2001
|
|
exekutibo korbatadunak bat batean hippy bilakatu nahi izatenomen du, eta aita familia fidel eta seriosa goizetik arratsera hogei urteko neskapinpirinen ondotik hasten omen da, lerdea dariola. Nitaz den bezainbatean, ez dutneure burua ikusten
|
gure
hiriko azoka txikian neronek egindako larruzko pultseraksaltzen, ezta Alaitz eta Maiderren jarraitzaile bilakatua, triki popak eta triki popekxarmaturik, plazaz plaza eta herriz herri. Bertzalde, horrela eginen banu ere, muntarik batere ez luke gaurkoari dagokionez.
|
2002
|
|
3
|
GURE
HIRIAK ETA HIRI ARKEOLOGIA
|
|
Egia esanda, Europako lurralde gehienetan galdera horiek jadanik eginda etaerantzunda dauzkate. Honek esan nahi du, hausnarketa teorikoa garatu dutela gaihorren inguruan; baina gure artean honelako oinarrizko beharrizanik ez da sortu.Agian, hori izan daiteke
|
gure
hiri arkeologiaren egoeraren arrazoi bat. Beraz, Europara begira jarri dugu, beraien ibilbide luzeak eskainitako esperientzia eta aurrerapauso metodologiko eta kontzeptualak aprobetxatzeko.
|
|
Beraz, gure historiaren lerro batzuk idatzi ditu, batez ere azkenengo laurogei urteetakoak, orain amaitu berri dugun mendearen hasieran Euskal Herriratu baitzen. Sortu bezain pronto, jarratzaile asko izan zituen asmakizunak, eta berehala heldu zen
|
gure
hirietara. Hasieran lanpara eta galena hargailuetan munduko beste herrietan egiten ziren emanaldiak entzuten zituzten zaleak irratiaren propaganda eragile bihurtu ziren, eta laister hasi ziren bertako saiakuntzak.
|
2005
|
|
Sarreran, kazetariak gatazkan duen jarrerak ez du zalantzarako aukerarikematen: «Irundar ausart batzuek, Bidasoaldeko Emakumeak taldearen ingururabildurik, traban jarri dute
|
gure
hirian tradizio eta legalismoaren mozorroarenbarruan gizaseme nahiz emakume askorengan hain barnean gorderik datzanpentsamolde matxista». Lehen aipatu editoriala baino lehenagoko artikulua badaere, kazetariaren diskurtsoa, eta beraz, kazetarena, staffeko kazetari batek edoohiko laguntzaile batek sinatutako artikulu oro baita, gehiago edo gutxiago, egunkariak bere gain hartzen duen ikuspegia?
|
2007
|
|
Errealitate soziolinguistiko horineutrala balitz, zein ederki!
|
Gure
hiriak espainieraz edo frantsesez eraikitako etaegituratutakoak ez balira, zein ederki! Euskal Herria espainieraz eta frantsesezeraikitako prozesu eta errealitate soziolinguistikoa ez balitz, bai ederki!
|
2008
|
|
Zorionak berriro ere egindako lanagatik eta eskerrik asko
|
gure
hiriaren historia zati bati artxiboetako hautsak kendu eta gure begien aurrean hain txukun jartzeagatik.
|
2012
|
|
Indar biziagoz Bizkaian (aurreko immigraziogaraia ezagutu zuten eskualdeetan, batez ere) eta, segidan, Gipuzkoan (bailaradesberdinetan sakabanatuago) immigratuak industria hedatzen zen inguruetaraheldu eta hiri inguruetan bildu ziren.
|
Gure
hiri paisaiaren erakusgarri diren langileauzoak, modu kaotikoan eraikitakoak, hedatu ziren Hego Euskal Herriko hainbatingurutan, eta bertan etorkinek portzentaje esanguratsuak osatu zituzten. Araban (Gasteizen, nagusiki) eta, askoz modu txikiagoan, Nafarroa Garaian, immigrazioaondoren garatu zen, 1970eko hamarkadan, batez ere.
|
|
Zoritxarrez, ingurumenari buruzko nazioarteko tratatu eta adierazpenak ugarituarren, horrek ez du ekarri ingurumenak okerrera egiterik eta
|
gure
hirietako hedapenmetropolitarrak gero eta gehiago jotzen du iraunkortasunik ezera. Hala, gure hiriakgaur egun ekologikoki iraunkorrak ez badira, konurbazio barreiatuko prozesuarijarraiki sortutako auzo sareek areago bultzatzen dute iraunkortasunik eza hori.Azken hogei urteotako eraikitzeko boladak era guztietako baliabideen kontsumoaareagotu du eta, horrekin batera, gero eta hondakin gehiago sortu eta gero eta gaikutsatzaile gehiago isurtzen dira bai ingurumen lokalera bai atmosfera globalera.Metropoli eremuetan finkatutako ereduak askoz efizientzia gutxiagorekin ekoiztenditu natur baliabideak eta askoz bidegabeagoa da sozialki, hiri trinkoen eredua baino.
|
2013
|
|
Seguru nago irakurketa honetan
|
gure
hiria hobeto ulertzeko eta gehiago estimatzeko arrazoiak topatuko dituzuela.
|
2019
|
|
Desira eta ametsen gunea. Berriz,
|
gure
hiria itsusia, zikinaeta grisa da.
|
|
Arteplastikoek eta musikak bereziki kulturalki duten eraginkortasuna dela eta lortu dute bestelako diziplinek ere honiso egitea. Honek
|
gure
hirietako Zarataren Mapa Estrategikoak egitera eraman gaitu, zeintzuk zirkulazioaren (autoak, autobusak, trenak, hegazkinak...) zarata duten irizpide nagusi. Baina batez ere Zarataren Legeakgidatzen duen irizpide bat da hau, paisai hauen alderdi estetiko eta kualitatiboak baztertuta geratuz, zarata, gaizkile?
|