Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 163

2000
‎Hirurogeita hamarren bukaeran oihartzun handia eragin zuten prentsan Adolfo Suarez Espainiako orduko lehendakariaren esanek, hots, irrigarria iruditzen zitzaiola, ezinezkoa baitzen, fisika euskaraz irakatsi nahi izatea. Horrek halako eskandalu txikia sorrarazi zuen, eta berehala erantzun zioten gure unibertsitateko irakasle batzuek, irakasgai hori euskaraz aspaldian ematen zihardutenek. Bide berean, duela bi urte, Madrilen, Kultura Ministerioan nengoela, mahai gainean nuen Euskaldu non Egunkaria ikustean, espainol idazle ezagun batek kortesiaz galdetu zidan —nolabaiteko lotsa aitortuz baina— ea egiazki euskara jadanik informazio bide egokia izateko egoeran aurkitzen ote zen.
‎Euskal Autonomia Erkidegoan, profesional gehienak jatorrian beste adarretatik datoz (Historia, Filologia...), gure unibertsitateak horrelako titulaziorik ez baitu eskaintzen. Horrela, bere funtzioak ongi bete ahal izateko, profesional talde hau bere kabuz eta esfortzu handiz egunero lan honetarako prestatzen ari da.
2001
‎Ezin esan gauza bera gaurko errealitateaz. Gure unibertsitateko ikasleek liburuarekin eta literaturarekin dituzten harremanak ez baitira hain pasiozkoak gaur egun. Irakurketa indizeen gainbeherari, kultura ulertzeko eta bizitzeko modu berriak jarraitu dio. Gazte gutxi animatuko duzu gaur egun liburu bat irakurtzera" ezinbesteko" testua dela baieztatuz, edo obra moderno kanoniko baten aurrean daudela esanez.
Gure Unibertsitateaz mintzatzea, nik uste, gure Irakaskuntzaz min  tzatzea adina da, honek dituen eta izan ditzakeen gaitz eta makurrak, maiz aski, haren faltaz sortzen baitira. Zorionean, hasiak gara, gero eta usuago,  asmoak eta iritziak agertzen.
‎Tamalez, neurri batean, arrazoi du. Ondo dakigu nola egin diren gauzak meritokraziaren eta feudalismoa ren artean mugitzen diren gure unibertsitateetan. Nola erabili duten sail batzuek euskara, soilik langile fidelak eskuratzen jarraitzeko.
2002
‎Ikasleen eskaera, beraz, asetu gabe geratu da iakasu guztietan. Hala ere, modu batera edo bestera, euskarak aurrerapen nabarmenaegin du gure unibertsitate sarean azken hogeita hamar urteotan.
‎Ikerketa euskaraz bideragarria ote da? Galdera horiei eta beste galdera batzuei erantzun egokia bilatu arte, azter dezagun gaur egungo euskararen egoera gure unibertsitateetan eta baita eginbeharrekoak ere.
‎Hurrengo taulan (19 taula) unibertsitate desberdinetan euskaraz argitaratutakoliburuen datuak agertzen dira. Oso kontuan izan behar dugu, emaitzak gaizki ezinterpretatzeko, taulan agertzen diren zenbakiak gure unibertsitateetako argitalpen zerbitzuei dagozkiela soilik, eta ez Euskal Herrian nahiz espainiar eta frantziarestatuetan dauden bestelako argitaldariei. Horiek ere sartuko bagenitu, hau da, Euskal Herrian eskuragarri dauden erdarazko eta euskarazko unibertsitate liburuenkonparaketa egingo bagenu, euskarazko ekoizpena ez litzateke erdarazkoaren%lera helduko seguruenik.
‎Horrek, zalantzarik gabe, eragina izango du kalitatean. Dena den, gure unibertsitateek, publikoek bederen, duten zurruntasunarekin, eta irakasleria erdalduna euskalduntzeko dagoen itxaropeneskasarekin, ez dirudi urte batzuetan arazo horrek konponbiderik izan dezakeenik.
‎Irakaskuntzari dagokionez, gure unibertsitateetan Natur Zientziak ez daudeoso ongi. Arlo horretan EHU da euskarari garrantzia ematen dion unibertsitatebakarra, eta hala ere, ez dago lizentziatura bakar bat ere euskara hutsean egindaitekeenik, eta hainbat lizentziaturatan oraindik gutxi aurreratu da.
‎Azken finean, plan horren bitartez titulazioaren egoeraren analisia egiten da, eta horren ondoren, egoera hori hobetzeko ekintza estrategikoak planteatzen dira.Hori guztia oso ondo dago, baina gure unibertsitatean behintzat hobetzeko ekintzahoriek aurrera eraman diren ala ez, hori inork ez daki. Hori horrela izanik, etaanalisiak eta hobetzeko ekintza horiek lortzeko egin behar den lana kontuan izanik, ez da harritzekoa jendea aspertzea emaitzarik edo hobekuntzarik ez ikustean.Horrez gain, sarritan, zuzendaritza taldea aldatzean kalitateari buruzko jarrera erealdatzen da, eta aurreko lan guztia gainbehera gelditzen da.
‎a) Batetik, neurri handi batean, ikasleriaren eskaerak eragin du euskalduntze prozesu hori. Gure Unibertsitatearen ingurune geografikoan, euskarabizirik dago: 1996an EUSTATek egindako udal datuen arabera, adibidez, Arrasateko gazteen %85ek daki euskaraz.
‎Eta gure Unibertsitateak beste Unibertsitateek bezalako arazo espezifikoakditu, hau da: arlo honetako titulazioen arduradunek gogorki sakondu behar dugugizabanakoa zer motako gizartean bizi den argituko digun ikerketan, beti ere gizaespeziearen balioen ikuspegia galdu gabe, noski.
‎Ez dut aipatu ere eginen unibertsitate horien bame administrazioan zein gutxilortu dugun, zeren gure unibertsitateen barne euskalduntzearen maila eta EuskalHerriko edozein enpresa txiki, ertain zein handiren egoera arras baitira antzekoak.
‎Bidea posible da, kontuan hartuz Europan unibertsitate eremu bakarra aldarrikatzen hasi direla eta Espainiak jada bere barruti bakarra ezarri duela. Nola ezdugu izango euskaldun guztiok gure unibertsitateetan euskaraz ikasteko eta ikertzeko eskubidea. Hau bakarrik lor dezakegu gizarte euskaldunaren betebeharreibegiratzen duen Sistema Oso eta osatu batean, euskara urriko unibertsitateakfinantzazio sistemekin euskarara bultzatuz.
‎Bistakoa da irakasle egiturak baldintzatu egiten duela erabat sistema osoarenegitura. Izan ere, gaur egun, gure inguruko unibertsitate publikoei dagokienez, erabat hierarkizatuta dago irakasle sistema; eta, gainera, Espainiar zein FrantziarEstatuei begira, hots, erabat zentralizatuta. Espainiar Estatuari dagokionez, sistemahorren definizioa unibertsitate erreformarako legean(. Ley Organica de ReformaUniversitaria?, 1983, LORU siglez ezagutua) bultzatutako ereduan oinarritutadago1 Oso hitz gutxitan laburbil dezakegu sistema horren muina.
‎Komunikazio honen xedea garbia daoso: Euskal Herriko gatazka politikoaren konponbidean gure unibertsitateek jorratu duten ibilbidea autokritikoki aztertzea. Hartara, bihelburu nagusi izan ditugu:
‎Lehen aipatu dugun bezala, gezurra badirudi ere, Espainiako zein EuskalHerriko hedabideetan egunero hainbeste espazio bereganatzen duen, ditxosozkoeuskal gatazka? horrek ez du aparteko arretarik sortu, ez gure arteko unibertsitateetan ezta kanpoko unibertsitateetan ere. Gutxienez, ez dugu gure artean inon ereaurkitu gatazken konponbidea monografikoki aztertzen duen zentrorik edo programarik:
‎Garbi esan behar dugu: gatazkarenkonponbideari dagokionez gure unibertsitateek egin duten ekarpena, urria izateazgain, berandu etorri da. Horixe da gure egoera.
‎Ez da gauza bera jazotzen, adibidez, Ipar Irlandan, Ekialde Ertainean eta Chiapasen gertatzen ari diren gatazkekin, ugaribaitira horien inguruan dauden ikasketak eta programak. Euskal gatazkarekiko kanpoko ikertzaileen eta unibertsitarioen arreta piztea helburu izanbadaiteke ere, horrek ez du estali behar gure unibertsitateek duten arduraeta konpromisoa.
‎Komunikazio honen xedea garbia daoso: Euskal Herriko gatazka politikoaren konponbidean gure unibertsitateek jorratu duten ibilbidea autokritikoki aztertzea. Hartara, bihelburu nagusi izan ditugu:
‎Euskararentzako garapenaeskuratu behar dugu. Garapen horrekin berarekin doa euskarak gure unibertsitatean, hala nola gure sozietatean ere, epe luzean jokatu behar duen papera.
‎Instituzio baten garrantzia azpimarratu bagenu, unibertsitatearena nabarmenduko genuke. Nahiz eta gure unibertsitate guneek osotradizio luzea ez izan, lan historiografiko interesgarria egin dute. Bere sorreratik, 1980 urtetik, Euskal Herriko Unibertsitateak. Erdi Aroaren historiari dagokionez, Gasteizko campusak, batik bat?
Gure unibertsitateko baratzetxora inguruetan inongo jaberik gabe bizi diren zazpiren bat katu etortzen dira. Egunero ematen diet jaten.
‎Zeren gauza bat ba omen baita, zenbat aldiz entzun ote dituzun holako gauzak," plasmarse" eta bestea" materializarse", gaztelaniaz bederen. Horregatik bereizi behar dira euskaraz" plasmatu" eta" gauzatu", gure unibertsitateko ikasliburuetan ikus daitekeenez: hasieran pentsatu nuen" plasma" hori odol kontua izango zela, baina liburua zuzenbidekoa da.
‎Barrutirik gabeko Europako Unibertsitate esparruko partaideak izatea izan litzateke gure helburua. Ikasleak unibertsitate batetik bestera oztoporik gabe mugitzea, gure unibertsitateen ikasketak eta tituluak Europako beste edozein herritan balio izatea, munduan diren ikertzaile eta irakasle onenetariko batzuk erakartzea, egiten dugun ikerkuntza mailarik onenekoa izatea; horiexek izan lirateke gure helburuak eta, horretarako, barrutiak soberan daude.
Gure unibertsitate kulturarekin bat etorriko litzatekeen prozedurari jarraitzea da beste aukera. Horixe da, gainera, oraingo lege arauak berretsi duena, prozedurak aldatu dituen arren eta unibertsitario taldeen balizko eragina nabarmenki aldatu duen arren.
‎Garrantzi handikoak dira azpiegitura baliabideak ere, eta honetan, aurrekoan bezala, denetarik dago gure unibertsitateetan. Ez dut ezagutzen unibertsitate pribatuen egoera eta, beraz, ez naiz horietaz mintzatuko.
‎Batetik, ia ez da egin ahaleginik unibertsitateak ikerkuntzarako teknika laguntzaileez hornitzeko. Bestalde, beste unibertsitateetan dauden ikertzaile hutsen pareko goi teknikaririk ez dago gure unibertsitateetan. Bi gabezia horiek garrantzi handikoak dira, eta ikerkuntza sustatzeko politika eraginkorrak abian jarri nahi badira, ezinbestekoa da gabezia horiei konponbideren bat ematea.
‎Alde batetik, egia da gure unibertsitateen egitura eta ezaugarri nagusiak besteenak bezalakoak direla; beraz, konpondu beharreko arazoak eta gabeziak ezin daitezke desberdinegiak izan. Beste alde batetik, baina, Euskadiko zientzi eta teknologi sistemaren ezaugarriak, bere aldeko eta bere aurkakoekin, aztertuta daude, eta ikusi dugu gure egoera desberdina dela, eta, beraz, gure beharrak ere desberdinak direla.
‎Hau, bai, egiten dugu gure unibertsitateetan. Lehen esan bezala, horretarako daude egituratuak; eta gabezia, arazo eta behar handiak dauden arren, nik esango nuke irakastea dela hoberen egiten dugun unibertsitate jarduera.
‎Pentsa genezake tituluen eskaintza berdina dela herri aurreratu guztietan, baina hori ez da horrela. Herrien artean desberdintasun nabariak daude, eta, nire aburuz, badira Europan eskaintzen diren zenbait ikasketa, euskal gizartearen beharretarako oso egokiak izango liratekeen arren gure unibertsitateetan ez daudenak. Honelako arazo baten aurrean, bistan dago tituluak ezartzeko eskuduntza guri egokitu litzaigukeela.
‎Adibidez, EAEko legedian jasota dago gure unibertsitateek eskaintzen dituzten berezko tituluei izaera ofiziala emateko aukera. Nafarroan berdin egin liteke.
‎Unibertsitate legeek ezarritako mugak direla eta, gure unibertsitateak baldintzatu samartuta daude horiek bezalako aldaketak egiteko orduan; hori egia da. Hala ere, horixe da lehenago ala beranduago hartu den bidea, eta horrek esan nahi du egon daitezkeen aukerak erabili behar direla.
‎Irakaskuntzarako egiturez aritzerakoan, informazio eta komunikazio teknologiek eskaintzen dituzten aukerak ezin utz daitezke bazter. Unibertsitate birtual edo Campus birtual izena duten ekimen ugari sortu dira azken urteotan, eta gure unibertsitateak ez dira salbuespen izan. Halaere, eremu berri honi ez zaio eman nire ustez eman litzaiokeen garrantzia.
‎2. Zail dateke EUren onuragarritasuna aztertzea ezagutzarensortze, erabilera eta zabaltze eratan gertatzen ari diren aldaketa prozesu konplexuak kontuan hartu gabe. Ez dut hemen baloratuko aldaketa horiek gure inguruko unibertsitateetan duten eraginaren egokitasuna. Azpimarratu nahi dudana da ezagutza sortze prozesuetan ematen ari diren aldaketen, eta unibertsitateen betekizun berrien eta beren kanpo harremanen artean dauden elkarreraginak.
‎(i) Gaurdaino euskal ikasketak erdal ikasketen morroi dira gure unibertsitate publikoetan. Erdaraz sortzen dena euskarara" itzultzen" da.
‎Gaur egun, aitzitik, EHU, askogatik gure unibertsitaterik handiena bidenabar, errealitatea da. Baliabide aski egokiak ditu, gabezia adierazgarriak baldin baditu ere.
‎Euskal Unibertsitateak egun existitzen diren azpiegituren etorkizuna —EHUrena batez ere— baldintzatu dezake, baina horrek ez du proiektu berriaren sorrera gelditzeko arrazoia izan behar. Alde batetik, agerian da EuskalHe rrian unibertsitate sistemaren garapen itzela —eredu pribatuan zein publikoan— daukagula; bestetik, arrazoi demografikoengatik ikaslegoaren kopurua beherantz joanez, gure unibertsitateak ikaslego urri hori erakartzeko lehian sarturik daudela. Egoera honetan, beste unibertsitate baten sorrera burugabekeria bat dirudi.
‎O ro har, demokrazia eta berdintasuna nahi ditugu egungo gizartea gidatzeko, balio sozial handiko hitzak dira horiek biak mundu aurreratuetan. Demokrazia eta berdintasun linguistikoak errebindikatzen ditugu guk unibertsitate euskalduna sortzeko unean. Komunitate linguistiko batek duena besteak edukitzeak ez luke inor mindu, alderantziz baizik.
‎1. Egingarritasunari dagokionez, euskaraz arituko litzatekeen unibertsitatea gizartearen beharrei begira hartutako" erabaki politikoaren" ondorioa izango da. Batetik, euskal ikasleen eskaria daukagu, gure unibertsitateko testuinguru ez aproposean dauden hogeita bost mila euskal ikaslek islatzen duten moduan; eta horrek, ahal dezakeena askoz gehiago dela erakusten digu. Bestetik, mila irakasle inguru, elebidun edo euskaldunak direnak, unibertsitate estatal eta pribatuetan ditugu.
2003
‎Paris, funtsean, mutu geratu da gure arazoen aitzinean. Konparazione, gure unibertsitatea ez da batere ongi, ikerketa saila ez da behar bezala garatu. Ikasleek ezin dituzte beren ikasketak hemen hasi eta bukatu.
‎Barrura begira, liburugintza indartu behar zen, katalogoa prestatu eta edukiak zorrotz aztertu; sailen lana zabaldu egin behar zen, ikerketarako azpiegitura sortuz UEUn eta epe ertaineko plangintzak prestatuz. Txillardegik berak urriaren hasierako Argia n, UEUko kideak bildu ziren une berean, artikulu luzea argitaratu zuen Flandriako unibertsitatearen eta flandeseraren egoeraren inguruan114 Artikuluaren azpi izenburua oso esanguratsua zen, «Inoiz euskaldunduko ote da gure unibertsitatea?». Txillardegik Gent eko unibertsitateko nederlanderaren ezarreraren historia azaldu zuen.
‎Karmel-en honako hau idatzi zuen: «Zalantzarik gabe, U.E.U.ren helburu nagusiena gure Unibertsitateak EUSKALDUNTZEA da eta hortik doa kezka handiena» eta «Oraingoz, U.E.U.ren helburua euskal probintzietako unibertsitateetako irakasleak inguratzea
‎Testua irakurrita, badirudi gure unibertsitatea EHU dela. Gainera, euskararen zabalkundea unibertsitatean bere ekintzen ondorio ikusten zuen UEUk; eta urtean zeharreko unibertsitatearen euskalduntzeak UEU «lan astun batzuetatik arintzen gaituen neurrian U.E.U.k izan lezake, izan behar du erakargarritasun berri bat, berrikuntzei, imajinazioari leku emanez»61.
2004
‎Zergatik ez digu balio dagoenak? Labur esateko bi dira gure unibertsitateak behar lituzkeen ezinbesteko ardatzak: euskara eta euskal ikuskera.
2005
‎Eta bestea, eremu politikoaren egoerak eta euskal gizartearen egituratze politiko instituzionalak zehaztuko duela egitasmoaren bideragarritasuna, nahi eta nahi ez. Bestela esanda, Euskal Unibertsitatea Euskal Herriko Unibertsitatea »ez naiz UPV/EHUz ari, noski» baizik ezin daitekeela izan, hots, gure unibertsitate nazionala. Edo hori beste kontu bat da?
Gure unibertsitatean sistema berezia da. Gure oinarria da adierazteko askatasuna izatea, baina ez jasotzekoa.
‎Juan Ignazio Perez errektoreak dioenez, UPV Valentziako Unibertsitatea da. Siglei begiratuta hala izan daiteke, baina gure Unibertsitateak gehiago du UPVtik EHUtik baino. Hala ere, Juan Ignazio Perez ez da Manu Montero ez Pello Salaburu.
‎1 Gure unibertsitateetan euskaraz aritzeko, hain ugari ez dugun materialaeskura jarriz.
‎El bar de Aurelio zen gure unibertsitatea. Iganderoko hamaikakoak Sestaoko baseliza hartan negoziatzen ziren.
2006
‎Kronikak izan dira gure eskola, gure unibertsitatea garai horiek konprenitzeko, eta kroniken emaria ez da agortzen aipatu lanekin. Bestalde, kronika eta lekukotasunetik duten literatur lanak beste baterako utziko ditugu; horien artean, Martin Ugalderen Hiltzaileak liburuko Gizerailtza ipuina.
‎Gerora begira, Europear Araudiari segika, Unibertsitateko Ikasketa Plan Berrien eta Titulazio Berrien ezarketa dela eta/ 2010 ikasturte inguruan egingo denaez dakigu xehetasunez zein izango den plan berri horien garapena. Hortaz, nekez aurresan daiteke zein izango den Soziolinguistika ikasketen geroa gure unibertsitatean. Ikasketa Maila: 3° Zikloa (Doktoregoa) Izaera:
2007
‎Azpiegitura ikusgarriak eta ikasle gutxi, ez al litzateke gure unibertsitateen helburua. Bai eta ez.
‎Harrabotseko kide batek [Aranzabalek berak] nire semearekin batera judoa egiten du, klub berean. Bera biologia ikasten hasia zen gure unibertsitatean eta bazekien ni Euskara Errektoreordetzan nengoela. Lehiaketa batera eraman nituen batean esan zidan egitasmo bat bazeukatela, lagun batzuen artean aldizkari bat kaleratzeaz hitz egin zutela eta ea zer iruditzen zitzaidan".
‎Lurzoruaren eraketak eta ezaugarriak asko aldatzen dira leku batetik bestera. Guk unibertsitatean egiten dugu lan eta guztionen berri eman nahi diegu geure ikasleei: lurzoruak nola eratzen diren, ikasleen lurraldeetan zer nolako eraketak dauden...
2008
‎Modu traketsa da gizartera zerbait duin ekartzeko. Ez da gure unibertsitatean bakarrik gertatzen, noski.
‎Ez ote zaio inoiz jakin min intelektualik piztu herri euskaldunak jasan duen segregazio sozial eta kulturala ezagutzeko? Euskaldunaren historia, euskaraz bizi izan den herriaren historia, segregazio eta umiliazioaren historia izan da, baina gure unibertsitate eta intelektualek ez dute jakin minik sentitu historia lazgarri hori ezagutzeko eta ezagutarazteko. Nahiago izan dute onkeriaren historiari men egin, eta topiko merkeen eledun izan:
‎Batetik, EHUko irakasleen gaitasuna hobetu nahi da unibertsitate curriculumaren kudeaketaren arloan. Horrenbestez, gure unibertsitatea Europako Unibertsitate Eremura egokitzeko gauzatu behar da irakasleen prestakuntzarako programa hori; hau da, unibertsitate curriculumak ECTS izenekoen eskakizunetara egokitzeko gauzatu behar da. Bestetik, gure unibertsitatean Europako Unibertsitate Eremura arrakastaz egokitzeko egin beharreko hainbat ekintzaren artean egin beharreko beste ekimenetako bat izango da KREDIargi programa.
‎Horrenbestez, gure unibertsitatea Europako Unibertsitate Eremura egokitzeko gauzatu behar da irakasleen prestakuntzarako programa hori; hau da, unibertsitate curriculumak ECTS izenekoen eskakizunetara egokitzeko gauzatu behar da. Bestetik, gure unibertsitatean Europako Unibertsitate Eremura arrakastaz egokitzeko egin beharreko hainbat ekintzaren artean egin beharreko beste ekimenetako bat izango da KREDIargi programa. Horregatik, programa horrek sinergia eta lankidetza jarrera izango du gure unibertsitatean xede horretarako lantzen diren ekimen guztiekin.
‎Bestetik, gure unibertsitatean Europako Unibertsitate Eremura arrakastaz egokitzeko egin beharreko hainbat ekintzaren artean egin beharreko beste ekimenetako bat izango da KREDIargi programa. Horregatik, programa horrek sinergia eta lankidetza jarrera izango du gure unibertsitatean xede horretarako lantzen diren ekimen guztiekin.
‎2004an 879 artikulu argitaratu zituzten EHUko ikerlariek, eta 2007an, 1.223 Horretaz gain, 2007an 27 patente eskatu zituzten EHUko ikerlariek, 2004ko hamar patente eskarien aldean. «Datu horiek gure unibertsitatean ikerketan inoiz egon ez den aurrerapenaren berri ematen dute».
‎«Iñako [Perez Iglesias], negar egin dudala aitortu behar dizut. Gure unibertsitateak aurrera egiteko aukera paregabea galdu du. Zuk erakutsi duzun etika unibertsitarioa ikusi nahi dut gure etorkizuneko EHUn», adierazi zuen BERRIAra bidalitako gutun batean.
‎Hainbatek galdetu du, 2004an ni buru zuen hautagaitzaren emaitzak gogoan, zergatik ezkerreko abertzaleok ez dugun oraingoan hautagaitza aurkeztu, argi egonda oraingo hautagai bien programak gure unibertsitate eredutik urrun daudela, helburuan eta helbideetan urrun, gehiago edo gutxiago. Arrazoi batzuk badira gure baldintzak aldatu egin direla azaltzeko.
‎Ezetzaren arrazoiak asko eta askotarikoak izan ziren, nahiz eta emaitza ondoen baliatu dutenak ezetzaren aldeko manifestukoak izan, euskarazko gaindosiaren ikurpean Unibertsitatea eta Euskal Herria bera ulertzeko modua datzala. Hainbatek galdetu du, 2004an ni buru zuen hautagaitzaren emaitzak gogoan, zergatik ezkerreko abertzaleok ez dugun oraingoan hautagaitza aurkeztu, argi egonda oraingo hautagai bien programak gure unibertsitate eredutik urrun daudela, helburuan eta helbideetan urrun, gehiago edo gutxiago. Argazkian, ezkerrean, Iñaki Antiguedad/ Goierriko AHT ez!.
‎Sexu jazarpenak lege federal zein estatalak hausten ditu, eta baita University of Alaska Anchorageko arautegia bera ere. Iraingarria eta legez kanpokoa den heinean, mota horretako gertakari oro erakundearekin lotutako pertsona guztiei eskatzen zaien portaeraren urratzetzat hartuko du gure unibertsitateak. Sexu jazarpena honela definitzen da:
‎Ezin da ukatu pauso asko eman direla ikasle, irakasle eta administrazio eta zerbitzuetako langileen mugikortasuna bultzatzeko, baina oraindik ere asko dago egiteko arlo honetan. Nazioarte mailako harreman gehiago behar dituzte gure unibertsitateek, mugikortasuna errazteko eta nazioarte mailan ezagunak bihurtzeko. Horrekin batera, beharrezkoa da eleaniztasun planak indartzea.
‎Bestalde, Estatuko zein Estatuz kanpoko ikasle, irakasle eta ikerlariak erakartzeko, ezinbestekoa da kalitatearen aldeko apustu sendoa egitea. Azken urteotan gure unibertsitateek ezagutu duten ikasleen galera kanpoko ikasleekin orekatu nahi bada5, ebaluaketaren kultura hedatu behar da, eta kalitatezko irakasleak, azpiegiturak eta ikasketak eskaini behar dira. Egia esan, gure unibertsitate sistemaren kontraesanetariko bat da, alde batetik, unibertsitateko agintari, irakasle eta ikerlariek onartzen dutela etengabeko ebaluaketa ezinbestekoa dela gure unibertsitateen kalitatea hobetzeko, baina, bestetik, jarrera ezkor asko daudela ebaluaketen emaitzak bere ondorio guztiekin onartzeko.
‎Azken urteotan gure unibertsitateek ezagutu duten ikasleen galera kanpoko ikasleekin orekatu nahi bada5, ebaluaketaren kultura hedatu behar da, eta kalitatezko irakasleak, azpiegiturak eta ikasketak eskaini behar dira. Egia esan, gure unibertsitate sistemaren kontraesanetariko bat da, alde batetik, unibertsitateko agintari, irakasle eta ikerlariek onartzen dutela etengabeko ebaluaketa ezinbestekoa dela gure unibertsitateen kalitatea hobetzeko, baina, bestetik, jarrera ezkor asko daudela ebaluaketen emaitzak bere ondorio guztiekin onartzeko. Egiatan, gure unibertsitate sistemari asko kostatzen ari zaio onartzea ebaluaketarik gabe ez dagoela kalitaterik, ezta garapen zientifiko teknologikorik ere.
‎Azken urteotan gure unibertsitateek ezagutu duten ikasleen galera kanpoko ikasleekin orekatu nahi bada5, ebaluaketaren kultura hedatu behar da, eta kalitatezko irakasleak, azpiegiturak eta ikasketak eskaini behar dira. Egia esan, gure unibertsitate sistemaren kontraesanetariko bat da, alde batetik, unibertsitateko agintari, irakasle eta ikerlariek onartzen dutela etengabeko ebaluaketa ezinbestekoa dela gure unibertsitateen kalitatea hobetzeko, baina, bestetik, jarrera ezkor asko daudela ebaluaketen emaitzak bere ondorio guztiekin onartzeko. Egiatan, gure unibertsitate sistemari asko kostatzen ari zaio onartzea ebaluaketarik gabe ez dagoela kalitaterik, ezta garapen zientifiko teknologikorik ere.
‎Egia esan, gure unibertsitate sistemaren kontraesanetariko bat da, alde batetik, unibertsitateko agintari, irakasle eta ikerlariek onartzen dutela etengabeko ebaluaketa ezinbestekoa dela gure unibertsitateen kalitatea hobetzeko, baina, bestetik, jarrera ezkor asko daudela ebaluaketen emaitzak bere ondorio guztiekin onartzeko. Egiatan, gure unibertsitate sistemari asko kostatzen ari zaio onartzea ebaluaketarik gabe ez dagoela kalitaterik, ezta garapen zientifiko teknologikorik ere.
‎Gure kasuan, Bolognako prozesua Euskal Herriko berezitasun linguistiko, kultural eta sozioekonomikoak kontuan hartuta bultzatu behar da. Gure unibertsitateetan atzerriko hizkuntzen presentzia handitu behar da, baina euskararen inguruan azken urteotan eman diren aurrerapausoetan atzera egin gabe6.
‎Hori dela eta, gure ikasketen egitura ez da batere malgua, eta egitura hori espainiarra da, ez dago beste inon. Bestalde, Espainiako Gobernuaren erabakiek erabat baldintzatu dute gure unibertsitate ikasketen eskaintza orain arte, gobernu horri egokitu baitzaio, legez, tituluen izenak eta edukiak finkatzeko eskumena.
‎Batetik, unibertsitateek joko esparru zabalagoa izango dute euren akademia estrategia garatzeko; hau da, askatasun gehiago izango dute eta, ondorioz, erantzukizun handiagoarekin jokatu dute hemendik aurrera. Era horretara, gure unibertsitateak, Euskal Herriko Unibertsitateak, gaitasun handiagoa izango du euskal gizartearen beharrak eta eskariak asetzeko egokiagoa izango den irakaskuntza eskaintza bat sortzeko.
‎Uste dugu argi geratu dela zein den gure iritzia. Guk argi ikusten dugu Europako Goi Hezkuntzako Unibertsitate Esparrua aukera paregabea dela gure unibertsitateek aurreranzko jauzia eman dezaten. Aukeratzat hartzen dugu prozesu hori.
‎Profil profesionala definitzeko gaitasunak jasotzen dira, bai titulazio bakoitzeko berariazkoak, bai zeharkakoak edo generikoak, gure unibertsitateko edozein tituludunek bere heziketa aldian zehar lortu behar dituenak.
‎Mondragon Unibertsitateak bere eredu propioa garatu du, Mendeberri deitzen dioguna, bertan hainbat hautu egin ditugu, horien artean gradu titulazio berri guztiak eleanitzak izatea, euskara nagusi izanik. Sistema berriak unibertsitateen autonomia bultzatzen du, eta hor garatu behar dugu bakoitzak gure unibertsitate proiektu propioa.J
‎Honakoa aukera da Europarekin pareka gaitezen. Gaur egun batzuek salatzen dute harmonizazioak berarekin batera ekarriko duela euskara desagertzea gure unibertsitate sisteman. Baieztapen hori indargabetu nahi dugu, ez baitauka arrazoirik, Eusko Jaurlaritzaren aldetik zein unibertsitate aldetik garatzen ari diren politikek bermatu egiten baitute ikasketa prozesu osoa euskaraz egiteko aukera.
‎Azken finean, Lurgorriren ustez, GHEE sistema hori da unibertsitate sistema XXI. mendeko gizarte eskarietara egokitzeko aukera. Oso gizarte lehiakorrean bizi gara eta gure unibertsitateek kalitatezko hezkuntza bermatu digute Europa mailan lehiakorrak izan gaitezen. Horretarako, unibertsitate arteko mugikortasunaren alde egin beharra dugu.
2009
‎Jaengo Unibertsitatea eta Salamancako Unibertsitatea (biak 22rekin), Bartzelonako Unibertsitatea (23), Santiagoko Unibertsitatea (24), Madrilgo Complutense (26) eta Leongo Unibertsitatea (49). Gure unibertsitate sistemak duen arazo handienetako bat Administrazio eta Zerbitzuetako Pertsonalaren (AZP) gabezia da, administrazio zerbitzuak, liburutegien edo laborategien kudeaketa, mantentze lanak eta beste funtzio batzuk barne hartzen dituen funtsezko estamentua. 75 unibertsitateetan zeregin horietan lan egiten duten pertsonen kopurua (57.710) ez da nahikoa, eta hala adierazten du irakasle bakoitzeko AZPen ratioak (0,47):
‎Ikertzaileak kontratatzeko gaur egun EHUk duen burokrazia gainditu behar dela dio errektoreak. . Gaur egun, Nobel saria duen ikertzaile batek gure unibertsitatean lan egin nahiko balu, behartu genuke Uniqual agentziak bere jarduera egiaztatzera?.
2010
‎Horretarako, Eleaniztasunerako Ekintza Plana (PAM) landu du UPFk, hizkuntzen gaineko Europako gomendioekin bat etorriz. PAMen helburua da gure unibertsitatean hizkuntza politika bat lantzea laneko hiru hizkuntzak sustatzeko, eta, ahal denean, baita laugarren hizkuntza bat ere.
‎Taldearen izaera guztiz irekia da eta gure ongi etorria izango du laguntzera datorren edonor, laguntzera eta aipatutako idealak gure unibertsitatean bultzatzera, alegia, adierazi dute Itsaseko kideek.
‎Euskadi gaur munduari gero eta irekiago dago, eta gure unibertsitateak ez dira salbuespena, eztabaidari laguntzeko, ideiak, balioak eta adimena garatzeko prest daude, adierazi du lehendakariak.
‎Eta zu, Damaso, nor zara esateko Pagoagan biltzen den jendearena haluzinazio hutsa dela? Eta ez uste hutsaren hurrengotzat zauzkadanik, ez, ni ere sinetsia bainago karrera ona egin dezakezula bai eskolan eta bai unibertsitatean ere, baina zergatik gutxiesten gaituzu ama eta biok, Ama Birjina gure eskola eta gure unibertsitatea bada??; gustura gelditu nintzen, ederki oroitzen naiz sentipen hartaz; eta azkeneko esaldia marko baten barruan ipintzeko modukoa zen: amatista bat, errubi bat, diamante bat?; Ama Birjinak inspiratu ote ninduen, bada?; zu zeure lekuan jarri zintudan, gainera, ustez, nola ez, bada, goi argia nire mihiz mintzatu bazen???, isil isilik geratu zinen behintzat, mutu?
‎–Bilaketa bertan behera gelditu zen, jakina. Baina handik lau hilabetera, gure unibertsitateko lankide batzuk zenotera jaitsi zirenean, puntako teknologia guztiarekin, ez pentsa, baina, ez zuten ezer topatu.
‎Abegi ezin hobea egingo diegu gure Arboretumeko lur gozoan. Eta horrekin sinbolizatzen dugu, halaber, gure unibertsitatearen goiburuko lema den Iparragirreren esaldi hura: Eman da zabal zazu munduan frutua.
‎UNEDek, ONCE Fundazioak eta Ezgaitasuna duten Pertsonen Ordezkarien Espainiako Batzordeak (CERMI) lankidetzarako esparru hitzarmen bat sinatu dute, ezgaitasuna duten unibertsitateko ikasle eta tituludunen irisgarritasunean, egokitzapenean eta laneratzean lan egiteko. Urrutiko Hezkuntzarako Unibertsitate Nazionalaren (UNED) txostenaren arabera, “orain arte garatu diren lankidetza ekintzak sendotzea eta gaur egun gure unibertsitatean lantzen diren lan eremu berriekin lotutako jarduerei ekitea du helburu hitzarmenak, batez ere UNIDIS (UNEDen Urritasuna duten Unibertsitarioentzako Arreta Zentroa) sortu zenetik, 2008 urtearen hasieran”. Landuko diren esparru horien artean, honako hauek azpimarratuko dira:
‎Eta zu, Damaso, nor zara esateko Pagoagan biltzen den jendearena haluzinazio hutsa dela? Eta ez uste hutsaren hurrengotzat zauzkadanik, ez, ni ere sinetsia bainago karrera ona egin dezakezula bai eskolan eta bai unibertsitatean ere, baina zergatik gutxiesten gaituzu ama eta biok, Ama Birjina gure eskola eta gure unibertsitatea bada?"; gustura gelditu nintzen, ederki oroitzen naiz sentipen hartaz; eta azkeneko esaldia marko baten barruan ipintzeko modukoa zen: amatista bat, errubi bat, diamante bat...; Ama Birjinak inspiratu ote ninduen, bada?; zu zeure lekuan jarri zintudan, gainera, ustez —nola ez, bada, goi argia nire mihiz mintzatu bazen...? —, isil isilik geratu zinen behintzat, mutu...
‎Ez dakit nondik atera genuen dirua azkenean. Denon artean jarriko genuen agian, edo jesuitek emango ziguten zer edo zer azkenean (eta horregatik jarriko zuen Josu Landak gure unibertsitatearen helbidea atzeko aldean: E.U.T.G. Paseo de Mundaiz S/ N DONOSTIA).
‎Bekatu larria," mortala" esaten genion lehen, zuona da, kazetariona! Zuek bai, nik ez bezala, zuek bai jakin behar zenuketela" superstizioan fidatzea eta afera superstiziozkoa" haizatzea bekatu larria dela, ez hainbat Erromako Elizaren Katixima berrian, baina bai gure Unibertsitate Txit Goreneko Norma Jasoenetakoren batean. Baina zuek lasai.
2011
Gure unibertsitateen kalitatea hobetzeko selektibitatean edo ikasketen amaiera azterketan nota onenak lortu dituzten ikasleak hautatu behar direla dioen ideia unibertsitateen maila zientifikoa, profesionala eta giza maila hobetzeko oztopoetako bat da. Aurreiritzi horrek indar handia du, ikasleak biltzeko modu horren atzean hautaketa soziala dagoelako; bestela esanda, eskaintza unibertsitarioak sozialki ahulenei mesede egingo ez diela ziurtatzen da.
‎Aurreiritzi horrek indar handia du, ikasleak biltzeko modu horren atzean hautaketa soziala dagoelako; bestela esanda, eskaintza unibertsitarioak sozialki ahulenei mesede egingo ez diela ziurtatzen da. Baina eragozpen horiek gure unibertsitateei eta gizarte osoari kalte egiten diete, baita klase pribilegiodunei ere, egoera horretan horiek ere ezin dutelako egungo gizarteak eskatzen duen bikaintasun prestakuntza lortu.
‎J U L E N A R E X O LA L E I B A. gure unibertsitatean ere, sarearen erabilera aintzat hartu nahi dugu. Bada hemen kontzeptu aldaketa bat. guk ez dugu esan nahi jakintza guztia hemen bilduta daukagula eta soilik hona etortzen den ikasleak ikasiko duela. guk informazioaren zati bat eskaini nahi diogu ikasleari beste modu batean prozesatuta, baina kanpotik jarraitu nahi duenarentzat ere ez dugu ezer ezkutatzeko. guk dugun guztia zabaltzeko da, eta hor ere gauzak aldatzen ari dira copyright eta gainerakoekin batera.
‎Bestalde, globalizazioaren exijentzia dela-eta gogoeta bat egin nahi nuke. gu unibertsitatetik gatoz eta unibertsitate munduan merituak pilatu behar dira, ezta. Meritu akademikoak lortzeko leku jakinetan argitaratu behar izaten da, lan horiek balidatuak izan daitezen.
‎euskara dela mitinetan goraipatu behar den fenomeno bat baina, eguneroko bizimoduan balio ez duena. Hala eta guztiz ere, nik uste dut kontuak asko aldatu direla azken urte hauetan eta gure Unibertsitatea aitzindaria izan dela lan horretan. Esaterako, joan den astean, euskaraz egindako tesi baten epaimahaian izan nintzen.
‎Baina, pentsa: esate baterako, azken urte hauetan gure Unibertsitatean euskaldunen kopurua etengabe gorantz doa eta badirudi aurrerantzean ere horrela izango dela. Azken datuen arabera, erdi erdian gaude eta hori, nik uste dut, datu historikoa da.
‎606 Plangintzak zehazki honen gainean honakoa zioen: «Euskal Herriko Unibertsitatea, euskararen gainean egin daitezkeen ikerketa linguistiko, filologiko, literario zein soziolinguistikoen locus a, alde horretatik, gure Unibertsitatearen ikerke [t] a gai espezifiko bezala, beharrezko ikusten da, komunitate unibertsitariotik euskararen gainean ikerketa bat proiektatzen denean, laguntza ahalik eta zabalena eskaintzea eta bideratzea. Alde horretatik, euskararen gainean egiten den ikerketa, eta, euskararen gaurkotze edo modernizaziorako bilakaeraren gainean egiten den lana, Euskal Herriko Unibertsitatearen iharduera arlo priotariotzat jotzea proposatzen da» (UPV/EHU, 1990:
‎Ordu txikietan dagoeneko, elkar gonbidatu genuen, euren zein gure unibertsitateen arteko ikasle zein irakasleen arteko Erasmus trukeak egitera, proiektu partekatuak sustatzera... Saregintzan jardun genuela, azken batean, munduan gure lekua egin guran, mundua leku bizigarriagoa, irekiagoa, atseginagoa bihurtu guran.
‎Urriaren 4an hasi zuen kurtsoa. Ikastolan bere ikaskide izandakoek aste pare bat bazeramatzaten lanean gure unibertsitateetan. Gabonetan, abenduaren 17rako zegoen etxean lehen hiru hilekoa bukatuta; bere lagunak, ordea, gelako eserlekuak berotzen ari ziren artean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 132 (0,87)
Gure 18 (0,12)
guk 3 (0,02)
Guk 2 (0,01)
gu 2 (0,01)
gure inguruko 2 (0,01)
gurera 2 (0,01)
gure arteko 1 (0,01)
gurean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Jakin 35 (0,23)
UEU 26 (0,17)
Argia 19 (0,13)
Pamiela 17 (0,11)
ELKAR 15 (0,10)
Berria 11 (0,07)
Alberdania 6 (0,04)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 4 (0,03)
Booktegi 4 (0,03)
Consumer 2 (0,01)
EITB - Sarea 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu unibertsitate publiko 7 (0,05)
gu unibertsitate ikasle 6 (0,04)
gu unibertsitate ez 5 (0,03)
gu unibertsitate sistema 5 (0,03)
gu unibertsitate egin 3 (0,02)
gu unibertsitate kalitate 3 (0,02)
gu unibertsitate aurre 2 (0,01)
gu unibertsitate bada 2 (0,01)
gu unibertsitate bat 2 (0,01)
gu unibertsitate eredu 2 (0,01)
gu unibertsitate Europa 2 (0,01)
gu unibertsitate euskaldun 2 (0,01)
gu unibertsitate euskara 2 (0,01)
gu unibertsitate garai 2 (0,01)
gu unibertsitate gizarte 2 (0,01)
gu unibertsitate ikasi 2 (0,01)
gu unibertsitate ikasketa 2 (0,01)
gu unibertsitate ikerketa 2 (0,01)
gu unibertsitate irakasle 2 (0,01)
gu unibertsitate jorratu 2 (0,01)
gu unibertsitate proiektu 2 (0,01)
gu unibertsitate sare 2 (0,01)
gu unibertsitate ukan 2 (0,01)
gu unibertsitate abertzale 1 (0,01)
gu unibertsitate aitzindari 1 (0,01)
gu unibertsitate argitalpen 1 (0,01)
gu unibertsitate atzerri 1 (0,01)
gu unibertsitate bakarrik 1 (0,01)
gu unibertsitate baldintzatu 1 (0,01)
gu unibertsitate baratzetxo 1 (0,01)
gu unibertsitate barne 1 (0,01)
gu unibertsitate batzuk 1 (0,01)
gu unibertsitate behar 1 (0,01)
gu unibertsitate behintzat 1 (0,01)
gu unibertsitate beste 1 (0,01)
gu unibertsitate bi 1 (0,01)
gu unibertsitate bidaia 1 (0,01)
gu unibertsitate bizipen 1 (0,01)
gu unibertsitate bultzatu 1 (0,01)
gu unibertsitate diploma 1 (0,01)
gu unibertsitate edozein 1 (0,01)
gu unibertsitate eduki 1 (0,01)
gu unibertsitate eginkizun 1 (0,01)
gu unibertsitate egitura 1 (0,01)
gu unibertsitate egonkortu 1 (0,01)
gu unibertsitate EHU 1 (0,01)
gu unibertsitate ekonomia 1 (0,01)
gu unibertsitate era 1 (0,01)
gu unibertsitate ere 1 (0,01)
gu unibertsitate errektore 1 (0,01)
gu unibertsitate eskaini 1 (0,01)
gu unibertsitate eskola 1 (0,01)
gu unibertsitate etorri 1 (0,01)
gu unibertsitate euskaldundu 1 (0,01)
gu unibertsitate ezagutu 1 (0,01)
gu unibertsitate ezta 1 (0,01)
gu unibertsitate fisika 1 (0,01)
gu unibertsitate gehiago 1 (0,01)
gu unibertsitate gel 1 (0,01)
gu unibertsitate goiburuko 1 (0,01)
gu unibertsitate gradu 1 (0,01)
gu unibertsitate gune 1 (0,01)
gu unibertsitate handi 1 (0,01)
gu unibertsitate helbide 1 (0,01)
gu unibertsitate helburu 1 (0,01)
gu unibertsitate hizkuntza 1 (0,01)
gu unibertsitate horrelako 1 (0,01)
gu unibertsitate ikasketadun 1 (0,01)
gu unibertsitate ikasleria 1 (0,01)
gu unibertsitate ikasliburu 1 (0,01)
gu unibertsitate inguru 1 (0,01)
gu unibertsitate ingurune 1 (0,01)
gu unibertsitate iritsi 1 (0,01)
gu unibertsitate konprometitu 1 (0,01)
gu unibertsitate kontu 1 (0,01)
gu unibertsitate kultu 1 (0,01)
gu unibertsitate kultura 1 (0,01)
gu unibertsitate lan 1 (0,01)
gu unibertsitate landu 1 (0,01)
gu unibertsitate lankide 1 (0,01)
gu unibertsitate lau 1 (0,01)
gu unibertsitate master 1 (0,01)
gu unibertsitate mintzatu 1 (0,01)
gu unibertsitate natura 1 (0,01)
gu unibertsitate nazional 1 (0,01)
gu unibertsitate ondo 1 (0,01)
gu unibertsitate ospatu 1 (0,01)
gu unibertsitate puntu 1 (0,01)
gu unibertsitate testuinguru 1 (0,01)
gu unibertsitate tradizio 1 (0,01)
gu unibertsitate txiki 1 (0,01)
gu unibertsitate txit 1 (0,01)
gu unibertsitate urte 1 (0,01)
gu unibertsitate xede 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia