Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 102

2013
‎Eta izenetan azken aurrekoak zer erlazio du ondoren duen izenarekin? Adjektibo eta izen horiek ordezkatzeko, har itzazu kontuan ohar horiek, baitituzu edozein hitzekin ordezkatu.
‎1 Har ezazu 8 jardueran hasitako eta 20.ean osatutako sentimenduen inbentarioa. Metaforak eta konparazioak erabiliz, adierazi nolakoak diren han jaso dituzun hiru sentimendu.
‎1 Har ezazu tarte bat, eta azter ezazu ea eskuratu duzun kazetari batek behar duen testuaren planifikazio gaitasuna. Horretarako, bete ezazu taula hau:
Har dezagun beste artikulu bat: " Artzaintza Euskal Herrian".
‎2 Bikoteka jarraituz, har ezazue" Maskarak Euskal Herriko usadioan" artikulua, eta manipula ezazue. Ea gai zareten edizio ezaugarriak nola erabiltzen diren deskubritzeko.
‎a) Har itzazue aurrez aurre Gure erroak aldizkariaren irudia eta eskutitza, eta erantzun:
‎4 Nork har dezake parte lehiaketan?
‎1 Badaezpada, har ezazu tarte bat, eta aztertu egindako lana honako ebaluazio adierazle hauen arabera:
‎2 Har dezagun Iruña Veleian topatutako beste ostraka bat.
‎Faktura saltzaileak erosleari ematen dion agiria da, eta erositako produktua zer den zehazteaz gain, prezioari, zergei& buruzko informazioa ematen du. Salerosketa egoeraren arabera, fakturek ezaugarri bereziak dituzte eta, ondorioz, hainbat izen har ditzakete.
‎4 Jarraian, har itzazue zerrendatik baliokideak diren bi zatiki. Bi zatiki horiek lau zenbaki osoz osatuta daude.
‎1 Kalkulu orria baliatuz, egin ezazu Ibarbe Futbol Elkartearen aurrekontua. Horretarako, har itzazu kontuan izandako sarrerak eta irteerak, eta elkarteko partaide kopurua.
‎2 Berreketa eragiketa kalkulagailuz egin daiteke. Har ezazu zeure kalkulagailua eta asmatu berreketa nola egiten den.
‎a) Talde txikitan, har ezazue gozoki poltsa bana, eta egin ezazue gozokien sailkapena koloreen arabera. Ondoren, sailkapen horri dagokion maiztasun taula osatu eta, egin ezazue barra diagrama gozokiak baliatuta.
‎Kuantitatibo jarraituak: tarte bateko edozein balio har dezaketenenak dira. Oro har, neur daitezkeen aldagaiak direla esan daiteke.
har dezaten.
‎3 Zer ezagutu eta zer egin proposatzen digu unitateak eskaera horri erantzuteko? Galderari erantzuteko, har itzazue kontuan bigarren zereginean adierazitako zehaztapenak.
‎Zure herrian planetarioa jarri behar dute, eta herriko gaztetxoek proiektu hori berena balute bezala har dezaten, hainbat ekintzatan parte hartzeko gonbita luzatu die udalak. Zuk poz pozik jaso duzu gonbit hori, aspalditik gustukoak baitituzu astronomiaren inguruko kontuak eta iruditzen baitzaizu gaiaz gehiago jakiteko aukera bikaina dela.
‎2 Zingira eremuaz ari garela, gogoratu behar da orain dela bost urte udalak ikerketa bat enkargatu ziola Ikerkor ingurumen enpresari. Har dezagun kontu, azken bost urteetan eremua ez dela aldatu, eta, beraz, ikerketa hartatik ateratako ondorioak oraindik ere balekoak izaten jarraitzen dutela.
‎2 Denbora tarteak neurtuz, 5 segundoan behin posizio bat hartu dezala, 45 ko angeluko mugimendua eginda (0, 45, 90, 135, 180). Amaitzean, berriz ere hasieratik abiatuko da.
2014
‎15 minutu izango duzue horretarako. Taldean lan egitean, solasaldietarako trebatuz joateko, errespetatu hitz txandak, eta norbaitek har dezala taldekideak gaira ekartzeko eta denbora kudeatzeko ardura.
‎Balorazioak egiteaz gainera, hobetzeko proposamenak ere egin beharra dagoela ikusten dute ekimeneko arduradunek: guk geuk egoera hobetzeko konpromisoak hartu behar ditugu, eta, halaber, herritarrei ere eskatu egin behar diegu halako jarrera har dezaten. Hori egiteko aukera duzue orain:
‎horiek eskuratu, irakurri, aztertu, eta haien inguruan jardungo dugu, besteak beste. Baina zer da, zehatz mehatz, egiteko eskatu zaiguna, liburuek unitatean protagonismo hori har dezaten?
‎Horretan laguntzeko, erantzun honako bi galdera hauei. Har ezazue kontuan zer ikasi duzuen aurreko unitatean literaturari eta solasaldiei buruz.
‎Lehenengoan, rolen araberako betebeharrak eta ardurak jasoko dituzue. Bigarrenean, aldiz, egitekoen plangintza jasoko duzue, lanak zerrendatuz( har itzazue kontuan 6 eta 25 jardueretako plangintzan aipatutakoak ere). Hori dena egindakoan, osatu antzerki fitxa.
‎Pasartea kokatzeko (landa/ hiri ingurua, zer motatako eraikina: etxea, kalea, monasterioa&, zer nolako dekoratua...), har ezazue kontuan 1 osagaiaren amaieran egindako Antzerki Fitxa1 Informazio hori kontzeptu mapa batean laburbildu dezakezue, eta idazkariak gordeko du.
‎Pasartearen argumentua idaztean, har itzazue kontuan 7 jardueran helarazi zitzaizkizuen giltza hitzak. Zehaztu ezazue argumentuan zer pasatuko den eta pertsonaia bakoitzak zer egingo duen.
‎d) Zer bide har zezaketen Baionara iristen ziren erromesek Compostelara iristeko?
‎a) Zer erakundeko kide izango ziren arrantzale horiek? Har ezazu kontuan 30 jarduera.
‎c) Lot ezazue margolan bakoitza pertsonaia hauetako batekin, eta osatu taula. Har ezazu kontuan bi pertsonaia sobera daudela.
‎3 Zer eskatzen zaizuen jakinda, eskaerari erantzuteko egin eta ikasi beharrekoak zehaztuko dituzue. Har ezazue kontuan, beste unitateetan ez bezala, narrazio digitala ez duzuela unitatean zehar egingo, aitzitik, unitatean zehar ikasten joango zarete unitate amaieran narrazio digitala osatzeko.
‎2 XVI. mendean zer herrialdetako europarrak ibili ziren Afrikako inguru honetan? Har ezazu kontuan 8 jarduera.
‎a) Mapa egiten hasi aurretik, lot ezazu Urdanetak egindako geldialdi bakoitza dagokion koordenatuarekin; bila ezazu horretarako behar duzun informazioa. Har ezazu kontuan koordenatu bat sobera dagoela.
Har ezazue kontuan:
‎Oraingoan, zehaztu itzazue erakundeek alor ezberdinetan (etxebizitza, osasuna&) har ditzaketen lau erabaki. Hainbat ideia dituzue hemen hasteko:
‎a) Rolak banatu. Har ezazue kontuan aldatu egin behar dituzuela hasierako rolak. Osatzeko taula jarduera fitxetan dago.
‎Zerrendatu itzazue iruzkinetan agertzen diren aurreiritziak. Horretarako, har itzazue kontuan grafikoaren eta elkarrizketaren analisian ondorioztatutako ideia nagusiak.
‎a) Banatu rola jarduera fitxetako taulan. Har ezazue kontuan, orain arte bete gabeko rolak beteko dituzuela oraingoan.
‎a) Osa ezazue rolen banaketaren taula. Har ezazue kontuan, orain arte bete gabeko rolak izango dituzuela oraingo honetan. Osatzeko taula jarduera fitxetan dago.
‎3 Gure artean ere Agenda 2030eko helburuekin bat eginaz egitasmo ugari sortzen ari dira herritarrek bere herriaren hobekuntzan parte hartu dezaten. Horien lekuko dituzu beheko albisteak.
Har itzazu bi zenbaki positibo. Non dago bietatik handiena, eskuinean ala ezkerrean?
Har itzazu zenbaki positibo bat eta negatibo bat. Zein da bietatik handiena?
Har itzazu bi zenbaki negatibo. Zein da bietatik handiena?
‎6 Har itzazue DIN A4 tamainako bi orri, eta sor itzazue bi zilindro: lehena, bi ertz luzeenak itsatsiz, eta, bigarrena, ertz laburrekin gauza bera eginez.
‎1 Hautatu aukera egokia urratsa zuzena izan dadin, eta kokatu taularen bigarren zutabean; horretarako, har itzazu kontuan aurreko jardueretan aztertutako prozedurak. Ondoren, osa ezazu bigarren adibideari dagokion zutabea.
‎4 Har itzazue beste tutu batzuk, eta, irudietan adierazitako ebaketak eginez, hainbat poligono lortuko dituzue. Sailka itzazue poligono horiek.
Har ezazu zirkunzentroa, eta marraz ezazu puntu hori zentrotzat duen eta triangeluaren erpinetako batetik pasatzen den zirkunferentzia.
Har ezazu inzentroa, eta irudika ezazu inzentrotik triangeluaren alde batekiko perpendikularra den zuzena.
‎1 Har ezazu prisma itxurako kartoizko kaxa bat, eta desmunta ezazu. Ondoren, marraz ezazu lortutako kartoi pieza.
‎2 Har itzazu garapen lauak, eta, ertzak egoki tolestuz eta itsatsiz, sor ezazu bakoitzari dagokion gorputz geometrikoa.
Har itzazu forma bera duten bi objektu eta neurtu masa eta bolumena. Zer gertatzen da?
‎3 Orain arte sortu dituzuen sistemetan energiaren bidea adierazteko gai izan zarete. Beraz, har itzazue bizikleta, errota eta ura, beste sistema bat osatzeko. Aztertu ondoren, osatu ezazue ondorengo deskribapena.
2016
Har ezazue mikroskopiorako prestatu duzuen prestakina. Bota portaren gainean eta estalkiaren ertz batean tanta bat edo bi metileno urdin, mintzeraino sar dadin.
‎3 Har ezazue Bactridium onddoaren esporen argazkia, eta, piximetroa berriro kalibratuz, neurtu espezie honen espora baten tamaina. Espora hauek asexualak dira eta konidio deritze.
‎Baina nola esplikatu daiteke aurreko definizio hori errazago? Ekosistema hitzak zer esan nahi duen jakiteko, har itzazu kontuan honako puntu hauek.
Har ezazu zerbaren peziolo zati bat, eta bereiz ezazu sakonuneko mintza kontu handiz.
‎Zer nolako dokumentuak egin dituzue? Har itzazue egindako dokumentuak esku artean, eta balioetsi egindako lana!
Har ditzagun erabaki osasungarriak!
‎Lagungarria izango zaizue gai honen inguruko Botiloia dela-eta eta Nahi ez dituzun efektuak baina ustekabean azal daitezkeenak ekiguneko informazio artikuluak kontsultatzea. Har ditzagun erabakiak urratsak kontsultatzea ere lagungarri izango zaizue.
‎a) Jarraitu Har ditzagun erabakiak testuko urratsei, banaka.
HAR DITZAGUN ERABAKIAK
‎Iritzi guztiak ezagutu& Aukera guztiak identifikatu. Zer bide har ditzaket. Zenbat irtenbide daude?
Har ditzagun erabaki osasuntsuak! 100
‎2 OSAGAIA: HAR DITZAGUN ERABAKI OSASUNGARRIAK!
‎Arkatzak erdira dinamika, jarraitu Har ditzagun erabakiak urratsei eta arrazoitu zuen proposamenak.
‎Bada, orain, galdera markak hitzezko jardunarekin ordezkatuko dituzue. Horretarako, kontuan izan hainbat jarrera har ditzakeela bikotekidearen aitortzaren aurrean: harritu eta asko haserretu daiteke, bazekiela eta mendekua prestatu diola adieraz diezaioke, berak asko maite duela eta utzi ez dezala erregutu& Hautatu zer jarrera hartuko duen.
‎zer hutsegite konpontzen irakatsi nahi zaigu bideoarekin? Har itzazu oharrak, eta osatu irakaspena adibide esanguratsuekin.
‎1 Lehen egin duzun moduan, ikusi bideoa, eta har itzazu irakaspenaren oharrak eta adibide esanguratsuak.
‎Lana gaur bukatzea komeni zaigu; horrela, estreinatu berri duten pelikula ikusteko tartea har dezakegu bihar.
‎a) Har ezazu xiringa bat, eta, enboloa A irudiko posizioan edukita, estal iezaiozu muturra. Ondoren, tiratu enboloari, gora eta behera, B eta C irudietan bezalaxe.
‎2 Har ezazu berriz ere aurreko jarduera (9 jarduera) eta adierazi globoaren barruan zegoen airearen portaeraren fenomenoa.
‎Lehenik, har ezazu lasto bakar bat eta zurrupa ezazu betiko moduan ura.
Har dezagun amoniakoaren ekoizpenaren adibidea eta idatz dezagun doitu gabeko ekuazio kimikoa:
‎Gorputz batek hiru modutan har dezake karga elektrikoa, hau da, hiru modutan elektriza daiteke: igurtziz, indukzioz edo ukituz.
‎Txapel beltzak proposamenak kritikoki eta logikoki aztertzeko aukera ematen dizu. Elementu hauek har ditzakezu kontuan:
‎Badakizue ere erakunde formalek gure bizitzako hainbat alderdi (hezkuntza, garbiketa, autobusen ibilbideak&) antolatzeko moduaz erabakiak hartzen dituztela. Baina nola har dezakegu parte erabakiak modu demokratikoagoan hartzeko?
‎x aldagai askeak har ditzakeen balioen multzoari eremu esaten zaio, eta E adierazten da. Mendeko aldagaiak har ditzakeen balioen multzoari, aldiz, ibilbidea esaten zaio, eta I adierazten da.
‎x aldagai askeak har ditzakeen balioen multzoari eremu esaten zaio, eta E adierazten da. Mendeko aldagaiak har ditzakeen balioen multzoari, aldiz, ibilbidea esaten zaio, eta I adierazten da. Aurreko adibidean, E= N (zenbaki arrunten multzoa) da, eta I={ zenbaki bikoitiak}.
‎7 Zuzenak adierazteko era bakarra ez da y= mx+ b. Zenbaitetan, ekuazio horrek, bestelako forma batzuk har ditzake. Hauetatik, zein dira zuzen bati dagozkion adierazpen aljebraikoak?
‎f) Har ezazue ordenatu ardatzarekiko simetriari dagokion simulazioa, eta ziurta ezazue f()= f (1) eta f()= f (3) direla.
‎g) Har ezazue koordenatu jatorriarekiko simetriari dagokion simulazioa, eta ziurta ezazue f()= f (1) eta f()= f (2,5) direla.
‎Lehenengo multzoko elementuak aldagai askeak dira; bigarren multzokoak, aldiz, mendeko aldagaiak. Aldagai askeek har ditzaketen balioek funtzioaren eremua eratzen dute, eta mendeko aldagaiek, funtzioaren ibilbidea. Matematikan, gehienetan, aldagai askeari x izena ematen zaio, eta mendekoari y.
2017
‎4 Gizakiotan, ile kizkurra izatea (R) ezaugarri gainartzailea da, azpiratu egiten baitu ile leun edo lisoaren (r) ezaugarria. Har ditzagun bi pertsona heterozigoto (Rr). Nolako ilea izango dute bikote horren seme alabek?
‎d) Zer odol taldetakoak zareten kontuan hartuz, azaldu taula baten bidez zer odol mota har dezakezuen
‎2 Har itzazu bi prezipitatu ontzi handi, barruan inbutuak sartzeko neurrikoak, eta lehenengoan jarri aurretik prestatu duzun bikarbonato sodikoaren disoluzioa.
‎9 Har ezazu nire zorion beroa!
‎a) Nork har dezakete parte. Zuk parte har al dezakezu?
‎hartuixu: hartu ezazu itxikot: utzuko dut mailukiekaz:
‎1 Bakarka, ikusi eta entzun bertsoak, arretaz, eta, izenburuak dioen bezala, bakoitzak har ditzala bere erabakiak.
‎Hementxe unitatean egingo duzuen lanarekin osatzeko modukoak diren hainbat eredu. Ideiak har ditzakezu batetik eta bestetik.
‎Kide bakoitzak har dezala orri zuri bat. Jarraian, beharrezko marrak marraztu taldekide beste hutsune egon daitezen, eta jarri norberaren izena hutsune bakoitzean.
Har dezala kide bakoitzak orri zuri bat. Jarraian, egin taldekide beste hutsune egoteko beharrezko marrak, eta jarri norberaren izena hutsune bakoitzean.
Har dezala kide bakoitzak orri zuri bat. Segidan, egin taldekide beste hutsune egoteko beharrezko marrak, eta jarri norberaren izena hutsune bakoitzean.
‎Atera Urretxutik, iritsi Legazpira, Motxorra, Aztiriraino igo, Zerainera jaitsi, Segurara gero, jarraitu sasi ordekan Mutiloraino, Liernirainoko kilometro pikoa ahal bezala igo, eta Ormaiztegitik, Santa Lutzin barrena, etxeraino; edo bestela, Atagoititik. Zeraindik Segurarako bidean Aralarko belardiak ikusten dira, beti eder, gehienetan berde bizi biziz jantzita, baina bide horrek beste esanahi bat dauka guretzat, 180 graduko bihurguneetako bateko saihesbidetik Kontxi zure amaren jaiolekurako bidetxoa har dezakegulako. Hemendik aurrerakoetan, handik pasatzen garen bakoitzean ere, zure irribarrea oroituko dugu.
‎a) Osa ezazue A partaidearen denbora abiadura taula. Har ezazue kontuan denbora neurtzen hastean haren abiadura ez zela 0 m/ s, baizik eta aurretik zekarren eta konstante iraun duen abiadura.
‎2 Lehenik, adostu ezazue, taldekideen artean, informazioa komunikatzeko dokumentu mota eta bere egitura. Bigarrenik, har ezazue kontuan lanaren edukiak antolatzeko honako eskema hau:
‎a) Har itzazu hainbat masatako objektuak. Osatu taula honen antzeko taula bat, eta adierazi bertako datuak koordenatu sistema batean.
‎2 Bakarka, erabaki zer konpromiso har dezakeen bakoitzak talde lanari ekarpen bereziren bat egiteko.
Har itzazue haurrak!
‎Une honetan egunean 12 orduz eta astean 6 egunez lan egiten dute. Bazkaltzeko ordu erdi osoa ematen diezu eta nahi dutenean har dezaketen 10 minutuko beste atsedenaldi bat ere bai.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Har 50 (0,33)
har 47 (0,31)
hartu 3 (0,02)
HAR 2 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia