2013
|
|
Eta izenetan azken aurrekoak zer erlazio du ondoren duen izenarekin? Adjektibo eta izen horiek ordezkatzeko,
|
har
itzazu kontuan ohar horiek, baitituzu edozein hitzekin ordezkatu.
|
|
1
|
Har
ezazu 8 jardueran hasitako eta 20.ean osatutako sentimenduen inbentarioa. Metaforak eta konparazioak erabiliz, adierazi nolakoak diren han jaso dituzun hiru sentimendu.
|
|
1
|
Har
ezazu tarte bat, eta azter ezazu ea eskuratu duzun kazetari batek behar duen testuaren planifikazio gaitasuna. Horretarako, bete ezazu taula hau:
|
|
|
Har
dezagun beste artikulu bat: " Artzaintza Euskal Herrian".
|
|
2 Bikoteka jarraituz,
|
har
ezazue" Maskarak Euskal Herriko usadioan" artikulua, eta manipula ezazue. Ea gai zareten edizio ezaugarriak nola erabiltzen diren deskubritzeko.
|
|
a)
|
Har
itzazue aurrez aurre Gure erroak aldizkariaren irudia eta eskutitza, eta erantzun:
|
|
4 Nork
|
har
dezake parte lehiaketan?
|
|
1 Badaezpada,
|
har
ezazu tarte bat, eta aztertu egindako lana honako ebaluazio adierazle hauen arabera:
|
|
2
|
Har
dezagun Iruña Veleian topatutako beste ostraka bat.
|
|
Faktura saltzaileak erosleari ematen dion agiria da, eta erositako produktua zer den zehazteaz gain, prezioari, zergei& buruzko informazioa ematen du. Salerosketa egoeraren arabera, fakturek ezaugarri bereziak dituzte eta, ondorioz, hainbat izen
|
har
ditzakete.
|
|
4 Jarraian,
|
har
itzazue zerrendatik baliokideak diren bi zatiki. Bi zatiki horiek lau zenbaki osoz osatuta daude.
|
|
1 Kalkulu orria baliatuz, egin ezazu Ibarbe Futbol Elkartearen aurrekontua. Horretarako,
|
har
itzazu kontuan izandako sarrerak eta irteerak, eta elkarteko partaide kopurua.
|
|
2 Berreketa eragiketa kalkulagailuz egin daiteke.
|
Har
ezazu zeure kalkulagailua eta asmatu berreketa nola egiten den.
|
|
a) Talde txikitan,
|
har
ezazue gozoki poltsa bana, eta egin ezazue gozokien sailkapena koloreen arabera. Ondoren, sailkapen horri dagokion maiztasun taula osatu eta, egin ezazue barra diagrama gozokiak baliatuta.
|
|
Kuantitatibo jarraituak: tarte bateko edozein balio
|
har
dezaketenenak dira. Oro har, neur daitezkeen aldagaiak direla esan daiteke.
|
|
|
har
dezaten.
|
|
3 Zer ezagutu eta zer egin proposatzen digu unitateak eskaera horri erantzuteko? Galderari erantzuteko,
|
har
itzazue kontuan bigarren zereginean adierazitako zehaztapenak.
|
|
Zure herrian planetarioa jarri behar dute, eta herriko gaztetxoek proiektu hori berena balute bezala
|
har
dezaten, hainbat ekintzatan parte hartzeko gonbita luzatu die udalak. Zuk poz pozik jaso duzu gonbit hori, aspalditik gustukoak baitituzu astronomiaren inguruko kontuak eta iruditzen baitzaizu gaiaz gehiago jakiteko aukera bikaina dela.
|
|
2 Zingira eremuaz ari garela, gogoratu behar da orain dela bost urte udalak ikerketa bat enkargatu ziola Ikerkor ingurumen enpresari.
|
Har
dezagun kontu, azken bost urteetan eremua ez dela aldatu, eta, beraz, ikerketa hartatik ateratako ondorioak oraindik ere balekoak izaten jarraitzen dutela.
|
|
2 Denbora tarteak neurtuz, 5 segundoan behin posizio bat
|
hartu
dezala, 45 ko angeluko mugimendua eginda (0, 45, 90, 135, 180). Amaitzean, berriz ere hasieratik abiatuko da.
|
2014
|
|
15 minutu izango duzue horretarako. Taldean lan egitean, solasaldietarako trebatuz joateko, errespetatu hitz txandak, eta norbaitek
|
har
dezala taldekideak gaira ekartzeko eta denbora kudeatzeko ardura.
|
|
Balorazioak egiteaz gainera, hobetzeko proposamenak ere egin beharra dagoela ikusten dute ekimeneko arduradunek: guk geuk egoera hobetzeko konpromisoak hartu behar ditugu, eta, halaber, herritarrei ere eskatu egin behar diegu halako jarrera
|
har
dezaten. Hori egiteko aukera duzue orain:
|
|
horiek eskuratu, irakurri, aztertu, eta haien inguruan jardungo dugu, besteak beste. Baina zer da, zehatz mehatz, egiteko eskatu zaiguna, liburuek unitatean protagonismo hori
|
har
dezaten?
|
|
Horretan laguntzeko, erantzun honako bi galdera hauei.
|
Har
ezazue kontuan zer ikasi duzuen aurreko unitatean literaturari eta solasaldiei buruz.
|
|
Lehenengoan, rolen araberako betebeharrak eta ardurak jasoko dituzue. Bigarrenean, aldiz, egitekoen plangintza jasoko duzue, lanak zerrendatuz(
|
har
itzazue kontuan 6 eta 25 jardueretako plangintzan aipatutakoak ere). Hori dena egindakoan, osatu antzerki fitxa.
|
|
Pasartea kokatzeko (landa/ hiri ingurua, zer motatako eraikina: etxea, kalea, monasterioa&, zer nolako dekoratua...),
|
har
ezazue kontuan 1 osagaiaren amaieran egindako Antzerki Fitxa1 Informazio hori kontzeptu mapa batean laburbildu dezakezue, eta idazkariak gordeko du.
|
|
Pasartearen argumentua idaztean,
|
har
itzazue kontuan 7 jardueran helarazi zitzaizkizuen giltza hitzak. Zehaztu ezazue argumentuan zer pasatuko den eta pertsonaia bakoitzak zer egingo duen.
|
|
d) Zer bide
|
har
zezaketen Baionara iristen ziren erromesek Compostelara iristeko?
|
|
a) Zer erakundeko kide izango ziren arrantzale horiek?
|
Har
ezazu kontuan 30 jarduera.
|
|
c) Lot ezazue margolan bakoitza pertsonaia hauetako batekin, eta osatu taula.
|
Har
ezazu kontuan bi pertsonaia sobera daudela.
|
|
3 Zer eskatzen zaizuen jakinda, eskaerari erantzuteko egin eta ikasi beharrekoak zehaztuko dituzue.
|
Har
ezazue kontuan, beste unitateetan ez bezala, narrazio digitala ez duzuela unitatean zehar egingo, aitzitik, unitatean zehar ikasten joango zarete unitate amaieran narrazio digitala osatzeko.
|
|
2 XVI. mendean zer herrialdetako europarrak ibili ziren Afrikako inguru honetan?
|
Har
ezazu kontuan 8 jarduera.
|
|
a) Mapa egiten hasi aurretik, lot ezazu Urdanetak egindako geldialdi bakoitza dagokion koordenatuarekin; bila ezazu horretarako behar duzun informazioa.
|
Har
ezazu kontuan koordenatu bat sobera dagoela.
|
|
|
Har
ezazue kontuan:
|
|
Oraingoan, zehaztu itzazue erakundeek alor ezberdinetan (etxebizitza, osasuna&)
|
har
ditzaketen lau erabaki. Hainbat ideia dituzue hemen hasteko:
|
|
a) Rolak banatu.
|
Har
ezazue kontuan aldatu egin behar dituzuela hasierako rolak. Osatzeko taula jarduera fitxetan dago.
|
|
Zerrendatu itzazue iruzkinetan agertzen diren aurreiritziak. Horretarako,
|
har
itzazue kontuan grafikoaren eta elkarrizketaren analisian ondorioztatutako ideia nagusiak.
|
|
a) Banatu rola jarduera fitxetako taulan.
|
Har
ezazue kontuan, orain arte bete gabeko rolak beteko dituzuela oraingoan.
|
|
a) Osa ezazue rolen banaketaren taula.
|
Har
ezazue kontuan, orain arte bete gabeko rolak izango dituzuela oraingo honetan. Osatzeko taula jarduera fitxetan dago.
|
|
3 Gure artean ere Agenda 2030eko helburuekin bat eginaz egitasmo ugari sortzen ari dira herritarrek bere herriaren hobekuntzan parte
|
hartu
dezaten. Horien lekuko dituzu beheko albisteak.
|
|
|
Har
itzazu bi zenbaki positibo. Non dago bietatik handiena, eskuinean ala ezkerrean?
|
|
|
Har
itzazu zenbaki positibo bat eta negatibo bat. Zein da bietatik handiena?
|
|
|
Har
itzazu bi zenbaki negatibo. Zein da bietatik handiena?
|
|
6
|
Har
itzazue DIN A4 tamainako bi orri, eta sor itzazue bi zilindro: lehena, bi ertz luzeenak itsatsiz, eta, bigarrena, ertz laburrekin gauza bera eginez.
|
|
1 Hautatu aukera egokia urratsa zuzena izan dadin, eta kokatu taularen bigarren zutabean; horretarako,
|
har
itzazu kontuan aurreko jardueretan aztertutako prozedurak. Ondoren, osa ezazu bigarren adibideari dagokion zutabea.
|
|
4
|
Har
itzazue beste tutu batzuk, eta, irudietan adierazitako ebaketak eginez, hainbat poligono lortuko dituzue. Sailka itzazue poligono horiek.
|
|
|
Har
ezazu zirkunzentroa, eta marraz ezazu puntu hori zentrotzat duen eta triangeluaren erpinetako batetik pasatzen den zirkunferentzia.
|
|
|
Har
ezazu inzentroa, eta irudika ezazu inzentrotik triangeluaren alde batekiko perpendikularra den zuzena.
|
|
1
|
Har
ezazu prisma itxurako kartoizko kaxa bat, eta desmunta ezazu. Ondoren, marraz ezazu lortutako kartoi pieza.
|
|
2
|
Har
itzazu garapen lauak, eta, ertzak egoki tolestuz eta itsatsiz, sor ezazu bakoitzari dagokion gorputz geometrikoa.
|
|
|
Har
itzazu forma bera duten bi objektu eta neurtu masa eta bolumena. Zer gertatzen da?
|
|
3 Orain arte sortu dituzuen sistemetan energiaren bidea adierazteko gai izan zarete. Beraz,
|
har
itzazue bizikleta, errota eta ura, beste sistema bat osatzeko. Aztertu ondoren, osatu ezazue ondorengo deskribapena.
|
2016
|
|
|
Har
ezazue mikroskopiorako prestatu duzuen prestakina. Bota portaren gainean eta estalkiaren ertz batean tanta bat edo bi metileno urdin, mintzeraino sar dadin.
|
|
3
|
Har
ezazue Bactridium onddoaren esporen argazkia, eta, piximetroa berriro kalibratuz, neurtu espezie honen espora baten tamaina. Espora hauek asexualak dira eta konidio deritze.
|
|
Baina nola esplikatu daiteke aurreko definizio hori errazago? Ekosistema hitzak zer esan nahi duen jakiteko,
|
har
itzazu kontuan honako puntu hauek.
|
|
|
Har
ezazu zerbaren peziolo zati bat, eta bereiz ezazu sakonuneko mintza kontu handiz.
|
|
Zer nolako dokumentuak egin dituzue?
|
Har
itzazue egindako dokumentuak esku artean, eta balioetsi egindako lana!
|
|
|
Har
ditzagun erabaki osasungarriak!
|
|
Lagungarria izango zaizue gai honen inguruko Botiloia dela-eta eta Nahi ez dituzun efektuak baina ustekabean azal daitezkeenak ekiguneko informazio artikuluak kontsultatzea.
|
Har
ditzagun erabakiak urratsak kontsultatzea ere lagungarri izango zaizue.
|
|
a) Jarraitu
|
Har
ditzagun erabakiak testuko urratsei, banaka.
|
|
|
HAR
DITZAGUN ERABAKIAK
|
|
Iritzi guztiak ezagutu& Aukera guztiak identifikatu. Zer bide
|
har
ditzaket. Zenbat irtenbide daude?
|
|
|
Har
ditzagun erabaki osasuntsuak! 100
|
|
2 OSAGAIA:
|
HAR
DITZAGUN ERABAKI OSASUNGARRIAK!
|
|
Arkatzak erdira dinamika, jarraitu
|
Har
ditzagun erabakiak urratsei eta arrazoitu zuen proposamenak.
|
|
Bada, orain, galdera markak hitzezko jardunarekin ordezkatuko dituzue. Horretarako, kontuan izan hainbat jarrera
|
har
ditzakeela bikotekidearen aitortzaren aurrean: harritu eta asko haserretu daiteke, bazekiela eta mendekua prestatu diola adieraz diezaioke, berak asko maite duela eta utzi ez dezala erregutu& Hautatu zer jarrera hartuko duen.
|
|
zer hutsegite konpontzen irakatsi nahi zaigu bideoarekin?
|
Har
itzazu oharrak, eta osatu irakaspena adibide esanguratsuekin.
|
|
1 Lehen egin duzun moduan, ikusi bideoa, eta
|
har
itzazu irakaspenaren oharrak eta adibide esanguratsuak.
|
|
Lana gaur bukatzea komeni zaigu; horrela, estreinatu berri duten pelikula ikusteko tartea
|
har
dezakegu bihar.
|
|
a)
|
Har
ezazu xiringa bat, eta, enboloa A irudiko posizioan edukita, estal iezaiozu muturra. Ondoren, tiratu enboloari, gora eta behera, B eta C irudietan bezalaxe.
|
|
2
|
Har
ezazu berriz ere aurreko jarduera (9 jarduera) eta adierazi globoaren barruan zegoen airearen portaeraren fenomenoa.
|
|
Lehenik,
|
har
ezazu lasto bakar bat eta zurrupa ezazu betiko moduan ura.
|
|
|
Har
dezagun amoniakoaren ekoizpenaren adibidea eta idatz dezagun doitu gabeko ekuazio kimikoa:
|
|
Gorputz batek hiru modutan
|
har
dezake karga elektrikoa, hau da, hiru modutan elektriza daiteke: igurtziz, indukzioz edo ukituz.
|
|
Txapel beltzak proposamenak kritikoki eta logikoki aztertzeko aukera ematen dizu. Elementu hauek
|
har
ditzakezu kontuan:
|
|
Badakizue ere erakunde formalek gure bizitzako hainbat alderdi (hezkuntza, garbiketa, autobusen ibilbideak&) antolatzeko moduaz erabakiak hartzen dituztela. Baina nola
|
har
dezakegu parte erabakiak modu demokratikoagoan hartzeko?
|
|
x aldagai askeak
|
har
ditzakeen balioen multzoari eremu esaten zaio, eta E adierazten da. Mendeko aldagaiak har ditzakeen balioen multzoari, aldiz, ibilbidea esaten zaio, eta I adierazten da.
|
|
x aldagai askeak har ditzakeen balioen multzoari eremu esaten zaio, eta E adierazten da. Mendeko aldagaiak
|
har
ditzakeen balioen multzoari, aldiz, ibilbidea esaten zaio, eta I adierazten da. Aurreko adibidean, E= N (zenbaki arrunten multzoa) da, eta I={ zenbaki bikoitiak}.
|
|
7 Zuzenak adierazteko era bakarra ez da y= mx+ b. Zenbaitetan, ekuazio horrek, bestelako forma batzuk
|
har
ditzake. Hauetatik, zein dira zuzen bati dagozkion adierazpen aljebraikoak?
|
|
f)
|
Har
ezazue ordenatu ardatzarekiko simetriari dagokion simulazioa, eta ziurta ezazue f()= f (1) eta f()= f (3) direla.
|
|
g)
|
Har
ezazue koordenatu jatorriarekiko simetriari dagokion simulazioa, eta ziurta ezazue f()= f (1) eta f()= f (2,5) direla.
|
|
Lehenengo multzoko elementuak aldagai askeak dira; bigarren multzokoak, aldiz, mendeko aldagaiak. Aldagai askeek
|
har
ditzaketen balioek funtzioaren eremua eratzen dute, eta mendeko aldagaiek, funtzioaren ibilbidea. Matematikan, gehienetan, aldagai askeari x izena ematen zaio, eta mendekoari y.
|
2017
|
|
4 Gizakiotan, ile kizkurra izatea (R) ezaugarri gainartzailea da, azpiratu egiten baitu ile leun edo lisoaren (r) ezaugarria.
|
Har
ditzagun bi pertsona heterozigoto (Rr). Nolako ilea izango dute bikote horren seme alabek?
|
|
d) Zer odol taldetakoak zareten kontuan hartuz, azaldu taula baten bidez zer odol mota
|
har
dezakezuen
|
|
2
|
Har
itzazu bi prezipitatu ontzi handi, barruan inbutuak sartzeko neurrikoak, eta lehenengoan jarri aurretik prestatu duzun bikarbonato sodikoaren disoluzioa.
|
|
9
|
Har
ezazu nire zorion beroa!
|
|
a) Nork
|
har
dezakete parte. Zuk parte har al dezakezu?
|
|
hartuixu:
|
hartu
ezazu itxikot: utzuko dut mailukiekaz:
|
|
1 Bakarka, ikusi eta entzun bertsoak, arretaz, eta, izenburuak dioen bezala, bakoitzak
|
har
ditzala bere erabakiak.
|
|
Hementxe unitatean egingo duzuen lanarekin osatzeko modukoak diren hainbat eredu. Ideiak
|
har
ditzakezu batetik eta bestetik.
|
|
Kide bakoitzak
|
har
dezala orri zuri bat. Jarraian, beharrezko marrak marraztu taldekide beste hutsune egon daitezen, eta jarri norberaren izena hutsune bakoitzean.
|
|
|
Har
dezala kide bakoitzak orri zuri bat. Jarraian, egin taldekide beste hutsune egoteko beharrezko marrak, eta jarri norberaren izena hutsune bakoitzean.
|
|
|
Har
dezala kide bakoitzak orri zuri bat. Segidan, egin taldekide beste hutsune egoteko beharrezko marrak, eta jarri norberaren izena hutsune bakoitzean.
|
|
Atera Urretxutik, iritsi Legazpira, Motxorra, Aztiriraino igo, Zerainera jaitsi, Segurara gero, jarraitu sasi ordekan Mutiloraino, Liernirainoko kilometro pikoa ahal bezala igo, eta Ormaiztegitik, Santa Lutzin barrena, etxeraino; edo bestela, Atagoititik. Zeraindik Segurarako bidean Aralarko belardiak ikusten dira, beti eder, gehienetan berde bizi biziz jantzita, baina bide horrek beste esanahi bat dauka guretzat, 180 graduko bihurguneetako bateko saihesbidetik Kontxi zure amaren jaiolekurako bidetxoa
|
har
dezakegulako. Hemendik aurrerakoetan, handik pasatzen garen bakoitzean ere, zure irribarrea oroituko dugu.
|
|
a) Osa ezazue A partaidearen denbora abiadura taula.
|
Har
ezazue kontuan denbora neurtzen hastean haren abiadura ez zela 0 m/ s, baizik eta aurretik zekarren eta konstante iraun duen abiadura.
|
|
2 Lehenik, adostu ezazue, taldekideen artean, informazioa komunikatzeko dokumentu mota eta bere egitura. Bigarrenik,
|
har
ezazue kontuan lanaren edukiak antolatzeko honako eskema hau:
|
|
a)
|
Har
itzazu hainbat masatako objektuak. Osatu taula honen antzeko taula bat, eta adierazi bertako datuak koordenatu sistema batean.
|
|
2 Bakarka, erabaki zer konpromiso
|
har
dezakeen bakoitzak talde lanari ekarpen bereziren bat egiteko.
|
|
|
Har
itzazue haurrak!
|
|
Une honetan egunean 12 orduz eta astean 6 egunez lan egiten dute. Bazkaltzeko ordu erdi osoa ematen diezu eta nahi dutenean
|
har
dezaketen 10 minutuko beste atsedenaldi bat ere bai.
|