2004
|
|
Baina ni hire neska laguna nauk, eta halaxe jarraitu nahi nikek. Beraz,
|
gure
gaurko diskusio txoro hori ahaztu ezak, eta goazen arratsaldeko planak egitera. Arratsaldekoak, biharkoak, etzikoak, uda guztikoak.
|
|
Zergatik euskaldun izaten jarraitu? Zer egiten du euskarak
|
gure
gaurko problematikan. Zer da euskaldun jatorra izatea?
|
2007
|
|
jada sarrerako obertura solemnean aldarrikatuz hasten da, giza adurraren eratzaileak oro VI. mendeaz gero, edozein esparrutan, teknikan zein erlijioan, artean nahiz politikan?, Rinascimento ko italiar handi guztiak oroz gain, den denak odol germaniarrekoak izan direla: ?
|
gure
gaurko zibilizazio eta kultura guztia giza tipo jakin baten obra da: germaniarrarena? 851; aldiz,, antigermanitatea?, h. d., modernian negatiboa den oro, arraza preariar esklabotuek eta Inperio Erromatarra suntsitu deneko, arrazen kaosak?
|
2008
|
|
Turistentzat ostatu itxurosoa paratu dute, buztinezko lau horma eta erdialdeko patio fresko eta zabala. Izarren azpian egingo dute lo batzuek,
|
guk
gaurkoz aterpea gurago, hozten ari du iluntzean. Ez irudikatu munduko leku turistikoetako enpresa handiak, Malin turismoaren maila apalapala da oraindik, baina Afrika mendebaldean, Ghana edo Senegalgo kostaldeak salbu, bisitari gehien jasotzen duen herrialdea da ziur aski.
|
|
Bedikek eta bassariek mendia dute bizileku, azoketan baino ez dira biltzen. Ethiolo da horietako herri bat,
|
gure
gaurko helmuga.
|
|
Ez naiz arbasoen ankerkerien erantzule, ez zara arbasoen sufrikarioen oinordeko, baina badakigu laurehun urte horiek gabe Europa ezin egongo zela dagoen lekuan.
|
Gure
gaurko aberastasunaren (eta Afrikaren pobreziaren) oinarria, laurehun urteko lapurreta eta deshumanizazio sistematikoa da.
|
|
Beste batek azken orduko filosofo neokontserbadoreren bat aipatu omen zuen. . Goiburu batek bideratzen du
|
gure
gaurko burubidea: zaharra berritzeak, lehenari eusteak.
|
|
–erantzun nion neure buruari eta hitz egiteko modu hori zaharkitua, pixka bat nardagarria zela iruditu zitzaidan bat batean eta, Garibaldik erabiltzekotan ere, aurrean zituen gazteak zirikatzeko erabiliko zuela eta ez, ni egiten ari nintzen bezala, izutzeko?. Gure borroka nagusia biologiaren kontrakoa da, gure etsaia denbora da eta
|
gure
gaurko izurritea, adina. Sendagileak, biologoak, zientzialariak mobilizatu genituzke izurrite horren kontra.
|
2009
|
|
Nola ipini nire itxaropena eta poza, niaren ezabatze eta Dena Bat bihurtzean?).
|
Gure
gaurko sentieran, orokorraren eta banakoaren batasuna ez dugu sentitzen; guretzat hori hautsita dago, hala nola gorputzaren eta arimaren batasuna, eta gizakiaren eta Jainkoaren batasuna, guretzat bikoteko termino bakoitza bere aldetik joan da; baina, batez ere, bizitzaren eta heriotzaren batasuna bion oposizio dago bilakatua, bata bestearen ukoa.
|
|
Mendia santua da. Gauzak iragaten ez ziren antzinaro galduko puska bat
|
gure
gaurko munduan, isiltasun zabalez zabal. Aloña, Azkartza, Begiolatza, zer esan nahi dute doinu horiek. Antzinako jakinduria izen emaile esoterikoa gordetzen du izenak, gure egunotan ahaztuz doana.
|
|
Erlijioa elementu pedagogiko, hots, heziketa moralaren eta ordenaren euskarri).
|
Gure
gaurko gizarteak bitartekorik ez dauka erlijioa geroago aurkitzeko eta ikasteko, musika edo literatura geroago deskubritzeko ez daukan bezalatsu, hizkuntza (euskara) geroago deskubritzeko, edo berdin da lagun hurkoa errespetatzen eta maitatzen geroago ikasteko. Platonen astakerietako bat da, Hirian Homero eta mitologia hezkuntzatik zeharo desterratzeko asmoa.
|
|
|
Gure
gaurko munduaren tamaina eta arnasa hartzen dizkiogu Gotzon Garatek idatzitako kronika honi, bertan hiri korapilatsuen miseria, ondiko eta ongiak modu ezabagaitzean islatzen baitira, gure ondoan gertatu izan balira bezala, eta, egia esan, betidanik imajinatu izan ditugun bezala.
|
|
|
Gure
gaurko helburu xumehauxaeizango daMimodrama: ketaikonoak laneanagertzendirenaipamenartistikoak bildetuahaieiburuzkoohararinba tzuk adierazi. Bilketa lanean, Juan Mari Lekuonareberarenn laguntza izan genuenGur.e etxeagordetzenndirenMimodramaketaikonoak liburuarelau aleetaknobataipatzekoa dazere, nJuanMariLekuonakeskuzidatzitakooharrez aberastuaagertzenbaita.Oharrok, hainzuzenere, liburuan agertzedirennaipa menartistikoazdira.Ziurrenik, literaturarenetaarteenartekoelkarrizketahorre tazlanenbatnerabilela buruan aipatuko nion JuaMarniLekuonari, etahark, laguntzaemannahiezedo, hartukozuenberegaindatuakarakatzekolanhori.
|
2013
|
|
Baina zer larderiatu nahi zigun zehazki?
|
Gure
gaurko patxada goxotik begiratzea. Klubekoa ez denaren arlotekeriaz jokatzea?
|
2014
|
|
–Eskerrik asko etortzeagatik, gaineratu du Igorrek?. Oso egun garrantzitsua da
|
guretzat
gaurkoa.
|
2015
|
|
Altxor bat.
|
Gure
gaurko argazkiak, ordea, erosi nahiko ote ditu inork traperoak gure etxeak hustera etorri eta neska lagunekin itxuratutako irribarreak eta oporretako erretratuak salgai jartzen dituztenean merkatu herrikoian, liburu zahar, farfaileria eta txatar domestikoaren artean. Erdietsiko al dugu interesik denboraren ironiari esker?
|
|
Osaba etorri, automobil barrura sartu eta Ondarroara bidean jarri gara.
|
Gure
gaurko abenturaren hasiera!
|
|
Nik beziñ ondo dakizute une ori irixten danean euskera illa dagoala. Joan bitez orduan zakurraren ipurtzulora
|
gure
gaurko liburu bitxi oiek!!!?.
|
2016
|
|
Beraz,
|
gure
gaurko elkar topatze hau bizitakoak argira ateratzeko hauta genuen, hala nola pederastian eroritako apez haren jokamolde zikinak. Hori jasangaitza genuen denok, batez ere Georges Parritzkyk.
|
|
Jadanik, gizartea eraikitzen ari zen, bere langile eta artisauekin, baina ere bere agintari eta pentsatzaileekin. Horiek hasi baitziren
|
gure
gaurko bidaiaren gaiaren lehenbiziko ildoak marrazten. Sinesteek ere bere lekua kausitu zuten, eta mitologia leku guzietara hedatu zen, herri bakoitzak bere sineste zaharrekin batera?.
|
|
|
Gu
gaurko euskaldunok gure aitasoen illezkorren oroipenean, bildu gera emen gure legea gorde nai degula erakusteko. Foruen monumentua hiriburuko paisaiaren parte denez, iruindar eta nafar askok axolagabe begiratzen diote, eta, ziurrenik, askok ez dute ezagutzen, euskaraz eta beste hiru hizkuntzatan idatzita dagoen inskripzioaren edukia.
|
2017
|
|
Iruñean nafarren euskaltasunaren aldarria ikusiko du Foruen Monumentuan brontzezko plaketako batean: ?
|
Gu
gaurko euskaldunok...?. Mapan Donibane Garazi eta Donapaleu frantsesak Tutera eta Kaskante bezain Nafarroa jatorra direla ikus/ ikasiko du.
|
2020
|
|
Oraingoan, Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) datuez gain, Nafarroako Foru Erkidegoko (NFE) eta Euskal Hirigune Elkargoko (EHE, Iparraldea) zenbait datu ere badakartzagu, eta, oso partzialak izan arren, alderaketak egiten hasteko baliagarriak direla uste dugu. Lan honekin eman nahi dizueguna, hala ere, ez dira soilik datuak, ezpada patriarkatu (neo) liberala ulertzeko sistema kontzeptual bat,
|
gure
gaurko mundua hobeto ulertzeko, xeheki aztertzeko eta eraginkorki iraultzeko.
|
|
Hori da liburu honen berrikuntza nagusia, Euskal Autonomia Erkidegoko, Nafarroako Foru Erkidegoko eta Euskal Hirigune Elkargoko datuetatik abiatuta patriarkatu (neo) liberala ulertzeko sistema kontzeptual bat eskaintzea.
|
Gure
gaurko mundua hobeto ulertzeko, xehekiago aztertzeko eta eraginkorrago iraultzeko.
|
|
Hortik datoz
|
gure
gaurko lohi guztien min sorrak. Garai horretatik –diktadura garaitik–, garai hori modu jakin batez errelatatu duten botere esferetatik.
|