Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 356

2000
‎Ez, ez. Hemen, gutako bakoitzak bere proiektua herri honentzat proiektu hoberena dela dio, baina, herri eta nazio ikuspegi komun batetik herri proiektua denon artean asmatu behar dugu. Lehenik aber tzaleon artean.
‎Objektu behatua aldatugabe, naturak bere bidea nola jarraitzen duen behatzen bazterrean (eraginik izangabe) jardun dezakeen behatzaile independenterik ez dago (Zukav, 1991, or. 123). Teorizazio hauen inguruan sortzen den hausnarketak Bateson enganako itzulerabat eta komunikazioaren teorien berriztatze bat dakar berekin, eta orientaziozientifiko ezberdinetan garatutako jarrera epistemologikoa den Konstruktibismoaren Familia Teoriaren aplikazioa eragiten du. Oinarrizko baieztapenarenarabera, errealitatea ez da existitzen, hura aurkitu nahirik gizabanakoak hurbildukolitzaizkiokeen egia absolutu modura; aitzitik, gutako bakoitzak eraikitzen du beregizarte testuinguruan. Jadanik alferrikakoa gertatuko den modu batera jokaerasintomatikoa birdefinituko duen errealitate berri bat eraikitzen saiatuko denbatasun bat eratzen dute Familiak eta Terapeutak (Keeney eta Ross, 1987, Watzlawick eta besteak, 1988).
2001
‎" Entzute" hitza da esperientzia honetan klabeetako bat eta proposamenaren abiapuntua honakoa da: gutako bakoitzak, haur bakoitzak, bere berezitasunak ditu eta berezitasun horiek dira, hain justu, entzun behar direnak. Entzuketa da beste batekin elkartu ondoren sortzen den lehen jarrera.
‎Otutzen zait begi lausoz so egiten diogula denari, gure bizimoduaren argitasun eta erabakikortasuna azalekoa dela, eta gutako bakoitza mundu zarratua dela, parentesi artean bizi garela, nire lagun betikomaitea ia ezezaguna bihurtu baitzait berehalakoan. Eta itolarria sentitu dut, igarriz ez nagoela etxean, ez nagoela portuan, eta naufragoak garela.
‎Clemente Lopez, galdera beste hiru edo lauri egin ondoren, nork bere ofizioan gure aitek emandako etsenpluaz mintzatu zen, haien postuak gero geuk bete genituela gizartea mantendu eta zibilizazioa bilakatzeko, gutako bakoitza bere aitaren ordezkoa bihurtuko zela eta, hain zuzen, geure aita hartu genuela duintasun eredutzat.
2002
‎Eta Antton Kazabonek idatzi dituen poesiotan horixe dago: gutako bakoitzaren barruan adi adi datzan gizatasun egarriaren oihartzuna. Eta orain poesia horrek batzen gaitu Antton Kazabon, zuek, irakurle gazteok, eta ni.
‎Herrialde aurreratuetako biztanleonak edo herrialdetxiroetan biziraupenaren mugan bizi direnenak? (Kontuan izan, kasurako, herrialdeaurreratuetan, munduko biztanleriaren %25 izanik, baliabide naturalen %80 xahutzen dugula eta hondakinen %75 ekoizten dugula; gutako bakoitzak herrialdetxiroetako biztanle batek baino hamabost aldiz paper gehiago, hamar aldiz altzairugehiago eta laurogei aldiz energia gehiago darabiltzala; eta New Yorken 2001ekoirailean eraso zituzten World Trade Center eraikinek Afrikako Niger estatuakbaino energia gehiago zerabiltela urtean). Gainera, zer arraio dakigu ondorengo belaunaldien beharrizanei buruz?
‎–Gure kontuak. Gero, gainera, gutako bakoitzak ere –keinu bat egin zuen esku batekin, gelako guztiak hartzen zituela adieraziz– bere aldetik egin zuen. Lana, unibertsitatea, lagun berriak...
‎–Auskalo –hausnartu zuen– Agian norberak bere bidea jorratzen dik, edo agian patu mugatu bat zaukak gutako bakoitzak, eta, orduan, egiten dugun edozein gauza ondo zagok. Akatsik ez horrela –eskua uretan sartu zuen, pentsakor.
‎Bitan banaturik dago mundua; beharbada, bi zatietako bakoitza beste bi zatitan bana liteke, eta horietako bakoitza beste bitan; beharbada, gutako bakoitza ere bitan banaturik dago: batzuetan pozik dago, eta beste batzuetan triste samar; batzuetan norbaitek zapaldua sentitzen da, eta aldika hori bai, oharkabean beste baten gainean ipintzen du hanka.
2003
‎Urrutira joan gabe hor dugu kurduen kontra egindako erasoa. Hori hala da, eta ez dugu inolaz ere ezkutatu behar, nahiz eta gutako bakoitzak arrazoi franko izan Bush jaunak dituen gerrarako grinen aurka. Huseinek ez du gure elkartasuna merezi, ezta ere bere erregimena babesten duen armadak eta poliziak.
‎Asko, gutako bakoitzak ukiezinen ditugun usteak Jainkoa bezala proletargoa, Euskadiren historia, iraultza, CIAko agenteak, bizitza, heriotza, maitasuna eta beste hainbat jartzen dira bertan kolokan, eta hortik dator nobelako ironia.
‎Hitzak alde batera itxita, egintzak eta ekintza behar ditugu. Herriak eta Eleizeak guztion beharrizana daukela ta, gutako bakotxak, Jaunaren aurrean bihotza zabal zabalik, hauxe esan behar deutsagu: " Jauna, nik zer egitea nahi dozu?" Hauxe izan zan Pauloren galdera, zalditik botata Jaungoikoagana bihurtu zanean.
‎" EHNAren bitartez euskal herritarrak izateko gure borondatea adierazten dugu, gutako bakoitzak egiten duen baieztapena da, ekimen pertsonala da eta aldi berean kolektiboa, pertsona bakoitzaren borondatea besteenekin batera elkartzen delako. Herritarrok herria osatzen dugu", adierazi dute.
‎Une hartantxe, pentsatu nuen polita izango zela jakitea zer hiru gauza eramango genukeen gutako bakoitzak uharte galdu batera, eta nire proposamentxoa azaldu nion tribuari. Iradokitzaile iruditu zitzaien jolasa, eta segituan paper mutur bana banatu nuen taldekideen artean, beren hiru lehentasunak edo aukera kuttunak idatz zitzaten.
‎Bestalde, helburuak eta diskurtsoak argitzeko asmotan, beharbeharrezkoa da terminologian ere adostasun puntuak aurkitzea. Edo, adostasuna ezinezkoa izatekotan, gutxienez gutako bakoitzak termino bakoitzarekin zer esan nahi duen argitzea (aitortu behar dut, terminologiaren zehaztasunak duen garrantziaz Mikel Zalbidek ohartarazi ninduela; mila esker, Mikel).
‎Eta zuek ere iritzi berekoak bazarete, hitzaldietan nahid ko denbora pasa izango genuke. Izan ere gutako bakoitzak Maitasunaren gorespen hitzaldi bat esan lukeela uste dut, ahal duen ederren, eta ezkerretik hasita, Fedrotik alegia, aurrena etzanda dagoelako eta aldi berean hitzaldiaren aita delako.
‎Baina badirudi ez dela hori edozer ederki gorestea, gaiari handienak eta ederree nak eranstea baizik, hala izan ala ez. Eta gezurrezkoak badira, batere axolarik ez, dirudienez gutako bakoitzak Maitasuna goresteko itxura egitea proposatu baitzen, eta ez gorestea. Horregatik, nik uste, edozein hitz erabilita Maitasunari eransten diozue, horrelakoa dela eta hainbeste onuren sorburu dela diozue ahal den ederren eta hoberen iruditzeko, ez da199 kitenei noski, dakitenei inola ere ez behintzat.
2004
‎Gaiak argitaletxeko aditu talde batek psikoanalisiaren teoria eta praktika aztertuz osatu duen liburu honen izenburu zehatza Zer da psikoanalisia? Inkontzientea, Super nia, Libidoa, Terapiak da, eta gutako bakoitzaren barnean dagoen inkontzientea aztertzetik hasiz, super ni kontzientearen eta inkontzientearen nondik norakoak agertu eta gizakiaren garapenean eta bizitza psikikoan psikoanalisiarentzat hain funtsezkoa den sexualitateari buruzko azalpenak eman eta gero, sendabide psikoanalitikoaren gaiari heltzen zaio bertan. Ondoren, XX. mendearen erdialdeaz geroztik Freuden lana berrikusi eta alditan bazterrera ere utzi zuten teoria eta ikuspegi psikoterapeutikoen berri ere ematen da liburuan.
‎Urduri jartzen gaituzten" umeen gauza" horiek ez genituzke gillotinatu. Eta amaitzeko, gutako bakoitzak duen anbiziorik handiena »egiaz asetzen gaituena» ez al da gure berezko gaitasunak ahalik eta gehien garatzea. Ea loteria hori tokatzen zaigun!
‎Historiazko interpretazioetan subjektibotasuna ahalmen handiko zirrikitua baldin bada, gauza bertsua gertatuko zaigu seguru aski egungoa ebaluatzerakoan. Zirrikitu horretan barrena interes eta helburu ezberdinak sartuko zaizkigu, ezarian ezarian sartuko ere, gutako bakoitza, pentsaerari dagokionez bezainbatean, izaera ideologikoaren mirabe baikara nahitaez.
‎Badago zer hartu eta zer kendua bietatik. (...) Mikroek eguneroko konpromisoa eskatzen dute gutako bakoitzarengandik; baina aldi berean, gutxietsi egiten dute legeen eta estatuaren garrantzi ukaezina. Beraz, zergatik ez jo sintesira??. 329
‎Zentzu horretan, alde bateko tesiak dakarren antitesiari, sintesiaren aterabidea zabaldu nahi lioke Zuberogoitiak: . Mikroek eguneroko konpromisoa eskatzen dute gutako bakoitzarengandik; baina aldi berean, gutxietsi egiten dute legeen eta estatuaren garrantzi ukaezina. Beraz, zergatik ez jo sintesira?
‎Energia elektrikoaren hornidura sorgailuak alokatzea, fluidoa mozten bada, baita edateko urarena ere. Neurri horiek osatzeko, 112 larrialdietarako telefono zenbakia eta gutako bakoitzak hartzen dituen neurriak hartuko dira. Babes Zibileko Zuzendaritza Nagusiak aholku hau eman du:
‎Gogoeta batzuetan polemika inplizitu bat sumatuko duzu: nola pentsatu gutako bakoitzaren banakotar, herritar eta mundutartasuna. Progreenek abertzaletasun nazionalistari unibertsaltasuna kontrajarri izan diote.
2005
‎A. Agirre. Mikel, entzuten duzunez, festa oso gauza bizia da, eta gutako bakoitzak festaren bere ikuspuntua daukagu. Eta eseri baino lehen bagenekien, ezagutzen baitugu elkar.
‎Bada garaia, nik uste, gutako bakoitza ari garen lanean (kultur produkzioan, sormenean, hedapenean edo kudeaketan) serioak izaten saiatzen hastekoa.
‎Hain zuzen, gutako bakoitzaren baitan, kimera indar amaigabe bat dago, hots, oroimena, munstro beldurgarria; ez du lehen gertatutakoaren errainu argirik ematen, hauts bihurturiko apurrik ere ez du berpizten.
‎Senekak Luziliori idatziriko XLI. gutunean dioenez, espiritu sakratu bat, jainko bat, bizi da gutako bakoitzaren baitan, kalteetatik babestuz eta mesedeak eskuratuz. Zein jainko?
‎Beharbada jainko horrek gidatzen gaitu barrutik, zuzen ibil gaitezen, herrenik egin gabe. Jainko hori ez da beti onbera eta errukitsua; alta, batzuetan, kontrako indar bihurtzen da, Akilimarro bat, Marroren barruan bizi zen jainko deabrua bezalakoa, eta gutako bakoitzaren baitan agertzen da noizbehinka.
‎Gaur egun, 1,5 hektarea daude pertsonako. Garbi ikus dezakegu gutako bakoitzari dagokigun lur ekologikoki produktiboa izugarri murriztu dela. Murrizte hori ekarri duten faktore garrantzitsuenak hazkunde demografikoa, desertifikazioa eta lurzoruen higadura dira.
‎Ohar hauen guztien helburua, azken finean, Humboldten ustetan hizkuntzak gizakiaren humanizazioan, formazioan edota hezkuntzan betetzen duen funtzioa antzematea eta agerian jartzea izan da. Lehen une batean, hizkuntzak garapen intelektualean edo kognitiboan duen paperaz aritu gara eta, honela, hark gutako bakoitzaren mundu ikuskera propioa zabaltzeko duen gaitasunaz jabetu gara. Jarraian, hizkuntza horrek aldi berean gizakiaren garapen pertsonalean edo etiko moralean duen zeregina aztertu dugu eta, honen eskutik, giza-formazioa bere osotasunean hobeto ulertzen saiatu gara.
2006
‎Lan profesionala izango da urkoarekiko maitasunaren seinalea. Mundu honetan gutako bakoitzak bere eginbeharrak betetzea, horixe da Jainkoa goresteko eta bere onespena jasotzeko bidea. Luteroren eta Erreformaren ekarpenik garrantzitsuenetakoa bizitza profesionalaren balorazio etiko berria izan zen.
‎Aitzitik, errealitatea eraldatzea (eraldatze partziala ala orokorra) bilatzen duten mugimendu, erakunde eta talde berriak agertu dira. Eragile berriez gain, pertsona bakoitzak bere autobiografia propioa eraikitzea du asmo, gutako bakoitzak geure burua ere, giza agentzia, gisa ulertuz.
‎Bi adieratan da irekia taldea: batetik, gutako bakoitza euskalgintza edo kulturgintzako esparru gehiagotan egon garelako; eta bestetik, taldez kanpoko jendearekin batera egin dugulako lan lehen ordutik hona.
2007
‎" Zergatik maite ditut honenbeste atzerritar guztiak, bereizketa gabe?". Eta aurreraxeago erantzuten din: " Gertatzen dena zera da, gutako bakoitza bakarren baten beldur dela, edozein mozkorrek, bost urteko haur batek, edozein momentutan meteque dei gaitzan eta guk ezer ez erantzun ahal izatearen beldur".
‎Ikertzaile Prekarioek eskatzen dutena, azken batean, ibilbidea ondo definitzea da: " Ikertzaile karrera bat egon dadila, ondo diseinatua", dio Larrañagak," eta garbi utzi behar da ez garela gutako bakoitzarentzako lanpostu bana eskatzen ari, ez dugu funtzionario izan nahi. Hoberenak sartuko dira, lehiaketak egin dira, baina aukerak egon daitezela behintzat".
‎" Ez dakigu zehatz nork edukiko duen istripua, baina badakigu ehun lagunetik batek istripua edukiko duela. Horri ordaindu zaion diruaren ehunen bat ipintzen badu gutako bakoitzak, ehun laguneko talde horrek badauka asegurua eginda". Aseguru etxeetan aktuario izeneko langileak dituzte.
‎Horrela esanda irudi luke zenbait eta produktu hobea eginda orduan eta jendea gehiago erakarriko duela kulturak, baina dinamika bestelakoa da oso. Produktuak sortu eta ematea ez da nahikoa kulturak galdu ahal izan dituen funtzioak berreskuratzeko edo indartzeko, kulturatik kanpo geratzen diren faktoreek eragin itzela dutelako gutako bakoitzarengan, ohartzen ez bagara ere. batzuk osatzen dute gutako bakoitzaren kode erreferentziala (kulturgileak, ekintza bereziak, errito bereziak, gizartearentzako garrantzitsuak izan diren norbanako zein taldeak,...). Guzti horiek gure kodean txertatuta taldeko kide sentitzen gara, besteekin harremanetan jartzen gara, komunikatu egiten gara...
‎Horrela esanda irudi luke zenbait eta produktu hobea eginda orduan eta jendea gehiago erakarriko duela kulturak, baina dinamika bestelakoa da oso. Produktuak sortu eta ematea ez da nahikoa kulturak galdu ahal izan dituen funtzioak berreskuratzeko edo indartzeko, kulturatik kanpo geratzen diren faktoreek eragin itzela dutelako gutako bakoitzarengan, ohartzen ez bagara ere. batzuk osatzen dute gutako bakoitzaren kode erreferentziala (kulturgileak, ekintza bereziak, errito bereziak, gizartearentzako garrantzitsuak izan diren norbanako zein taldeak,...). Guzti horiek gure kodean txertatuta taldeko kide sentitzen gara, besteekin harremanetan jartzen gara, komunikatu egiten gara...
‎Horrela esanda irudi luke zenbait eta produktu hobea eginda orduan eta jendea gehiago erakarriko duela kulturak, baina dinamika bestelakoa da oso. Produktuak sortu eta ematea ez da nahikoa kulturak galdu ahal izan dituen funtzioak berreskuratzeko edo indartzeko, kulturatik kanpo geratzen diren faktoreek eragin itzela dutelako gutako bakoitzarengan, ohartzen ez bagara ere. Jendeak ez du musika ingelesa entzuten euskal musika gustatzen ez zaiolako, baizik eta hori delako eskuragarrien duena, publizitate gehiena eman eta sortzen duena, mundu erreferente kulturalak ez zaizkiolako arrotz egiten, munduko" lingua franca" nagusia ingelesa delako,...
‎Alabaina, esplikazio modu jeneral horietan asaldatu ohi gaituena, ez da horien apriorismo eta zientifikotasun eskasa, baizik prozedura horren azkenean balio ororen ezabatzea gure edozein jokamoldetan: gure eginek ez dute baliorik, praktikan ez dira gureak, haurtzaroko traumarenak baizik, edo partaide garen klasearenak, eta gutako bakoitzaren nia transmisore soila izatera murriztua gelditzen da. Historia indar batzuen historia bilakatzen da, gu geu haien baitan desagerraraziz, eta gurekin gure balioak, hots, hau edo hura egitera garamatzan gure arrazoia.
‎Baina ez da hain ezaguna ingurumen eragileek geneei eragiten dietela eta geneen funtzionamenduan eragiten dutela. Horregatik, gene berak dituzten klonak ere ez dira berdinak; haien DNA, gutako bakoitzarena, ingurumeneko faktore desberdinek aldatu dute.
2008
‎Eta oso aintzat hartu behar genuke, halaber, zein egokitzen zaion ongien gutako bakoitzaren adinari eta hartu nahi dugun arriskuari.
‎Baina momentuz, gutako bakoitzaren ezaugarri genetiko bereziak zein diren ikusi, eta norbere dieta horri egokitzea ezinezkoa da
‎Hori aztertuta jakin daiteke zer dieta komeni zaion gutako bakoitzari.
‎Etorkizunean, beraz, bakoitzaren genoma nolakoa den jakinda, gutako bakoitzaren beharretara egokitua dagoen dieta egiteko modua izango dugu, eta zehaztu ahal izango dugu zein den elikadurarik egokiena, adibidez, ezaugarri bertsuak dituzten giza taldeentzat, ezaugarri bereziak dituzten giza taldeentzat edo norbanakoentzat.
‎Helburua da gutako bakoitza saltokira joan dadila, bere agiri genetikoa eskuan, eta ongien egokitzen zaizkion elikagaiak erosi ahal izatea, bai gaixotasunei aurre egiteko edo bai osasuntsu egoteko.
‎Eta, azkenean, gutako bakoitzak ikusiko du gauza batzuetan ez duela arrazoi, edo baduela.
‎Eta orain ikusarazi nahi diot jendeari gutako bakoitza dela munduan dagoen pertsonarik sakratuena, eta errespetua zor zaigula, beste inori baino gehiago.
‎Azken finean, ipuin bat dugu bizitza. Ipuinaren muin desberdin bat idazten saiatzen gara gutako bakoitza, amaiera aurrez ezagutzen badugu ere.
‎1. Beti eta halabeharrez gutako bakoitzak munduan zehar ibiltzen den gizaki ergelen kopurua benetan dena baino txikiagoa dela kontsideratzen du?.
‎«Imajinaziorako lekua da, fosilen hondartza deitzen diogu. Harrien formek gauza bat edo beste bat iradokiko digute gutako bakoitzari; dela dortoka, dela perretxikoa, gizakiaren burua, iguana bat...».
‎Bortxaz murgildu gaituzten zulo ilun honetan argi izpi bat da guretzat senide, lagun eta herritarren elkartasuna. Inaxiogan zegoen gure etxeko poz eta argitasunaren zati garrantzitsu bat eta bera itzaltzeak, bera berriz ezin ikusteak, gutako bakoitzaren bidea biziki zailduko du. Nolanahi ere, bide ilun hau errazagoa izaten ari da euskal herritarron gehiengoak gu bezala sentitzen eta pentsatzen duela ikustean.
‎Kasu honetan ez dugu errealitatea berregiteko batere mugarik onartzen; arbuiatu egiten dugu gure ekintzek aurretiko muga behin betikoak izan ditzaketelako ideia; muga horiek gaindi baitaitezke nahikoa ahalegin eta borondate onarekin: " Ez dugu ulertzen zergatik guk geuk sortutako arauek ez luketen izan gutako bakoitzarentzat babesa eta abantaila".
2009
‎Agurne Azpitarte eta Natxo Guillén irakasleek zuzentzen zuten online ikastaro hartan, euskaltegietako 15 irakaslek eman genuen izena. Ikastaroaren azken helburua gutako bakoitzak blog bat sortzea zen. Camille Fauque ren blog a 2007ko otsailean jaio zen.
‎era horretako hainbat tresna jar ditzake gutako bakoitzak etxean, eta orain, zorionez, diru laguntzak ere eskuratu ditzakegu horregatik.
‎Alderdi horiek guztiek baldintzatzen dituzte gutako bakoitzaren beharrizanak.
‎Aresek, Giza eskubideen Nazioarteko Eguna dela eta idatzitako gutuna argitaratu dute gaur zenbait komunikabidek. Gaurko eguna apropostzat jo du gutako bakoitzak askatasunean oinarritutako etorkizuna nola lor dezakegun hausnartzeko.Euskal Herriaren singulartasuna eta nortasuna ulertzea ezinezkoa da, bere aniztasun politiko eta kulturalari erreparatu gabe, nabarmendu du.Ezberdinen arteko elkarbizitzaren alde egin du, eraso totalitarioen aurrean, gainerakoei beren borondatea inposatu nahi dieten aurrean.Alabaina, arestian aipatu ondareak indarkeri... Totalitarioek kolore bakarreko herria eraiki nahi dute, hizkuntza bakarrekoa eta nortasun bakarrekoa, salatu du.Horrenbestez, ETAren indarkeria terrorista da giza eskubideen urraketa kasu larriena, azpimarratu du.
‎Azken batean, laurok uste genuen arrazoi geneukala. Eta, neurri batean halaxe zen, gutako bakoitzak zeukan egia osoaren pusketatxo bat.
‎iturbegiak, gizatasunarenak bezalaxe. Ikuspegi eta tradizio ezberdinak, elkarrekin batuak ala banatuak ibil litezkeenak( gutako bakoitzaren barruan ere).
‎Hala ere, orain Hiriak ez du filosofo kritikoa astaperrexil pixka bat edan eta lurrazaletik desagertzera kondenatzen, baizik erlijioa da kondenatzen duena, desterrura joatera bizitza hiritar publikotik, politikatik, zientziatik? Sekularpena errealitate bat da, ez gizartean bakarrik, gutako bakoitzaren barruan ere bai. Gaurko gizakiak ezin du pentsatu mundua eta bere burua kontzientzia arkaikoaren kontzeptu haiekin.
‎Banakoaren prozesu emozionalari dagokionez, gutako bakoitzak emozioenprozesu neurologikoaren bi bideak modu ezberdinean garatu ohi ditugu gure ingurumen, kultura, hezkuntza eta izaeraren baitan. Hala, bada, badira pertsona batzukarrazoimenaren bidez sentitzen dutena kontrolatzen saiatuko direnak; beste batzuek, ordea, emozioarekin besterik ez dute erantzuten, eta badira sentitzen dutena pentsatzen dutenarekin elkartu eta erantzuteko gai direnak ere.
‎Azkenik, gutako bakoitzak hausnarketa bat egin du etorkizunak Astigarribia autobide baten azpian zigortzea eta bi ertzetan urbanizatzea esan nahi duen. Hori guztia egitea merezi duen kamioi batzuen igarobidea saihesteko.
‎Yago Gascon aretoko dinamizatzaile eta argi teknikariak azpimarratzen duen moduan: " Gure zikloa bete egin dugu eta beste gauza batzuetan murgilduko gara aurrerantzean, gauzak zertxobait aldatu egin direlako eta, logikoa denez, gutako bakoitzak bere egoera pertsonal propio daukalako". Musika estilo ezberdinak tartekatzea izan da 3.60 aretoaren ezaugarrietako bat:
‎Akaso ez nabil zuzen, baina galdetu inguruan zein den pantailaren aurrean ageri ohi den familia ezagunena. Akaso ez nabil zuzen, baina esango nuke The Simpsons dela familia hori; Homerrek, Margek, Bartek, Lisak, Maggiek, haien aitonak, izeba bikiek, txakur eta katu banak, Homerren tabernako lagunak, Burt eta Lisaren ikaskideak, Springfieldeko bizilagun xelebreek eta gutako bakoitzak osatzen duen familia.
‎Lehenengoan, zera dioskute: gutako bakoitzak urtero 280 poltsa inguru erabiltzen dituela; poltsok desegin gabe 400 urte ere iraun dezaketela, eta, bien bitartean, espezie askotako arrain, hegazti eta ugaztunak hil ditzaketela. Eta hori guztia egia da.
‎Bizitzan hainbat bide zabaltzen zaizkio gutako bakoitzari, eta bide horien artean aukeratu behar izaten dugu. Mendian eta menditik bizitzen hasi nintzen garaia izotz eskaladaren indartze aroa izan zen; jarduera ezezaguna zen ordura arte eta dena zegoen deskubritzeke.
‎Laguna esaten ari zitzaidan gaur nahikoa barneraturik daukaguna: gaixotasunen biktima pasiboak barik, gaixotasun horien sortzaile aktiboak gara, gutako bakoitzaren psikismo indibiduala dela errealitatearen sortzailea, errealitatearen azken arduraduna (arduradun nagusia, bakarra?).
‎Jokatzeko modu bakar, seguru eta eztabaida ezinetik, mila aukera posible hartzen dituen eszenatokira egin dugu jauzi. Eta mila aukeren aurrean gutako bakoitzak bere hautua egin behar.
‎Zera kalkulatu da: bankuei eta industria sektoreei emandako diru publiko guztia planetan bizi garen 6.700 milioi lagunen artean banatu izan balitz, gutako bakoitzak 104 milioi dolar jasoko genukeen; pobreziarekin amaitu ez, guztiok aberatsak.
‎Eskuinaren eta indar kontserbatzaileen ametsa bete nahi lukete batzuek: gutako bakoitzaren patuak konexio zuzena du euskarri biologiko genetikoarekin eta, eskuindar ausartenentzat, gaurko gizarte ereduak ordena naturalari erantzuten dio. Jakina, ezerk ez dio statu quoari horrenbeste legitimotasun ematen, ordenaren benetako" naturalizatze" baten aurrean baikaude.
‎Lehen, bulkada instintiboa ukatzea, berau erreprimitzea eskatzen zigun jendarteak. Lan hori betetzen zuen barne poliziak, jendarteak gutako bakoitzaren barruan instalatu ohi duenak. Psikoanalisiak super nia deitu dio:
‎Baserritar erakargarriak atzetik besarkatua du emakumea, eta halaxe diotso azken honek: " Bizitzan hiru arerio ditugu, eta lanean ari dira gutako bakoitzaren eboluzioa saihesteko: ohitura, nagia eta beldurra".
‎Hortxe ezartzen dira bizitzaren zimenduak. Dudarik ez, haurtzaroa da gutako bakoitzaren benetako aberria. Hortxe ezartzen dira, baita ere, geure geureak izango diren bizitzako istripu estiloak.
‎Horren bidez zizelkatzen dira gure barruko zokoak, eta hortxe hartzen dute forma bizitza guztian zehar lagun izango ditugun deabru eta aingeruek. Hortik bere garrantzia, hortxe lurperatuko baita gutako bakoitzaren altxorrik handienetakoa: oinarrizko segurtasun psikologikoa eta autoestimu kapitala; kalitatezko fluxu afektiboak isuri ohi ditu biak.
‎eta burua, gainegitura? birmoldatzeaz gain, bihotza irauli digu, gutako bakoitzaren desioa eta aparatu psikikoa ekoizterainoko indarra hartu du. Dominaziorako lurralde berriak bilatzen ari zen eta barruan instalatu zitzaigun (garai bateko kanpo bortxa zakar eta ikusgarriak, barne bortxa ikusezin bihurtuz).
‎Gure Ermano Baserritarra gutako bakoitza kontsolatzen artista da. Aro gozo ezti hauek" ez direla parte onekoak", horrekin tematuta dabil gutako pare bat.
‎Doakotasunaren planteoan gutako bakoitzak duen nortasun bikoitza ez nuke azterketatik aparte utziko: erabiltzaile garenean doan jaso nahi genuke; eta egile garenean lanaren saria jaso nahi dugu.
‎Igandetan biltzen hasi ginen, Zubietan. Ezin genuen hutsetik hasi, baina trukean bagenekien zer emango zuen gutako bakoitzak, bagenekien bakoitzari zer eskatu ahal zitzaion, noiz estutu, noiz laga bakean.
2010
‎Berriz prozesu bat izango bada, hau da espekulazio txiki bat, baina bitartekari horiek mahai gainean jartzen badute hemen arazo bat dagoela, hemen ia ez dela ETA eta indarkeria, hemen beste zerbaitez ari garela, nik uste dut lagungarri izan daitezkeen sozioak aurkitzea munduan zehar ez dela gauza makala, eta behar beharrezkoa dela. Eta horretan, uste dut, ahal dugun neurrian eta tamainan, gutako bakoitzak ekarpena egin genukeela. Gero Peace delako programa horrek badauka aurrekaria Irlandan, baina Irlandan beste era batera antolatu zen, eta ekonomia arloan ere baditu horrek bere adarrak.
‎Baina eredu horrek ez du balio XXI. mendean bizi garenontzat: gutako bakoitzak libreki erabaki dezake bere sexualitatea, bere bizitza afektiboa zelan bizi, beste bati kalte egiten ez badio behintzat. Vatikanoko II. kontzilioak bere egin zuen balore sistema hori teorian, arazoa da horrek boterea kentzen diela abadeei".
‎Politikaz edo futbolaz baino, arruntagoa da" ez dut piperrik ulertzen" ekonomiaz ari garelarik entzutea. Aldiz, erabaki ekonomikoak egunero hartzen ditu gutako bakoitzak eta agente ekonomikoak gara, guztiok ere. Sakonean, gaur egungo gure sistema kapitalistan, kontsumitzaile gutxienez bagara, txiki txikitatik.
‎...ralde berdinean. horrela aitortzen du legediak, gernikako estatutuaren arabera, euskara eta gaztelania, biak koofizialak dira, biak ofizialak, berdintasunean. bi hizkuntzen berdintasuna helmuga bat da ordea, inolaz ere ez gaurko errealitatea. horregatik, bi hizkuntzen parekidetzea gauzatuko bada gizartean, bere ondorio guztiak onartu behar ditugu. honek esan nahi du elebitasuna onartu behar dugula gutako bakoitzaren kasuan arlo eta maila guztietarako. bi hizkuntzak, euskara eta gaztelania, partekatzeak, biak geure egitea esan nahi du. gutako bakoitza, elebidun izatea suposatzen du honek. eta ez hori bakarrik, nazioarteko gaurko errealitatea ikusita, gaurkoa den gizarteko izan nahi badugu, nazioarteko hizkuntza indartsuenetako beste bat ere geureganatu genuke. eleaniztasuna izango genuke beraz hel... gizarte eleanitza eraikitzea da.
‎...k, berdintasunean. bi hizkuntzen berdintasuna helmuga bat da ordea, inolaz ere ez gaurko errealitatea. horregatik, bi hizkuntzen parekidetzea gauzatuko bada gizartean, bere ondorio guztiak onartu behar ditugu. honek esan nahi du elebitasuna onartu behar dugula gutako bakoitzaren kasuan arlo eta maila guztietarako. bi hizkuntzak, euskara eta gaztelania, partekatzeak, biak geure egitea esan nahi du. gutako bakoitza, elebidun izatea suposatzen du honek. eta ez hori bakarrik, nazioarteko gaurko errealitatea ikusita, gaurkoa den gizarteko izan nahi badugu, nazioarteko hizkuntza indartsuenetako beste bat ere geureganatu genuke. eleaniztasuna izango genuke beraz helburu. gutxienez bertako bi hizkuntzak eta hauek ez ezik, atzerriko besteren bat ezagutzeko borondatea izan behar dugu. zalantzarik gabe, bi ... gizarte eleanitza eraikitzea da.
‎Baina gure helburua elebitasuna da, hemengo bi hizkuntza ezberdinak partekatu nahi ditugu, bi hizkuntzak gu guztion hizkuntza izatea nahi dugu. hizkuntza ezberdinak partekatu nahi ditugu, bi hizkuntzak gu guztion hizkuntza izatea nahi dugu. zergatik berreskuratu behar dugu euskara? gure gizarteko bi hizkuntzek elkarrekin arazorik gabe bizitzeko egin behar dugun ahalegina da. zeregin honekiko izan behar dugun erantzukizuna edo gizarte ardura da. gutako bakoitzak, gizartearen elkarbizitzari diogun zorra. ez ditu elkarbizitzarako edo pakerako baldintzak sortzen, beretzako nahi duena, beste norbaiti ukatzen dionak. gaztelania hizkuntza nazionala da espainian, eta euskadin ere ofiziala dela aldarrikatzen da gainera, baina ahaztu egiten da euskara ere ofizial dela —gaztelaniaren pareeuskadin. euskararen ofizial izaera ukatzen da, euskaraz bizi ... irakaskuntzan, administrazioan, epaitegietan e.a.
‎Plateren neurriak eta formak ere badute eragina gutako bakoitzak hartzen duen kaloria kopuruan: plater sakona beharrean zapala erabilita,% 22 gutxiago jatera hel gaitezke
‎Urtean sei aldiz joaten gara gutako bakoitza, batez beste, lehen mailako arreta eskaintzen duten osasun etxeetara.
‎desioen gehiegiak urrunegi eraman ninduen, eta, zinezko eta minezko orduan, beldur izan nintzen hain urrun iristeko gai ote nintzen, neure baitan behar adina indar ikusten ez nuelako, Helenak muxu bat ematen zidala imajinatzen nuen bakoitzean gorputzean halako dardara bat nagusitzen baitzitzaidan, guztiz ahultzen ninduena eta balditua uzten, giharrak hezurretatik askatu balitzaizkit bezala eta hezurrak junturetatik; giharrekin eta hezurrekin batera, gainera, gogoa ere tokitik atera zitzaidan, baita gogoari lotuta nituèn asmoak eta egitasmoak ere, hain zen bortitza lurrikara hura, gorputz arimak inarrosten zizkidana; eta, hala ere, lehenengo egunean. Helenak bazekien gure etxeko ohituren berri, eta goizeko zortzietan etorri zen?, anai arrebekin batera, aita eta Teofilo Maria fabrikan? agurtu nuen; gutako bakoitzak eskua luzatu, eta berak eskua hartzen zuen, belauna tolestu eta burua pixka bat makurtu ondoren, bakoitzaren izena ahoskatzen zuen bitartean: etxeko seme Damaso Maria, etxeko seme Domingo Maria?
‎Izan ere, nor itzul daiteke, inora ez?? Hala ere, gutako bakoitzak badu bere barruan leku bat, ez leku bat ere badena mugimenduaren erdian, ezerez bat Funtsaren erdigunean(?). Leku hori bilatzen baduzu, ez duzu aurkituko.
‎urduritasuna pozari nagusitu eta Helenari saiheska ibili nintzaion; gaur nagoen lekutik, distantzia pixka batekin azter dezaket orduan gertatua, eta garbi azaltzen zaizkit arrazoiak: ...in eta hezurrekin batera, gainera, gogoa ere tokitik atera zitzaidan, baita gogoari lotuta nituèn asmoak eta egitasmoak ere, hain zen bortitza lurrikara hura, gorputz arimak inarrosten zizkidana; eta, hala ere, lehenengo egunean —Helenak bazekien gure etxeko ohituren berri, eta goizeko zortzietan etorri zen—, anai arrebekin batera —aita eta Teofilo Maria fabrikan— agurtu nuen; gutako bakoitzak eskua luzatu, eta berak eskua hartzen zuen, belauna tolestu eta burua pixka bat makurtu ondoren, bakoitzaren izena ahoskatzen zuen bitartean: etxeko seme Damaso Maria, etxeko seme Domingo Maria... horrela banan banan, begirune handiz; nire ondora iritsi zenean, berriz," Etxeko seme Gabino Maria" esan zuen —" señorito Gabino María" esan zidan hitzez hitz—, baina, hain nengoen neure baitatik at —primeran oroit dezaket xehetasun hura, atzokoa balitz bezala—, non berak bere eskuaz nirea hartu orduko erretiratu bainion nik neurea; eta, hala eta guztiz ere, ongi bai ongi nabaritu nuen haren esku ukitua neure eskuan, gorputz osora hedatu zitzaidana, esku hark eskutik oinetarainoko azalaren zati bakoitza ukitu balit bezala; hain nengoen deslekuan, non, konplimenduzko hitzak esan nizkionean —" Ongi etorri, Helena, Regina enera" —, totelka aritu bainintzaion, Regina enearen ‘R’ an hiru aldiz trabatzen nintzela, trabaldi haiek irri bortxatu batekin estaltzen ahalegindu banintzen ere; ez dut uste anai arrebok hartaz konturatu zinetenik, Damaso, edo, konturatu bazineten, aparteko garrantzirik eman zeniotenik, nire agurraren garaia igaro orduko halaxe esan baitzuen Helenak, ezer gertatu ez balitz bezala, eskua luzatua zuèn Bibiren parean jarrita:
‎Izan ere, nor itzul daiteke ‘inora ez’? Hala ere, gutako bakoitzak badu bere barruan leku bat, ez leku bat ere badena mugimenduaren erdian, ezerez bat Funtsaren erdigunean(...). Leku hori bilatzen baduzu, ez duzu aurkituko.
‎Askotan galdetzen diogu geure buruari, eta bereziki gaurkoa bezalako une zailetan, zer egin dezakeen gutako bakoitzak laguntzeko, bultzatzeko. Ondo, hemen daukazu erantzuna:
‎Zer, bada? gutako bakoitzarena bakarrik uste al zenuen zela gogorra eta kostosoa, nahiz eta guk sendi babesean eta atergune gerizpetsuan hazteko eta hezteko parada estimagarria ukan?... Liburu bikaina eta orriz betea da (besterik bada) zuhaitzondo bakoitza:
‎Belengo ganbelakoak bilbatzen ditu munduko beste sehaska guztietakoak: Bizi iturri betikoaren punpuilatxoak lehertzen baitira, betirako etengabean jada, jaioberri bakoitzarengan; eta halaxe gutako bakoitzaren baitako hondo isilean ere. Sehaskan abiatu da gizateria handi zabalaren sendi luzea.
‎Estereotipoekin bizi gara inondik ere. Walter Lippmannek argi esan zuen gutako bakoitza lurraren azaleko parte txiki batean bizi dela, zirkulu estu batean mugitzen dela eta topatzen dugunetik apur bat baizik ez dugula benetan ezagutzen. Urberuagako Guillermo Ichu bezala bizi gara, Marrakexetik pasatzen diren turisten modukoak gara.
2011
‎Gazteak, helduak, euskaldunak, etorkinak gara Euskal Herrian bizi garen emakume langileak. Adin eta kolore guztietako emakumeak gara, bai; gutako bakoitzak modu berezituan pairatzen ditugu krisi ekonomiko sozial honen alde ilunenak. Emakumeon etengabeko prekarizazioa da; krisi ekonomiko hutsaletik harago doan sistemaren krisi sistematikoaren ezaugarri nagusietako bat.
‎«Gure bizitzak aldatu zituen, industriak eraldatu eta gizateriaren historiako balentria arraro horietako bat lortu zuen: gutako bakoitzak mundua ikusteko duen modua aldatu».
‎Geroz eta hurbilago gaude. Txikitasunetik handitasunerako bide honetan geroz eta gehiago gara ametsetan sinetsi eta herri guztietako bazterrak bustiko dituen euri nekaezina izatea erabaki dugunak.Gutako bakoitza da garrantzitsua; gutako bakoitzak dauka egunerokoa iraultzeko gaitasuna eta indarra, gutako bakoitza delako herri zahar honetako zati txiki eta eraginkorra. Geure buruaren jabe izan nahi dugula erabaki dugu, nor izan eta geurez antolatuko etxea eraikiko dugula hitzeman dugu, inoiz baino indar handiagoz, sekula baino gogo eta ilusio kutsakorragoaz.
‎Geroz eta hurbilago gaude. Txikitasunetik handitasunerako bide honetan geroz eta gehiago gara ametsetan sinetsi eta herri guztietako bazterrak bustiko dituen euri nekaezina izatea erabaki dugunak.Gutako bakoitza da garrantzitsua; gutako bakoitzak dauka egunerokoa iraultzeko gaitasuna eta indarra, gutako bakoitza delako herri zahar honetako zati txiki eta eraginkorra. Geure buruaren jabe izan nahi dugula erabaki dugu, nor izan eta geurez antolatuko etxea eraikiko dugula hitzeman dugu, inoiz baino indar handiagoz, sekula baino gogo eta ilusio kutsakorragoaz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 63 (0,41)
Berria 43 (0,28)
Alberdania 31 (0,20)
Argia 27 (0,18)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 24 (0,16)
Consumer 23 (0,15)
Pamiela 22 (0,14)
Susa 13 (0,09)
Booktegi 12 (0,08)
Jakin 11 (0,07)
Noaua 8 (0,05)
Urola kostako GUKA 6 (0,04)
UEU 5 (0,03)
Ikaselkar 5 (0,03)
goiena.eus 4 (0,03)
Jakin liburuak 4 (0,03)
Open Data Euskadi 4 (0,03)
Hitza 4 (0,03)
Uztarria 3 (0,02)
erran.eus 3 (0,02)
alea.eus 3 (0,02)
hiruka 3 (0,02)
Zarauzko hitza 3 (0,02)
Txintxarri 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu bakoitz bera 22 (0,14)
gu bakoitz ukan 10 (0,07)
gu bakoitz ere 9 (0,06)
gu bakoitz egon 7 (0,05)
gu bakoitz egin 6 (0,04)
gu bakoitz bizitza 5 (0,03)
gu bakoitz euskara 5 (0,03)
gu bakoitz beste 4 (0,03)
gu bakoitz geu 4 (0,03)
gu bakoitz hartu 4 (0,03)
gu bakoitz mundu 4 (0,03)
gu bakoitz zer 4 (0,03)
gu bakoitz ahal 3 (0,02)
gu bakoitz bizi 3 (0,02)
gu bakoitz eduki 3 (0,02)
gu bakoitz esku 3 (0,02)
gu bakoitz on 3 (0,02)
gu bakoitz aukeratu 2 (0,01)
gu bakoitz bakarrik 2 (0,01)
gu bakoitz barru 2 (0,01)
gu bakoitz dozenaka 2 (0,01)
gu bakoitz egun 2 (0,01)
gu bakoitz eguneroko 2 (0,01)
gu bakoitz ekintza 2 (0,01)
gu bakoitz eskatu 2 (0,01)
gu bakoitz etxe 2 (0,01)
gu bakoitz ez 2 (0,01)
gu bakoitz gu 2 (0,01)
gu bakoitz identitate 2 (0,01)
gu bakoitz ikusi 2 (0,01)
gu bakoitz lehen 2 (0,01)
gu bakoitz Maitasuna 2 (0,01)
gu bakoitz non 2 (0,01)
gu bakoitz nortasun 2 (0,01)
gu bakoitz ohitura 2 (0,01)
gu bakoitz oso 2 (0,01)
gu bakoitz zapalkuntza 2 (0,01)
gu bakoitz zenbait 2 (0,01)
gu bakoitz adi 1 (0,01)
gu bakoitz adin 1 (0,01)
gu bakoitz agertu 1 (0,01)
gu bakoitz aldarrikapen 1 (0,01)
gu bakoitz altxor 1 (0,01)
gu bakoitz antolatu 1 (0,01)
gu bakoitz ari 1 (0,01)
gu bakoitz arrazoi 1 (0,01)
gu bakoitz Artze 1 (0,01)
gu bakoitz askatasun 1 (0,01)
gu bakoitz aske 1 (0,01)
gu bakoitz asto 1 (0,01)
gu bakoitz aukera 1 (0,01)
gu bakoitz babes 1 (0,01)
gu bakoitz babestu 1 (0,01)
gu bakoitz bakar 1 (0,01)
gu bakoitz baliabide 1 (0,01)
gu bakoitz balizko 1 (0,01)
gu bakoitz bar 1 (0,01)
gu bakoitz barne 1 (0,01)
gu bakoitz barruan 1 (0,01)
gu bakoitz bazuka 1 (0,01)
gu bakoitz begi 1 (0,01)
gu bakoitz behar 1 (0,01)
gu bakoitz beharrizan 1 (0,01)
gu bakoitz benetako 1 (0,01)
gu bakoitz Berlusconi 1 (0,01)
gu bakoitz bete 1 (0,01)
gu bakoitz bezala 1 (0,01)
gu bakoitz bide 1 (0,01)
gu bakoitz bihotz 1 (0,01)
gu bakoitz bizialdi 1 (0,01)
gu bakoitz bizimodu 1 (0,01)
gu bakoitz bizipen 1 (0,01)
gu bakoitz blog 1 (0,01)
gu bakoitz bostehun 1 (0,01)
gu bakoitz burutu 1 (0,01)
gu bakoitz COVID 1 (0,01)
gu bakoitz desio 1 (0,01)
gu bakoitz dorre 1 (0,01)
gu bakoitz duintasun 1 (0,01)
gu bakoitz eboluzio 1 (0,01)
gu bakoitz eginbehar 1 (0,01)
gu bakoitz ekarpen 1 (0,01)
gu bakoitz elkar 1 (0,01)
gu bakoitz elur 1 (0,01)
gu bakoitz emakume 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia