Emaitzak: 5
2005 | ||
| Gure unibertsitatean sistema berezia da. Gure oinarria da adierazteko askatasuna izatea, baina ez jasotzekoa. | |
2008 | ||
Azken urteotan gure unibertsitateek ezagutu duten ikasleen galera kanpoko ikasleekin orekatu nahi bada5, ebaluaketaren kultura hedatu behar da, eta kalitatezko irakasleak, azpiegiturak eta ikasketak eskaini behar dira. Egia esan, | gure unibertsitate sistemaren kontraesanetariko bat da, alde batetik, unibertsitateko agintari, irakasle eta ikerlariek onartzen dutela etengabeko ebaluaketa ezinbestekoa dela gure unibertsitateen kalitatea hobetzeko, baina, bestetik, jarrera ezkor asko daudela ebaluaketen emaitzak bere ondorio guztiekin onartzeko. Egiatan, gure unibertsitate sistemari asko kostatzen ari zaio onartzea ebaluaketarik gabe ez dagoela kalitaterik, ezta garapen zientifiko teknologikorik ere. | |
Egia esan, gure unibertsitate sistemaren kontraesanetariko bat da, alde batetik, unibertsitateko agintari, irakasle eta ikerlariek onartzen dutela etengabeko ebaluaketa ezinbestekoa dela gure unibertsitateen kalitatea hobetzeko, baina, bestetik, jarrera ezkor asko daudela ebaluaketen emaitzak bere ondorio guztiekin onartzeko. Egiatan, | gure unibertsitate sistemari asko kostatzen ari zaio onartzea ebaluaketarik gabe ez dagoela kalitaterik, ezta garapen zientifiko teknologikorik ere. | |
Honakoa aukera da Europarekin pareka gaitezen. Gaur egun batzuek salatzen dute harmonizazioak berarekin batera ekarriko duela euskara desagertzea | gure unibertsitate sisteman. Baieztapen hori indargabetu nahi dugu, ez baitauka arrazoirik, Eusko Jaurlaritzaren aldetik zein unibertsitate aldetik garatzen ari diren politikek bermatu egiten baitute ikasketa prozesu osoa euskaraz egiteko aukera. | |
2009 | ||
Jaengo Unibertsitatea eta Salamancako Unibertsitatea (biak 22rekin), Bartzelonako Unibertsitatea (23), Santiagoko Unibertsitatea (24), Madrilgo Complutense (26) eta Leongo Unibertsitatea (49). | Gure unibertsitate sistemak duen arazo handienetako bat Administrazio eta Zerbitzuetako Pertsonalaren (AZP) gabezia da, administrazio zerbitzuak, liburutegien edo laborategien kudeaketa, mantentze lanak eta beste funtzio batzuk barne hartzen dituen funtsezko estamentua. 75 unibertsitateetan zeregin horietan lan egiten duten pertsonen kopurua (57.710) ez da nahikoa, eta hala adierazten du irakasle bakoitzeko AZPen ratioak (0,47): |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
gu unibertsitate | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
gu unibertsitate sistema | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |