Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 140

2000
‎Elkarkidetasunak edo auzolan adigaiak erakusten duenmodura: nahiz eta gutariko bakoitzaren esperientzia besteei begira ezberdina izan etanor bera izan besteengandik ezberdina, kultura bateko eta bereko partaide gara; intereshistoriko komunak ditugu (sozialak, politikoak, ekonomikoak). Pentsatzen dut ezgarela behar bezain kritiko, sasi guztien gainetik, mozorrotutako jokabidez, lankide, adiskide... izenekin eusteko leherre nak egiten ditugunean, eta horiguztia diot sexuaz eta patriarkalismoaz egiten ditugun erabilerak bazter utziz.
‎Helduen eta gazteen arteko harremanetan lur hartuz, elkarri zer ematen eta elkarrengandik zer hartzen duten aztertzen da lehenik. Bigarrenik, gutariko bakoitzak dituenmin saminen zentzua aurkitu ahal izateko, aldizka, gelditu behar dugula adierazten da: horiek sentitzeko, pentsatzeko eta horiei buruz hitz egiteko. Azkenik, ditugun kontraesanak saihestezinak direnez, esaten zaigu ezinbestekoa dela horiek aztertzea, hausnartzeaeta konpartitzea.
2002
‎Nik badakit munduak paira dezakeen (pairatzen ari den?) katastrofe ekologikoaren arduradun eta erantzule gutariko bakoitza egin nahi izatea demagogiatik gertu dagokeela. Baina badakit, baita ere, egoera bestelakotuko zuen edozein ahalegin egiazkok, gobernuena eta erakundeena ez ezik, gure konpromisoa ere eskatuko lukeela.
2003
‎Kontua da iniziatiba guzti horiei zentzu bakar eta nazionala eskaini behar zaiela, eta horretarako ezinbestekoa dela abertzaleon arteko hitzarmena. Galdera da gutariko bakoitza zer eskaintzeko prest dagoen eszenategi horretara iristeko. Eta galdera da noiz jasoko dugun aingura. n
‎Zenbat deabruaren muino gutariko bakoitzaren bizitzan!
‎"... Kontua da iniziatiba guzti horiei zentzu bakar eta nazionala eskeini behar zaiela eta horretarako ezinbestekoa dela abertzaleon hitzarmena. Galdera da gutariko bakoitza zer eskeintzeko prest dagoen eszenategi horretara iristeko."
‎Internetekin edo Internetik gabe, gutariko bakoitzak bere entziklopedia txiki, apal, partikularra osatu behar du: horra bizitzea egokitu zaigun garaiak eskatzen diguna.
‎Gutariko bakotxa bake egile izan daiteke, danon artean eta bakotxak siniste hau sortuten badau: zuzentasunean oinarritutako bakearen alde egin behar da; baina gutariko bakotxa bakehondatzaile be izan daiteke, maitasunaren eta bata bestearen begirunearen kalterako diran eretxi ta jokabideakaz, eta lagun hurkoaren eskubideen aurka jokatuz.
‎Argi be argi dinosku Aita Santuak: " Bakea, daitekena da, gutariko bakotxak bakea maite badau, bere pentsakerea bakean hezi ta eratuten badau, bakearen alde ahalegin guztia egiten badau".
‎hauxe da Aita Santuaren asmo nausia, egarririk biziena. Jaungoikoagaz adiskidetu, lehenengo, gutariko bakotxa, Beragana bihotzez bihurtuz eta barru barrutik barriztauta; eta bata besteagaz be adiskidetu, geure artean be bakeak egin.
‎Jasangarritasuna lurralde fisikotik gure espazio psikosozialera ere eramanbehar dugu. Zein da gutariko bakoitzak duen garapenaren, naturaren edobizikidetzaren irudia. Informazioa eta kontzientzia garatu behar dira jasangarritasuna gure balioen artean ager dadin adiskidetza, askatasuna, bakea, demokrazia eta bestelako balioen multzoan.
2004
‎Su etenaz adierazpenik ñimiñoena eginda ere, berehala aztoratzen dira bazterrak. Nahikoa izan zen abenduan talde batek su etena aldarrikatzea jendaurrean, gutariko bakoitzak galdera zaparrada jasotzeko bere inguruan. Gaia izanik su etena, jendea hasi zen makinatzen zer nolako sukalde lana ote zebilen ezkutuan, pulpitutik esan zena esateko.
‎" Memoria pixka bat eta amnesia dosi handitan: horra gutariko bakoitzaren historia", idatzi dut beti soinean daramadan ohartxoen koadernoan.
‎Hamalau urteko ume batek gorputza belardi munizipalean utzi duelarik ezin baitugu serioski baieztatu" denok" esatea" inor ez" esatea bezala dela. Denok akusatzen gaitu, alegia," gutariko bakoitza". Pedagogiaz espantuka hitz egin eta baliabiderik ematen ez duen politikaria da bakoitza, gelan gertatzen ari dena zuzentzeko gauza izan ez den hezitzailea da bakoitza, semearen ubeldu moral eta fisikoak eztitzeko gai izan ez den gurasoa da bakoitza, bere burua amildu duena bera da bakoitza... baina batez ere tradizioaren izenean edo eguneroko epelean herrian eredu matxomerkea nagusitzen utzi duen oro da bakoitza.
‎Nik bederen zeharo onartzen dut ideia hori. Inor ez da uharte; denok osatzen dugu kontinente berezia den gizadia eta gutariko bakoitza zati bat gara osotasun horretan. Elkarrekin bizi gara, nahiz eta distantzia geografikoa handia daitekeen.
‎Egia da, ala topiko hutsa, gutariko bakoitzak ezagutza alor jakin batzuetarako sarrera galarazia duela?
‎–Galduaz doa hiztun euskaldunaren sortzeko ahalmena, dio Koldo Zuazok?, galduaz hizkuntzarekin jolasteko eta gozatzeko gaitasuna, eta hori galtzen denean, hizkuntza bera dago galbidean. Izan ere, sortze etengabean egon behar du hizkuntzak bizirik iraungo badu, eta ez da nahikoa telebista eta Euskaltzaindia izatea sortzaile; gutariko bakoitzak izan behar du asmatzaile. (...) Garbi dago kontua zein den:
‎Teoria hauen arabera, gutariko bakoitzak eginbehar zehatzak ditu eta, moralaren ikuspegitik begiratuta, horiei jarraituz soilik jardun dezake zuz.en. Hemen ez digu axola gureekintza, zuzen, horren ondorioak zein diren.
‎Eta, horren berri izateaz batera, nahi ditugu entzun gaurko pedagogia zientziaren norabide nagusien nondik norakoak, gutariko bakoitzak irizpide jatorrak erabil ditzagun geure hezkuntza jardueran.
‎Mundua, hartara, eraikuntza bihurtu ahal izango da, baina ez Jainkoaren eraikuntza, subjektuaren eta bere gaitasun razionalaren etengabeko eraikuntza baino. Hori da Descartesen ondotik gizabanakoaren, gutariko bakoitzaren, eskuetan geratzen den indarra eta boterea.
2005
‎–Esku artean duguna handiegia izan daitekek guretzat, horregatik, bakoitzaren seguritateagatik, gutariko bakoitzak gutxi zakik. Informazioa izan ahala zer egin behar duan esango diagu, lanean hasteko prest bahago.
‎Erdiko zainean jo gaitu. Gure itzalari so gelditu gara eta, hainbatetan legez, era autonomoan mugitzen dela iruditu zaigu, filme batean, gutariko bakoitzak sortzen duena beste norbaitek duela agintzen sinetsita. Gure burua ikusi, eta ukatu.
2006
‎Munduan izan behar dugu, haren osagai gara eta, halakotzat, bertan gutariko bakoitzak bere gela eduki behar du, Virginia Woolf-ek zioen legez.
‎Zenbait neurozientifikok esango lukeen bezala, bion arteko bizikizun berberak elkartzen gaitu: elkartzen gaituen hori neuronen jardun mota berberaren emaitza da gutariko bakoitzarengan, bai zugan eta bai nigan. Ezberdintasuna, bizikizun hori adierazteko gutariko bakoitzak erabiliko lituzkeen hitzetan gerta liteke.
‎elkartzen gaituen hori neuronen jardun mota berberaren emaitza da gutariko bakoitzarengan, bai zugan eta bai nigan. Ezberdintasuna, bizikizun hori adierazteko gutariko bakoitzak erabiliko lituzkeen hitzetan gerta liteke. Ederki.
‎Baina poesia beti iritsiko da jendearengana, ezinbestean. Beti izango baitugu poesiaren premia, aldez edo moldez, forma batean ez bada bestean, denok eta gutariko bakoitzak. Eta gainezka egin eta liburuaren esturatik irtendako poesia baldin bada, askoz hobe, gainera.
‎Onartu nahi ez badugu ere –zein irrigarriak gure ahalegin zoro askotarikoak–, aise adieraz daiteke, oso hitz edo keinu gutxirekin, gure izana eta gure emana, gutariko bakoitza zein denok batera garen guztia, zehaztasun osoz, bete betean. Laburbilduz:
‎– Hona gure paradoxa; harea alearen balioa dik gutariko bakoitzak, harea alearen balioa dik zuetariko bakoitzak, honetan berdinak gara denok; harea aleak gara; haatik, zuek lakuko hareetan diren aleak baino ale gehiago zarete, eta gu eskukada bateko aleak baino ale gutxiago; gure harea aleak guztiak batera zuen begietara jaurtiz gero, segundo batez itsu gera zintezkete, oi zuen mina; zuek guri zuen aleak jaurtiz gero, lurperaturik geratuko gaituk, oi ...
‎Kasik ezin sinesterainokoa. Ez ditu ba aldarri ozen batean denon izenak banan banan esan, eta baita gutariko bakoitza nondik datorren erantsi?
2007
‎zortzi neska gara, eta elkar ondo ezagutzen dugu aspaldidanik. Era askotako lagunak egiten ditugu koadrilatik kanpo, hori zilegi da, baina koadrila beti hor dago, gutariko bakoitza babesteko. Arau jakin batzuen barruan gabiltza beti, baita parrandetan ere, inolako gehiegikeriarik gabe.
‎Kanpora eta barrura, estimulu batzuk bidaltzen ari da etengabe enpresa, gutariko bakoitzak egiten duen bezala: janzteko eran, keinuetan, hitz egitekomoduan. komunikatzen ari gara.
2008
‎117) erakutsi berri duenez. Dena dela, inork erakutsi beharrik gabe, gutariko bakoitzak ere erraz eta laster ikus dezake, geure eguneroko jardun arruntean, gazteen, eta hain gazte ez direnen, lagunarteko hizkera zertan den.
‎Lan egin ahal izateko bulegoei dagokienez, Lasarte Orian eta Arabako Batzar Nagusietan lehen bezala jarraitzen dute komeni zaielako, Bezaresek dioenez. «Normalean, talde mistoan izaki, gutariko bakoitzak bere bulegoa izan luke»; Iruñeko Udalean, bulegoaren gaia nahiko hika mika sortu du. Orain arte zuten bulegotik kanpo bota dituzte, eta gaineratiko zinegotzi guztiei irekia den gela batean jarri.
‎edo agur esaten digun bisurte honi bota behar diogu errua? beharbada gutariko bakoitzak arduragabekeriez natura hondatzen dugun ondorio bat izan da?.
2009
‎Egia da, halaber, orain arte esandakoa ezin dela orokortu, denok ez dugula berdin jokatzen; baina barne hausnarketa egiteko arau garrantzitsu bat izan daitekeela uste dut. Zerk mugitzen gaitu gutariko bakoitza jokatzen dugun bezala jokatzera. Zein ondorio bilatzen ari gara?
‎Sare baten barruan bizi gara. Tximeleta izena hartzen duen efektuaren antzera, nahikoa da gutariko bakoitzak mugimendu bat egitea, sortutako uhinak gure ingurukoengana heltzeko, batzuetan laztan eginez besteetan azala urratuz.
‎Korronteaz asperturik, osa dezagun gutariko bakoitzak gure barnean pertsona duin bat, bere pentsamenduen jabe dena eta horien araberako ekintzak gauzatzen dituena. Korrontearen morroi izan baino gehiago, geure buruaren jabe garenak eta bide batez ardiei begiratu eta gure begiradaz ohartzen direnak.
‎Ez dugu hori espero. Baina gutariko bakoitza eta guztion absoluzioa baino gutxiago den ezer ez dugu ontzat emango.
‎Ez dirudi modurik etikoena etsaiak tratatzeko. Egia esateko, gutariko bakoitzak eduki ditzake Kristo bera baino hobeak diren eredu etikoak. Hala eta guztiz ere, badago ezaugarri bat Jesukristo (eta edozein santu) argi eta garbi bereizten duena edonork daukan beste eredutik:
‎Den mendreneko soldata eskuratzen zuena, kontzientzia txarrak bezain baliabide ekonomikoen dialektika berriarekiko halako ezintasun lobotomizatuak zurgatzen zukeen. Europako kaleetan gurasoek eske igorri neskato moldaviarraren ahalkeak eta Somaliako gatazketan balaz hiltzen zihoan umearen negarrak gutariko bakoitza bere segurtasunen zutoietan zalantzaz hantzen zuten.
2010
‎Gauzak, ordea, aldatu egin dira. Gaur egun gutariko bakoitzak sakelan eramaten du teknologia hori. Eta horrexek komunikabide bihurtu gaitu oharkabean.
‎Jainkoa antolatzailea da (edo diseinatzailea), eta badaude bestelako arimak haren inguruan. Gutariko bakoitzarengan ere arima bat dago (edo gutariko bakoitza arima bat da). Arimaren eta Jainkoaren ezaugarriak eztabaidagarriak izan arren, gutxienez ez fisikoak eta adimentsuak direla esan dezakegu (katolizismoaren ikuspegian, hain adimentsua eta gizakiaren hain antzeko da Jainkoa non gizaki bihurtu baitzen).
‎Ez dirudi modurik etikoena etsaiak tratatzeko. Egia esateko, gutariko bakoitzak eduki ditzake Kristo bera baino hobeak diren eredu etikoak.
‎Hala ere, talde guztiek oinarrizko baliabide berak (zentzu komunaren baliabideak) erabiltzen dituzte gurutzegrama osatze aldera. Baliabide horiexek erabiltzen ditu gutariko bakoitzak eguneroko bizitzan, baita zientzialariek ere beren jardunean.
‎Irantzu maitea; noiz onartuko duzue" erdaldunak eta euskaldunak" ez direla bi komunitate bereizi, baizik eta gutariko bakoitzarengan bizi diren bi nortasun bereizi?
‎Arabako gizartea elebiduna izango da gutariko bakoitzak horretarako konpromisoa hartzen duen neurrian, bakoitzak bizi duen egoeratik; batzuk euskaraz hitz eginez eta biziz, besteak Lazarragaren lanetan hain natural ageri den elebitasunari garrantzia emanez. Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluko idazkari nagusi berriak, Paul Bilbaok, esana du aurrerapausoa eman beharra dagoela.
2011
‎Kontua da, Irigoienek zioen bezala, egia poliedrikoa dela. Eta poliedrikoa da egia horren gainean gutariko bakoitzak egiten duen interpretazioa ere. Errealitatearekin beste hainbeste da gertatzen.
‎Krisi dezente izan ziren garai beretsuan, eta gauzak adostu nahi genituen feministok nahiko gaizki pasatu genuen, nork bere aldera egiten baitzuen tira. Politika tartean sartu zenean hasi ginen bereizten, eta azkenean gutariko bakoitza alor jakin batean espezializatu zen: solidaritatean espezializatu ginenak generoaren eta garapenaren alorrean hasi ginen lanean, abertzaleak nazio askepenerako mugimendua eta generoaren esparruan, asanbladakoak alderdi politikoez kanpoko feminismoan, Plazandreok beren eremuan eta Lanbroakoak alderdi politiko feministan.
‎Zenbateko ur bolumena duten ohartzeko, demagun ur horretan dagoen urre guztia atera litekeela: 1,5 tona legokiguke gutariko bakoitzari. Atera kontuak!
‎Han ere fina eta dotorea zen guztia eta, Doña Elenaren soinekoetan eta bitxietan legez, ez zegoen gehiegizko apaingarririk, ez zegoen inolako handinahikeriarik. Mahai biribil baten inguruan jarri ginen hirurok, eta gutariko bakoitza esparru banatakoak ginen irudipena etorri zitzaidan burura: familia aberatseko alaba Doña Elena, errementeria bateko ugazaba, baina jatorri apalekoa, Don Francisco, eta ni, azkenik, behargin behartsua.
‎Alferrik saiatuko gara ordea, gutariko bakoitzaren baitan bizi den hizkuntza partikularra, ezinbestean, hizkuntza orokorraren zatiki baino ez delako, eta, horrenbestez, eta ardatza osotasunean beharrean gutariko bakoitzean jartzen jarraitzen dugun bitartean, nostalgiara, larriminera kondenatuta egongo garelako.
‎Alferrik saiatuko gara ordea, gutariko bakoitzaren baitan bizi den hizkuntza partikularra, ezinbestean, hizkuntza orokorraren zatiki baino ez delako, eta, horrenbestez, eta ardatza osotasunean beharrean gutariko bakoitzean jartzen jarraitzen dugun bitartean, nostalgiara, larriminera kondenatuta egongo garelako.
2012
‎Oraingoan udak dakartzan gorabeherak jorratu beharrean, bikotekidearekin azken ahaleginak; familiaren antolakuntzaren istiluak; oporrak batera edo nor bere aldetik egitea; egunero erabaki berriak hartu behar izatea, ikasturtearen errutina eta babesa apurtuz; beroak dakartzan gorputzen edertasuna agertzea; ardurarik ezak areagotzen duen lasaitasun eta, beharbada, berez desioa??, uda izango da gure aitzakia, aldaketa txiki batzuk proposatzeko. Gure bizitzan, lanean, kuadrillan, familian, zaletasunak partekatzen dugun taldean, etxean? gutariko bakoitza sistema batean murgilduta dago. Sistemaren kide bakoitzak joko (harreman) bat jokatzen du, eta denon artean joko bat eraikitzen dugu.
‎Euskararen erabilera bermatzearen erronka gutariko bakoitzarena eta denona da, horrexegatik gertatzen da sarri esaerak dioena," Ugazaba askoren idia, goseak trageu". Ba al dago modurik idia bizirik eta indartsu mantentzeko?
‎Nork eragin dezake familiako hizkuntza ohituretan? euskararen erabilera bermatzearen erronka gutariko bakoitzarena eta denona da, horrexegatik gertatzen da sarri esaerak dioena," Ugazaba askoren idia, goseak trageu". Ba al dago modurik idia bizirik eta indartsu mantentzeko?
‎" Gauza berri hauek ikastea da... " hizkuntza gaietara denok gara oso sentiberak. hizkuntza ez da soilik komunikazio tresna; hizkuntzak kultura osoaren arrastoak metatzen ditu, eta, gainera, gutariko bakoitzak daukagun hizkuntza bakoitzarekiko lotura afektibo, aurreiritzi, jakite maila ezberdinak sortu eta lortu ditugu. halaber, euskara bezalako hizkuntza gutxituez ari garenean, beste hainbat esanahi edo balentzia hartzen du gaiak.
‎Sendabiderik inon baldin badago, geu gara sendabidea. Azken hitza, inoiz baino gehiago, gizarte osoaren esku dago, gutariko bakoitzaren esku. Guztion esku.
‎Zertarako balio dute eztabaida hutsal hauek? Frogak nahi dituzue; ba, nik proposatzen dizuet saio bat egitea zeuen buruarekin probatzeko ea gizakiak nahierara bidera dezakeen bere bizitza ala aldez aurretik erabakita dagoen noiz hil behar duen gutariko bakoitzak... Nork nahi du?
‎Biluztu daigun bada gure bizimodua alferrekoz eta jantzi daigun zoriontasunaren traje soilagoa, bakoitzaren bizimodua errazteaz gain mundu justuagoa eregiten be laguntzeko. Eta horretan gutariko bakoitzak be badauka egitekoa. Ez gaitezen inoren zain egon eta geugandik hasita bilatu daigun bizi eredu egoki, justu eta eusgarriagoa, bakoitzarentzat eta danontzat.
‎Saio honetan, askotan tabu den gai baten inguruko gogoeta egitea zen helburu, hain zuzen ere, euskaldun izatea zer den gutariko bakoitzarentzat, euskaldun izatearen gaineko gure sentimenduak eta iritziak azaleratzeko eztabaida saioa.
‎Hargatik gu, Jana Elgebeltzen pare osagarrian geunden, nortasun finkatuegia ez ukan arren, zaborraren erdian atzeman zitekeen perlak gintezkeen edo argia irensten zuten laba harri beltzaranak. Lurraren sabelean, gutariko bakoitzarenean nola, zeuden harkaitz metamorfikoetarik ginela nioen segundoan, taberna sarrerako butx saldoa haserre altxatu zitzaigun:
‎Horregatik, senez erraten dugularik" etsai bera baitugu eta denok iraultzaile izanik, berez doa gutariko bakoitzak hautatzen duen borroka haizu dela eta besteen borrokekin osagarri gai", ba, hor, gure borondate ona erakusten dugu, baina ez gara errealitateari lotzen. Senez erraten dugu, eta iraultzaile guztiek bihotzean eta ahoan daramatzaten xede askatzaileen ondorio logiko dirudi, baina...
2013
‎Ni ez nago horrelako diru tarifetan pentsatzen, baina gutariko bakoitzak euro bat ordainduko bagenu, 100.000 eurotik gora bilduko lukete antolatzaileek. Nik, behintzat, gurago dut zertxobait ordaindu eta sortzaileen eremuak mantentzea, gune murrizketak egitea baino.
‎bertako surflariek, hondartzara doazen bakoitzean, gutxienez hiru hondakin solido hartzeko ohitura dute dio Diazek. Utopiko jarriz, gutariko bakoitzak hori egingo balu munduan zenbat zabor jasoko ote zen pentsatzen jarri nintzen. Hori lortzea ezinezkoa den arren, guk auzi horretan gure harri koskorra ekartzea pentsatu genuen".
‎Mingarri, beraz, baina amaiera baikorrarekin. «Oroit gutariko bakoitzaz, eta denborarekin/ haziko dira belarra eta adiskidetzea,/ ninikatuko hostoak eta hitzak./ Sinets nazazu, haziko dira. Poliki,/ amets dagien haur baten/ hankak bezain».
‎Zenbat film ikusten dituzue hautatzaileok? Hautatzaile taldeko kideok 1.800 film ikusten ditugu, baina gutariko bakoitzak ez ditu denak ikusten, hori ezinezkoa delako. Saiatzen gara ahalik eta gehien ikusten, eta pelikula bera ahalik eta jende gehienak ikusten du, kontrastatu ahal izateko.
‎Euri lanbroa balitz bezala barneratzen ari gara gutariko bakoitzak guretik bultzatu dugula, formula berriak asmatu, irtenbide nobedosoak proposatu eta, orain 30 urte egin genuen bezala, auzolana aldarrikatu. Eta auzolanean ez dago bertikaltasunik.
‎Nik onartzen dut zure estandarra nirea bezain zuzena dela... Beraz, gutariko bakoitzak bere estandarren arabera zuzena den zerbait esan du, eta estandar horien artean ez dago zuzenagoa denik. Eta gainera biok dakigu egoera hori dela.
‎Homeroren arabera, azken arnasa ematen dugunean arima askea kanporatzen dugu, eta Hadeserantz edo hildakoen egoitzarantz abiatzen da. Hil ostean, arima askea gutariko bakoitzaren ordezkari bihurtzen da.
2014
‎Ez dakizu zergatik gutariko bakoitzak
‎Hainbeste, ezen ezinezkoa ere egiten duen gutariko bakoitzagatik mendeetan zehar.
2015
‎Uste dut «menekotasunak» beste adierak fagozitatzen dituela. Areago, konbentzituta nago komatxorik gabeko menekotasunak inguratzen gaituela nonahi, eta gutariko bakoitzaren barnean sartzeko ahaleginetan dabilela. Bere formak ugari eta anitzak dira, batzuk ustez justifikatutakoak, baina gehienak soilik zurituak.
‎Nire salbazio taula, alabaina, gai horiek erabiltzerakoan hartzen dudan arrisku horren barrenetik dator. Ehun berezi batean kokatzen direnean, hain hedatua den otzantasuna delako giza jarreraren analisiaren ehunean, gai eta kontzeptu horiek dira gutariko bakoitza prisma berezi batetik ikustea posible egiten dutenak. Prisma hori, neurri handi batean, gizakiaren mamia ukitzen dutela esaten duten idazle batzuen ele beroetatik urruntzen da, ele beti errekurrenteak direnak, baita hastioak ere.
‎–Lana erabat militantea zen. Anaitasunari dagokionez; astean behin edo hamabostean behin biltzen ginen, eta gutariko bakoitzak zenbait orri betetzeko ardura hartzen genuen, edo guk geuk idatziz edo beste norbaiti eskatuz. Lan finko modura egiten zuena Imanol Berriatua zen, goitik behera testuak zuzentzen zituena, eta inprentako gorabehera guztiez arduratzen zena; baina frailea zenez, frantziskotar pobrea, benetan?, hark ez zuen ezer kobratzen... eta aurrera.
‎Jakina da gutariko bakoitzak dugula hitz egiteko modu berezkoa. Batzuena oso adierazgarria da,
‎Ezinezkoa da, eta horrela ez zaitezte harritu esanda dagoenaz eta esango denaz, Jainkoaz esan behar denaren seinaletxo bat baino besterik ez da-eta. Nahiko erruki agertzen digu gauza hauek halako pertsona bati jakinaraztean, haren bidez iritsiko baikara gu jakitera; izan ere, zenbat eta gehiago jakin kreaturekin komunikatzen dela, gehiago goretsiko dugu haren handitasuna eta Jaunari hain atsegin zaizkion arimak ez gutxiesten saiatuko gara; gutariko bakoitzak dugu arima bat, baina ez dugu ederresten Jainkoaren irudira egindako kreatura batek merezi duen bezala, eta horrela ez ditugu ulertzen harengan dauden sekretu handiak.
‎Eta ez pentsa adimenaren bidez denik, Jainkoa norbere baitan pentsamenduaz gauzatuz, ezta irudimenaren bidez ere, norbere baitan irudikatuz. Egia esan, hau ona da eta meditazioa egiteko era bikaina, egian oinarritzen delako, Jainkoa geure barruan dugulako egian; baina ez da hau horrelakoa, aipaturikoa gutariko bakoitzak egin dezakeelako (gauza guztiak bezala, Jainkoaren laguntzaz esan nahi da). Baina esaten ari naizena beste era batekoa da, eta batzuetan Jainkoagan pentsatzen hasi baino lehen, jende hau jadanik gazteluan da, ez dakit nik nondik ezta nola entzun zuen ere bere artzainaren txistua.
‎Haren Maiestateak bere gelakide eta sekretuen partaide izatera jaso nahi bagaitu, goazen gogo onez; bestela, zerbitzatu ofizio apaletan eta ez eseri tokirik hoberenetan, noizbait esana dudanez. Jainkoak guk geuk baino ardura handiagoa du eta badaki zertarako garen gutariko bakoitza. Zertarako da norbere burua gobernatzea Jainkoari bere borondatea emana duenak?
‎otoitz, Gaubeila, barau, haragi uzte, diziplina, lan, laztasun eta Jesu Kristo gure Jaunak, on guztien emaileak, aipaturiko monasterio honetako mojei eginarazten dien arimako nahiz gorputzeko beste edozein jardueratan esku hartzea. Eta honetaz gainera, nahi dugu eta gure borondatea da, monasterio honi aipaturiko San Paulo monasterioko edozein moja profesadunaren heriotzaren berri eman dakionean, gutariko bakoitzak eta gero etor daitezenek, beti betiko, zazpi penitentzia salmoak letaniarekin batera esango eta errezatuko ditugula behin adieraztea. Eta beraiek gugatik beste horrenbeste egitera behartu dezatela beren burua.
‎Eta egoki da pentsa dezagun, gutariko bakoitzari irakatsi zigula otoitz hau eta irakasten ari zaigula, maisua ez baitago sekula ikasleagandik hain urrun, oihuka hitz egin beharra izateko bezain urrun, ondo ondoan baizik. Nik nahi dut Gure Aita ongi errezatzeko hau komeni zaizuela zuek buruan sartzea:
‎Estetika ez da inondik inora indeterminazio sortzailea, edo sormen traszendentala, ez, estetikak materia eraldatu behar du, baita giza harremanak ere. Egia da gutariko bakoitzak kontraesanak dituela sakonki gorpuztua, orduan kontra iraultza gure buruari egin diogu lehenen, ezta. Egin dezagun ba!
‎Katixima egileek termino espezializatuak erabili zituzten, ez besterik. Eta gerora etorri da etorri zenkezka garbizalea, zeinak batetik kamustu egin baitzuen mendetako zorroztasun hori eta ondorioz lexikoa deskolokatu, eta bestetik sorgin ehiza nekaezinean murgildu baikintuen, gutariko bakoitzarengan Pierre de Lancre bana errenkarnatu izan bailitzan, termino estigmatizatuak zorkatu eta garbitu nahi zituena.
2016
‎Jakina da gutariko bakoitzak dugula hitz egiteko modu berezkoa. Batzuena oso adierazgarria da, eta haien ezaugarri bereizgarri bilakatzen da.
‎Pedro Arnaezen gidaritzapean, clown formatuak eskaintzen duen inozentzia eta umorea, harreman erotikoek sortzen dituzten hainbat sinismen oker eta exijentziak aztertzeko erabiliko dira. Benetan gutariko bakoitzak gure sexualitatearen jabe izateak duen garrantziaren aldarrikapena, alegia.
‎Zeharo ohikoa dugu, eta beraz gauza" naturaltzat" hartu ohi dugu, gizaki bakoitzaren izatearen baieztapena. Gutariko bakoitzak izatea du, izate osoa, eta horregatik, esate baterako, gutariko bakoitza hainbat eskubideren subjektu da. Izaterik ez duenak, ez baitu, noski, eskubiderik.
2017
‎Batzar bat egin genduan eta abalista ginan hamaboston artean ordaintzea ebatzi zan. Orduko gauzak nik baino hobeto" Txato" Aranak gogoratzen ditu, diruzaina bera zalako eta, kontau deustanez, gutariko bakotxak 5.000 pta ipini ebazan, batek izan ezik. Nahiz eta zorra Bizkaiko Aurrezki Kutxarekin izan, Jose Luis Dominguez presidenteordea arduratu zan ordaintzeaz, bera Banco Guipuzcoanoko zuzendaria zalako.
‎Desberdinak gara gure artean eta, era berean, desberdinak dira gutariko bakoitzaren portaerak. Bada, horixe bera gertatzen da sare sozialetan ere, hau da, ez ditugu modu berean erabiltzen.
‎Eta Goñik gaineratu du: . Kontsumoa gutariko bakoitzari boterea ematen dion prozesu bat da, guk aukeratu behar dugu zer erosten dugun, eta garrantzitsua da esfortzu bat egitea kontsumo arduratsu bat egiteko; hau da, zer kontsumitzen dugun, nondik datorren, nola ekoitzi den, zertarako erabili behar dugun eta botatakoan zer gertatuko den jakiteko?.
‎...tuta nago zurekin hitz egin nahi dudalako eta ez dutelako telefonoa libre uzten, hemen arau asko dituztelako eta guztia pertsona motari dagokionez eta ondo portatu behar dute denarekin eta denekin, denek jakin nahi dute zergatik zauden hemen zer egin duzun eta egia esan ez dut ezertarako gogorik amesgaizto baten modukoa delako dena edo are eta okerrago ez dut zereginik denbora hemen eromena da eta gutariko bakoitza unibertso bat da bere ñabardurekin, bere jarrerekin bere izaera eta hala diot hau dena igarotzeko luzea eta zaila iruditzen zaidala.
‎“Abortatzeko eskubidea”, “lan berdina, soldata berdina”, edo “zaintza zerbitzu publikoak” aldarrikatu eta argi gelditzen zaio entzuleari zertaz ari garen, ados egon ala ez. Baina “emakumeon ahalduntzea” esan eta zer ulertzen du gutariko bakoitzak. Elhuyar hiztegiak hitz horri dagokion sarreran dakarren adibidea aproposa da muga eta anbiguotasun/ polisemiatasun horiez hausnartzeko:
‎Zigarro hura erre bitartean, banan banan hurreratu zen ikasle guztiongana, eta gutariko bakoitzak bere zigarroa pitz genezan lortu zuen lehenik, eta azken muturreraino erre genezan gero, gure kexu eta eztul temosoei amore eman gabe.
‎Joanesek egin zuen, konposizio ederreko anoak zerbitzatuz gutariko bakoitzari.
2018
‎–Sarkorra oso, agian izerdiarengatik ere bai?, eta gertutik bakarrik har daiteke; ez da idiaren edo behiaren usaina. Estafeta kaleko pilaketa desegin zenean, apreta mordoa geratu zen han; gutariko bakoitza berearen bila, anabasa hartan. Beste behin, iritsi nintzen korrika plazara, eta hesietan ez zegoen tokirik babesteko?
‎Egia da eskasia garaia zela. Gogoan daukat behin erabaki genuela trabak gainditzea eta gutariko bakoitza bere taldearekin joatea; nik Pedro Luis Uriarte eta Mario Fernandez eraman nituen; hark Alfonso Guerra eta ez dakit beste nor. Amaieran prentsaurrekoa eman genuen Gonzálezek eta biok; han ikusten dut Guerra, kazetarien atzetik keinuak egiten!
‎Eta, neurri horretako aldaketa guztien antzera, adostasuna du elikagai nagusi, prestasun eta prestutasunarekin batera.Euskararen gizartea. Gizartearen euskara.Adostasuna eta batasuna dira, beraz, bidea, euskarak batura behar duelako, ez kenketa; biderketa behar du, ez zatiketa.Herri aginteak, gizarteak bere dinamika propiotik sorturiko erakundeak, herritar guztiok eta gutariko bakoitza: den denok gara, aldi berean, euskararen erabilera eraginkortasunez areagotzeak ezinbestekoa duen adostasun zibil zabalaren osagai eta eragile, aldi berean garen bezala haren onuradun eta bultzatzaile, bideratzaile eta babesle.Baina aktibotasuna, praktikotasuna, da adostasun horren osagarri nahitaezkoa.
2019
‎Jateko zerbait zekarren, hiztegiaren aldetik zorroztasun handiagoaz jokatuz ahorako munizioak deituko genituzkeenak, gerra batera etorri zen ber, bere erantzukizunez oso jakitun etorri ere, Bai, musu bat, eta bi, eta hiru, baina ez hadi distraitu, lanean ari hintzen eta lanean segitu behar duk, denborak denetarako ematen dik, baita laburra denean ere, eta guk bi gau eta egun oso bat ditiagu, eternitate bat, emadak beste musu bat, bakarrik, eta eser hadi, esadak zer moduz doan historia, Mogueimek eta Ouroanak topo egin diten, Horren eufemistikoki ez esateko, esan nahi duk jada oheratu direla, Nolabait esan, bai, Nola, nolabait esan, Haiek ez zitenan oherik, izarren argipean etzan zitunan, Hura zortea, Gau epela, haiek elkarrekin zitunan eta marea gora zetorrenan, Hitz horiekin idatziko huela espero diat, Ez, ez ditinat hitz horiek idatzi baina oraindik garaiz nagon. ...k, gizonengan, guztiengan, matxismoa duk gaitza, lanbidea ez denean, adina duk, adina ez denean, gizarte klasea duk, eta gizarte klasea ez denean dirua duk, noiz erabakiko duzue natural bizitzea, Ezein gizaki ez dun natural bizi, Ez duk beharrezkoa zuzentzailea izatea hori jakiteko, lizentziatu xume batek ere bazekik, Bazirudin gerran ari garela, Horixe ari garela gerran, setio gerra duk, gainera, gutariko bakoitzak bestea setiatzen dik, eta besteak setiatzen dik gutariko bakoitza, bestearen harresiak amildu nahi ditiagu, baina norberaren harresiak bota gabe, amodioa harresi gehiagorik ez izatea duk, amodioa duk setioaren bukaera. Raimundo Silvak irribarre egin zuen, Heuk idatzi behar huen historia hau, Sekula ez zitzaidaan burutik pasatuko hiri pasa zitzaian ideia, hau da, inolako zalantzarik ez duen gertaera historiko bat ukatzea, Neronek ere ez ninan jakingo esaten zergatik egin nuen, Egia esan, nik uste diat pertsonen arteko egiazko bereizketa horixe dela, baietz eta ezetz esaten dutenen artekoa, eta oso ongi zekiat, hik horretaz ohartarazi baino lehen esaten diat, pobreak eta aberatsak badirela, eta indartsuak eta ahulak, baina kontua ez duk hori, bedeinkatuak bitez ezetz esaten dutenak, beraiena izan bailuke lur honetako erresumak, bailuke, esan dun, Nahita erabili diat hipotetikoa, lur honetako erresuma ezetza baietzaren zerbitzuan jartzeko talentua dutenena baita, edo eta, ezetz baten egileak izan direnean, arin bai arin ezetz hura ezabatu eta baietz bat jartzen dutenena, Ongi esana, Ouroana maitea, Eskerrik anitz, Mogueime maitea, baina ni emakume xume bat baizik ez nauk, lizentziatua banaiz ere, Eta ni gizon xume bat, zuzentzailea izanik ere.
‎Jateko zerbait zekarren, hiztegiaren aldetik zorroztasun handiagoaz jokatuz ahorako munizioak deituko genituzkeenak, gerra batera etorri zen ber, bere erantzukizunez oso jakitun etorri ere, Bai, musu bat, eta bi, eta hiru, baina ez hadi distraitu, lanean ari hintzen eta lanean segitu behar duk, denborak denetarako ematen dik, baita laburra denean ere, eta guk bi gau eta egun oso bat ditiagu, eternitate bat, emadak beste musu bat, bakarrik, eta eser hadi, esadak zer moduz doan historia, Mogueimek eta Ouroanak topo egin diten, Horren eufemistikoki ez esateko, esan nahi duk jada oheratu direla, Nolabait esan, bai, Nola, nolabait esan, Haiek ez zitenan oherik, izarren argipean etzan zitunan, Hura zortea, Gau epela, haiek elkarrekin zitunan eta marea gora zetorrenan, Hitz horiekin idatziko huela espero diat, Ez, ez ditinat hitz horiek idatzi baina oraindik garaiz nagon. ..., adina duk, adina ez denean, gizarte klasea duk, eta gizarte klasea ez denean dirua duk, noiz erabakiko duzue natural bizitzea, Ezein gizaki ez dun natural bizi, Ez duk beharrezkoa zuzentzailea izatea hori jakiteko, lizentziatu xume batek ere bazekik, Bazirudin gerran ari garela, Horixe ari garela gerran, setio gerra duk, gainera, gutariko bakoitzak bestea setiatzen dik, eta besteak setiatzen dik gutariko bakoitza, bestearen harresiak amildu nahi ditiagu, baina norberaren harresiak bota gabe, amodioa harresi gehiagorik ez izatea duk, amodioa duk setioaren bukaera. Raimundo Silvak irribarre egin zuen, Heuk idatzi behar huen historia hau, Sekula ez zitzaidaan burutik pasatuko hiri pasa zitzaian ideia, hau da, inolako zalantzarik ez duen gertaera historiko bat ukatzea, Neronek ere ez ninan jakingo esaten zergatik egin nuen, Egia esan, nik uste diat pertsonen arteko egiazko bereizketa horixe dela, baietz eta ezetz esaten dutenen artekoa, eta oso ongi zekiat, hik horretaz ohartarazi baino lehen esaten diat, pobreak eta aberatsak badirela, eta indartsuak eta ahulak, baina kontua ez duk hori, bedeinkatuak bitez ezetz esaten dutenak, beraiena izan bailuke lur honetako erresumak, bailuke, esan dun, Nahita erabili diat hipotetikoa, lur honetako erresuma ezetza baietzaren zerbitzuan jartzeko talentua dutenena baita, edo eta, ezetz baten egileak izan direnean, arin bai arin ezetz hura ezabatu eta baietz bat jartzen dutenena, Ongi esana, Ouroana maitea, Eskerrik anitz, Mogueime maitea, baina ni emakume xume bat baizik ez nauk, lizentziatua banaiz ere, Eta ni gizon xume bat, zuzentzailea izanik ere.
‎Raimundo Silva bakarrik dago berriz, oraindik zenbait segundoz bere buruari galdetu zion, jakin minez beterik, zer esanahi ezkutu eduki zezakeen Maria andreak agur esatean erabili duen tonu eztitsuak, ez dago emakume hau ulertzerik, halako batean aurpegi txarrez dago eta hurrengo unean gure bihotzean sartu nahi duela dirudi, baina Lisboako Setioaren Historiak beste errealitatera deitu zuen berriz, mairuen erresistentzia behin betiko suntsitzea helburu zuen dorrearen eraikitze lanera, eta jakin badakigularik eraikitze lan horretan jokatzen dela aberri baten izatea, ezin dezakegu lana bukatu gabe utzi, nahiz eta Raimundo Silvak nahiago zukeen bere ondoan Maria Sara eduki, guztiz ezezagun zaizkion operazioen berri ematen ibili baino, zutabeak apailatzea, oholak arbastatzea, klabijak zorroztea, sokak txirikordatzea, poliki poliki dorrea altxatzea posible egiten duten operazio horiek guztiak, dorreak, Babelgoa ez izanik ere, harresiko adarbea baino altuxeago igo behar du behintzat, eta hizkuntzei dagokienez, On Afonso Henriquesen asmoa ez da hizkuntza aniztasuna errepikatzea, ez horixe, aitzitik, errotik moztu nahi du aniztasun hori, zentzu alegorikoan eta irudizkoan, baita egiazko zentzu odoltsuan ere. ...aua pasatzera, eta etzikoa, eta bi gau horien artean dagoen eguna, igandea baita, lana aurreratuta egongo da, beste hainbat gertakari bere txandaren zain baitaude, eta denborak bere izena aldatu baitu, orain premia du izena, Lasai, esango du Maria Sarak, urte batean ez dira minutu batean baino gauza gehiago sartzen, bakarrik minutu ala urtea direlako, ez da edalontziaren handia garrantzizkoa dena, gutariko bakoitzak edalontzi barruan jartzen ahal duena baizik, jartzen dugun horrek gainez egiten badu eta galtzen bada ere. Eta dorre hau ere galdu egingo da.
‎Mogueimeren desio fisiko guztia ziztu batean iraungi zen, bihotza jauzika hasi zitzaion laborri bezalako batean, egoeraren azterketa urrutiagora eramatea zaila da, kontuan hartu behar baita garaiak eta sentimenduak oso primitiboak zirela, anakronismoan erortzeko arriskua dago, burdinazko koroetan diamanteak jartzea, esaterako, edo hasieratik azkar hasiz bukaerara zuzen joatearekin konformatzen diren gorputzetan erotismo finduaren zolitasunak asmatzea. ...u, dagoeneko, ez dela erabat besteak bezalakoa, eta egia bada orduan fantasia eroaren tentaziorako jaidura erakutsi zuela, beharbada horregatik beragatik, eta hau kontraesana da, egiak aurretik joan behar baitu, horregatik beragatik zalantzan aurkitzen ahal dugu besteak ez bezalakoa izatearen erroa, zalantzan, gertaera bat ondoren berrantolatzeko gaitasunean, arrazoiak zeharka ikertu nahi izatean, gutariko bakoitzak, batere jakin gabe, eta ekintzen egile osoa dela uste duena nahita mespretxatuz, besteren ekintzetan duen eraginari buruzko galdera inozoa egite horretan. Oin ortozak hondar lodi eta hezean dituela, Mogueimek bere gorputz osoaren pisua sentitzen du, eseririk dagoen harriaren parte izatera pasatu izan bailitzan, orain erregearen turutek erasora deituko balute oso litekeena izango litzateke Mogueimek ezer ere ez entzutea, buru barruan oihartzun egiten duena almuedanoaren oihua da, oihua entzuten segitzen du emakumeari begiratzen dionean, eta emakumeak, azkenik, begiak desbideratzen dituenean isiltasuna erabateko bihurtzen da, egia da inguruan hotsak aditzen direla, baina beste mundu batekoak dira, ur emaria estuariora dakarren ur gezazko errekan edaten duten mandoen arnasotsa, eta ausaz, egin behar denari hasiera emateko modu hoberik izango ez zenez, Mogueimek galdetu dio emakumeari, Nola duzu izena, zenbat aldiz galdetuko genion elkarri, munduaren hasieratik, Nola duzu izena, batzuetan gure izena gaineratuz gero, Ni Mogueime naiz, bide bat irekitzeko, emateko hartu baino lehen, eta gero erantzunaren zain gelditzen gara, erantzunik dagoenean, isiltasunaz erantzuten ez digutenean, baina oraingo honetan ez da halakorik gertatu, Ouroana dut izena, esan zuen emakumeak.
‎Baina tentsioa eten zen, edo beste tentsio bat zegoen lehengoaren ordez, agian bultzada geroago itzuliko zen, gaueko orduetan, inspirazio berri bat bezala, adituek diotenez horrelakorik gabe ez dagoela zer eginik. Raimundo Silvak entzun du horrelako kasuetan onena izaten dela natura deitzen dugun hori ez bortxatzea, gorputzak gogoaren nekearekin bat egin dezan, batez ere elkarren aurka ez dezatela borrokarik egin, borroka horien historiak heroikoak eta eredugarriak izanik ere, eta hori iritzi jakintsua da, noski, haatik ez da gutariko bakoitzak egin behar duenari buruz ideiak dituzten horiek, bere baitari aplikatzeko askoz borondate urriagoa badute ere, gehien aldezten dutena. Erregeak bere predikuarekin segitzen du, Entzun ezazue, bada, baina errepikatzen eta errepikatzen den disko akastuna da, hipnotikoki errepikatzen den disko akastuna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu bakoitz bera 10 (0,07)
gu bakoitz ukan 6 (0,04)
gu bakoitz egin 5 (0,03)
gu bakoitz bizi 3 (0,02)
gu bakoitz bizitza 3 (0,02)
gu bakoitz eduki 3 (0,02)
gu bakoitz ere 3 (0,02)
gu bakoitz gu 3 (0,02)
gu bakoitz ez 2 (0,01)
gu bakoitz hori 2 (0,01)
gu bakoitz zer 2 (0,01)
gu bakoitz aitzin 1 (0,01)
gu bakoitz alor 1 (0,01)
gu bakoitz arduragabekeria 1 (0,01)
gu bakoitz arima 1 (0,01)
gu bakoitz babestu 1 (0,01)
gu bakoitz bake 1 (0,01)
gu bakoitz be 1 (0,01)
gu bakoitz beharrezko 1 (0,01)
gu bakoitz beste 1 (0,01)
gu bakoitz bide 1 (0,01)
gu bakoitz biografia 1 (0,01)
gu bakoitz botere 1 (0,01)
gu bakoitz edabe 1 (0,01)
gu bakoitz edalontzi 1 (0,01)
gu bakoitz eginbehar 1 (0,01)
gu bakoitz eguneroko 1 (0,01)
gu bakoitz eman 1 (0,01)
gu bakoitz erabili 1 (0,01)
gu bakoitz eranskin 1 (0,01)
gu bakoitz esparru 1 (0,01)
gu bakoitz esperientzia 1 (0,01)
gu bakoitz etxe 1 (0,01)
gu bakoitz euro 1 (0,01)
gu bakoitz ezagutza 1 (0,01)
gu bakoitz fitxa 1 (0,01)
gu bakoitz Gabon 1 (0,01)
gu bakoitz galde 1 (0,01)
gu bakoitz geu 1 (0,01)
gu bakoitz gizabanako 1 (0,01)
gu bakoitz gutxi 1 (0,01)
gu bakoitz hainbat 1 (0,01)
gu bakoitz hartu 1 (0,01)
gu bakoitz hautatu 1 (0,01)
gu bakoitz hilabete 1 (0,01)
gu bakoitz historia 1 (0,01)
gu bakoitz ikusi 1 (0,01)
gu bakoitz irakatsi 1 (0,01)
gu bakoitz irizpide 1 (0,01)
gu bakoitz irri 1 (0,01)
gu bakoitz jarri 1 (0,01)
gu bakoitz jatorri 1 (0,01)
gu bakoitz jokatu 1 (0,01)
gu bakoitz kontraesan 1 (0,01)
gu bakoitz mende 1 (0,01)
gu bakoitz mugimendu 1 (0,01)
gu bakoitz nola 1 (0,01)
gu bakoitz non 1 (0,01)
gu bakoitz nondik 1 (0,01)
gu bakoitz ordezkari 1 (0,01)
gu bakoitz oroimen 1 (0,01)
gu bakoitz pentsamolde 1 (0,01)
gu bakoitz Pierre 1 (0,01)
gu bakoitz piztu 1 (0,01)
gu bakoitz portaera 1 (0,01)
gu bakoitz prebentzio 1 (0,01)
gu bakoitz prisma 1 (0,01)
gu bakoitz saiatu 1 (0,01)
gu bakoitz sakela 1 (0,01)
gu bakoitz sartu 1 (0,01)
gu bakoitz sentsible 1 (0,01)
gu bakoitz sistema 1 (0,01)
gu bakoitz sortu 1 (0,01)
gu bakoitz unibertso 1 (0,01)
gu bakoitz zati 1 (0,01)
gu bakoitz zein 1 (0,01)
gu bakoitz zenbait 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia