Emaitzak: 7
2002 | ||
Bistakoa da irakasle egiturak baldintzatu egiten duela erabat sistema osoarenegitura. Izan ere, gaur egun, | gure inguruko unibertsitate publikoei dagokienez, erabat hierarkizatuta dago irakasle sistema; eta, gainera, Espainiar zein FrantziarEstatuei begira, hots, erabat zentralizatuta. Espainiar Estatuari dagokionez, sistemahorren definizioa unibertsitate erreformarako legean(. Ley Organica de ReformaUniversitaria?, 1983, LORU siglez ezagutua) bultzatutako ereduan oinarritutadago1 Oso hitz gutxitan laburbil dezakegu sistema horren muina. | |
(i) Gaurdaino euskal ikasketak erdal ikasketen morroi dira | gure unibertsitate publikoetan. Erdaraz sortzen dena euskarara" itzultzen" da. | |
2015 | ||
–Gaurdaino euskal ikasketak erdal ikasketen morroi dira | gure unibertsitate publikoetan. Erdaraz sortzen dena euskarara itzultzen da. | |
2021 | ||
EHUko errektoreari beti egiten zaion galdera da ea | gure unibertsitate publikoak Jaurlaritzaren behar besteko babesa jasotzen duen. Eta erantzuna behin ere ez da baiezko biribila. | |
EHUko errektore izan zen 2009. Ez da lar esatea Juan Inazio Perez Iglesiasen eta Iñaki Goirizelaiaren artean ezarri zituztela oraingo | gure unibertsitate publikoaren zimentarriak, haien gainean jarri dutela beren alea ondoko bi errektore Nekane Balluerkak eta Eva Ferreirak. Euskal Herria helburu, ezinbesteko baliabide baitugu unibertsitatea, EHU bat sendoa. | |
Eta EHU bakarrik aipatzea ez da funtsik gabeko komentarioa, ez. Batetik, | gure unibertsitate publikoa delako, guztiona; eta bestetik, estatuko beste unibertsitate publikoetan —Madrilen, Katalunian, Salamancan edota Nafarroan, adibidez— ez delako gertatzen! Maisu ala maistra izan nahi duten ikasleen modalitateko enborreko ikasgai guztien notek pisu bera dute! | |
Lege proiektuaren tramitazioak, ordea, aurrera jarraitzen du, eta, dagoeneko ikasturte berrian sartuta seguruenik, Eusko Legebiltzarreko osoko bilkurak eztabaidatu eta bozkatu du lege proiektua, bidea emateko, edo ez, unibertsitate pribatu honen sorrerari. Honen aurrean, proiektuak euskal unibertsitate sisteman oro har eta | gure unibertsitate publikoan bereziki izan dezakeen eraginarekin kezkatuta, EHUko langileon ordezkari garen LAB, STEILAS, CCOO, ELA eta CGT/ LKN sindikatuok, eta ikasleen ordezkari diren Ikasle Kontseiluak eta Ernai gazte erakundeak EHUko Gobernu Kontseiluari adierazi nahi diogu gure erabateko desadostasuna egitasmoarekin. Eta baita EHUren zuzendaritzari eskatu ere instituzio gisa eskura dituen tresnak, baliabideak eta eragite moduak erabiltzea lege proiektuak ez dezan aurrera egin. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu | 7 (0,05) |
Lehen forma
gure | 6 (0,04) |
gure inguruko | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
gu unibertsitate | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
gu unibertsitate publiko | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |