2001
|
|
Euskararen eragileei dagokie, halaber, hizkuntzari egiten zaion erasoen berri
|
gure
gizartean ez ezik nazioarteko estamentu eta erakundeetara iritsaraztea. Euskararen kontrako astinaldi honek nazioartean oihartzuna izatea garrantzitsua da, hango babesa jasotzeko ez ezik, erasoon eragileak deseroso sentitu daitezen eta hemengo herritarrak ere egoeraren larritasunaz eta transzendentziaz ohartu daitezen.
|
2002
|
|
Konforme. Baina, gure gizartea beharbada ez da modernoa,
|
gure
gizarteak ez du euskal literaturarik behar. Hizkuntzarekin nahikoa du bere identitatea eta legitimitatea markatzeko.
|
2004
|
|
Jon Kortazar: . Baina gure gizartea beharbada ez da modernoa,
|
gure
gizarteak ez du euskal literaturarik behar. Hizkuntzarekin nahikoa du bere identitatea eta legitimitatea markatzeko?.
|
2006
|
|
Bestalde,
|
gure
gizartean ez da gauza bera ama edo aita izatea, gizartean moldatzeko modu ezberdinak dituztelako, eta hortaz, jarrera, balio, ideia eta ezagueraezberdinak izaten dituzte seme alabak heltzen direnean (Hidalgo, 2001). Gauzakhorrela, pentsaera ezberdinekin abiatzeak eta aurrez aurre duten egoerak sarritanardura maila desberdina eskatzen diete gizonei eta emakumeei, eta generoen artekoaldeak sortzen dira.
|
2009
|
|
Gero, ergelen batek esango du ijitoak
|
gure
gizartean ez direla ondo moldatzen; baita zera ere. Agian, geu gara moldatzen ez garenak.
|
|
Sexualitatea
|
gure
gizartean ez al da soilik azaleratzen zer edo zer saltzeko balio badu?
|
|
Aitortu behar dugu, ordea,
|
gure
gizartean ez dagoela hain ondo ikusia euskararen ezagutza pasiboa. Badirudi, baliozkotzat emango bada, aktiboa baizik ezin izan daitekeela euskararen ezagutza.
|
2011
|
|
Hainbat biktimarekin bildu ostean, atsekabetuta bukatu zuen zuzendariak, baina aldi berean biktima horien kemenarekin miretsita, eta giza jokabide irrazionalen kontrako borrokari buruzko filma egitea erabaki zuen. . Patu beltzari aurre egitearen ausardiaz, nork bere etorkizuna eraikitzearen esfortzuaz,
|
gure
gizarteak ez ikusiarena egiten dion errealitate ilunaz, mintzo den pelikula.
|
2012
|
|
Gurekin normaltasun osoz mintzatu izan da Benito, eta ni harritzen ninduen maiz, beste inori entzun ez dizkiodan gaiak eta hitzak esaten zituelako,
|
gure
gizarte ez emotibo honetan jendeak beretzat gordetzen dituenak. Euskaldunak oso fisikoak dira, ibiltariak, mendi igotzaileak, kirolari emanak, badirudi kezka espiritualak aparkatuta uzten dituztela gerorako, azken unerako, baina gizaki espiritualak badirela esango nuke, espiritualtasun inkontziente bat bizi dutela.
|
|
Orain arte inork gutxik jakin du saregileen lana behar bezala balioesten, ez
|
gure
gizarteak ez arrantza munduak berak ere. Hala ere, saregileek arrantza munduan betetzen duten zeregina aldarrikatzen hasiak dira, eta dagoeneko aurrerapen nabarmenak lortu dituzte.
|
|
Horrek emakumeen kontrako indarkeriaren konplize eta erantzule egiten baigaitu. Emakume izate hutsagatik menpekotzat hartzen gaituztenei argi geratu behar zaie
|
gure
gizartean ez ditugula nahi, eta denoi dagokigu maila pertsonalean honen aurreko jarrera aktiboa hartzea. Instituzioei dagokienez ez da nahikoa hilketa dagoenean kontzentrako lehen lerroan egotea eta salaketarik ezean hilketa hau eragozteko bitartekoak jartzeko gaitasunik ez izatea.
|
2013
|
|
Gure hiri erdiak etxebizitza zaharrez beteak daude; etxe horiek ongi mantenduak egon ezean, haien bizitza, itxura eta segurtasuna murriztu egiten da. Hori da orain arte gertatu dena;
|
gure
gizarteak ez du mantentze, eta berreraikitze, kulturarik. Eraikinak zahartzen ari zaizkigu, eta erabat kaltetuta zeudenean, lurrera bota eta eraikin berri bat dugu bertan.
|
2015
|
|
Interbentzio hori egunerokotasunetik planteatutako erresistentzia ekintza gisa ikus daiteke; bertan, komunitate bateko kideen arteko lotura sozialak indartzeko moduak agerian uzten ditu gure gizartearen disfuntzionaltasun batzuk; izan ere, itxuraz tolerante eta irekia izan arren,
|
gure
gizarteak ez ditu ontzat ematen harremanak izateko edo taldea egiteko beste forma batzuk.
|
|
Mendebaldeko hiritar kontsumitzaile pultsional drogazaleon Ikuskizunaren dinamika hedonista garailea (irudien erakustaldi sofistikatu bezain likatsuetan igerian) ala beste garai eta geografia batzuetako Mistikaren («mistikós»:, gordea?) jarrera aszetiko galtzailea (deigarria da ordenagailuak itzuli digun autismoa) ez dira, jada, lehiakideak: arrandiaren eta nabarmenkeriaren
|
gure
gizarteak ez du apaltasunarentzat eta ikonoklastiarentzat zirrikiturik uzten. Ez du aintzat hartzen zibilizazioa sortu zen lurraldeetan?
|
2016
|
|
Horren hiritarra bihurtu den
|
gure
gizartean ez gara ohartzen zein punturaino egiten duten lan abeltzainek gure ametsetako landa eremuak horrela egon daitezen. Hiritarrok tasa berezi bat ordaindu genieke landa eremuan bizi direnei gure lorezainak izateagatik.
|
2018
|
|
Badirudi zientziaren mundu profesionala emakumeak uxatzeko eginda dagoela. Eta hori ez da kasualitatea.Hasteko,
|
gure
gizarteak ez ditu emakumeak zientzialari gisa ikusten. Oso txikitatik neskei zientzia eta teknologia mutilen kontua direla erakusten diegu, nahi gabe bada ere.
|
2019
|
|
Lehen aldiz gure hizkuntzaren historian, beraz, ez dago euskaldun elebakarrik; euskaldun guztiak elebidunak gara euskara eta hizkuntza hegemoniko bat dakizkigulako, bi hizkuntzen ezagutza maila desberdinekin. Gaur egun, imajinaezina da erdaraz ez dakien pertsona heldurik;
|
gure
gizartean ez da horrelakorik aurreikusten, ez lan deialdietan, ez eguneroko hizkuntza praktiketan. Elebakartasuna iragana da, eta baita euskara erdara elebitasuna ere guk ezagutu dugun formulazioan, euskara ikastea derrigorrezkoa den EAEn eta Nafarroako eremu euskaldunean, behintzat.
|
2020
|
|
Gainera, zure baitako muzinaren eta laiotzaren etengabeko azpilanari aurre egin behar diozu, zorion eta gozamen nahi sendo baten bidez. Zoriona eraiki egin behar baita, ez zaigu berez etortzen. Ordea,
|
gure
gizarteotan ez gara gure buruaren jabe, makina bilakarazten gaituzte; Thoreauk, aitzitik, jabetza hori beharrezkotzat jotzen du, alienazioa gainditu beharra dago, zure burua behar duzu zure bizitzaren erdigunean kokatu, ez, ohi bezala, aberastasuna, lana edota prestigioa. Halakoen bila gabiltzala galtzen baitugu bizitza, oharkabean joaten zaizkigu egunik ederrenak.
|
2021
|
|
Etengabe ari zaizkigu instituzioak esaten zer den egokiena. Baina, kontrara,
|
gure
gizarteei ez diete esan: «Berdintasunera jo behar dugu».
|
|
Adin bakotxak baditu bere ontasunak eta behar dira bat besteari eman. Bainan
|
gure
gizarteak ez ditu gauzak hola ikusten. Badakit ez dela errex kanbiatzea, zeren oraiko antolakuntza sinplea da.
|
2022
|
|
Gizarte plangintza on batek babes lezake hizkuntza plangintza; bestela, akabo. Agian,
|
gure
gizartean ez dago gatazka nabarmenik hizkuntzek ez dutelako eragin handirik norberaren posizio sozialetan. Baina, etorkizun hurbileko egoerak instituzionalizazio indartsu eta bideratua eskatzen du, erronkak handiak direlako.
|
|
Ehuneko ehunean idazketaren teknikan alfabetizatutako gizartea gara. Baina beldur naiz
|
gure
gizartea ez ote duen analfabetismo berri batek mehatxatzen, irakurketarekin eta idazketarekin huts hutsik erlazio instrumentala leukakeenak. Izan ere, idazketa esperientzia pertsonal eta kolektiboa ulertzeko eta lantzeko bitarteko izateari uzten ari da, eta erreminta komunikatzaile izatera mugatzen.
|
2023
|
|
Uste dut
|
gure
gizartean ez dugula nahikoa baloratzen itzulpenaren ofizioa. Nire editore guztiei eskatu izan diet itzultzailearen izena azalean ager dadila, eta gaur egun sinestezina iruditzen zait argitaletxe guztiek gauza bera ez egitea.
|
|
Zergatik? Autoezagutzak ez duelako erantzun azkarrik, denbora behar delako,
|
gure
gizarteak ez duen denbora, zailena delako, abstraktuena delako, helduon gabezia nagusia delako, gelditzea eskatzen duelako. Autoezagutza guztiaren hasiera delako.
|