2000
|
|
Lehenengoaren ustez, jadanik Ez gara
|
gure baitakoak
liburuan teorikoki garaturikoaren alderdi praktikoa da prosa zati txikiez osaturiko liburu hau. Hitz joko paradoxikoa hautatu du egileak izenburutzat, berez XVII. mendeko euskal idazle baten liburutik harturiko atsotitza dena.
|
2001
|
|
Baina, orain arte, idazle biongan ispiluak ipuingintzan izan duen lehen esanahiez aritu gara, baina
|
gure
liburuaren helburua batez ere poesiari begira dagoenez, genero bien arteko orekan aztertuko dugu sinbolo honen eragina, Atxagaren eta Sarrionandiaren lana, beraz, poesiaren ikuspegitik begiratu dugu, beti ere ispiluaren esanahia aztertzeko asmoarekin.
|
2002
|
|
Ezin ba, Alberto Schommer-ek ni ez-ustean hartu,
|
gure
liburuaren izena zein izango ete zan itaundu neutsanean, bere erantzunaz: Burdinea.
|
2003
|
|
5 Hiztegitxoa: Hiztegitxo bi daroaz
|
gure
liburu honek: a) Idazlan bakotxaren ondoren, zati horretako hitzik ezezagunen hiztegitxoa; b) Azken aldean, bizkaieraren hitzik berezienena (Hau, egia esan, euren lehenengo hizketea bizkaierea ez dabenentzat egin dogu, batez be).
|
|
Badago bion artean zerikusirik: alde batetik, behar beharrezkoa dogu literatura batasuna,
|
gure
liburuak zabalduko badira; bestetik, liburuetan dogu orain arteko
|
|
Alde batetik, ez handiegia:
|
gure
liburuak ez dira aldatu (izan be, ez da hain erreza goizetik gauera holako liburuak barriren barri aztertu eta argitaratzea). Baina gauzak oraingo bidetik aurrera badoaz, eta euskaldun fededunen belaunaldi barriak bide horretatik joten badabe, Eleizeak be bere liburuak egokitu egin ditu.
|
|
ez eban berak uste benetako euskal literatura bat dagoanik(!).
|
Gure
liburuak ez dira erderatu, banaka batzuk baino, ta horregaitik, erdaldunak uste dabe, euskeraz ez dala ezer idatzi. Ez hori bakarrik:
|
|
Bai. Teologiako lehenengo urtean nengoala zabaldu zan
|
gure artean
liburu dotore ta karu hau. Neure ikaskide batek, Donostian bizi zan IƱaki Zumeta tolosarrak, ekarri euskun, Maritxu Barriolaren eskuetatik.
|
|
orain arteko Antologietan argitaratutako zatiak alde batera itxi, ahal dala, eta zati barriak bilatu ta sartzea. Badakigu, bai, zenbat galdu leiken horregaitik
|
gure
liburu honek, baina uste dogu euskal kulturearentzat mesedegarri izango dala idazlan barriak argitara emon eta zabaltzea.
|
2011
|
|
Irakurrita baneukan, baina entzun orduantxe entzun neban lehenengoz ekandu berba hori.
|
Guk
liburuetatik bakarrik dakiguzan zenbat berba eta esaera erabilten dituen, berez berez, gure zaharrek! Zer galdu dogun!
|
2019
|
|
Jarraian datozen galderei erantzun ostean narratzaile moten inguruko teoria txerta liteke eta narratzaile ez fidagarriaren aipuren bat ere egin liteke nahi izanez gero. Atal hau prestatzeko, irakasleak
|
gure
liburuko 4.1 Mintzo bat entzuki kapitulura jo dezake. Narratzailearen inguruan ere interesgarria liteke oroimena nola eraikitzen duen azaltzea (98 orrialdean, adibidez), hau da, kontaketa mementoan gogoratzen ariko balitz bezala egiteak sortzen duen egiantzekotasunaren efektu horretan arreta jartzea merezi du.
|
|
Hala ere, uste dugu interesgarria izan daitekeela eta irakasleak ongi gidatu ezkero, Batxilergoan ere egin liteke.
|
Gure
liburuko 5.2 atalean Taverniersek aipatutako indikatzaile horiek eleberriko protagonista nagusiaren jokabideekin sakonki konparatu dugu eta erakutsi nahi izan dugu harreman horren atzean tratu txar psikologikoak daudela. Irakasleak horra jo dezake hurrengo ariketa prestatzeko.
|
|
12 Atal hau prestatzeko irakasleak
|
gure
liburuko 4.4 atala erabili lezake.
|
|
Mikele de Abandoren irudia (95 orrialdea) Emakume Abertzale Batzarekin eta Dolores Ibarrurirekin lotu daiteke. Ideia hau
|
gure
liburuaren 5.465 atalean garatuta aurki daiteke. Ikasleekin emakume hauen inguruan hitz egiteko aprobetxa liteke.
|
|
Narratzaile ez fidagarriaren aipuren bat egin liteke hemen. Atal hau prestatzeko, irakasleak
|
gure
liburuko 4.1 kapitulura jo dezake.
|