzateke komenigarria izango inork hau jakitea" (De la Iglesia, 1983:
|
|
Mexikon artisau merkatuaren inguruan egindako landa lan baten ostean, Garc� ak (1989: 97) hurrengo
|
hau
dio:
|